handdator

Visa fullständig version : träna för att få en riktig snygg kropp (exempel bilder) behöver tips, hur gå tillväga


Ingensson
2013-09-30, 00:17
Tjena, första inlägget.

Det är så att jag tränat on and off i nära 5-6 år. Jag har inte den mest muskulösa kroppen men det finns lite från förr.
Det är så att jag har börjat en ny fas i livet och jag tänkte att jag ska börja med att träna ordentligt också. Jag är ärlig och frågar öppet nu efter vad det gäller för att få en snygg/sexig kropp. Jag är ute efter den där kroppstrukturen med tydliga muskler men definitivt inte bodybuilder stora så att det börjar se ut som ballonger. Bara raka och vassa former. (om det nu finns hjälp om det här på någon annan tråd kan ni jättegärna skicka länken) jag är villig att träna eller "dietta" så hårt som det behövs och jag har erfarenhet med gym träning så jag är inte helt vilse om man berättar hur jag ska köra för att få detta. Bulka och sen deffa eller bara köra på med en fettsnål diet. Det kropp jag har som mål e t.ex.

http://us.cdn003.fansshare.com/photos/ryanreynolds/ryan-reynolds-workout-upper-body-body-1386863501.jpg http://images.huffingtonpost.com/2007-09-11-markymark.jpg

Som sagt, jag e ultra dedikerat och kan köra vad som helst och skulle uppskatta all sorts hjälp.

Och ärligt talat, inga douche/osjysta svar nu.. ;)

strikt
2013-09-30, 00:23
Träna runt balans/svagt underskott så ser du ut så där efter några år.

Förutsätter dock att du är på gymmet konstant en 3-4 gånger i veckan och kör igenom hela kroppen.

Ingensson
2013-09-30, 00:33
Jag har ju tid men några år? Tror du menar då typ 2-3 år?

Går det inte träna lite extra hårt och få det tidigare?

abstract
2013-09-30, 00:33
Vad strikt sa, inga konstigheter med de där exemplen. Bara en mindset att inte ge upp, för det kräver inga extrema åtgärder förutom tid i sin träningssatsning. Jag tränade i tre-fyra år, runt 5ggr i veckan för att se ut sådär och räknade aldrig några kalorier eller dyl. Åt "bra" mat helt enkelt, och spelade mycket fotboll.

Ingensson
2013-09-30, 00:36
Vad strikt sa, inga konstigheter med de där exemplen. Bara en mindset att inte ge upp, för det kräver inga extrema åtgärder förutom tid i sin träningssatsning. Jag tränade i tre-fyra år, runt 5ggr i veckan för att se ut sådär och räknade aldrig några kalorier eller dyl. Åt "bra" mat helt enkelt, och spelade mycket fotboll.

Som sagt, du säger att du inte tänkte kalorier och sånt. Men tänk om lägger ut något strikt, tror du det går snabbare än det?
Annars är det väl bara köra som dig :)

abstract
2013-09-30, 00:37
Jag har ju tid men några år? Tror du menar då typ 2-3 år?

Går det inte träna lite extra hårt och få det tidigare?

Det tog Ryan Renolds 6 mån av total dedikation att förändra sin kropp till Blade 3-rollen, och det var utifrån ett redan vältränat perspektiv. Då ändrade han ALLT, och avvek inte en tum ifrån sitt upplägg. Ett upplägg som skulle avskräcka de flesta. Lägg till "hollywood-metoder" som inte redovisas;)

Så ja, det går att göra snabbare. Såklart.

tjing
2013-09-30, 10:49
Folk som länkar till någon de vill se ut som tror jag i regel har 99% fail rate på gymmet. För det första tror jag de saknar segheten som krävs för att faktiskt bygga upp några muskler och för det andra kan man aldrig se likadan ut som någon annan. För det tredje är man ofta rejäl nybörjare och har inte en aning om vilken resa som väntar med att lära sig om träning, mat osv.

