handdator

Visa fullständig version : Vad är det för folk på Kolozzeum forum egentligen?


Mags
2013-09-27, 12:04
Det verkar som om det finns en hel del totalt styrkefokuserade personer här, men också många kroppsbyggare. Men i vilka proportiner!?

Naturligtvis finns det många andra orsaker till att träna på gym också, men jag tänkte att en omröstning för de vanligaste målen passar bra.

Skriv gärna om ni har några andra mål, och hur ni prioriterar dem.
T ex
Kroppsbyggning
Styrka (som egen sport)
Allmänhälsa
Styrka för förbättring i annan sport
Förmåga att kunna göra tuffa muscle ups etc

mikaelj
2013-09-27, 12:06
Styrka.

r1kkie
2013-09-27, 12:07
Båda. ;)

Kvicksilver
2013-09-27, 12:07
Jag vill bli större och starkare samt vara frisk och må bra. Därför tränar jag.

Macroman
2013-09-27, 12:09
Allmänhälsa helt klart.

gemalto
2013-09-27, 12:12
Snygg?

Ronn
2013-09-27, 12:13
Se bra ut, ha god hälsa, att det känns skönt och att man får en kick av det är bra bonusar.

filmjölk
2013-09-27, 12:14
Jag vill svara med en sång, som beskriver rätt bra varför jag lyfter skrot:

Rhl5K0mTSKY

Petoria
2013-09-27, 12:20
Styrka, utseende, bättre på thaiboxning, hälsa.

Finns många anledningar.

Mags
2013-09-27, 12:40
Ok Kolozzeum, lite mer utförliga svar hade jag hoppats på... Oftast är det ju en kombination av saker man vill förbättra, med bivillkor.

Båda. ;)

För att de är korrelerade, eller vill du träna specifikt för båda (tex om en av delarna hypotetiskt inte skulle gå att öka, skulle du fortfarande träna?).

Allmänhälsa helt klart.

Och inget annat? Strongt... har du ett utarbetat program just för det?

Snygg?

Räknas som kroppsbyggning. ;) Tror jag, eller?

Styrka, utseende, bättre på thaiboxning, hälsa.

Finns många anledningar.

Ah, här har vi något intressant (jag har nämligen själv haft just dem som fokus) men jag finner att det vid sådana kombinationer kan skapas diskrepans... tränar du varje mål för sig, och tillåter vissa problem i de andra, eller tränar du på ett sånt sätt att du bara gör sånt som gynnar alla?

PureWhey
2013-09-27, 12:58
Både styrka och volym i den mån det går.

hestJaevel
2013-09-27, 13:01
Styrka som huvudsakliga målsättning.
Fast sen slänger jag på armträning, och det är inte för styrkans skull :D

För mig började det som ett sätt att stabilisera mina axlar, båda är opererade.
Sist jag var hos en sjukgymnast fick jag mycket beröm, så jag har uppenbarligen lyckats väl med det :)

mikaelj
2013-09-27, 13:06
Ok Kolozzeum, lite mer utförliga svar hade jag hoppats på... Oftast är det ju en kombination av saker man vill förbättra, med bivillkor.

"Skriv om ni har några andra mål"

Om svaren i omröstningen räcker behöver man ju inte skriva något mer.

Handhavandefel hos TS!

filmjölk
2013-09-27, 13:07
Lite mer personligt än Bob Couch, så när jag var ung, innan jag började lyfta skrot var jag extremt klen och tanig och hade aldrig ens fått pussa en flicka. Tjejer var helt ointresserade av mig, men allt eftersom musklerna växte började jag få lyckas prata med dem, hångla med dem, ha sex med och tom. bli ihop med dem ibland.

Utan lyftningen hade jag vart en tanig krake med jättemage på 35 och oskuld. Så jag vill även tacka skrotlyftningen för att jag är gift och pappa.

Så det gör mig väl i grunden till en slags kroppsbyggare antar jag, men numera tränar jag för att jag gillar det och mår psykiskt dåligt om jag inte gör det.

Latissimus Dorsi
2013-09-27, 13:13
Baddibilda.

