handdator

Visa fullständig version : Livrädd bilförare rammar motorcyklister


mattepatte
2013-10-01, 20:39
wNOyDMzn2bY

Tycker det är riktigt tragiskt att det kan bli såhär.

En pappa med sin fru och sin dotter är ute och åker, och han flyr ifrån situationen i ren rädsla, väldigt jobbigt läge för bilföraren tycker jag.
Efter att han krockar med den första motorcyklisten så kommer allt han gör att bli fel.
Fel att stanna, fel att rymma, fel att ringa polisen eftersom att det kommer göra motorcyklisterna ännu mer upprörda.

Tydligen började vissa motorcyklister attackera bilen redan vid den första incidenten läste jag någonstans.

Mer länkar:

http://abcnews.go.com/US/video-shows-motorcyclists-pull-driver-car-beat/story?id=20419705

http://jalopnik.com/watch-nyc-bikers-attack-range-rover-after-driver-runs-o-1427168165

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2438620/Shocking-video-Range-Rover-crashing-bikers-surround-vehicle-annual-street-ride.html

ByggarBertil
2013-10-01, 20:45
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=6665125&postcount=19247

mattepatte
2013-10-01, 21:00
Ja där kan vi se filmen igen, tyckte det här förtjänade en egen tråd dock.

High1ander
2013-10-01, 21:04
Räddsla är fan ingen ursäkt att köra över någon och sen sticka, om något så ber man just då om stryk och vigilante rättvisa.

Klart som fan att man åker efter en smitare.

Det sagt så tycker jag inte att man ska ta lagen i egna händer, eller göra som de gjorde när det fanns ett barn i bilen. Känns ju som att på de 5 min som filmen visar så ska man fan lätt kunna få dit en polisbil, men jag är inte förvånad om båda sidorna vill hålla polisen borta i ett sådant läge.

awesomooo
2013-10-01, 21:05
Sjukt. Jag kan ändå förstå snubben i bilen, han är förmodligen livrädd och har inte en blekaste vad han gör och bara kör på. Snubbarna på hojarna är riktiga tards och tur det att dom nu blivit målade som terrorister i media runt om i världen.

LillisJ
2013-10-01, 21:09
Håller med awesomooo. Han flyr enligt instinkt, och jag tror att dom flesta hade gjort så. I synnerhet för att skydda fru och barn. Med undantag för High1ander.

Olegh
2013-10-01, 21:18
Det är svårt att se varför bilföraren gör som han gör vid 0:50. Att bara vara trängd är ett lite halvklent skäl imo.

Philley
2013-10-01, 21:23
Sympatiserar med bilföraren till 100%. Antagligen har motorcyklisterna provocerat honom innan och sen inträffade kollisionen när det ena puckot obefogat sackar framför bilisten. När motorcyklisterna dessutom börjar uppträda hotfullt är det klart som fan att man sticker utan att begrunda konsekvenserna.

Givetvis tar klippet slut precis när misshandeln initieras.

Woody R
2013-10-01, 21:32
Varför håller inte bilföraren bara åt sidan några minuter så de hinner iväg en bit istället för att trängas.

Hemi
2013-10-01, 21:40
Det man ser strax innan 0:30 är att en MC svänger in framför bilen och antagligen bromsar. Normalt sär det alltid bilen som är bakom fel om det blir krock men i ett sånt här fall vet jag inte. Vad som sen får RR att köra i väg vet man inte. Sen ser man MC gänget bryta mot ett gäng trafikregler under jakten, 3 st i bredd i samma fil t ex, de tar över hela vägen. Sjuk händelse alltihop. Det kommer väl fram mera så småning om.

utor
2013-10-01, 21:42
Sjuk händelse, verkligen. Har viss förståelse för bilföraren, MEN efter en liten kollision så bör man stanna och byta försäkringsuppgifter, inte förvärra allt genom att köra över vittnen... Men motorcyklister är ju farliga iofs, så paniken är väl befogad

awesomooo
2013-10-01, 21:43
Det är väldigt lätt att säga vad han borde göra. Jag vet faktiskt inte själv hur just jag skulle reagerat om jag var i hans sits. Den enda jag kan jämföra detta med är när jag var en femtonårig sommarpojke och hade inte haft mitt EU-kort speciellt länge tills tre raggarbilar dök upp sent på kvällen och följde efter mig, livrädd med gråten i halsen.

