handdator

Visa fullständig version : träna innan kalipermätning?


Therese
2013-10-03, 06:21
Har en kalipermätning på söndag vid lunch.
men fick inger klart svar på hur jag kan träna innan.
Hur länge ska kroppen ha vilat och hur är det med mat?

J3T69
2013-10-03, 06:55
Har en kalipermätning på söndag vid lunch.
men fick inger klart svar på hur jag kan träna innan.
Hur länge ska kroppen ha vilat och hur är det med mat?

Hej!
Skulle inte tro att det spelar någon roll om du tränar eller så innan en mätning.
Sist jag mätte mig steg jag upp på morgonkvisten och åt frukost sen gick jag och mätte mig.
Oroa dig inte.Om du tränar innan eller inte torde inte påverka ditt resultat alls.
Har du lite fett eller mer andel fett så kommer ett träningspass inte att påverka detta varken positivt eller negativt.

monsterek
2013-10-10, 18:24
Har en kalipermätning på söndag vid lunch.
men fick inger klart svar på hur jag kan träna innan.
Hur länge ska kroppen ha vilat och hur är det med mat?

Mat spelar ingen roll men du bör helst inte träna precis innan. Skillnaden om du tränar eller inte kommer inte att bli stor men det kan ändå skilja lite. (Pt-school 2005)

Therese
2013-10-10, 18:35
tack.

Söker nu en ny som kan mäta mig eftersom jag inte längre kommer att använda mig av denna coachens tjänster.

Finns det någon vettig eller överhuvudtaget i Malmö regionen?

Therese
2013-10-10, 18:37
Mat spelar ingen roll men du bör helst inte träna precis innan. Skillnaden om du tränar eller inte kommer inte att bli stor men det kan ändå skilja lite. (Pt-school 2005)

Körde ett pass innan så jaja då är skadan done.. hur skiljer det sig på ett för positivt sätt?

utor
2013-10-10, 18:40
Körde ett pass innan så jaja då är skadan done.. hur skiljer det sig på ett för positivt sätt?

Underhudsfettet är ju detsamma, men svullna muskler kan tänkas dra ut det lite så man får en lägre procent? Någon mer erfaren får gärna konfirmera.

Men viktigaste vid mätningar rent generellt är ju att man ska använda det för att jämföra med sig själv, så då ska man försöka återskapa samma mätförhållanden helt enkelt.
Så väljer du att träna innan mätning, gör det bara varje gång så bör det inte vara några bekymmer.

r1kkie
2013-10-11, 11:38
tack.

Söker nu en ny som kan mäta mig eftersom jag inte längre kommer att använda mig av denna coachens tjänster.

Finns det någon vettig eller överhuvudtaget i Malmö regionen?

Tänk på att inte jämföra mätningarna från gamla till nya då det är olika personer som gjort den och kan då skilja en del även om det är med likadant mätinstrument.