handdator

Visa fullständig version : Varning för Bilia Group!


BobaFett
2013-09-24, 11:01
Jag passar på att varna för Bilia Group som verkar behandla sina kunder väldigt dåligt. Köp inte bil där!

Jag köpte min bil där och kom överens om att de skulle fixa en repa. Inga problem sa de, vi börjar jobba på den direkt!

Så fort jag skrev på avtalet så sa de att de skulle börja med reparationen imorgon. Jag ringde två dagar senare för att kolla om min bil är färdig, då hade han inte ens pratat med lackeraren. Han skulle återkomma om det. Han återkom och då helt plötsligt så skulle de börja jobba på den efter helgen (det här var en fredag). Jag ringde igen efter helgen och då skulle de börja jobba på den på torsdag och jag kunde komma och hämta bilen på fredag.

Jag kom och hämtade bilen, inspekterade reparationen och det såg bra ut så jag tog hem bilen. En dag senare ser jag att de slipat bort lack en halv meter bakom den skadan och glömt att lackera. Vilket skämt! Det här fanns alltså inte då jag inspekterade bilen första gången utan det hände under reparationen.

Pratade med deras chef nyss och han ville inte prata med mig, han sa att han inte har tid med mig. Dessutom drog han upp att de var så bussiga som fixade repan åt mig och att såna här saker kostar 6000kr i vanliga fall men de gjorde en spot repair som kostar 1000kr.

Blir så jäkla förbannad på det här så jag måste vädra någonstans. Det fick bli här. Tur att det här inte var face to face för jag vet inte vad som hade hänt.

Häromdagen så upptäckte jag också via carfax att bilen hade varit en hyrbil. Jag frågade säljaren om tidigare ägare då jag köpte bilen och han sa att den hade 3 ägare varav 3 bilfirmor så jag var första ägaren. Jag frågade om den var en demobil då och då svarade han "ja precis". Får de ljuga om det här? Det är inte samma sak som att inte nämna det utan han ljög mig rakt upp i ansiktet.

AronP
2013-09-24, 11:03
http://www.rejta.se/omdome/460685/bilia+group+g%C3%B6teborg+ab
Där också.

BobaFett
2013-09-24, 11:08
http://www.rejta.se/omdome/460685/bilia+group+g%C3%B6teborg+ab
Där också.

Tackar för den! Där ser man. Det här är helt sjukt.

Tricce
2013-09-24, 11:14
Tackar för den! Där ser man. Det här är helt sjukt.

Vadå? Det är ju din text :)

hahavaffan
2013-09-24, 11:19
Vadå? Det är ju din text :)Men också en helvetes massa fler klagomål.


Mina föräldrar har medvetet valt Mercedes framför BMW, som de egentligen gillar mer än Merca, enbart p.g.a. rövhål till handlare för BMW (Theanders Lund och Förenade Bil Malmö). Och Bilia Group verkar inte ett dugg bättre. What's up med det egentligen??

BobaFett
2013-09-24, 11:24
Vadå? Det är ju din text :)

Jag skrev texten här på forumet först och klistrade in den där efter att jag blev tipsad av AronP.

Minimjölk
2013-09-24, 11:25
Men också en helvetes massa fler klagomål.


Mina föräldrar har medvetet valt Mercedes framför BMW, som de egentligen gillar mer än Merca, enbart p.g.a. rövhål till handlare för BMW (Theanders Lund och Förenade Bil Malmö). Och Bilia Group verkar inte ett dugg bättre. What's up med det egentligen??



På vilket sett har detta yttrat sig om man får fråga?

BobaFett
2013-09-24, 11:34
Men också en helvetes massa fler klagomål.


Mina föräldrar har medvetet valt Mercedes framför BMW, som de egentligen gillar mer än Merca, enbart p.g.a. rövhål till handlare för BMW (Theanders Lund och Förenade Bil Malmö). Och Bilia Group verkar inte ett dugg bättre. What's up med det egentligen??

Min chef kör också merca på grund av de är så dåliga på BMW men han var en BMW kille från början.

Tricce
2013-09-24, 11:38
Jag skrev texten här på forumet först och klistrade in den där efter att jag blev tipsad av AronP.

Ok!

Har iaf hört jävla massa skit om Bilia här i Sthlm också.

LeBron
2013-09-24, 11:53
http://www.rejta.se/omdome/460685/bilia+group+g%C3%B6teborg+ab
Där också.

Helvete vad mycket skit de fått!

TomasB
2013-09-24, 12:28
http://www.wheels.ca/news/video-enraged-man-destroys-bmw-m6-with-sledgehammer/

http://www.youtube.com/watch?v=lfZ1ue-xMRs

Verkar vara fler som är lessa på BMW :D

PontusAndersson
2013-09-24, 12:41
Tur att det här inte var face to face för jag vet inte vad som hade hänt.

Ett tips när man blivit dåligt behandlad och vill klaga är att undvika sådana kommentarer. Hur sur du än är. Du får mycket mer sympati och genomslag med din kritik om du undviker att framstå som hotfull och istället är saklig och korrekt...

Har ändå full förståelse för att du är rejält förbannad i det här läget!

Akerhage
2013-09-24, 13:05
Ett tips när man blivit dåligt behandlad och vill klaga är att undvika sådana kommentarer. Hur sur du än är. Du får mycket mer sympati och genomslag med din kritik om du undviker att framstå som hotfull och istället är saklig och korrekt...

Har ändå full förståelse för att du är rejält förbannad i det här läget!