Det var inte speciellt fint av honom att bara gasa på men han var nog inte riktigt med i matchen då han kanske kände sig under hot. Är det någon som förtjänar att bli överkörd så är det klappmongot i vit tröja i början av klippet som bromsar in framför killen i bilen.

Många hojar i klippet har inte ens regskyltar, typsikt gäng som ska åka runt och provocera folk i trafiken.

Hemi
2013-10-01, 21:46
Sjuk händelse, verkligen. Har viss förståelse för bilföraren, MEN efter en liten kollision så bör man stanna och byta försäkringsuppgifter, inte förvärra allt genom att köra över vittnen... Men motorcyklister är ju farliga iofs, så paniken är väl befogad

Men det är mer än en liten kollision. Gänget försöker stoppa bilen mitt i trafiken, det där är en stor genomfartsled på Manhattan och där får man inte stanna, speciellt inte mitt i vägen. Jag har inte läst om vad som skall ha hänt innan.

hidden
2013-10-01, 21:52
Han borde kört över fler.

Men mer allvarligt talat förstår man bilförarens reaktion som många redan påpekat. Minns jag rätt så riskerar han inte att bli dömd för något?

awesomooo
2013-10-01, 21:54
Han borde kört över fler.

Men mer allvarligt talat förstår man bilförarens reaktion som många redan påpekat. Minns jag rätt så riskerar han inte att bli dömd för något?

Tror det är MC-förarna som får ta skiten. Killen i bilen var inte speciellt vacker efter misshandeln heller så...

Hemi
2013-10-01, 21:57
Som sagt, jag tror att de börjat filma för att det hänt något innan. Gänget försöker vad jag kan se stoppa bilen redan vid 0.28, det är därför det "blir" krock.

strikt
2013-10-01, 22:15
Filmandet sker nog hela tiden på deras så kallade hojträff.

GoPro och liknande är ju överallt numera på events.

strikt
2013-10-01, 22:26
Läst allt nu jag kan komma över, hojåkarna är idioterna. Suvföraren var inte direkt smart, men åkarna får fan nästan skylla sig själva när de beter sig sådär.

Eller ja, tråkigt att det hände. Men att det händer är inte oförståligt. Önskar att ingen skadas i trafiken dock.

awesomooo
2013-10-01, 22:33
Var väl något vittne också som hade sett allt från ruta ett.

Arf Pingvin
2013-10-01, 22:57
Som jag uppfattade det från videon så stänger de trafiken, kanske för att köra ensam med sitt MC-gäng. När första hojen blir påkörd borde de ha stannat och rett ut det. Man bör inte köra över människor med sin bil.

Tricklew
2013-10-01, 23:02
Som jag uppfattade det från videon så stänger de trafiken, kanske för att köra ensam med sitt MC-gäng. När första hojen blir påkörd borde de ha stannat och rett ut det. Man bör inte köra över människor med sin bil.

Att döma av infon som finns så var de intresserade av att reda ut det med sina nävar och billistens ansikte. Föga förvånande att han inte känner sig pigg på detta.

Arf Pingvin
2013-10-01, 23:18
Försökte de stanna just honom av en anledning, eller försökte de bara stoppa trafiken och då råkade de bli en liten sammanstötning? Och därefter reda ut det med nävarna? Det blir liksom bara spekulation från vår sida så det ger nog inte så mycket att försöka reda ut.

Viktor_Balck
2013-10-01, 23:18
Känns som det är motorcyklisternas fel till att börja med, de borde spöa upp sin bromsande kompis istället för bilföraren, och kanske sig själva när dem håller på.

