handdator

Visa fullständig version : Börja träna


Leinadmek
2013-09-25, 16:00
Hej kolozzeum,
jag är en 97:a (pojke,obviously) och hade tänkt bygga upp min kropp för att kunna få six-pack. Jag har flera gånger fått tips från kompisar på att börja gymma för att kunna få bättre/snyggare kropp.

Jag har därför några frågor som jag hoppas kunna få svar på från er.

Men först börjar jag med att berätta lite om mig själv. Jag har aldrig gymmat, men jag har tränat fotboll några år lite oregelbundet. Mest varit framför datorn dock, som jag ångrar nu.

Jag är 180 cm och väger 60 kg.

Om jag hade börjat träna ordentligt på gym ungefär hur lång tid tar det att få lite six pack ? Och hur många gånger per vecka är optimalt att träna för bästa six pack resultat? Och några allmänna tips skulle vara uppskattade :)

För att kanske kunna få svar eller tips så har jag någon bild på hur jag ser ut nu. Jag tänker bara fokusera på six pack och har därför bara min mage och bröst med på bilden :)

http://cdn.imghack.se/medium/2ab3652ce18944811264598fbf25d768.jpg

smolk
2013-09-25, 16:06
Synliga magrutor får du genom att ha lågt kroppsfett, vilket du redan nu har. Det kommer inte växa fram ett sexpack som sticker ut 5 cm bara för att du börjar träna mage någon gång i veckan. Jag skulle rekommendera att börja träna tungt och lägga dig på ett kaloriöverskott för att på så sätt bygga lite muskler, magrutorna kan du deffa fram senare när du inte är skinn och ben längre.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2