Sagda personer gillar också att prata om målet, hur hårt de kommer att jobba och hur lång tid det kommer att ta. Lägg till lite dagdrömmar om hur awesome de kommer att vara och hur mycket tjejer de kommer att få. Två veckor in i träningen tröttnar dem. Sedan återkommer de nästa år med samma frågeställning.

Och om att se ut som någon annan; alla ser atletiska och schyssta ut med mer muskler och mindre fett, med olika snygg muskelestetik p g a gener (och hur man tränat också såklart).

Alsor
2013-09-30, 15:14
Intressant att du säger " jag vill inte ha ballongstora muskler som bodybuilders" när du redan varit på gym och tränat några gånger. Tro mig du lär inte få ballongstora muskler, om du ens försöker ditt hårdaste.

Halvar
2013-09-30, 15:34
Som Tjing säger...å jag säger jasså nybliven singel.Trodde endast tjejer gjorde denna typen av inlägg och framför allt är rädda att bli bodybuilders.Ingen av oss kan svara på hur länge det tar för dej.Jag skulle tro med din historik att du tyvärr inte tar dej halvvägs ens

straycat
2013-09-30, 15:38
Sry men du kommer nog aldrig få någon av dessa två kroppar då det är dina gener som bestämmer muskelfästena. Du kan med stor sannolikhet få lika mycket muskelmassa men det behöver inte se lika bra ut pga. genetik.

strikt
2013-09-30, 17:05
Ryan kroppen var väl inget att jaga för övrigt. Lite plufsig med muskler.

Balans som sagt och kom under 10% bf.

tjing
2013-09-30, 17:35
Tänk på ljus etc på de här bilderna också. Gör enorm skillnad. Dessutom är andra bilden svartvit.

Ingensson
2013-09-30, 17:56
yeeey elaka inlägg.. vem kunde tro det... förlåt för att man försökte sätta upp ett mål som man ville gå efter..

jag e mer än säker att alla här, innan de börja sin ordentliga träning tänkte: sådär ska jag se ut!! inte "jag gör det här för hälsa"
Kan jag defintivt säga för Tjing med sina spända muskler som sin avatar..
Såna som lyckats lite med träning och ser ner på alla andra som försöker göra något..

Tack för en varm välkommande, tror inte jag kollar i det här forumet nån mer.. Får söka hjälp någon annanstans..

strikt
2013-09-30, 18:10
Ignorera de inlägg du tycker är negativa bara. Helt ok att ha mål och jaga dom.

Marky mark till höger är träna runt balans något år. Eller deffa och svagt överskot 2-3 gånger under något år.

KalleTeodor
2013-09-30, 18:19
folk som länkar till någon de vill se ut som tror jag i regel har 99% fail rate på gymmet. För det första tror jag de saknar segheten som krävs för att faktiskt bygga upp några muskler och för det andra kan man aldrig se likadan ut som någon annan. För det tredje är man ofta rejäl nybörjare och har inte en aning om vilken resa som väntar med att lära sig om träning, mat osv.

Sagda personer gillar också att prata om målet, hur hårt de kommer att jobba och hur lång tid det kommer att ta. Lägg till lite dagdrömmar om hur awesome de kommer att vara och hur mycket tjejer de kommer att få. Två veckor in i träningen tröttnar dem. Sedan återkommer de nästa år med samma frågeställning.

Och om att se ut som någon annan; alla ser atletiska och schyssta ut med mer muskler och mindre fett, med olika snygg muskelestetik p g a gener (och hur man tränat också såklart).

+1000000000

Ingensson
2013-09-30, 18:52
Ignorera de inlägg du tycker är negativa bara. Helt ok att ha mål och jaga dom.

Marky mark till höger är träna runt balans något år. Eller deffa och svagt överskot 2-3 gånger under något år.

