handdator

Visa fullständig version : Halsfluss/virusinfektion >6 veckor +


Adamz
2013-10-07, 12:14
Hej! (Ber om ursäkt om det är fel forum?)
JAG VILL TRÄNA VARJE DAG (som alla ni andra här) men nu är jag inne i vecka 7 med halsfluss. Fick inte Pencilin i början pga att jag även var förkyld (man får ej pencilin mot ett virus)
Men efter att inte blivit bra på 6 veckor tjatade jag till mig det.

Dag 7 idag med Pencilin och halsen känns och ser lika dålig ut.
Känns inte bättre alls, och jag tycker det ser likadant ut.
Googla lite snabbt så står det att 2-3 dagar ska räcka för att
man ska bli bättre osv.

Provade träna vecka 2 redan när jag kände mig "ok" i halsen, och pang åkte jag på feber direkt och halsen blev värre såklart.

Är det bara att "vila" bort en virusinfektion eller finns det någon som haft det och kurat sig frisk? Någon som har nån husmanskur? :)
Dom säger att jag ska vila. Kan inte vila en dag till blir ju fan deprimerad utan träning...:smash:

mattilainen
2013-10-07, 12:47
är det säkert att det är en virusinfektion? Du kan fått antibiotika som ska slå ut andra bakterier än va de du har. Tog de ett Strep A enbart och CRP eller hur kom de fram till vilket antibiotika du skulle ha? Ofta "gissar" de och prover ett bredspektrum som oftast slår ut de vanligaste bakterierna. Dock kan du ju haft andra bakterier som antibiotikumet inte slog ut.

Adamz
2013-10-07, 19:30
är det säkert att det är en virusinfektion? Du kan fått antibiotika som ska slå ut andra bakterier än va de du har. Tog de ett Strep A enbart och CRP eller hur kom de fram till vilket antibiotika du skulle ha? Ofta "gissar" de och prover ett bredspektrum som oftast slår ut de vanligaste bakterierna. Dock kan du ju haft andra bakterier som antibiotikumet inte slog ut.


Tog Strep och en halsodling och även 3 blodprover. Strep visade inget...:smash:
Utan chansar på att det var halsodlingen som gjorde det?

Så borde ha fått rätt antibiotika? :Virro