handdator

Visa fullständig version : Fånig poll med mardrömsscenario....nu med poll:)


filmjölk
2013-10-07, 08:37
Har en seg dag på jobbet, så här kommer en poll!

Tänk dig att du är ute på lokal, du partar hårt och har väldigt trevligt. Du flirtar med en väldigt trevlig och attraktiv person och ni finner varandra. Ingen av er är egentligen mer än salongsberusad men känner er höga på varandra och får en riktigt bra kontakt.

Det ena leder till det andra och ni hamnar i säng hemma hos den andre personen. Efter helt fantastisk sex somnar ni i varandras armar. När du sedan vaknar på morgonen märker du att något gått väldigt snett.

Personen du träffade ligger död och blodig i sängen bredvid dig, full av djupa hugg- och sticksår och du håller själv en blodig kniv i handen, och din kropp är full av blodstänk.

Vad gör du?

Akerhage
2013-10-07, 08:44
Var inte det lättaste scenariot att tänka sig in i detta. Men tror jag iaf först ringt någon kompis etc, sedan hade jag ringt polisen. Och jag hade utan problem satt mig i finkan/psyket om det var jag som hade dödat personen i fråga.

benya
2013-10-07, 08:45
Äh men vafan, gilladfe det fram till slutet.
Varför vill mans ens sätta sig en sådan sjuk och verklighetsfrånvänd situation för att spekulera i hur man agerat?

Ronn
2013-10-07, 08:55
Gör en poll här, möjligtvis frågar jag om råd i relationstråden och läser i dom andra forumdelarna medan jag väntar på svar.

Kvicksilver
2013-10-07, 08:58
Jag går aldrig ut eftersom jag tränar på kvällarna. Är det här vanligt förekommande?

VoDaresVins
2013-10-07, 09:03
Äh men vafan, gilladfe det fram till slutet.
Varför vill mans ens sätta sig en sådan sjuk och verklighetsfrånvänd situation för att spekulera i hur man agerat?

Lägger min röst här.

awesomooo
2013-10-07, 09:11
Man hade väl flippat en stund där så jag hade nog försökt mig på en städning. Jag har ju sett Breaking Bad så nu vet jag hur man gör sig av med ett lik.

Amfksp
2013-10-07, 09:23
Hade haft svårt att leva med pressen att åka fast varje dag. Hade ringt min advokat och sen polisen.

Ponde
2013-10-07, 09:26
Tja, har någon sett att man lämnat med henne och gått hem till henne och hon sedan hittas död bredvid en själv nästa morgon så är det nog ganska säkert ett låångt straff som väntar (fastän man själv inte gjort det).

Hade nog inte ringt polisen, snarare fått panik och blivit förstelnad. (försvinner kvinnan så kan ju jag kopplas till det direkt om någon sett mig förföra henne).

Hade ingen sett mig så hade jag nog dumpat kroppen och flyttat åt helvete från den stan *cry*, inget jävla fängelse för något jag inte gjort här inte.

qozmox
2013-10-07, 09:27
oväntat,
såg detta derren brown avsnitt igårkväll,
-P2vYIgPdKg

aijou
2013-10-07, 09:28
Tja, har någon sett att man lämnat med henne och gått hem till henne och hon sedan hittas död bredvid en själv nästa morgon så är det nog ganska säkert ett låångt straff som väntar (fastän man själv inte gjort det).

Hade nog inte ringt polisen, snarare fått panik och blivit förstelnad. (försvinner kvinnan så kan ju jag kopplas till det direkt om någon sett mig förföra henne).

Hade ingen sett mig så hade jag nog dumpat kroppen och flyttat åt helvete från den stan *cry*, inget jävla fängelse för något jag inte gjort här inte.

Hur vet du att det inte är du som har gjort det under en psykos eller liknande och sedan förträngt det?

Stoltz
2013-10-07, 09:33
De gjorde en mini-dokumentär på när det hände mig. Här är sammanfattningen (15+!)

BsGO3vdAgqI

Ponde
2013-10-07, 10:16
Hur vet du att det inte är du som har gjort det under en psykos eller liknande och sedan förträngt det?

Tja, brukar inte (för tillfället iaf) ämnen som kan ge psykos, har inte heller anlag till det.

Därför antar jag =).

Minneslucka från alkohol kanske är mer trovärdigt, men hade nog inte dödat någon i sinnesutbrott ändå, så jävla psycho är jag inte :d.

blaaargh
2013-10-07, 10:54
Tja, brukar inte (för tillfället iaf) ämnen som kan ge psykos, har inte heller anlag till det.

Därför antar jag =).

Minneslucka från alkohol kanske är mer trovärdigt, men hade nog inte dödat någon i sinnesutbrott ändå, så jävla psycho är jag inte :d.