Tack :)

DrViolet
2013-09-30, 19:16
Ja lite negativa inlägg, brukar inte vara det. Inget fel med att titta på andra kroppar och ha som förebild, det gör jag ofta på nätet. Cristiano Ronaldo har nog lyckats bäst bland fotbollsspelarna, här en bra bild:

http://cdn01.cdn.justjared.com/wp-content/uploads/2010/08/cristiano-beckham/cristiano-ronaldo-david-beckham-12.jpg

Folk som länkar till någon de vill se ut som tror jag i regel har 99% fail rate på gymmet.

Själv har jag tittat på diverse bilder Tjing men har ändå hållit på i ca 9 månader 3-4 ggr i veckan utan att lägga av. Tillhör jag den sista procenten? Knappast.

Några tips från mig:
Det tar uppenbarligen tid att förändra sin kropp och som någon sa, det är ett maratonlopp. Styrketräning 3 ggr i veckan minst med exempelvis bröst och armar, ben, rygg och axlar på schemat. Räkna kalorierna. Ät ca 2 gr/protein per kg kroppsvikt, proteinpulver är kanon. Billigt och bra. Är du tjock så lägg dig på ett svagt underskott.

Man inser att det krävs stor uthållighet för att klara sina mål. Jag har ca 18 kg fettövervikt nu och har redan nu börjat smådeffa inför sommaren, försöker sikta på 0,5 kg i veckan, dvs 2 kg i månaden i viktnedgång. Då tar det ca 9 månader att nå mina 70 kg och då är jag nog hyfsat smal men magrutorna är jag osäker på om de kommer att synas.

Man får experimentera. Har gått ner ca 0,3 kg på en månad nu trots hård disciplin och totalt underskott på ca 7000 kcal vilket borde motsvara 1 kg fett. Jobbigt så klart. Då har jag heller inte dragit av för träning faktiskt. Ännu konstigare. På grund av detta räknar jag nu "baklänges" i stället. Dvs jag räknar ut hur mycket kcal jag får i mig i veckan och drar av (restriktivt) för träning och ser hur mycket jag går ner i veckan. Utifrån detta kommer jag att räkna ut vad mitt normalintag borde vara i kcal som krävs för att hålla mig i balans. Verkar nästan som om typ ca 1800 kcal eller något är min balansnivå, hur konstigt det än kan låta. Borde ju ligga på ca 2200 kcal minst eller nåt.

Under 9 månaders konstant styrketräning har detta hänt:
Biceps: Från 35 cm till ca 40 cm i omkrets.
Bänkpress: Från ca 50 kg, 3 set x 7 reps till att jag klarar 11 reps på 75 kg vilket skulle motsvara en 1 RPM på nästan 100 kg faktiskt. Episkt den dagen jag klarar 100 i bänk.
Lår, vader etc har ökat några cm i omkrets.

Här min bicepsutveckling:
januari 35
februari 36
mars 37
April 38
maj 38,7
juni 39
juli (mätte ej)
augusti 39,5
September 39,9

Upplever att min träning har stagnerat något nu, harvar på med ungefär samma vikter, ökar faktiskt, men det går betydligt långsammare. Klarade 75 kg på latsdrag 3 x 10 senast exempelvis, började väl på ca 40 kg max. Äter iofs mindre så det bidrar säkert.

Jag har personligen svårt att gå ner i vikt och jag har insett att det är mycket slit, men jag har bestämt mig att någon gång i mitt liv vara tränad och ha magrutor, typ som de bilder du visade upp. Jag skulle uppskatta att man nog får lägga ner ca 2 år för att kunna nå dit, i bästa fall. Det allra jobbigaste är att gå ner i fettprocent, att få mer muskler kräver bara att man äter och att man tränar, men låg fettprocent är jobbigt eftersom det tär på psyket att äta mindre än normalt varje dag, men man vänjer sig lite faktiskt. Man kommer in i det också, lite kul att väga mat och sig själv, träna och se hur man sakta skulpterar kroppen.

