handdator

Visa fullständig version : Okej diet?


nissepelle
2013-10-01, 16:18
Har bytt stad och börjat plugga en cptung utbildning. Bor i en skabbig korridor med ett sjukt dåligt utrustat, och väldigt skabbigt, kök. Jag tycker annars mycket om att laga mat och äter vanligtvis grymma måltider. Nu vill jag mest inte gå in i köket alls, och måste jag in där så vill jag vara där så kort tid som möjligt och använda så lite grejer som möjligt. Detta har lett till att min kost den senaste månaden bestått av typ delicatobollar, keso, kvarg och "korvar" med färdig risgrynsgröt och sylt.

Har dock kommit fram till två maträtter jag kan tänka mig att göra, de går snabbt, enkelt och lätt att göra matlådor.

1. Äggröra samt konserv med blandade bönor och matvete
2. Någon form av kött (fläskfilé, fläskkotlett, ibland kyckling) som får koka i färdigkryddad lätt creme fraiche med ev en nedhackad paprika i såsen. Till det bulgur/couscous/pasta/nudlar.

Så alltså, är det okej att leva på den dieten? Medräknat att det en gång i veckan kommer bli lunchbuffé i skolan med kål, morötter och husman. Frukost består av en kopp kaffe. Utöver detta blir det inte mycket annat..

R Scarpa27
2013-10-01, 18:31
skaffa en micro går laga mer än vad man tror i en mikro...
allt går ju leva på. men att acceptera att köket inte städas nej acceptera inte....
köp en billig spis och micro och laga varje dag, kul och man får det man gillar.
annars åk till någon närstående och tillbringa en hel dag med storkok och preppa upp 30 matbyttor.

annars åt du väl ingen kass mat direkt...
trodde du skulle skriva värrmer 20 billys pan pizzor =O typ.

nissepelle
2013-10-02, 12:31
skaffa en micro går laga mer än vad man tror i en mikro...
allt går ju leva på. men att acceptera att köket inte städas nej acceptera inte....
köp en billig spis och micro och laga varje dag, kul och man får det man gillar.
annars åk till någon närstående och tillbringa en hel dag med storkok och preppa upp 30 matbyttor.

annars åt du väl ingen kass mat direkt...
trodde du skulle skriva värrmer 20 billys pan pizzor =O typ.

Och ställa vart? I den överfulla och igenisade frysen? Eller ska jag klämma in allt på min ENDA hylla i kylskåpet jag har? :P

King Grub
2013-10-02, 12:32
Ät upp det du har i frysen och frosta av den.

nissepelle
2013-10-02, 15:08
Ät upp det du har i frysen och frosta av den.

upp till 7 år gamla matlådor med randum stuff i, nej tack.

vet heller inte om det framgick men jag delar alltså kök (inkl kyl och frys) med sju andra killar..

Jontalinen
2013-10-02, 20:12
upp till 7 år gamla matlådor med randum stuff i, nej tack.

vet heller inte om det framgick men jag delar alltså kök (inkl kyl och frys) med sju andra killar..

Släng lådornas innehåll då? ser inte problemet.

R Scarpa27
2013-10-02, 20:43
upp till 7 år gamla matlådor med randum stuff i, nej tack.

vet heller inte om det framgick men jag delar alltså kök (inkl kyl och frys) med sju andra killar..

du verkar inte dela den med någon isf om det är 7 år gamla matlådor där.
släng ut allt, frosta av och du har en frys för dig själv..

other way skaffa en mini kyl/frys till rummet ditt.
alternativt minikök också.

eller leta nytt boende.

nissepelle
2013-10-02, 20:43
pallar inte. krångligt att laga massa mat också. vill göra något enkelt. idag öppna jag en konserv bönor och en fetaost, lite olivolja och kryddor. ger det ett komplett näringsintag med avseende på mikronutrienter?

Stonemountain
2013-10-02, 20:54
OM du nu inte orkar kasta några matlådor men träna att deffa vet jag inte hur du skall göra.

Gå till någon restaurang eller kebaberia och gör en deal med matlådor till bra peng.
Lite ris och kyckling enbart i lådan kan man nog deala till sig bra pris samt du slipper köket samt allt det jobbiga med kyl och frys.

gertery
2013-10-04, 12:04
Eat healthy and avoid fatty things because fat create heart problems.Take a banana shake and a protein shake to get max results,Fresh fruits and vitamins are necessary to run your body function!