Fast de vet man ju aldrig. Man har ju hört om personer som snappat shit och gått berserk, och sen inte kommit ihåg ett skvatt. Sånt tycker jag är intressant *flex*

Diomedea exulans
2013-10-07, 11:02
Jag hade ju haft sex med henne en sista gång innan jag bestämde mig för vad jag sedan skulle göra, iallafall.

hahavaffan
2013-10-07, 11:20
Jag har sett tillräckligt mycket CSI, Breaking Bad och Dexter för att veta hur jag skulle gjort.

Alexton
2013-10-07, 11:20
Man lär ringa familjen alternativt en advokat för råd. Skulle inte vara trevligt ifall man får våldsamma sleep rages och går berserk när man sover över hos sina föräldrar / syskon,

Arf Pingvin
2013-10-07, 11:29
Jag har uppenbart att någon försöker sätta dit mig. Jag hade gått under jorden och sökt reda på de som vill skada mig och krävt min hämnd om jag så måste lämna ett spår av lik ända upp till toppen. Jag gör en deal med polisen som låter mig gå trots att några oskyldiga strök med på kuppen. Sen får jag tjejen och en väska med pengar som jag använder för att flytta till en tropisk ö där jag startar en bar / hyr ut surfbrädor / dykcenter.

Yes
2013-10-07, 11:29
Äh, bara ringa polisen och sen hävda casus.

Rikard Jansson
2013-10-07, 11:31
Lämnar in mig själv, får 10 h samhällstjänst.

stridis
2013-10-07, 11:33
Tja, brukar inte (för tillfället iaf) ämnen som kan ge psykos, har inte heller anlag till det.

Därför antar jag =).

Minneslucka från alkohol kanske är mer trovärdigt, men hade nog inte dödat någon i sinnesutbrott ändå, så jävla psycho är jag inte :d.

Så om någon har slunkit ner något i din alkoholhaltiga dryck då?

Alltidxx
2013-10-07, 13:14
Usch. Alldeles för otäckt för att vara roligt. *lämnar*

knuckles
2013-10-07, 13:16
Hände detta dig filmjök och nu frågar du kolozzeum?

Armed Dingo
2013-10-07, 13:27
hhaHAHh älskar filmjölkspollar! Vad är detta liksom
Ringer mina föräldrar/präst/advokat/kompis
Flyr hals över huvud i panik
<3 Att det fortfarande finns människor som värnar om det svenska språket och dess finurliga uttryck.

OnT: Svarade att jag startat poll på kolo men hade nog gjort en stor facepalm, suckat tungt och ryckt med benen i frustation och återgått till sängen beroende på hur bakfull jag är.

Tycker det hör lite till frågan om man är skyldig eller ej, eller vet man inte?
Om jag är skyldig eller inte vet hade jag ringt myndigheter och bett om att få lägga in mig själv, innan jag inser att psyket är i princip avvecklat. Hade gjort något för att få saken klar/göra rätt för mig så gott jag kunnat iaf.

Olegh
2013-10-07, 13:34
Jag är garanterat oskyldig, därför ringer jag polisen. Hade jag haft minnesluckor är det en annan femma, men det är inte givet i uppgiften. I så fall hade jag nog tagit livet av mig i desperation.

Sniggel
2013-10-07, 15:42
Jag känner mig duktigt trollad nu :D

Yip_man
2013-10-07, 18:58
är hon fortfarande varm kan man ju ta en runda till :-)

Stoltz
2013-10-07, 19:30
...

http://i2.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/215/821/1323635452001.png

Ristretto
2013-10-07, 19:34
Somnar om och sover färdigt. Funkar varje gång det händer mig. Har inte åkt dit än.

Ado2000
2013-10-07, 19:34
Å jag som trodde att jag var sjuk i huvet

MrLomax
2013-10-07, 20:15
Föräldrar, advokat och en kompis. Sedan polisen. Absolut inte städa. Om det inte är jag som gjort det så kanske det finns spår kvar av mördaren.

Är det jag så tar jag straffet.

hidden
2013-10-07, 20:31
Vart är suicide som alternativ? Det känns som att helt ärligt så skulle det vara ett av mina alternativ, ser det svårt att bevisa att det inte var jag.

På mindre sannolika ageranden så skulle jag gå och lägga mig igen, alternativt beställa kebabpizza och köpa saltlakritsglass.

Chrillee
2013-10-07, 21:20
Vart är suicide som alternativ? Det känns som att helt ärligt så skulle det vara ett av mina alternativ, ser det svårt att bevisa att det inte var jag.

På mindre sannolika ageranden så skulle jag gå och lägga mig igen, alternativt beställa kebabpizza och köpa saltlakritsglass.

Sjuk tråd. Men tänkte samma tanke, fanns inte i pollen.

Finns tydligen fler nekrofiler än väntat här.

Hemma Gymmaren
2013-10-07, 23:14
Tagit bilen och bara köra. Köra så långt jag bara kan...

XXXL
2013-10-08, 05:38
Jag skulle kollat om dörren var olåst. Annars skulle jag nog bara sticka, byta tröja och så vidare..

Onigiri
2013-10-08, 05:48
Skyllt på Kanada.

http://www.libertariannews.org/wp-content/uploads/2011/04/south-park-blame-canada.jpg