handdator

Visa fullständig version : Vad skulle ni gjort?


Captainwide
2013-09-28, 15:59
Hej allesamman!
Jag börjar direkt med förklaringen, förbered er på en lång text! Detta kommer låta som en erotisk text i början men fortsätt läsa! :D

I onsdags eftermiddag efter skolan gick jag in på Kalmar central för att vänta på min buss som skulle gå inom cirka 45 min. Jag sätter mig på en bänk i byggnaden och börjar fiffla och pilla på min telefon i väntan på att tiden skulle gå.

Många människor passerar in och ut från byggnaden som vanligt och jag bryr mig inte nämnvärt. Men rätt som det är hör jag ett dunsande ljud mittemot och en överviktig medelålders man sitter plötsligt mittemot mig.

Han stirrar på mig, jag börjar stirra tillbaka. Jag har varit med om "stirrtävlingar" innan men den här gången var annorlunda. Han hade en sjuk blick, en pervers blick som gick rakt igenom mig och undersökte mig från topp till tå. Jag känner obehag, börjar fiffla med mobilen igen i hopp om att jag uppfattat fel. Jag kollar upp igen och ser att han fortsätter stirra och plötsligt rör han sin hand, den går neråt, in i byxorna och han börjar tafsa på sig själv.

Blodet börjar då rusa inom mig och jag får ett utbrott. Jag skriker på honom "Vad i helvete tror du att du sysslar med ditt jävla äckel? Sluta bete dig som ett jävla missfoster. Det ska jag säga dig att om du någonsin så mycket som kollar på mig igen så mördar jag dig."

Därefter går jag ut, hjärtat dunkar, folk vänder sig om och undrar förtvivlat vad som hänt och jag har bara hat och död i sinnet. Jag ska tillägga att jag är inte lättretad av mig men sådant här tar priset. Jag var bara en nypa salt från att försöka misshandla människan men förnuftet tog över.

Frågan är då, hur hade du reagerat?

Mental
2013-09-28, 16:01
Så länge han inte blottar sig får han väl
gotta sig så mycket han vill, jag menar, jag vet att jag är snygg!

Kan inte se någon anledning att börja skrika eller slåss.

Captainwide
2013-09-28, 16:06
Så länge han inte blottar sig får han väl
gotta sig så mycket han vill, jag menar, jag vet att jag är snygg!

Kan inte se någon anledning att börja skrika eller slåss.

Haha så kan man ju också se det! :cool:

nissepelle
2013-09-28, 16:07
Jag skulle nog ha ringt polisen efter miffot som springer runt och skriker mordhot på centralstationen

Juxta
2013-09-28, 16:10
Förmodligen skulle jag föreslagit en femminutare inne på stationstoan, dock får han stå för femkronan det kostar att komma in där.

Red Apple
2013-09-28, 16:12
Äcklig gubbe, men huvudproblemet verkar vara en ungdom som är alldeles för osäker på sin egen sexualitet.

mini
2013-09-28, 16:19
Jag har då detta hänt mig högt sagt något som hängt ut personens agerande. I din situation blev du wierdot.

Donner
2013-09-28, 16:20
Tycker du agerade rätt. Undrar om folket som inte ser något fel i det hade haft samma åsikt om du var en tjej istället. Eller rentav en minderårig. Hans beteende ska absolut inte uppmuntras. Nästa gång ger han sig kanske på någon.

XXXL
2013-09-28, 16:24
Hade kört ner en hand i brallan själv, finns inget som att psyka ett psykfall. "Ok you wanna play rough"

Sheogorath
2013-09-28, 16:29
Hade kört ner en hand i brallan själv, finns inget som att psyka ett psykfall. "Ok you wanna play rough"

Nej det hade du inte.

Red Apple
2013-09-28, 17:00
Tycker du agerade rätt. Undrar om folket som inte ser något fel i det hade haft samma åsikt om du var en tjej istället. Eller rentav en minderårig. Hans beteende ska absolut inte uppmuntras. Nästa gång ger han sig kanske på någon.

Oavsett kön så är TS reaktion oproportionerlig. Om det hade varit en minderårig däremot.

