handdator

Visa fullständig version : Krakow


krakowww
2013-09-25, 19:39
Jag och flickvännen ska åka till Krakow nästa vecka. Det enda vi har planerat hittills är ett besök på Auswitch. Någon som har ideer på vad man mer kan hitta på? Eller förslag på trevliga restauranger/pubar?

(Mitt användarnamn har inget med staden att göra:) )

svansen
2013-09-25, 20:40
Saltgruvan en bit utanför är också trevlig. Torget kommer ni inte missa, hur ni än försöker. Och tur är väl det, för det är fint.

Abbs
2013-09-25, 21:02
Finns en restaurang mitt på det stora torget, där du kan få en tre rätters med dryck för dryga 25 euro/motsvarighet i zloty. Riktigt bra käk och tror även de har en stjärna i Guide Michelin.

Akerhage
2013-09-26, 05:24
Med ditt namn bör du ju veta allt om Krakow! :)

Gpajpen
2013-09-26, 05:29
Du vet nog redan en hel del om krakow med tanke på ditt användarnamn DU VALDE av miljoner och åter miljoner möjliga användarnamn. Du tyckte att just DET var något du ville se med en bild på dig.

krakowww
2013-09-28, 09:29
Tack för tipsen! Dock har faktiskt inte användarnamnet något med staden att göra. Vet inte varför men det poppade upp i hjärnan när jag skulle registrera mig någonstans för 13-14 år sedan och efter det så fastnade det.

Min flickvän kan dock polska så det lär väl bli en stor fördel :)

tjing
2013-09-28, 10:08
Krakow är skitfint.

Sjukt mycket pubar/klubbar, otroligt vacker stad, gamla byggnade. Besöka slottet är ett tips, eller bara spatsera runt i staden. Det är en universitetsstad så det är mycket unga människor.

Eller en fika på något mysigt fik i de judiska kvarteren kanske.

Var beredd på mycket kristna symboler, statyer etc överallt.