Illustrerade mannen
2013-09-27, 13:15
Styrka, utseende och för att jag mår bra av det. I gymet (och i dojon) är nästan de enda tillfällen då jag inte alls tänker på familjen, hus, familjepussel, ekonomi, jobb, mfl mer eller mindre stressande faktorer. Terapi helt enkelt! Sen att frun uppskattar min kropp och att jag är på väg mot 3Xkv i mark är ju strålande bonus!

stridis
2013-09-27, 13:34
Att vårda mitt tempel så att det är mäktigt.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c8/Taj_Mahal_in_March_2004.jpg

Funktionellt sett då, styrka, vighet, kondition etc.

Hackenschmidt
2013-09-27, 13:37
Athleticism kanske man skulle kunna kalla det. Kombination av styrka, vighet, explosivitet, kroppskontroll, muskelvolym, kondition - prioriterat i den ordningen. Jag röstade styrka i pollen.

Morty
2013-09-27, 13:44
Övrigt. Triathlon. Lyfter väl ibland, igår gjorde jag viktade chins och armhävningar. Gon get swole.

hurril
2013-09-27, 13:45
Bli löjligt stark.

muddler
2013-09-27, 13:46
Styrka!

r1kkie
2013-09-27, 14:13
Ok Kolozzeum, lite mer utförliga svar hade jag hoppats på... Oftast är det ju en kombination av saker man vill förbättra, med bivillkor.

För att de är korrelerade, eller vill du träna specifikt för båda (tex om en av delarna hypotetiskt inte skulle gå att öka, skulle du fortfarande träna?).



Vi kan bryta ner det såhär istället:
Varför tränar jag?
Jo för det är kul.

Varför är det kul?
På grund av att man blir starkar / större, ser resultat. Att man kan förändra kroppen som man gör.

Sen att man mår bättre, bla bla bla blir liksom en bonus som såklart känns bra.

Stefan J
2013-09-27, 14:19
Tränar för att bli så stark som möjligt, eller till 95% i alla fall.

Att bli så stark som jag bara kan hade inneburit att jag gått in för att bli så tung som jag bara kan och hoppas att det lägger sig några gram muskelmassa per kilo kroppsvikt som jag går upp. Det priset vill jag inte riktigt betala så en viss fåfänga finns det allt, trots att bär emot att medge det. Men så stark jag bara kan på 105kgs kroppsvikt är väl målet just nu så har jag inte ljugit! Med en hyfsat muskulös fysik på köpet. :D

Fuark
2013-09-27, 14:21
cirka 70% styrka och 30% volym

Knatcharn
2013-09-27, 14:26
Styrka och storlek och för att bli stor har jag tänkt att bli stark. På senaste tiden har man även fått upp ögonen för hur många fel som måste korrigeras i kroppen och rehabilitering med styrketräning är riktigt bra för det, så även för allmänhälsa. Några exempel är att få en hälsosam hållning, kunna bära saker utan att ryggen tar stryk och att kunna tredjevärlden-böja. Att inte vara handikappad pga lathet helt enkelt.

stridis
2013-09-27, 14:33
Athleticism kanske man skulle kunna kalla det. Kombination av styrka, vighet, explosivitet, kroppskontroll, muskelvolym, kondition - prioriterat i den ordningen. Jag röstade styrka i pollen.

Köper den termen.
100% athleticism här.
Fast jag prioriterar lite annorlunda.

spoon
2013-09-27, 14:42
"skriv om ni har några andra mål"

om svaren i omröstningen räcker behöver man ju inte skriva något mer.

Handhavandefel hos ts!

+1

dmoller
2013-09-27, 14:49
bara en hobby, roligt att bli stark. volymen kommer på köpet

exor
2013-09-27, 14:51
För att jag älskar det.

D-Crawler
2013-09-27, 14:57
Styrkefokus i samtliga basövningar, i övrigt volymbaserat. Börjar dock intressera mig mer och mer för kroppsbaserad träning då jag finner det häftigt och utmanande samt att jag inte vill bli hemskt mycket större än nuvarande storlek.

spoon
2013-09-27, 15:02
Jag tränar för styrka för att det är skoj men jag tittar ju mig i spegeln och blir nöjd av resultaten av att bli starkare. Sen är styrkelyft en trevlig hobby som jag brukar mycket av fritiden till. Atletklubben är lite som en ungdomsgård för vuxna som gillar att lyfta skrot. Så den sociala biten spelar också in.