Stefan J
2013-10-01, 23:26
Försökte de stanna just honom av en anledning, eller försökte de bara stoppa trafiken och då råkade de bli en liten sammanstötning? Och därefter reda ut det med nävarna? Det blir liksom bara spekulation från vår sida så det ger nog inte så mycket att försöka reda ut.

Om man är 50st motorcyklister som omringar en ensam bil och bromsar in framför den, måste man ha examen i psykologi för att räkna ut att man skrämmer vettet ur en bilförare?

Och vad är det för sätt att omringa bilister och spärra av vägen på det där viset oavsett syfte? Även om man tillhör en ultramacho subkultur och tycker det är häftigt att surra runt på sin motorcykel ger det ingen rätt att spärra av vägar och ha sig. Det är ju livsfarligt som vi såg på filmen, motorcyklisten kunde ha dött.

awesomooo
2013-10-02, 06:11
Här är samma människor en stund innan omringning av bilen.

http://img.gawkerassets.com/img/191w5ognehgrbgif/original.gif

Ett vittne

"I saw these guys yesterday, the bikers, and what a pack of assholes they were. Splitting lanes on the highway at speed (70mph between 2 cars), cutting people off. They had me boxed in so I couldn't get out of an exit only lane so they could get off. Not saying they deserve to be hit, but they had it coming.

I had my blinker on and was handsignalling I needed to get out of the exit only lane. everyone kept passing on the left to cut me off in front of the exit, 4-5 of them flipped me off. I tried rolling slow but they had no inkling of how to ride well. I ride myself, and this was just heinous."

awesomooo
2013-10-02, 06:21
Finns 7 andra filmer nu också. Inget speciellt händer förutom att dom kör som asshats, kör mot rött, stannar inte vid stop, byter hejvilt mellan filer etc.

bertbert
2013-10-02, 06:23
Om man är 50st motorcyklister som omringar en ensam bil och bromsar in framför den, måste man ha examen i psykologi för att räkna ut att man skrämmer vettet ur en bilförare?

Och vad är det för sätt att omringa bilister och spärra av vägen på det där viset oavsett syfte? Även om man tillhör en ultramacho subkultur och tycker det är häftigt att surra runt på sin motorcykel ger det ingen rätt att spärra av vägar och ha sig. Det är ju livsfarligt som vi såg på filmen, motorcyklisten kunde ha dött.

För att inte tala om vilken Darwin-award-grej det är att försöka stoppa en 2,5-tons SUV med en... motorcykel?

Ponde
2013-10-02, 08:32
Som jag uppfattade det från videon så stänger de trafiken, kanske för att köra ensam med sitt MC-gäng. När första hojen blir påkörd borde de ha stannat och rett ut det. Man bör inte köra över människor med sin bil.
Det var motorcyklisternas fel, någon idiot som gjorde "brake-check" mot bilisten (alltså bromsa jävligt nära bilen på flit för att skrämma bilisten), och föraren hann inte reagera och då bumpade han i mc:n lite.

Ingen hade stött sig ännu, men föraren blev rädd och gav sig sedan av och lyckades krocka med en annan motorcyklist före han slapp undan. Motorcyklisterna följde efter honom och började slå honom.

Allting började med att mc förarna försökte provocera bilisten, sen börjar de slå honom efteråt också för att han agerat med instinkt då han blev rädd av alla idiotiska hot som de gjorde efter att deras egen mc förare jävlats med honom.

Arf Pingvin
2013-10-02, 09:07
Världen är svartvit genom internetfiltret. Någon har mest fel och bär därför all skuld.

Hur som helst, inte så alfa.

JLu9GDxRBoc

Jazen
2013-10-02, 12:31
ingen som vet riktigt varför det blev som det blev, i början ser det ut som en mc kille säger nått till han i bilen innan han bromsar framför han. Bara för man har barn o frugan i bilen betyder det inte att man är ängel.

Jag har själv varit nära på att bli påkörd med flit av en yngre kille med tjejen bredvid sig. 2 filig rondell så gör han en såndär köra in i dig manöver, vi blir arga och följer efter han, på vägen så gör han samma manöver 1gång till, bromsar hårt för att vi ska köra på han.