Ronn
2013-09-28, 17:08
Ingen aning vad man gör i en sån situation... skulle nog inte skrika att jag ska mörda personen i alla fall.

TheIsh
2013-09-28, 17:16
"Fippla med telefonen" är inte långt ifrån "började filma".

DarcyGrahn
2013-09-28, 17:18
Nej det hade du inte.

Jo det hade han.

Captainwide
2013-09-28, 17:23
Förstår att det jag gjorde var lite som att be om en diet coke när man beställer 45 cheeseburgare, det är dubbelmoral att bekämpa brott med brott. Men jag kokade över och ja det blev som det blev!

Äpplet, vad menar du med osäker på min sexualitet? Vad har det med en onanerande gubbe på offentlig plats att göra? :confused: :d

Yes
2013-09-28, 17:25
Snacka om att du överreagerade.

xodd
2013-09-28, 17:27
Fippla upp telefonen och ring polisen.

Captainwide
2013-09-28, 17:31
Jaja, nog om hur jag agerade. Det var fel, jag har redan sagt det men kan säga det igen. Fel gjort av mig. Frågan var dock "Hur hade ni reagerat i denna situation?" :)

LillisJ
2013-09-28, 17:49
Jag skulle dragit fram min sniper och gjort en 360noscopexx1337 på honom

Red Apple
2013-09-28, 18:03
Förstår att det jag gjorde var lite som att be om en diet coke när man beställer 45 cheeseburgare, det är dubbelmoral att bekämpa brott med brott. Men jag kokade över och ja det blev som det blev!

Äpplet, vad menar du med osäker på min sexualitet? Vad har det med en onanerande gubbe på offentlig plats att göra? :confused: :d

Oproportionerliga reaktioner i homoerotiska situationer brukar tillskrivas en osäkerhet i "offrets" syn på sin egen heterosexualitet, ett behov av att bevisa att man minsann inte är bög.

Om det har någon vetenskaplig förankring vet jag inte.

Mackan58
2013-09-28, 18:04
Hej allesamman!
Jag börjar direkt med förklaringen, förbered er på en lång text! Detta kommer låta som en erotisk text i början men fortsätt läsa! :D

I onsdags eftermiddag efter skolan gick jag in på Kalmar central för att vänta på min buss som skulle gå inom cirka 45 min. Jag sätter mig på en bänk i byggnaden och börjar fiffla och pilla på min telefon i väntan på att tiden skulle gå.

Många människor passerar in och ut från byggnaden som vanligt och jag bryr mig inte nämnvärt. Men rätt som det är hör jag ett dunsande ljud mittemot och en överviktig medelålders man sitter plötsligt mittemot mig.

Han stirrar på mig, jag börjar stirra tillbaka. Jag har varit med om "stirrtävlingar" innan men den här gången var annorlunda. Han hade en sjuk blick, en pervers blick som gick rakt igenom mig och undersökte mig från topp till tå. Jag känner obehag, börjar fiffla med mobilen igen i hopp om att jag uppfattat fel. Jag kollar upp igen och ser att han fortsätter stirra och plötsligt rör han sin hand, den går neråt, in i byxorna och han börjar tafsa på sig själv.


Will fap again/10

hehe tymen :)

Donner
2013-09-28, 18:08
Oproportionerliga reaktioner i homoerotiska situationer brukar tillskrivas en osäkerhet i "offrets" syn på sin egen heterosexualitet, ett behov av att bevisa att man minsann inte är bög.

Om det har någon vetenskaplig förankring vet jag inte.

Fast nu var väl denna situationen långt ifrån homoerotisk?

mattilainen
2013-09-28, 18:19
skulle nog gjort något liknande det du gjorde. Folk är för rädda för att göra sånt. Det kan behövas. Visst, denna gången drog han i snabeln i byxan, nästa gång kanske han blottar och sen vem vet när han börjar våldföra sig på folk.

R Scarpa27
2013-09-28, 18:21
väntat och inte gjort något låt han skämma ut sig.
en annan femma om han hade börjat röra mig....

