handdator

Visa fullständig version : PAP energipsykologi


victoria3
2013-10-07, 17:57
Hej!

För att fatta mig kort har jag lidit av depression i ca 1 års tid. Äter idag Venlafaxin 187,5mg samt Buspiron 10mg. Medicinerna har hjälpt en del men långt ifrån bra, jobbiga biverkningar och vill inte bara höja och höja hela tiden. Känner mig fortfarande nedstämd, ångest samt overklighetskänslor. Även orkeslös, yrsel och svag. Dagarna går upp och ner och jag hittar ingen balans. Mycket jobbigt då jag har ett jobb som jag nu är sjukskriven från och som jag längtar tillbaka till.

Äter och tränar bra samt sover hyfsat. Läste om lite alternativa behandlingssätt till depression och kom över energipsykologi! Är det någon som har erfarenhet eller vet lite mer innebörden av det samt om det kanske kan hjälpa mig?

Ber om ursäkt om denna fråga inte passar i detta forum..

Mycket tacksam för svar!

Icefire
2013-10-08, 05:46
Hej!

För att fatta mig kort har jag lidit av depression i ca 1 års tid. Äter idag Venlafaxin 187,5mg samt Buspiron 10mg. Medicinerna har hjälpt en del men långt ifrån bra, jobbiga biverkningar och vill inte bara höja och höja hela tiden. Känner mig fortfarande nedstämd, ångest samt overklighetskänslor. Även orkeslös, yrsel och svag. Dagarna går upp och ner och jag hittar ingen balans. Mycket jobbigt då jag har ett jobb som jag nu är sjukskriven från och som jag längtar tillbaka till.

Äter och tränar bra samt sover hyfsat. Läste om lite alternativa behandlingssätt till depression och kom över energipsykologi! Är det någon som har erfarenhet eller vet lite mer innebörden av det samt om det kanske kan hjälpa mig?

Ber om ursäkt om denna fråga inte passar i detta forum..

Mycket tacksam för svar!

Nu vet jag inget om alternativbehandlingar, men det kan säkert vara värt att prova för några biverkningar lär det ju inte vara risk för.

När jag var deprimerad för några år sedan var min räddning att vara ute bland folk, att sitta hemma var rena självplågeriet. Om du längtar tillbaka till jobbet, måste du då vara sjukskriven? Det kanske inte behöver vara allt eller inget, för att komma tillbaka kanske du kan börja på 25 eller 50%?

Medicinering brukar vara mer effektiv tillsammans med någon form av samtalsterapi eller KBT, har du det just nu? Medicinerna löser ju inte grundproblemet.

karbunkel
2013-10-08, 07:26
Depression är inget man ska gå med länge och depression behandlas bäst med skolmedicin och terapi. Prata med din läkare och be om en tid till kurator/psykolog/psykoterapeut. Prata även med läkaren om din medicinering. Inte ovanligt att man får byta preparat samt dosjustera för att hitta terapeutisk dos.