Men det krävs en ganska hård disciplin och det kommer att ta tid. Körde för ca 15 år sedan på gym i ca 7 månader men fick influensa, var borta ca 2 månader, och la då av när jag kom tillbaks igen pga. tappad muskelmassa. Men nu jävlar tänkte jag den här gången att någon gång i sitt liv måste man ha haft en "fotomodellkropp" med magrutor etc, kul att tänka tillbaks på när man blir gammal. Rolig utmaning också. Har som sagt gått bra nu i 9 månader och nu har jag börjat med långpromenader 1 timme om dagen också för att snabba på viktnedgången.

Kör hårt, men var helt inställd på att det tar tid.

Ang. att se ut som en riktigt stor bodybuilder så är det bara att glömma om man inte vill träna i 10 år eller äta s.k. dunderhonung. Jag vill dock inte se ut som en sån vilket är skönt, behöver inte jobba lika hårt då.

tearz
2013-09-30, 19:59
Folk som länkar till någon de vill se ut som tror jag i regel har 99% fail rate på gymmet. För det första tror jag de saknar segheten som krävs för att faktiskt bygga upp några muskler och för det andra kan man aldrig se likadan ut som någon annan. För det tredje är man ofta rejäl nybörjare och har inte en aning om vilken resa som väntar med att lära sig om träning, mat osv.

Sagda personer gillar också att prata om målet, hur hårt de kommer att jobba och hur lång tid det kommer att ta. Lägg till lite dagdrömmar om hur awesome de kommer att vara och hur mycket tjejer de kommer att få. Två veckor in i träningen tröttnar dem. Sedan återkommer de nästa år med samma frågeställning.

Och om att se ut som någon annan; alla ser atletiska och schyssta ut med mer muskler och mindre fett, med olika snygg muskelestetik p g a gener (och hur man tränat också såklart).

Tyvärr brukar det vara så. Det går inte att bara drivas av ytliga mål på gymmet. Dessa brukar orka någon månad sen inser dem att resan är lång tills uppsatt mål är nått och lägger ner. Jag tror man måste finna nöjet med att träna för att kunna fortsätta år efter år. Det är kul och hälsosamt att träna och ja man blir ju inte fulare :)

strikt
2013-09-30, 20:33
Har haft kanske 2-3 dåliga pass senaste 3 åren som man bara sagt, nej det blir nog hemgång nu. Det ska vara kul att träna, är man där utan att tycka att merparten av ens tid är kul på gymmet så är det nog jvligt svårt att fortsätta motivera sig själv att träna en längre tid.

Har man gjort träning till en del av sitt vardagsliv och tycker att det är kul utan att känna allt för stor press på vad man vill uppnå så är det mycket enklare att bara träna och vara nöjd.

abstract
2013-10-01, 04:22
Jag tycker du fick ett mottagande som generellt sett inte definierar det är internetforumet. Mycket negativa vindar och någon kommentar om att du faktiskt inte kommer att lyckas. Låt inte dessa spegla din syn på majoriteten, jag tycker personligen att folk brukar vara väldigt stöttande just här på Kolozzeum.

Jag tycker det är super att man HAR mål, och drömmar. Oavsett vad dessa är. Men det kommer alltid ramla nej-sägare din väg, oavsett inom vilken bransch du vill kämpa. Motstånd och hinder. Som Sylvester säger i Rocky; "Det är inte hur ofta du faller, det är hur ofta du kan resa dig igen efter du fallit..." Skaka av dig de negativa kommentarerna, res dig upp och spring trappen upp mot ditt mål. Klart du klarar av att nå det, jag har sett folk göra fantastiska saker. Allt handlar om att aldrig sluta kämpa.

Jag kan absolut inte svara för andra, men när jag var 15 och satte min fot på gymmet back in the days, var ytliga mål definitivt med i målbilden. Sedan förändrades den. Eftersom tog men fler och fler steg till att göra träning och hälsa som en livvstil. Och nu tänker jag knappt på hur jag ser ut inför andra. Som du själv säger, alla börjar inte med en livsstilsplan, mål kn både vara kortsiktiga och långsiktiga. Samt förändras efter resans gång.

Ge aldrig upp. Och du kommer nå din drömkropp. Förr eller senare.

