handdator

Visa fullständig version : Mått på kroppsdelar.. Armar osv.


NoPainNoGains
2013-10-01, 21:37
Tjenare.
jag funderar ofta på mått som skrivs om exempelvis, armar. Vissa har stort mått i omkrets i dubble biceps pose. Då de inte alls ser stora ut i verkligeheten.

Jag är inte här för att skryta utan få reda på varför vissa har så stora mått men inte ser så stora ut runt armarna när de väl har exempelvis linne på sig..

jag har 40 cm runt. Då jag tycker själv att jag har synliga muskler. Kan inte ta tag i varken i mycket hud alls, och kan inte ta tag i något fett när jag verken spänner eller inte spänner. Är 17 bast, och får ofta funderingar på om mina polare ljuger eller om jag bara ser ner på dem.. Eller är det fettet som gör deras omkrets större?

Fattar nada, kan ni ge lite konkreta svar på varför jag tänker så här?..

VikG
2013-10-01, 21:42
Du är nog bara trött, det är därför du svamlar. Vakna pigg i morgonbitt så ska du se att det går bättre att tänka.

awesomooo
2013-10-01, 21:50
På sidan ser mina armar större ut än min träningskompis men hans mäter mer. Det vi har kommit under fund med är att hans armar har mer tjocklek vilket gör att dom är större än mina när man mäter dom men inte för blotta ögat.

NoPainNoGains
2013-10-01, 21:56
På sidan ser mina armar större ut än min träningskompis men hans mäter mer. Det vi har kommit under fund med är att hans armar har mer tjocklek vilket gör att dom är större än mina när man mäter dom men inte för blotta ögat.

Okej. Tjocklek menas då att han har me fett runt armarna än dig?
Btw, en fråga. Har du polare enklare att bli fet än dig? Kan det påverka måttet, för min polare var fet förr och blev lite smalare nu, och jag har alltid haft blodådrer osv. Kan de påverka de hela måttet?

PureWhey
2013-10-01, 22:00
Va? Förstår 0.

Petoria
2013-10-01, 22:01
Va?

awesomooo
2013-10-01, 22:02
Okej. Tjocklek menas då att han har me fett runt armarna än dig?
Btw, en fråga. Har du polare enklare att bli fet än dig? Kan det påverka måttet, för min polare var fet förr och blev lite smalare nu, och jag har alltid haft blodådrer osv. Kan de påverka de hela måttet?

Njaaa vi har ganska exakt samma bodyfat skulle jag tro. Hans biceps är "bredare" än mina medans mina peakar mer än hans.

NoPainNoGains
2013-10-01, 22:07
Va? Förstår 0.

Mått när det gäller armar.
Hur kan vissa har stora mått men ser då inte stora ut i verkligenheten?

LillisJ
2013-10-01, 22:09
Mått när det gäller armar.
Hur kan vissa har stora mått men ser då inte stora ut i verkligenheten?

Långa personer? :)

Doggeh
2013-10-01, 22:09
Form på biceps/triceps. Har du grotesk peak ser armen stor ut när du spänner den. Dock ser armen mindre ut avslappnad.

NoPainNoGains
2013-10-01, 22:17
Form på biceps/triceps. Har du grotesk peak ser armen stor ut när du spänner den. Dock ser armen mindre ut avslappnad.

Okej! :)
Tack, nu gav du lite klarrhet på det hela.. :P

Albin Eriksson
2013-10-02, 03:09
- En hårdare (mer fettfri) arm ser oftast större ut än vad den mäter.

- Har du mkt peak på en mindre arm kan den se större ut.

- Omkretsen på en bredare arm är såklart större.

- Visuellt vid exempelvis dubbel biceps spelar posering mkt roll.

- En kort kille med 45cm armar kan få dom att se ganska stora ut, en lång med samma armmått och dom kan se jättesmå ut.

Järngrisen
2013-10-02, 04:23
Ahh..tänk att få vara 17 igen

TheOne1994
2013-10-02, 05:53
Ahh..tänk att få vara 17 igen

ha ha ha

NoPainNoGains
2013-10-02, 08:33
Ahh..tänk att få vara 17 igen

haha, okej. Varför saknar du denna åldern? :P

Mats J
2013-10-02, 09:11
Jag har inga speciella armar för min längd, 194 cm och ca 43 cm i armar, ändå brukar många reagera på att jag har stora armar. Det jag tror det är för mig är att jag har ganska lågt kroppsfett och väldigt smala leder och allmänt klen grundstruktur vilket gör att armen ser mycket större ut än den egentligen är. Hade 29 cm i armar när jag började träna till 194 och då såg det bara ut som för de flesta i den åldern (17 år), inte extremt undernärd eller så utan bara smal.

Järngrisen
2013-10-02, 09:28
haha, okej. Varför saknar du denna åldern? :P
l2_2SPFs5Hc&
Läs din trådstart igen om 15-20 år så förstår du.