handdator

Visa fullständig version : Någon kunnig som kan hjälpa mig med BIC-nummer, bankkonto?


Yxmannen86
2013-10-07, 22:57
Tjena, jag försöker föra över pengar till ett svenskt konto från ett norskt konto. Man måste då ha IBAN nummer samt BIC. Det svenska kontot har handelsbanken och denna banks BIC är "HANDSESS", men när man skriver in BIC så kommer det bara upp en massa banker vars adress är Stockholm, Göteborg och Malmö att välja mellan (8st) - Inte den specifika handelsbanken som ligger i en mindre ort.

Någon som har nån aning om hur man ska göra här? Jag tog en print på det hela:

http://i.imgur.com/9Dk8jJ9.jpg

nyvaken
2013-10-07, 23:08
Är det ditt eget svenska konto? Gå in på internetbanken, och hitta kontodetaljer, det måste finnas. Där hittar du allt som behövs.

Yxmannen86
2013-10-07, 23:14
Är det ditt eget svenska konto? Gå in på internetbanken, och hitta kontodetaljer, det måste finnas. Där hittar du allt som behövs.

Det är mitt egna och BIC numret som står är: "HANDSESS" - Blir dock fundersam när det bara kommer fram massa banker i andra städer när man klickar in på det.

Yxmannen86
2013-10-08, 03:14
bumpbump

Hemi
2013-10-08, 03:43
Det var länge sedan jag skickade pengar till Sverige från någonstans och det var Nordea. Adressen var Smålandsgatan i Sthlm men inte hade jag något med Sthlm att göra, bara pengarna kommer in på kontot, annars säger väl systemet ifrån. Men, svenska banker finns ju bara i Sverige så skall någon gå in på bankkontoret och ta ut så har jag för mig att rätt bank adress skall fyllas i. Tyvärr länge sen som sagt, minns inte riktigt. Annars finns ju ATG.

de_dave
2013-10-08, 04:17
Välj första alt på din bild.

de andra hade ju andra BIC? :)

det är ändå kontonumret/IBAN som styr vart pengarna hamnar

Yxmannen86
2013-10-08, 13:14
okej tackar!

chidde
2013-10-09, 09:13
Det är mitt egna och BIC numret som står är: "HANDSESS" - Blir dock fundersam när det bara kommer fram massa banker i andra städer när man klickar in på det.

Det kan nog stamma bra, du rakar inte ha Handelsbanken kanske?

Langesen jag overforde pengar pa det viset, men IBAN brukar innehalla ditt bankkontonr och BIC ar adressen till banken, sa i mitt fall var det SWEDSESS eller nat sant, som stod for Swedbank

Snubben
2013-10-09, 09:37
BIC-numret är bara en identifikation på banken. Du kan egentligen välja vilket som men använd det som du har fått HANDESS.