Tolkia
2013-09-28, 18:27
Det finns ju ett läge mellan att inte göra någonting och att få ett okontrollerat utbrott och skrika om att mörda folk också. Att kunna säga ifrån utan att tappa kontrollen över sig själv är en användbar färdighet.

Sedan tycker jag att man skall vara lite försiktig med resonemanget "den här gången onanerade han på offentlig plats, nästa gång kanske han våldför sig på någon". Att framställa det som att man är något slags samhällets försvarare om man ger sig på folk för vad man själv fantiserar ihop att de kanske kommer att göra i framtiden känns väldigt medeltida. Facklor och högafflar, liksom.

Red Apple
2013-09-28, 18:30
Fast nu var väl denna situationen långt ifrån homoerotisk?

Det skulle jag verkligen inte säga.

tntballe
2013-09-28, 18:37
skulle nog gjort något liknande det du gjorde. Folk är för rädda för att göra sånt. Det kan behövas. Visst, denna gången drog han i snabeln i byxan, nästa gång kanske han blottar och sen vem vet när han börjar våldföra sig på folk.

Det är väl som att ni som har nära till utbrott och mordhot snart drar fram ett vapen och har ihjäl oskyldiga.

Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4

XXXL
2013-09-28, 18:43
Det är väl som att ni som har nära till utbrott och mordhot snart drar fram ett vapen och har ihjäl oskyldiga.

Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4

Oskyldig och oskyldig, han gör sig faktiskt skyldig till ett brott.

Red Apple
2013-09-28, 18:44
Oskyldig och oskyldig, han gör sig faktiskt skyldig till ett brott.

Inte riktigt det han menade.

tntballe
2013-09-28, 18:53
Oskyldig och oskyldig, han gör sig faktiskt skyldig till ett brott.

Det är båda skyldiga till, men poängen var att man inte ska dra till med förhastade slutsatser angående mannens framtida gärningar.

Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4

Olegh
2013-09-28, 19:00
Jag hade gjort kaoz med han, klippt hans ören, klippt hans toung. Hade tagit hans namn... efternamn också. SEN! så hade jag ringt till bolisen och lämnat honom uden huvud.

Alternativt hade jag rytit ifrån med "lägg av ditt jävla äckel" och gått därifrån.

TheOne1994
2013-09-28, 19:21
Snacka om att du överreagerade.

+1
att folk glor är ju ganska vanligt. Bara att strunta i det och titta åt ett annat håll. Den läskiga typen är bara du i detta senariot. Du flippar bara för han glor.

Red Apple
2013-09-28, 19:39
+1
att folk glor är ju ganska vanligt. Bara att strunta i det och titta åt ett annat håll. Den läskiga typen är bara du i detta senariot. Du flippar bara för han glor.

Du missade delen om självbefläckelsen?

TheOne1994
2013-09-28, 19:48
Du missade delen om självbefläckelsen?

ja kanske..

Philley
2013-09-28, 20:15
Är man så jävla korkad så förtjänar man TS överreaktion. Men antagligen sågs TS som en lite udda person trots det motsatta.

Jaeg
2013-09-28, 20:21
Du skulle filmat han och spridit filmen, kanske uppmanat hinom att dra fram den med.

Hade ju varit ett drömscenario att efter någon minuts fipplande med telefonen helt enkelt bara berätta att du filmar han och att han snart är kändis.

jenni
2013-09-28, 20:22
Tagit upp mobilen och demonstrativt börjat filma, tror nog han bilvit väldigt snabb på att avlägsna sig,

Yes
2013-09-29, 01:35
Jaja, nog om hur jag agerade. Det var fel, jag har redan sagt det men kan säga det igen. Fel gjort av mig. Frågan var dock "Hur hade ni reagerat i denna situation?" :)
"Vad håller du på med?"
"Sitter du och tar dig själv på kuken?"
"Hur tänkte du nu?"

Behöver inte vara svårare än så.

LillisJ
2013-09-29, 01:38
Jag skulle dragit fram min sniper och gjort en 360noscopexx1337 på honom


Fan vad tråkig jag är :banned

MrLomax
2013-09-29, 02:29
Jag hade filmat han 10 sekunder, gått där ifrån och ringt polisen.