Ronn
2013-10-01, 05:40
Låt dig förundras över vad du kan göra med din kropp istället för vad andra har gjort med sin, du kommer upptäcka saker om du själv som du gillar bara jobba på. :)

Johan_P
2013-10-01, 07:20
jag e mer än säker att alla här, innan de börja sin ordentliga träning tänkte: sådär ska jag se ut!! inte "jag gör det här för hälsa"
Kan jag defintivt säga för Tjing med sina spända muskler som sin avatar..
Såna som lyckats lite med träning och ser ner på alla andra som försöker göra något..

Träning handlar mer än "så vill jag se ut". Det är ett mindset och en livsstil att kunna få in träning flera gånger varje vecka, varje månad, varje år. Man gör det av flera anledningar: hälsa, mental träning, utseende, avkoppling - sist men inte minst saker som att se hur mycket man vågar pressa utan att vika sig. Många tränar för prestationen och inte resultatet.

tjing
2013-10-01, 12:32
Vad Johan P sade.

Jag började min "ordentliga" träning när jag var 16-17 något med att "bulka". Jag gick upp 10 kg på två månader och blev smått sälfet. Det här var 18-19 år sedan, så hata inte. Målet var mer Arnold än säl, men ibland blir det fel.

Men träning för mig har alltid varit jag kan mäta mig själv mot, att utmana mig själv med. Jag älskar adrenalinet och testosteronet i kroppen, rysningarna längs ryggraden de dagarna när krafterna är på topp och man står redo för en övning, andas tungt, fokuserar, skakar loss och känner att man kommer att dominera skiten och att ett PB kommer idag.

Jag älskar att pressa mig själv mot ett objektivt motstånd, som styrketräning och konditionsträning är. Det ger självdisciplin, även på andra områden. Få saker är så tuffa som mördarpass på gymmet, när allt kommer omkring. Man lär sig om sin förmåga att utstå mental och fysisk smärta.

Visst vill jag ha en schysst estetisk kropp också, det vill i stort sett alla som tränar. Men det är inte allt.

DrViolet
2013-10-01, 13:09
Jag tränar av följande orsaker, viktigast överst:

1. Snygg kropp + svår utmaning
2. Hälsosamt att röra på sig
3. För att det är roligt

Ovanstående betyder inte att jag tycker det är tråkigt att träna.

Visst, det är lite halvroligt att träna, känna att man sliter lite, "har gjort något", kämpat, satt ett PB etc, men inget jag brinner för över allt annat. Många skriver att det måste vara kul att träna. Det underlättar givetvis, men att nå ett mål kan också vara en intressant utmaning i sig.

Ungefär som om man bestiger Mount Everest. Vette fan hur roligt det är de sista tusen meterna upp till toppen med en syrehalt på under 10 % (mot vanliga 21 %), varje steg kräver tydligen att man stannar och andas flera ggr, kroppen är helt slut, muskler förbränns mer än fett etc. Roligt? Men tillfredsställelsen när man når toppen är enorm. Man har klarat av något.

Tacos
2013-10-02, 13:07
Låt dom negativa inläggen tagga dig istället.

Finns inget härligare än att bevisa för sig själv att man faktiskt klarade av något som många trodde var svårt/omöjligt.

Problemet jag upplever med styrketräning är dock att man sällan blir nöjd :)
Målbilden brukar ändras under resans gång. När du väl ser ut som Ryan på bilden har du redan nya målbilder.

Samtidigt är det ju det som håller en motiverad, att aldrig vara riktigt nöjd (så länge det inte går överstyr)



Lycka till!

Knatcharn
2013-10-02, 14:21
Vill du veta varför du fått hårda svar? För att det låter som att du söker en quickfix. Du vill att det ska gå snabbare än 2-3 år. Varför är förståeligt men du bör lägga fokus på att jobba hårt mot ditt mål istället för att fundera på hur lång tid det kan ta. Det är omöjligt att säga om du är där om ett år eller fem. Dessutom kommer du ha andra mål om ett år ändå.

