handdator

Visa fullständig version : Känsla av att handflatan skall spricka


Picap
2013-09-26, 12:31
Jag skriver ett inlägg å flickvännens vägnar så här kommer info:

Kön: Kvinna

Ålder: 25

Längd och vikt : 159 , 50~

Smärtbeskrivning: "Smärtan" sitter mitt i handflatan, längs den "C-formade" linje som går från mellan tummen och pekfingret till handleden. Det är egentligen ingen smärta utan mer en känsla av att handen skall spricka längs denna linje. Besvären uppkom vid ett tungt styrketräningspass och jag kände det första gången när jag skulle köra bänkpress detta pass. "Smärtan" sitter inte i hela tiden, utan endast vid vissa rörelser, speciellt vid bänkpress. Därav uppkommer känslan av att handflatan skall spricka när det ligger en tyngd i den och känslan är mycket obehaglig.

Vad och hur mycket tränar du? Tränar 2-3 pass i veckan inriktad på tung träning med basövningar och några assistansövningar. Smärtan uppstod under ett särskilt tungt pass i bänkpress, och har kvarstått vid speciella rörelser i handen sedan dess ( 6 dagar sedan ).

Tagit några tabletter, typ alvedon, ipren eller voltaren och isf hade det någon effekt? Nej!

Har du redan fått diagnos och/eller behandling? Har du påbörjat någon form av rehabträning? Nej

Övriga/tidigare sjukdomar eller besvär: Nej


Tack på förhand! :)