handdator

Visa fullständig version : "knäppande" axel, vilka övningar vågar jag köra?


Badaboom
2013-10-07, 11:40
Har problem med vänstra axeln i bottenläget av hantelpress (även om jag för armarna bakåt i den rörelsen utan vikt. Det låter i axeln ungefär som om man drar axelleden förbi en kant och landar på andra sidan.

Har ingen möjlighet att ta mig till någon sjukgymnast/naprapat för tillfället, men efter lite läsning på kollo har jag kommit fram till att jag ska testa mer rotatorkuffträning och stretching.

Men under tiden som jag gör detta, hur hårt vågar jag belasta axeln? Tänkte köra armhävningar som enda pressövning för att få lite lägre motstånd och högre reps. Men hur är det med andra övningar, vågar jag köra extra mycket chins under tiden för att bli bättre på dessa under tiden?

Har hittat ett upplägg som är intriktat på just chins och armhävningar, men där tränar man varje dag och har ingen aning om jag vågar detta?

pezrulezhaakon
2013-10-07, 11:49
Badaboom

Gör det ont?

Badaboom
2013-10-07, 11:55
Badaboom

Gör det ont?

Nej, upplever inga som helst fysiska smärtor, utan det är bara psykiskt obehagligt.

pezrulezhaakon
2013-10-07, 16:16
Badaboom

Har du googlat snapping shoulder syndrome, eller snapping shoulder joint? Kolla om det kan stämma.

Badaboom
2013-10-07, 17:12
Badaboom

Har du googlat snapping shoulder syndrome, eller snapping shoulder joint? Kolla om det kan stämma.

Kanske är jag som suger på att googla, men har svårt att hitta något konkret om symptomen. Hittar bara massa engelska artiklar om axelanatomi och behandlingsmetoder, men inte mycket om hur symptomen yttrar sig.