Mitt tips är att läsa på här, fråga folk som verkar veta vad de sysslar med om tekniktips (i verkligheten, inte på nätet) och jobba hårt på gymmet. Välj ett program och håll dig till det. Fortsätt öka vikterna. Lär dig slappna av när du inte tränar med vetskapen om att du kommer uppnå dina mål, det är bara en tidsfråga.

Vad du än gör, glöm ditt sökande efter en quickfix. Lycka till!

http://images.indiegogo.com/medias/981214/pictures/full/20130811191057-Screen_shot_2013-08-09_at_2.26.58_PM.png?1376273459

DieErste
2013-10-02, 18:06
lite off topic kanske men är målet ett hälsosamt liv är väl inte seriös byggning vägen att gå?

strikt
2013-10-02, 19:27
Inget av bilderna i första inlägget är seriös byggning, så det är en rätt sund väg att gå.

DieErste
2013-10-02, 19:46
Inget av bilderna i första inlägget är seriös byggning, så det är en rätt sund väg att gå.

jo det är väl sant iofs

toxicated
2013-10-04, 18:08
Vad är failrate?
Vad betyder träna runt balans?

Ronn
2013-10-04, 18:23
Vad är failrate?
Vad betyder träna runt balans?

Seriöst ställd fråga?

Failrate procentuellt hur många som sätter upp mål och aldrig når dom.

Träna runt kaloribalans, ingen bulk och deff.

toxicated
2013-10-05, 13:41
Seriöst ställd fråga?

Failrate procentuellt hur många som sätter upp mål och aldrig når dom.

Träna runt kaloribalans, ingen bulk och deff.


Ja det var seriöst ;) trodde det var någon träningsterm *lol* men nu när du säger så så förstår jag att det kunde verka självklart ha ha

Tack för info, finns inga dumma frågor ;-)

Sigma
2013-10-07, 20:34
Vad Johan P sade.

Jag började min "ordentliga" träning när jag var 16-17 något med att "bulka". Jag gick upp 10 kg på två månader och blev smått sälfet. Det här var 18-19 år sedan, så hata inte. Målet var mer Arnold än säl, men ibland blir det fel.

Men träning för mig har alltid varit jag kan mäta mig själv mot, att utmana mig själv med. Jag älskar adrenalinet och testosteronet i kroppen, rysningarna längs ryggraden de dagarna när krafterna är på topp och man står redo för en övning, andas tungt, fokuserar, skakar loss och känner att man kommer att dominera skiten och att ett PB kommer idag.

Jag älskar att pressa mig själv mot ett objektivt motstånd, som styrketräning och konditionsträning är. Det ger självdisciplin, även på andra områden. Få saker är så tuffa som mördarpass på gymmet, när allt kommer omkring. Man lär sig om sin förmåga att utstå mental och fysisk smärta.

Visst vill jag ha en schysst estetisk kropp också, det vill i stort sett alla som tränar. Men det är inte allt.

Jo det är ju roligt att det funkar så för dig och jag kan känna igen att träningen har gett mig mycket jag aldrig någonsin tänkte att den skulle göra..

För mig personligen började jag träna för jag tänkte jag är en sån hemsk person om jag ser snygg ut så får jag åtminstone en flickvän pga det..
Men sen under resans gång så lärde jag mig saker som självdisciplin, jag fick självförtroende för istället som med många saker under livet då jag snabbt flammade till och sen dog det ut och jag gav upp - så fortsatte jag med styrketränandet.
Jag insåg att jag kan faktiskt uppnå någonting.. Och under resans gång har det hänt mycket, jag har lärt mig extremt mycket, uthärdat mycket smärta och styrketräningen har inte bara hjälpt mig få en hälsosammare kropp, utan jag har lärt mig saker som hjälpt mig med livet i allmänhet och få en sundare mental hälsa..

Så styrketräningen har betytt mycket för mig och fortsätter att betyda mycket..

Men det började med att jag var en självhatande grabb som ville ha *****..