J89
2013-09-27, 15:08
Det primära målet har alltid varit kroppsbyggning men jag kör väll som en "hybrid" kan man säga.
Kör majoriteten av tiden tungt (1-8) och mer explosivt samt styrkeinriktat i dom stora övningarna och lättare (8-14) med tut, dropsets, osv samt lite långsammare i det excentriska i komplement.

lei
2013-09-27, 15:10
Styrka, styrkelyft är min största hobby och jag mår bättre när jag kan träna mycket. Sen tillkommer såklart att man träffar skönt folk och förhoppningsvis blir lite bitigare nån gång i framtiden.

andeem
2013-09-27, 15:22
Försöker bli stark. Blir gärna grov också. Rätt ointresserad av byggarestetik dock.

Snubben
2013-09-27, 15:23
Styrka i kombo med uthållighet samt löpkondition.

filmjölk
2013-09-27, 15:30
Intressant att det hittils bara är jag (!) som tränar/tränade mest för att få ligga. Är Kolozzeum måtro fyllt med naturligt vackra och charmiga människor som inte behöver stora muskler för att få ligga?

LillisJ
2013-09-27, 15:32
Just nu står det lika mellan styrka och kroppsbyggning.

lei
2013-09-27, 15:41
Intressant att det hittils bara är jag (!) som tränar/tränade mest för att få ligga. Är Kolozzeum måtro fyllt med naturligt vackra och charmiga människor som inte behöver stora muskler för att få ligga?

Finns väl betydligt enklare sätt att träffa tjejer/killar än att träna 10+år och bli "bitig"?

Off topic:
Är det bara jag som om och om igen läser "Vad är det för fel på folk på Kolozzeum forum egentligen?"

Kanske en freudiansk felläsning..

spoon
2013-09-27, 15:42
Finns väl betydligt enklare sätt att träffa tjejer/killar än att träna 10+år och bli "bitig"?

Off topic:
Är det bara jag som om och om igen läser "Vad är det för fel på fol på Kolozzeum forum egentligen?

Kanske en freudiansk felläsning..

Nej det är inte bara du som läser/funderar på det.

LillisJ
2013-09-27, 15:45
Off topic:
Är det bara jag som om och om igen läser "Vad är det för fel på folk på Kolozzeum forum egentligen?"

Kanske en freudiansk felläsning..

Läste samma, minst 15 gånger :D

Animalisk
2013-09-27, 15:46
Intressant att det hittils bara är jag (!) som tränar/tränade mest för att få ligga. Är Kolozzeum måtro fyllt med naturligt vackra och charmiga människor som inte behöver stora muskler för att få ligga?

Nä jag tror det är mest fyllt med egocentriska självälskande människor som får bånge av att se sig själva i spegeln.

Förresten finns det ingen maxstorlek på bilderna i inläggen, den där moské bilden tog upp hela vardagsrummet.

MackeJuve
2013-09-27, 15:53
Läste samma, minst 15 gånger :D

Me too. Jag började väl träna lite av samma anledning som Filmjölk, men ändå inte. Jag var inte nöjd med min kropp, var lång och smal. I takt med att jag blev lite större kom bättre självförtroende på köpet. Men mest av allt tränar jag för att jag älskar det. Vill bli stor och stark.

1. Styrka
2. Volym

mattilainen
2013-09-27, 16:04
Jag tränar BJJ för att det är jävligt roligt och är en otroligt fysisk sport men även teknisk.

Sen tränar jag gym för att bli större främst och sen starkare. Dock verkar min kropp först bli stark, sen kommer musklerna.. Gymträningen är även en något som hjälper mig i kampsporten. Tyvärr orkar jag inte ta i så mycket som jag vill efter tre/fyra hårda kampsportspass på gymmet som jag hade velat.

Gibbs
2013-09-27, 16:23
Just nu nästan bara för psykisk och fysisk hälsa. Mina utseendemål (som är ganska medelmåttiga) ligger bara några kilon bort och spelar i slutändan ingen större roll. Enligt mina dambekanta är första intrycket att jag ser vältränad ut och det duger för mig. Prestationsmässigt vill jag känna mig lätt, smidig och stark för kampsport, men just nu är det mest teknik och koordination som bromsar.

Linjedomarn
2013-09-27, 16:27
Tränar för att det är roligt

filmjölk
2013-09-27, 16:31
Finns väl betydligt enklare sätt att träffa tjejer/killar än att träna 10+år och bli "bitig"?

..

