handdator

Visa fullständig version : Trött på denna långvariga nack/ rygg smärta - snälla hjälp mig!


Anvendarnamn
2013-09-24, 22:05
Hej, jag har snart i 3 år haft ont i övre rygg utan någon lösning.

Det smärtar kring vänster muskeln levator scapula.

Jag har varit hos läkaren. Först gången bad de mig sluta träna, tog uppehåll i halv år med diverse rehab övning för övrerygg, axlar, nacke (köpte tom en huva), stretchat musklerna på framsidan såsom bröstmusklerna, men problemet återstod.

Andra gången bad en annan läkare mig att motionera mer och inte sitta så mycket vid datorn. Vilket är helt taget ur luften. Eftersom jag inte är datorsittande, utan väldigt aktiv. De gångerna jag sitter vid datorn är jag nogran med min hållning, rörelse varje timme, har väldigt bra hållning som jag ständigt arbetar och hela tiden medveten om den. Har bra ergonomi vid mitt skrivbord för övrigt.

Har återgått till styketräningen, men problemet återstår:

PROBLEMET:

Varje gång jag är framåtlutat på något sätt bränns det ovanför rhomboiderna, kring levator scapulae. De innebär att jag inte kan göra övningar i gymmet när jag ska vara framåtlutat, såsom, Mark, böj, hantelrodd ryggresning och mycket annat som kräven att jag lutar mig framåt. Så så fort jag är framåtlutande i mer än 20 sekunder börjar det "brännas och kittlas" genast.

Jag förstår inte vad problemet, har utgått från de mesta så som att det är en bristning, muskelknut, låsning, nervskada, och rehabbat utefter det, utan resultat!

Vem ska jag vända mig till och hur ska jag gå till väga på mitt nästa läkarbesök, vilket är om 2 veckor.

Tacksam för alla tankar och hjälp kring detta!

Med varma hälsningar!

Termy
2013-09-25, 05:46
Vad är det för slags rehabilitering du har gjort i detalj och vilken annan behandling har du fått av t.ex. sjukgymnast, naprapat eller dylikt?