Jockefoten
2013-09-30, 17:30
Det var nog tur att du inte gjorde något då han hade lagen på sin sida:
http://www.independent.co.uk/news/world/europe/swedish-court-rules-that-it-is-okay-to-masturbate-in-public-8826589.html

Yes
2013-09-30, 17:45
Det var nog tur att du inte gjorde något då han hade lagen på sin sida:
http://www.independent.co.uk/news/world/europe/swedish-court-rules-that-it-is-okay-to-masturbate-in-public-8826589.html
Nu övertolkar du. Det var inte sexuellt ofredande eftersom det inte var riktat mot någon. Det är möjligt att det ändå kunnat vara förargelseväckande beteende.

tjing
2013-09-30, 18:00
Det går tydligen hett till på Kalmar central. Det är kanske för att det är ett så genomtråkigt ställe som är mindre än ett gängse badrum.

filmjölk
2013-09-30, 18:09
Kanske hade jag reagerat snarlikt ts, men det smartaste hade nog bara vart att gå därifrån.

Matsa
2013-09-30, 18:20
"U mirin?" :naughty:

Nej men jag hade nog frågat vad vad fan han höll på med och sedan hade fortsättningen berott på svaret. Filma är också ett bra alternativ.

Stefan J
2013-09-30, 18:33
Hej allesamman!
Jag börjar direkt med förklaringen, förbered er på en lång text! Detta kommer låta som en erotisk text i början men fortsätt läsa! :D

I onsdags eftermiddag efter skolan gick jag in på Kalmar central för att vänta på min buss som skulle gå inom cirka 45 min. Jag sätter mig på en bänk i byggnaden och börjar fiffla och pilla på min telefon i väntan på att tiden skulle gå.

Många människor passerar in och ut från byggnaden som vanligt och jag bryr mig inte nämnvärt. Men rätt som det är hör jag ett dunsande ljud mittemot och en överviktig medelålders man sitter plötsligt mittemot mig.

Han stirrar på mig, jag börjar stirra tillbaka. Jag har varit med om "stirrtävlingar" innan men den här gången var annorlunda. Han hade en sjuk blick, en pervers blick som gick rakt igenom mig och undersökte mig från topp till tå. Jag känner obehag, börjar fiffla med mobilen igen i hopp om att jag uppfattat fel. Jag kollar upp igen och ser att han fortsätter stirra och plötsligt rör han sin hand, den går neråt, in i byxorna och han börjar tafsa på sig själv.

Blodet börjar då rusa inom mig och jag får ett utbrott. Jag skriker på honom "Vad i helvete tror du att du sysslar med ditt jävla äckel? Sluta bete dig som ett jävla missfoster. Det ska jag säga dig att om du någonsin så mycket som kollar på mig igen så mördar jag dig."

Därefter går jag ut, hjärtat dunkar, folk vänder sig om och undrar förtvivlat vad som hänt och jag har bara hat och död i sinnet. Jag ska tillägga att jag är inte lättretad av mig men sådant här tar priset. Jag var bara en nypa salt från att försöka misshandla människan men förnuftet tog över.

Frågan är då, hur hade du reagerat?

Det är omöjligt att säga hur jag hade reagerat, det där är en situation som man troligtvis blir helt överrumplad av när den inträffar.

Jag tycker inte att du reagerade fel som du gjorde. Jag hade inte tyckt att du gjorde fel ens om du slog honom på käften eller sparkade honom i kulorna (jag vet att lagen inte ger en utrymme att misshandla någon, men lagen är inte direkt fullkomlig :) ). Jag vet inte vad man "bör göra" i en sådan situation. Som sagt, detta är knappast en situation som de flesta av oss fått träning i att hantera.

PureWhey
2013-09-30, 18:36
Oavsett kön så är TS reaktion oproportionerlig. Om det hade varit en minderårig däremot.