Vi följer efter i kanske 5min, till slut stannar han i en bussficka, vi kliver av, arga som fan.
Han rullar ner rutan skräckslagen och säger att han blev rädd....varför gör man en sådan manöver i rondellen för det första?

I år blev en annan kompis påkörd av en karl i 50års åldern med tanten bredvid sig. Dom körde om bilen i rätt lugn tempo utan några konstigheter, lite längre fram i en rondell saktar hojen ner för bilarna, detta är gånghastighet nu, plötsligt bumpar bilen in i hans bakdäck I GÅNGHASTIGHET! polaren konfronterar karln som sitter helt still,säger inte ett dugg och kollar bara frammåt...

man ska inte dömma allt på en gång, vem vet vad som hänt innan filmen började.

nu har dom tagit 2killar från hoj gänget, dock så blev en ung man förlamad när suven körde över han och krossade hans ben.....

http://newyork.cbslocal.com/2013/10/01/nypd-suspects-sought-in-attack-on-suv-driver/

Ladugårdsdörr
2013-10-02, 12:43
ingen som vet riktigt varför det blev som det blev, i början ser det ut som en mc kille säger nått till han i bilen innan han bromsar framför han. Bara för man har barn o frugan i bilen betyder det inte att man är ängel.

Jag har själv varit nära på att bli påkörd med flit av en yngre kille med tjejen bredvid sig. 2 filig rondell så gör han en såndär köra in i dig manöver, vi blir arga och följer efter han, på vägen så gör han samma manöver 1gång till, bromsar hårt för att vi ska köra på han.

Vi följer efter i kanske 5min, till slut stannar han i en bussficka, vi kliver av, arga som fan.
Han rullar ner rutan skräckslagen och säger att han blev rädd....varför gör man en sådan manöver i rondellen för det första?

I år blev en annan kompis påkörd av en karl i 50års åldern med tanten bredvid sig. Dom körde om bilen i rätt lugn tempo utan några konstigheter, lite längre fram i en rondell saktar hojen ner för bilarna, detta är gånghastighet nu, plötsligt bumpar bilen in i hans bakdäck I GÅNGHASTIGHET! polaren konfronterar karln som sitter helt still,säger inte ett dugg och kollar bara frammåt...

man ska inte dömma allt på en gång, vem vet vad som hänt innan filmen började.

nu har dom tagit 2killar från hoj gänget, dock så blev en ung man förlamad när suven körde över han och krossade hans ben.....

http://newyork.cbslocal.com/2013/10/01/nypd-suspects-sought-in-attack-on-suv-driver/

Ni bajkers verkar väldigt tuffa som "blir arga", "följer efter" och "konfronterar"?

Jazen
2013-10-02, 12:48
Ni bajkers verkar väldigt tuffa som "blir arga", "följer efter" och "konfronterar"?

nja men om nån vill köra över mig vill jag veta vad anledningen är, verkar inte va en frisk människa i trafiken....vem vet han kanske kör på en bil i framtiden.

Jagax
2013-10-02, 12:53
ingen som vet riktigt varför det blev som det blev, i början ser det ut som en mc kille säger nått till han i bilen innan han bromsar framför han. Bara för man har barn o frugan i bilen betyder det inte att man är ängel.

Jag har själv varit nära på att bli påkörd med flit av en yngre kille med tjejen bredvid sig. 2 filig rondell så gör han en såndär köra in i dig manöver, vi blir arga och följer efter han, på vägen så gör han samma manöver 1gång till, bromsar hårt för att vi ska köra på han.

Vi följer efter i kanske 5min, till slut stannar han i en bussficka, vi kliver av, arga som fan.
Han rullar ner rutan skräckslagen och säger att han blev rädd....varför gör man en sådan manöver i rondellen för det första?