Inte för mig. Det blev extremt tydligt att ju större muskler jag fick, destå mer och snyggare tjejer fick jag. Smal och superklen= No girls at all, muskler = inte nån brudmagnet, men fick iaf till det ibland. Jag var iofs i bra form då med, med rutor på magen trots konstant bulk. Det var så väldigt talande att samma tjejer som totalt ignorerat min existens när jag gick i högstadiet var samma tjejer som hånglade med mig och hade sex med mig efter ett par års skrotlyftande och en kur ryssfemmor. De skrattade tom åt mina skämt då, vilket de inte gjort innan.

Det var en härlig upplevelse och känsla, i efterhand kanske jag borde tycka att det är lite bittert, men skitsamma. Jag har skrotlyftningen att tacka för alla sex- och kärleksupplevelser jag nånsin har haft. :d

spoon
2013-09-27, 16:36
Tror det tog fem år innan någon av det andra könet kommenterade att jag såg vältränad ut. Det hade blivit en sen sexdebut för mig om det hade hängt på musklerna :D

lei
2013-09-27, 16:43
Det kanske bara är jag som är bitter då, tror inte att jag någonsin fått en sådan kommentar...*cry*

Fjrebqll
2013-09-27, 16:52
Tränar mestadels för den mentala hälsan. Har märkt att jag blivit mycket tåligare mot motgångar här i livet samt att det förbättrar mina adhd symptom rätt kraftigt.

Lorena
2013-09-27, 17:17
Prio ett: Reparera söndersliten kropp från tio års ätstörningar (typ TräningsAnorexi) och totalt inaktiv uppväxt (Tjocka Pluggisen) så gott det går och balansera upp en failmotorik- och koordination (Asperger) så gott det går. Betoning på så gott det går.

Prio två: Bli skitstark!

Prio tre: Bli skitsnygg!

Lite oklart ordningen på två och tre, har inte bestämt mig än.

Varför?

1, För jag älskar det! Det är fan det bästa som finns!

2, För jag behöver det. Nytta med nöje.

yxa
2013-09-27, 17:54
för att bli större än marcus rühl

944RS
2013-09-27, 18:00
Inget av alternativen.

Tränar mest i gymmet av gammal vana...

LoveMachine
2013-09-27, 18:09
1. Prestationsförmåga för mina hobbys som fjällvandring, militärtjänstgöring och kendo.
2. Hälsa. Jag var i förbannat dålig form innan jag tog tag i träningen och hade nog som det såg ut då förkortat mitt liv avsevärt.
3. Välbefinnande. utöver de rent fysiska förbättringarna till livskvaliteten så ger det mig en intressant hobby och ett sorts lugn som jag behöver i mitt mestadels mental påfrestande liv.
4. Utseende. Inget som jag går in för. Men inte fan gråter jag när jag märker att jag ser bättre ut i spegeln. Det är en välkommen bonus som dessutom ofta hänger samman med mina övriga träningsmål.

Tyrwing
2013-09-27, 18:25
Började träna för att bli stark, tränar fortfarande för att bli stark. Storlek är en bonus om den någonsin kommer. :)

Beelz
2013-09-27, 18:38
Hälsa och utseende

Ado2000
2013-09-27, 18:57
Nä jag tror det är mest fyllt med egocentriska självälskande människor som får bånge av att se sig själva i spegeln.

Förresten finns det ingen maxstorlek på bilderna i inläggen, den där moské bilden tog upp hela vardagsrummet.

Moske bilden ? *facepalm*

major Pectoralis
2013-09-27, 19:00
Detta


Allmänhälsa
Styrka för förbättring i annan sport
[/LIST]

Lite smått chockad över att inte styrka toppat överlägset före kroppsbygge på kolozzeum.

Bästitest
2013-09-27, 19:02
Kroppsåteruppbyggning!
Har vaknat ur lättjans dimslöjor. Fortfarande låååångt kvar till mål, men jä__ar nu har jag fått blodad tand (och ett par skador, men vem har sagt att det ska vara enkelt).

Überbiffen
2013-09-27, 19:07
Byggning.

maqan
2013-09-27, 19:37
Allmänhälsa nuförtiden.

stridis
2013-09-27, 19:53
Moske bilden ? *facepalm*

Finns iofs en moské i Taj Mahal-komplexet. Men det var inte grejen som ni förstår.

L-Sami
2013-09-27, 20:10
Styrka, sen vill jag se en som inte bygger muskler som blir starkare.