Eh, nej. Börjar någon onanera offentligt samtidigt som denne stirrar på dig förtjänar personen i fråga att bli fängslad alt. betala böter.

marolss
2013-09-30, 19:24
Eftersom runkpellen gör ett brott, så hade ts haft rätten att påtala detta och då påtala att han även tillkallar polis.

Om runkpellen då försöker avlägsna sig så har man laglig rätt att fysiskt hålla kvar personen på plats tills polis tillkommer.

Om jag uppfattat rätt så gäller detta allt från snatteri till grövre. Med vilket slags "styrka" alt "hårdhet" han hålls kvar med kan bara bedömas med vilket motstånd han gör.


Ngn med stor juridisk kunskap får gärna korrigera om det är galet skrivet

A.Steinbach
2013-09-30, 20:43
Eftersom runkpellen gör ett brott, så hade ts haft rätten att påtala detta och då påtala att han även tillkallar polis.

Om runkpellen då försöker avlägsna sig så har man laglig rätt att fysiskt hålla kvar personen på plats tills polis tillkommer.

Om jag uppfattat rätt så gäller detta allt från snatteri till grövre. Med vilket slags "styrka" alt "hårdhet" han hålls kvar med kan bara bedömas med vilket motstånd han gör.


Ngn med stor juridisk kunskap får gärna korrigera om det är galet skrivet

Om brottet är förargelseväckande beteende så hade man inte kunnat "hålla" kvar personen alltså gripa personen då fängelse inte ingår i straffskalan för detta brott och då faller rätten till envarsgripande.

Mental
2013-09-30, 21:48
Om brottet är förargelseväckande beteende så hade man inte kunnat "hålla" kvar personen alltså gripa personen då fängelse inte ingår i straffskalan för detta brott och då faller rätten till envarsgripande.

Men TS kunde man envarsgripa för olaga hot om man hade velat.

Minimjölk
2013-10-01, 08:37
Hej allesamman!
Jag börjar direkt med förklaringen, förbered er på en lång text! Detta kommer låta som en erotisk text i början men fortsätt läsa! :D

I onsdags eftermiddag efter skolan gick jag in på Kalmar central för att vänta på min buss som skulle gå inom cirka 45 min. Jag sätter mig på en bänk i byggnaden och börjar fiffla och pilla på min telefon i väntan på att tiden skulle gå.

Många människor passerar in och ut från byggnaden som vanligt och jag bryr mig inte nämnvärt. Men rätt som det är hör jag ett dunsande ljud mittemot och en överviktig medelålders man sitter plötsligt mittemot mig.

Han stirrar på mig, jag börjar stirra tillbaka. Jag har varit med om "stirrtävlingar" innan men den här gången var annorlunda. Han hade en sjuk blick, en pervers blick som gick rakt igenom mig och undersökte mig från topp till tå. Jag känner obehag, börjar fiffla med mobilen igen i hopp om att jag uppfattat fel. Jag kollar upp igen och ser att han fortsätter stirra och plötsligt rör han sin hand, den går neråt, in i byxorna och han börjar tafsa på sig själv.

Blodet börjar då rusa inom mig och jag får ett utbrott. Jag skriker på honom "Vad i helvete tror du att du sysslar med ditt jävla äckel? Sluta bete dig som ett jävla missfoster. Det ska jag säga dig att om du någonsin så mycket som kollar på mig igen så mördar jag dig."

Därefter går jag ut, hjärtat dunkar, folk vänder sig om och undrar förtvivlat vad som hänt och jag har bara hat och död i sinnet. Jag ska tillägga att jag är inte lättretad av mig men sådant här tar priset. Jag var bara en nypa salt från att försöka misshandla människan men förnuftet tog över.

Frågan är då, hur hade du reagerat?



Jag hade troligtvis inte reagaerat som du gjorde i alla fall, visst, han må ha varit sjuk och läskig men ditt utbrott lät i alla fall från din beskrivning som en rejäl överreaktion, bättre fly än illa fäkta är ett gångbart tips när man i sin vardag stöter ihop med vad man upplever som obehagliga situationer som man inte behöver ta tag i.

tjabon
2013-10-01, 11:07
Hej allesamman!
Jag börjar direkt med förklaringen, förbered er på en lång text! Detta kommer låta som en erotisk text i början men fortsätt läsa! :D

I onsdags eftermiddag efter skolan gick jag in på Kalmar central för att vänta på min buss som skulle gå inom cirka 45 min. Jag sätter mig .........