I år blev en annan kompis påkörd av en karl i 50års åldern med tanten bredvid sig. Dom körde om bilen i rätt lugn tempo utan några konstigheter, lite längre fram i en rondell saktar hojen ner för bilarna, detta är gånghastighet nu, plötsligt bumpar bilen in i hans bakdäck I GÅNGHASTIGHET! polaren konfronterar karln som sitter helt still,säger inte ett dugg och kollar bara frammåt...

man ska inte dömma allt på en gång, vem vet vad som hänt innan filmen började.

nu har dom tagit 2killar från hoj gänget, dock så blev en ung man förlamad när suven körde över han och krossade hans ben.....

http://newyork.cbslocal.com/2013/10/01/nypd-suspects-sought-in-attack-on-suv-driver/

Tråkigt att en ung människa blivit skadad men samtidigt har han själv valt att åka med det gänget av jubelidioter.
Ett gäng på motorcyklel med uppenbara mentala handikapp kör utan någon som helst tanke på omgivande trafik som om endast de har rätt att vara där.

Det är ju endast killen som bromsar in mitt framför bilen som överhuvudtaget verkar bry sig om bilen innan hans idiotiska tilltag.
Se'n stannar ju hela mobben upp i typiskt pöbelmanér och omringar bilen. Tro fan att föraren vill dra där ifrån men flocken har ju blockerat vägen. Definitvt självförsvar att använda våld för att ta sig ur en sådan situation.
Hade han velat skada dem hade han inte bromsat.

awesomooo
2013-10-02, 12:57
nu har dom tagit 2killar från hoj gänget, dock så blev en ung man förlamad när suven körde över han och krossade hans ben.....

http://newyork.cbslocal.com/2013/10/01/nypd-suspects-sought-in-attack-on-suv-driver/

Killen med vit tröja är den som förtjänar det.

Var väl även prat om att någon i gänget hade försökt ha hål i däcken på bilen. Jag tror inte att människan i bilen är den som startar det hela. Om man kollar på fler klipp så kör 80% av dom i gänget som jävla idioter vilket gör att olyckor inträffar och då får tyvärr offret (killen i bilen) ta skiten.

Ja det var klantigt att köra över folk men jag har svårt att tro att det var så han tänkte när han väl satt där i bilen, han var väl livrädd och försökte bara fly. Gå ut är väl inget alternativ då han antagligen hade åkt på spö oavsett vid vilken tid i klippet han stannar.

Jazen
2013-10-02, 12:59
Tråkigt att en ung människa blivit skadad men samtidigt har han själv valt att åka med det gänget av jubelidioter.
Ett gäng på motorcyklel med uppenbara mentala handikapp kör utan någon som helst tanke på omgivande trafik som om endast de har rätt att vara där.

Det är ju endast killen som bromsar in mitt framför bilen som överhuvudtaget verkar bry sig om bilen innan hans idiotiska tilltag.
Se'n stannar ju hela mobben upp i typiskt pöbelmanér och omringar bilen. Tro fan att föraren vill dra där ifrån men flocken har ju blockerat vägen. Definitvt självförsvar att använda våld för att ta sig ur en sådan situation.
Hade han velat skada dem hade han inte bromsat.

Jag tar ingen sida =) är man en idiot i trafiken så får man det man förtjänar. Vi vet ju inte alls vad som hänt innan klippet börjar som sagt, men att bromsa framför bilen sådär är ju helt klart meningslöst och han får skylla sig själv.

Jag skriver bara vad jag själv och kompisar varit med om,det finns ingen typ av "ängel" på vägen, den mest lugnaste och trevligaste person kan vara en idiot.

Men ska man utgå från då filmklippet börjar så ja då får hojarna skylla sig själv.... trist bara att nån ska bli förlamad för att man hänger med några pack.

Johan_P
2013-10-02, 13:01
Bilföraren verkar inte ha något uppsåt att skada någon. Han vill ta sig och sin familj ifrån den fara som mc-förarna uppenbart uppvisar.

Jag förstår inte hur bilen ska hinna bromsa när motorcykeln bromsar före honom så nära tätt inpå? Idiot som utsätter sig själv och bilföraren/familjen för situationen. Riktiga svin som följer efter och slår sönder bilen och föraren efteråt. Detta gäller oavsett vad som hänt innan filmen börjades spelas in. Nog inte en traumatisk upplevelse. Detta enbart för några idioter ska få roa sig hur fan dem vill i trafiken.

