handdator

Visa fullständig version : Lidl köttbullar?


svag74
2013-10-07, 14:55
Såg de har 1kg för 38kr tror jag det var, det är ju löjligt billigt!
Ändå var det svenskt kött stod det, ~70% kött (nöt/fläsk), 12g protein om jag minns rätt. Ungefär som Scans alltså på papperet.

Någon som vågat testa dessa?

De hade förövrigt biff och entrecote som var nästan svarta och läskigt blanka, såg precis ut som lever brukar göra :hbang:
Aldrig sett något liknande i en köttdisk :laugh:

Nebuchadnezzar
2013-10-07, 14:58
Någon som vågat testa dessa?

Vad skulle den stora faran man trotsar vara?

svag74
2013-10-07, 14:59
Vad skulle den stora faran man trotsar vara?

Att det är Lidl, och löjligt billigt - lätt bli lite skeptisk då :em:

Tisu
2013-10-07, 15:02
Lidls produkter är det inga större fel på. Prisvärt, speciellt vissa guldkorn som trots priset håller god kvalitet.

Gpajpen
2013-10-07, 15:08
Att folk fortfarande är rädda för lidl.

svag74
2013-10-07, 15:10
Att folk fortfarande är rädda för lidl.

Du såg inte färska köttet jag såg i disken *gah!*
Eller mögliga paprikorna.
I'm scared :em:

qozmox
2013-10-07, 15:14
Du såg inte färska köttet jag såg i disken *gah!*
Eller mögliga paprikorna.
I'm scared :em:

fast kötbullarna är väl int färska?
man kan väl ätarom råa?

FLCL
2013-10-07, 15:14
Har fått höra att Lidl ska vara ett av de bättre ställena att köpa kött på. Hurvida det stämmer vet jag dock inte! De håller på att bygga en Lidl-affär precis där jag bor så får själv testa snart.

svag74
2013-10-07, 15:20
fast kötbullarna är väl int färska?
man kan väl ätarom råa?

Bullarna var färdigstekta ja.
Kommer ej ihåg vad märket var på dem, men fanns lite andra liknande köttprodukter runtom av samma märke.
Typ "Enbergs kött" eller nåt i den stilen.

R Scarpa27
2013-10-07, 18:28
nu rullar jag för det mesta egna köttbullar, händer ju någon gång att man köpt färdiga...
scans smakar ju inget vidare och luktas fis också =)
enebackens från lidl är helt ok...

enebacken e ju känd för sin korv att vara god, hög kötthalt osv....

och är man sugen på falukorv är enebackens lätt den godaste...

Gober
2013-10-07, 21:37
Har fått höra att Lidl ska vara ett av de bättre ställena att köpa kött på. Hurvida det stämmer vet jag dock inte! De håller på att bygga en Lidl-affär precis där jag bor så får själv testa snart.

Då har du nog hört väldigt fel.

ChrisDEFC
2013-10-07, 21:59
Köpte vakumförpackad ryggbiff på Lidl här om dagen. Brukar normalt sett handla på Ica och har väl testat det mesta i deras köttdisk (naturbeteskött, eco varianter och vanliga ica) och måste säga att Lidls kött som jag köpte höll riktigt bra klass. 179kr/kg är dessutom rätt bra pris, inte megabilligt men rätt okej med tanke på va fina bitarna var (färg på köttet, marmorering, lukt och senare med koncistens och smak efter tillagning). Kommer absolut köpa kött där igen nästa gång jag handlar där. Blir väl om nån månad, ungefär den frekvensen jag har på besöken eftersom det aldrig finns allt man behöver så man måste komplettera med ICA i vilket fall *screwy*

Udd3n
2013-10-07, 22:29
Då har du nog hört väldigt fel.

Tycker deras 2-pack med entrecote och ryggbiff är riktigt bra iaf. :) Svenskt kött och riktigt fina bitar.

svag74
2013-10-07, 23:03
nu rullar jag för det mesta egna köttbullar, händer ju någon gång att man köpt färdiga...
scans smakar ju inget vidare och luktas fis också =)
enebackens från lidl är helt ok...

enebacken e ju känd för sin korv att vara god, hög kötthalt osv....

och är man sugen på falukorv är enebackens lätt den godaste...

Just det, Enebacken hette de nog.
Bra veta att det är schyssta grejer, kanske testar något då en vacker dag.
Tack :)

Tycker deras 2-pack med entrecote och ryggbiff är riktigt bra iaf. :) Svenskt kött och riktigt fina bitar.
Vakuumpackat eller vad?

Gober
2013-10-07, 23:27
Tycker deras 2-pack med entrecote och ryggbiff är riktigt bra iaf. :) Svenskt kött och riktigt fina bitar.

Säkert inget fel på det, men att det skulle vara "ett av de bättre" ställena att köpa kött på är ju inte sant.

Nutrid
2013-10-07, 23:55
Köttbullar, fyfan vad oopti

FLCL
2013-10-08, 07:57
Då har du nog hört väldigt fel.
Ja det skulle inte förvåna mig direkt eftersom min bild av Lidl är just att deras kött suger. Men jag har inte handlat där på länge så blev förvånad när jag fick höra att köttet skulle vara bra.

R Scarpa27
2013-10-08, 18:42
Ja det skulle inte förvåna mig direkt eftersom min bild av Lidl är just att deras kött suger. Men jag har inte handlat där på länge så blev förvånad när jag fick höra att köttet skulle vara bra.

beror ju på vilket och vilket märke?? även lidl har scan tex...
enebacken är det inget fel på...

sen den tyska nötfärsen är mkt god.

finns både svenskt och utländskt. som i alla andra butiker...

dock handlar jag mest från willys och citygross färska köttavdelningar =) och tillagar från grund.

d1anny2
2013-10-08, 19:00
Säkert inget fel på det, men att det skulle vara "ett av de bättre" ställena att köpa kött på är ju inte sant.

Varför kan inte det vara sant? Göteborgsposten samt råd&rön har senaste året flera gånger testat varor där lidls grejor varit med. De har kontinuerligt legat i topp. Både i köttinnehåll, smak etc.
I tillägg stämmer det även tandkräm som för ett par nummer (råd&rön igen) kom etta eller tvåa i test.

Dom har ju varit i blåsväder för låga löner och så. Förstås inte kul. Dock anställer dom vem som än uppfyller deras krav. Oberoende av namn, ursprung etc. Och jag har aldrig varit missnöjd med lidls varor. (willys vattenskadade kyckling rör jag inte). Kör hårt!