HookersUnited
2013-09-27, 20:14
Crossfit. Det är förbannat kul att vara värdelös på det mesta och konstant skadad.

MackeJuve
2013-09-27, 21:02
Crossfit. Det är förbannat kul att vara värdelös på det mesta och konstant skadad.

Hahahahaha :D

Petoria
2013-09-27, 21:03
Ah, här har vi något intressant (jag har nämligen själv haft just dem som fokus) men jag finner att det vid sådana kombinationer kan skapas diskrepans... tränar du varje mål för sig, och tillåter vissa problem i de andra, eller tränar du på ett sånt sätt att du bara gör sånt som gynnar alla?

Tränar mest lågreps för att bli starkare, med högreps periodvis. Uthållighet får jag genom thaiboxningen så bryr mig inte så mycket om det.

Diomedea exulans
2013-09-27, 22:03
Men sluta skriva att det är en moské, för helvete. Det är Taj Mahal.

On topic: Tränar enbart för styrka just nu, men det är för att jag vet med mig att muskelmassa i så fall kommer som en sidoeffekt. Hade man kunnat träna så att man endast blev starkare men inte ett dugg muskulösare, så hade jag inte valt den träningsmetoden. Muskulösare vill jag bli i syfte att bli snyggare och minska risken att folk vågar bråka med mig. Snyggare vill jag bli i syfte att må bättre över mig själv och bli bättre bemött (jag är av tron att snyggare generellt blir bättre bemötta än fula).

Starkare vill jag bli för att det är praktiskt och ett roligt sätt att träna på.

Herman H
2013-09-27, 22:24
Styrka, jag vill bli så stark som det bara går att bli utan en massa kemikalier. Jag har väldigt svårt för att förstå varför man lyfter järn bara för utseende men var och en bestämmer själv.
Vi är åtminstone förälskade i samma prylar.

Ronn
2013-09-28, 08:21
Styrka, jag vill bli så stark som det bara går att bli utan en massa kemikalier. Jag har väldigt svårt för att förstå varför man lyfter järn bara för utseende men var och en bestämmer själv.
Vi är åtminstone förälskade i samma prylar.

Självklart är det kul att vara stark och öka i styrka men kommer man som jag från en bakgrund som överviktig är det ju en riktig skön känsla att ha uppnått en estetisk tilltalande kropp som även uppskattas av det motsatta könet.

filmjölk
2013-09-28, 08:28
(jag är av tron att snyggare generellt blir bättre bemötta än fula).

.

Jodå, för mig som har varit först ful, sedan snygg och sedan ful igen kan jag bekräfta det.

Animalisk
2013-09-28, 11:04
Moske bilden ? *facepalm*

Oj, det var visst taj mahal, får skylla på att jag inte hade glasögonen på mig. :)
Bilden var dock sjukt stor.

agazza
2013-09-28, 11:18
tidsfördriv och oneliners.

Nephelite
2013-09-28, 11:25
65% bygga muskler och få bra fysik, 35% bli stark som fan för min del.

PureWhey
2013-09-28, 13:17
Styrka, sen vill jag se en som inte bygger muskler som blir starkare.

Är väl inte riktigt samma sak, kolla på Robban.

PureWhey
2013-09-28, 13:22
Styrka, sen vill jag se en som inte bygger muskler som blir starkare.

Är väl inte riktigt samma sak, kolla på Robban.

Stefan J
2013-09-28, 13:26
Är väl inte riktigt samma sak, kolla på Robban.

Du menar att eftersom Robban lyckats få muskler utan att bli särskilt stark så förtar det faktumet att folk som lyckas fördubbla sin styrka samtidigt ofta blivit större under denna tid?

Proxy
2013-09-28, 13:35
Styrka, jag vill bli så stark som det bara går att bli utan en massa kemikalier. Jag har väldigt svårt för att förstå varför man lyfter järn bara för utseende men var och en bestämmer själv.
Vi är åtminstone förälskade i samma prylar.

Skriver under helhjärtat på detta.

Vi är alla järnbröder, oavsett mål. Let's all unite and hug!

Tyrwing
2013-09-28, 13:40
Skriver under helhjärtat på detta.

Vi är alla järnbröder, oavsett mål. Let's all unite and hug!

Or lift n' chug. ;)

PureWhey
2013-09-28, 13:46
Du menar att eftersom Robban lyckats få muskler utan att bli särskilt stark så förtar det faktumet att folk som lyckas fördubbla sin styrka samtidigt ofta blivit större under denna tid?