Jazen
2013-10-02, 13:02
Killen med vit tröja är den som förtjänar det.

Var väl även prat om att någon i gänget hade försökt ha hål i däcken på bilen. Jag tror inte att människan i bilen är den som startar det hela. Om man kollar på fler klipp så kör 80% av dom i gänget som jävla idioter vilket gör att olyckor inträffar och då får tyvärr offret (killen i bilen) ta skiten.

Ja det var klantigt att köra över folk men jag har svårt att tro att det var så han tänkte när han väl satt där i bilen, han var väl livrädd och försökte bara fly. Gå ut är väl inget alternativ då han antagligen hade åkt på spö oavsett vid vilken tid i klippet han stannar.

tror gör man i kyrkan =) vi kan spekulera hela dagen, hojåkare vs bilåkare, vi kommer inte komma nånvart förutom att det har hänt och det är jäkligt trist.

Ladugårdsdörr
2013-10-02, 13:38
Bilföraren verkar inte ha något uppsåt att skada någon. Han vill ta sig och sin familj ifrån den fara som mc-förarna uppenbart uppvisar.

Jag förstår inte hur bilen ska hinna bromsa när motorcykeln bromsar före honom så nära tätt inpå? Idiot som utsätter sig själv och bilföraren/familjen för situationen. Riktiga svin som följer efter och slår sönder bilen och föraren efteråt. Detta gäller oavsett vad som hänt innan filmen börjades spelas in. Nog inte en traumatisk upplevelse. Detta enbart för några idioter ska få roa sig hur fan dem vill i trafiken.

Enligt länken ovan så börjar de slå och förstöra bilen redan innan själva överkörningen.

In the video, some of the bikers are seen getting off their motorcycles and approaching the car. That was when police said some of the bikers begin damaging the Range Rover, though it’s not clear from the video.

“They take their helmets and they start to dent his car and apparently his tires are slashed there,” Police Commissioner Ray Kelly said.

Police said Lien panicked and the video shows the SUV suddenly accelerating, plowing over some of the motorcycles.


Man kan ju också säga att "they had it coming":

A total of 200 people complained to police Sunday that the bikers were being reckless on Manhattan streets, Kelly said.

Bra artikel, läs hela:

http://newyork.cbslocal.com/2013/10/01/nypd-suspects-sought-in-attack-on-suv-driver/

Ponde
2013-10-02, 14:33
nja men om nån vill köra över mig vill jag veta vad anledningen är, verkar inte va en frisk människa i trafiken....vem vet han kanske kör på en bil i framtiden.

Du fattar väl att det var mc-körarna som provocerade honom och nödbromsade på flit så att han krockade med en mc i början, sen börjar de hota honom och han flyr (naturlig reaktion)?

Såg du ens videon :smash:.

Jazen
2013-10-02, 14:36
Du fattar väl att det var mc-körarna som provocerade honom och nödbromsade på flit så att han krockade med en mc i början, sen börjar de hota honom och han flyr (naturlig reaktion)?

Såg du ens videon :smash:.

ja jag såg videon, skrev också att det man ser på videon är helt och hållet mc förarens fel.

vad vi inte ser är vad som hänt innan dom börjat filma.

Tricce
2013-10-02, 15:13
ja jag såg videon, skrev också att det man ser på videon är helt och hållet mc förarens fel.

vad vi inte ser är vad som hänt innan dom börjat filma.

En kvalificerad gissning är att dom kört som svin och han i Range rovern kanske tutat på nån av dom och det får man ju inte göra!! ;)

Jazen
2013-10-02, 15:34
En kvalificerad gissning är att dom kört som svin och han i Range rovern kanske tutat på nån av dom och det får man ju inte göra!! ;)

kan vara så =)

JamesD
2013-10-02, 16:35
Alltså som jag har förstått så har de även haft sönder hans däck vid första tillfället, när han gasar över dem. Alltså 100% deras fel.