Så varför folk börjar är inte alltid så viktigt..

Frenzybutt
2013-10-08, 23:48
Mitt tips:

Bulka konstant i ett år, deffa konstant i 1 år. There we go

Kischen
2013-10-09, 00:13
Dom där kropparna i förstainlägget?

Plättlätt! Var och varannan kille på gymmen ser ut så. Bara träna några år och ät mat.

Eller inte..

supercharge
2013-10-13, 16:23
Det är dock värt att poängtera att alla inte kan se ut exakt som på bilden, det beror på muskelfästen och annat, precis som att alla inte kan se ut som Brad Pitt i ansiktet.

agent0range67
2013-10-13, 16:42
http://distilleryimage4.s3.amazonaws.com/a90a725a152711e2bf9022000a1e9f26_7.jpg
Drömkropp!

Idiaao
2013-10-13, 18:17
http://distilleryimage4.s3.amazonaws.com/a90a725a152711e2bf9022000a1e9f26_7.jpg
Drömkropp!

Eyy dissa inte min kropp *grr27**grr27*

Jacob Smith
2013-10-13, 20:36
Eyy dissa inte min kropp *grr27**grr27*

Tror att agent var ironisk. Men inte vet jag

Sniggel
2013-10-13, 21:10
Jag har ju tid men några år? Tror du menar då typ 2-3 år?

Går det inte träna lite extra hårt och få det tidigare?

Jag har tränat extra hårt i runt 10 av mina 15 år och nej, så enkelt är det inte att bygga muskler som många tror. Inte om man inte har de rätta förutsättningarna iaf. Vem som helst ser inte ut så där efter stenhård träning och rätt kost i 2-3 år (från otränad). Det kan gå, men för vissa är det omöjligt även med den rätta inställningen.
Det här var mitt första mål btw:
http://tnation.t-nation.com/forum_images/auto/r/786x0/6/2//62bc4_ORIG-Skip_LaCour_3.jpg
Det är efter den storleken jag har satsat och jag har inte kommit i närheten av dit. Tack o lov har jag inte så höga mål längre.

Idiaao
2013-10-13, 21:28
Tror att agent var ironisk. Men inte vet jag

Och det var inte jag? ;)

difeddy
2013-10-13, 21:32
Haha. Som vanligt räcker det att träna ett år och så vips har man den fysiken.

Lägg till 2 år så kanske det börjar bli realistiskt. Givet att du har genomsnittliga gener.

Armed Dingo
2013-10-14, 13:35
Folk som länkar till någon de vill se ut som tror jag i regel har 99% fail rate på gymmet. För det första tror jag de saknar segheten som krävs för att faktiskt bygga upp några muskler och för det andra kan man aldrig se likadan ut som någon annan. För det tredje är man ofta rejäl nybörjare och har inte en aning om vilken resa som väntar med att lära sig om träning, mat osv.

Sagda personer gillar också att prata om målet, hur hårt de kommer att jobba och hur lång tid det kommer att ta. Lägg till lite dagdrömmar om hur awesome de kommer att vara och hur mycket tjejer de kommer att få. Två veckor in i träningen tröttnar dem. Sedan återkommer de nästa år med samma frågeställning.

Och om att se ut som någon annan; alla ser atletiska och schyssta ut med mer muskler och mindre fett, med olika snygg muskelestetik p g a gener (och hur man tränat också såklart).
Jag trodde jag var ensam cyniker. Mycket bra *applåder*

Oxiduz
2013-10-15, 21:47
TS titta på den här videon och se det kan hjälpa dig nåt på vägen :)

http://www.youtube.com/watch?v=wJPRj19OU-w

Sniggel
2013-10-15, 22:35
Att tro att man kan träna fem år "lagom hårt" och ens komma nånstans överhuvudtaget btw. Det är "extra hårt" som gör att man kommer nånstans öht. Det är fan inte mycket som händer på "lagom hårt". Kanske lite grann första 6 månaderna men sen är det platå i återstoden av sitt liv.