handdator

Visa fullständig version : PWO för ibs/känslig mage


Clajj
2013-10-07, 16:38
Hej alla experter :)

Efter att ha tränat ett tag med SL 5x5, och det har börjat bli riktigt tungt nu, så känner jag att jag ibland förmodligen skulle behöva en extra kick, både för kroppen och för psyket.

Söker därför en PWO.

Problemet är att jag lider av IBS och inte kan stoppa i mig vad som helst, framförallt inte stora mängder koffein. Vanligt kaffe kan jag knappt dricka, så jag försökte med koffeintabletter, men även där gick jag bet på låga doser.

Hittade något som kallas för synefrin, och att det finns ex en Jacked Synefrin, skulle det kunna vara ett alternativ? Alla tips och råd uppskattas!

Sheogorath
2013-10-07, 18:47
Synefrin är inte uppiggande. Du kan eventuellt få högre blodtryck och högre puls men det är för de flesta inget eftersträvansvärt.

De flesta/alla vanligare PWO:er med uppiggande substanser som inte är koffein är belagda med säljförbud i stora delar av landet.

Clajj
2013-10-07, 19:59
Då förstår jag, med andra ord får jag väl helt enkelt leva utan :)

Otur
2013-10-07, 21:01
Detta låter säkert tråkigt, men vill ändå tipsa om det.

Innan träning tar jag 10 gram EAA och 4 gram Beta-alanin, 1-2 kapslar krea-alkalyn.

För mig fungerar det bra. Jag har kört med PWO i många år. Men jag tycker inte någon PWO ger mig mer än vad detta gör. Men detta är högst personligt.

ETK_TIS
2013-10-08, 06:21
Samma problem som dig , undviker PWO med koffein och Kreatin Monohydrat , Kreatin i andra former funkar bra för min mage , viket gör att det är inte lätt att hitta alternativ.

Snubben
2013-10-08, 07:59
Testat att trycka i dig mer kolhydrater inför ett pass?