Skulle det göra någon skillnad mellan honom och Bilia Group menar du om han inte skrev den kommentaren i detta forum?

hahavaffan
2013-09-24, 14:20
På vilket sett har detta yttrat sig om man får fråga?Några axplock; Osedvanligt snorkigt bemötande (de verkar tro att det är Koenigsegg/Bugatti de säljer), fruktansvärt dålig serviceavdelning (Förenade Bil) som bland annat failat med att byta en spolarvätskebehållare FEM gånger på en 3-serie och "glömt" att byta bromsbelägg vid service trots att man mer än gärna tog betalt för arbetet, helt totalt omöjliga att få tag på etc. Jämför med Mercedes Benz i Malmö där det känns som att man köpt tio AMG-bilar på rad när man kommer dit med minsta lilla ärende.

MasterChief
2013-09-24, 14:32
Anmärkningsvärt att just bilhandlare har så usel service. Mazda hatar jag efter strulet med min Mazda6. Däremot är jag allt igenom nöjd med Audi i Danderyd. Exceptionell service. De hade missat att ordna en liten sak när jag hade den inne för service. Då åkte de till andra sidan staden och hämtade bilen på mitt jobb. Jag fick låna en splitter ny A6 med massa lull lull. När de ordnat min bil så kom de hem till mig personligen och lämnade tillbaka bilen.

TomasB
2013-09-24, 14:39
Anmärkningsvärt att just bilhandlare har så usel service. Mazda hatar jag efter strulet med min Mazda6. Däremot är jag allt igenom nöjd med Audi i Danderyd. Exceptionell service. De hade missat att ordna en liten sak när jag hade den inne för service. Då åkte de till andra sidan staden och hämtade bilen på mitt jobb. Jag fick låna en splitter ny A6 med massa lull lull. När de ordnat min bil så kom de hem till mig personligen och lämnade tillbaka bilen.

Audi är förjävla bra. Den i Hammarby sjöstad också. Var uppriktigt imponerad varenda gång jag var där med min förra bil. Porsche har också jäkligt trevlig service även om den kan kosta.

Nu kör jag Land Rover (range rover). Undrar just hur servicen är hos dem och vem man bör gå till.

awesomooo
2013-09-24, 15:16
Va fan, trodde detta var Bilia för Volvo i segeltorp :D Kan meddela att dom är köttade i skallen också. Tar betalt för en service som dom inte ens utför, 2 gånger om!

petersson
2013-09-24, 16:08
Dyra verkar de vara också. Läste på jagrullar.se att Bilia ville ha 4000 spänn för att byta vattenpump på en Volvo 940 :Virro

awesomooo
2013-09-24, 16:41
Dyra verkar de vara också. Läste på jagrullar.se att Bilia ville ha 4000 spänn för att byta vattenpump på en Volvo 940 :Virro

För cirkus ett halvår sedan då jag hade en XC70 så gick servicen på 8 papp. Nytt positionsljus och vanlig kontroll :)

Tomas W
2013-09-24, 18:08
Älskar vissa "seriösa" bilförsäljare, vet när vi skulle köpa en begagnad bil i familjen och de skulle serva den innan leverans. När vi hämtade ut den så var den självklart servad och klar men de kunde inte förklara varför krysset vi hade satt i smyg på ena filtret var kvar och inte utbytt..

Medusa
2013-09-24, 18:23
Jag har senaste fem åren haft en och samma verkstad även om jag har haft olika bilmärken, det är en liten verkstad med tre anställda, ägs familjen som driver den, dom har alltid fullt upp och bemöter en väldigt vänligt på ett enkelt och tydligt vis.
Jag älskar den verkstaden, och just nu har jag ca 10 mil dit men det är det värt, för jag vet att dom inte blåser mig prismässigt, och dom gör ett jävligt bra jobb och snackar aldrig skit.

Så ska det vara, välj en liten personlig verkstad, och få valuta för dina pengar.

Medusa
2013-09-24, 18:26
För övrigt ett tips, när Du (TS) eller någon som läser tråden skall köpa en bil, så är du själv, även om det låter grymt, ytterst ansvarig för att du vet vad du köper. Bilförsäljare kommer aldrig släppa en bil billigare än vad de kan, och de kommer garanterat göra allt dom kan för att tjäna så mycket som möjligt på affären, ingenting är gratis i den branschen, ta ut Carfax, prata om möjligt med tidigare ägare, och begär att få ta bilen till Provningen för tester som kan göras inför köp, allt detta är vanligt och det bör man få igenom, annars är något riktigt fel och då ska du avstå, nöj dig inte med mindre än den perfekta bilen, det är dina pengar och du gör DEM en tjänst, inte tvärtom.

4623
2013-09-24, 18:28
I Solna har de i alla fall en bra lunchrestaurang!

awesomooo
2013-09-24, 18:35
Jag är så jävla förvirrad. Vilket Bilia? Finns Bilia som säljer Bimmers och Bilia som säljer Volvo samt Renault Båda finns i Stockholm och i Göteborg. Är Bilia och Bilia Group samma skit?

Medusa
2013-09-24, 19:03
Jag är så jävla förvirrad. Vilket Bilia? Finns Bilia som säljer Bimmers och Bilia som säljer Volvo samt Renault Båda finns i Stockholm och i Göteborg. Är Bilia och Bilia Group samma skit?

Nej.

PontusAndersson
2013-09-24, 23:39
Skulle det göra någon skillnad mellan honom och Bilia Group menar du om han inte skrev den kommentaren i detta forum?

Nej. Det jag ville ha sagt var att man får bättre genomslag genomslag när man framför kritik om man inte har en hotfull ton.