Menar på att det är två olika träningsmetoder, 1RM tar antagligen lång tid att förbättra om man pumpar 20-30 reps med fokus på kontakt och TuT.
Jag är väl lite av en motsats, inte särskilt stor men hyfsat stark.

stridis
2013-09-28, 17:01
Oj, det var visst taj mahal, får skylla på att jag inte hade glasögonen på mig. :)
Bilden var dock sjukt stor.

För att understryka mäktigheten...:)

behnam
2013-09-28, 17:07
Övrigt.

Jag tränar för att få en funktionell styrka i allmänhet. Styrka i diverse lyft spelar självklart in.

Kör också explosivitet/spänst/rörlighet för att få en bättre "atletisk förmåga" eller va fan man ska kunna kalla det :)

Jag kör dock också för utseende från period till period. (Varierar på kosten)

HMS Laestander
2013-09-28, 17:44
Mer intresserad av kroppsbyggande aspekter än styrkemässiga även om jag lägger stor vikt vid mina basövningar och har mål att nå även där. :)

Tobbey
2013-09-28, 20:20
Jag vill bli väldigt stark, på en inte alltför hög kroppsvikt. Det betyder alltså att mitt mål inte är att bli så stor som möjligt, utan hellre rätt smidig och stark, väldigt stark för att understryka hur viktig styrkan är för mig, hehe.

the_matsson
2013-09-28, 20:41
Jag vill bli så stark jag kan bli, i viktklassen -93 eller -105 kg!

Medusa
2013-09-28, 21:06
Jag vill helst få lite längre linjer, dra ut kroppen med hjälp av träningen, forma min gluteus så den passar formen på mitt bilsäte, sådana saker som underlättar min enkla vardag. Jag skulle säga att jag är mer en estetisk lyftare, då jag fokuserar mycket på det bildliga i lyften.

Carcer
2013-09-28, 21:14
Allmänhälsa samt behålla styrka så att jag klarar ut jobbet.

Xtreme
2013-09-28, 22:25
Allmänhälsa - sen kommer styrka och utseende som en fin bonus ;)

Sniggel
2013-09-28, 22:49
Haha. Trodde frågan hade en helt annan innebörd!

Va f-n är det för människor här på kolo egentligen? (Vad är det för fel på er?)

Philley
2013-09-28, 23:20
Haha. Trodde frågan hade en helt annan innebörd!

Va f-n är det för människor här på kolo egentligen? (Vad är det för fel på er?)

Haha lite det jag hoppades på när jag läste rubriken :D

stridis
2013-09-29, 08:32
Haha. Trodde frågan hade en helt annan innebörd!

Va f-n är det för människor här på kolo egentligen? (Vad är det för fel på er?)

Du får skapa en sådan tråd. Jag ser potential som fan i en sådan.

Mags
2013-10-05, 16:07
Jag vill svara med en sång, som beskriver rätt bra varför jag lyfter skrot:

Rhl5K0mTSKY

Den där talade verkligen till mig (på något konstigt sätt)!

Den ska jag i fortsättningen använda om någon frågar varför jag tränar. :d

LIFT
2013-10-05, 16:16
Kroppsbygge
Allmän hälsa (fysiskt & psykiskt)
Styrka

Så är min priotering.
Jag bryr mig inte direkt mycket om hur stark jag är. Brukar köra ganska låga vikter så jag orkar med ett uppvärmningsset och sedan så jag kanske orkar 3 - 5 sets mellan 8 - 12 reps.

Wormzie
2013-10-05, 17:42
Det är kul att utmana sig själv i perioder, mer vikt på stången och mer reps :) vissa perioder så tränar jag mest för att det är kul och sen tränar jag ibland för att få större muskler :)

Förenklat, ibland styrka ibland volym och ibland for the fk of it :)

knuckles
2013-10-05, 17:47
Både och.

Röda Björnen
2013-10-05, 18:20
Fysiskt och psykiskt välmående.
Arbete.
Framtid.

Maximal styrka men också god uthållighet!

Testarozza
2013-10-05, 19:21
Tränar för både styrka och massa. Vill vara stor främst men vill inte vara stor och klen, du fattar.. Vill även vara atletisk, kunna springa fort, göra volter och så vidare. Smidig, stor och stark. :)