handdator

Visa fullständig version : Motsvarande till Cornbread?


Dewon
2013-09-28, 12:34
Har länge varit sugen på att testa på såkallat "Cornbread", ofta setts ätas i Hodgetwins videos och har nu bestämt mig för att prova på! Problemet är att dessa ingredienser kan variera, alltså att det som finns i USA inte är samma sak i Sverige så jag undrar om någon annan testat detta och har något bra recept för det?

Hittat ett recept som jag ska testa men dela gärna med er om ni har något!

1/4 Cup Fat Free Milk (or milk substitute)
10-15 Drops Liquid Sweetener
1 Large Egg
1/4 Cup Unsweetened Apple Sauce (61g)
1 Cup (8 ounces) Plain Fat Free Greek Yogurt
1 Tablespoon Pure Honey (21g)
1/4 Cup Rolled Oats turned into Oat Flour (20g)
3/4 Cup Cornmeal (99g)
1/2 Teaspoon Salt
1 Scoop Protein Powder (30g) (Natural or Vanilla)
2 Teaspoons Baking Powder
1/4 Teaspoon Baking Soda

Calories per piece (makes 6 pieces):

Calories: 138
Fat: 1.5g
Saturated Fat: .5g
Sodium: 62.5mg
Carbs: 20g
Fiber: 3g
Sugar: 5.5g
Protein: 10.5g

vicarious
2013-09-28, 14:57
Det är väl bara att följa det där receptet? Jag ser inga konstiga ingredienser där som inte finns i Sverige. Den grekiska yoghurten som oftast finns här har väl ca 10% fett men tror nog det går att hitta med lägre fetthalt också, kanske på Willys.

Dewon
2013-09-28, 15:21
Det är väl bara att följa det där receptet? Jag ser inga konstiga ingredienser där som inte finns i Sverige. Den grekiska yoghurten som oftast finns här har väl ca 10% fett men tror nog det går att hitta med lägre fetthalt också, kanske på Willys.

Ne inte just i det där men det fanns så väldans många olika recept och tänkte om någon här i Sverige fått till något bra. Ska testa senare eller imorgon, kommer nog med ett utlåtande efteråt!