Frågan är då, hur hade du reagerat?

Gett han mitt telefonnummer ...

:d

Rikard Jansson
2013-10-01, 11:22
Hade det varit i en stad eller liknande hade jag nog bara rest mig och gått därifrån, men hade det otippat nog hänt i svanskog hade jag nog vevat till killen.

A.Steinbach
2013-10-01, 13:10
Men TS kunde man envarsgripa för olaga hot om man hade velat.

Jepp :)

Tricklew
2013-10-01, 14:44
Någon medelålders stackare har haft en hemsk morgon, uppe tidigt, frugan tjatar och ungarna vägrar samarbeta och bege sig till skolan. Tillslut så tar frugan bilen så hon kan köra snorungarna till skolan och han blir ivägkörd i kylan till busshållplatsen, han är redan försenad till jobbet han hatar, men har för att försörja de otacksamma barnen och haggan till fru. Väl där sätter han sig på en bänk och stirrar in i tomheten framför sig och ska rätta till kuken som hamnat fel när en spelevink plötsligt skriker mordhot till han.

nissepelle
2013-10-01, 16:12
Det finns ju ett läge mellan att inte göra någonting och att få ett okontrollerat utbrott och skrika om att mörda folk också. Att kunna säga ifrån utan att tappa kontrollen över sig själv är en användbar färdighet.

Sedan tycker jag att man skall vara lite försiktig med resonemanget "den här gången onanerade han på offentlig plats, nästa gång kanske han våldför sig på någon". Att framställa det som att man är något slags samhällets försvarare om man ger sig på folk för vad man själv fantiserar ihop att de kanske kommer att göra i framtiden känns väldigt medeltida. Facklor och högafflar, liksom.

Du är jobbig att ha omkring sig! Kommer på mig själv med att i varenda tråd i allmänt tänka "what would Tolkia do". Känns ibland som att dina ständiga sanningar är givna från någon högre makt. Vem är du?

Knatcharn
2013-10-01, 16:29
Hahahah du är en riktig sköning TS. Varför hota om mord när någon tycker att du är söt? Jag hade nog gått därifrån, chocken hade nog gjort mig mållös.

filmjölk
2013-10-01, 16:55
Ni som tycker TS är ett spån, hade knappast ansett det om TS var en tjej istället för kille och reagerade så. Då hade det blivit "U GO GIRL! Du skulle pepparsprayat honom med!".

Jag säger inte att det är fel att tycka så, men det är intressant*popcorn**popcorn*

Och i ärlighetens namn, hade förövaren vart en kvinnlig tiopoängare hade svaren i tråden sett annorlunda ut med.

Philley
2013-10-01, 16:58
Hahahah du är en riktig sköning TS. Varför hota om mord när någon tycker att du är söt? Jag hade nog gått därifrån, chocken hade nog gjort mig mållös.

HAHAHHA är du på riktigt? :laugh:

Vadrigar
2013-10-01, 18:23
Och i ärlighetens namn, hade förövaren vart en kvinnlig tiopoängare hade svaren i tråden sett annorlunda ut med.
kIfOjkB17BA

Yes
2013-10-01, 19:13
Ni som tycker TS är ett spån, hade knappast ansett det om TS var en tjej istället för kille och reagerade så. Då hade det blivit "U GO GIRL! Du skulle pepparsprayat honom med!".

Jag säger inte att det är fel att tycka så, men det är intressant*popcorn**popcorn*

Och i ärlighetens namn, hade förövaren vart en kvinnlig tiopoängare hade svaren i tråden sett annorlunda ut med.
Det vetifan. Jag tycker fortfarande det är en överreaktion.

Sen hade jag också relativt nyligen att göra med en pendeltågsrunkare som skrämde damerna i vagnen. Jag kan inte påstå att jag var trevlig, men några hot förekom inte.