handdator

Visa fullständig version : Tränade förkyld, tryck över bröstet nu?!


skivståång
2013-09-24, 00:08
Hej..

Körde lite chins i hemmet idag, och nu känner jag ett tryck över bröstet, eller ja I bröstet.

Hjärtmuskelinflammation? :( :cryout:

Latissimus Dorsi
2013-09-24, 00:17
Nej.

skivståång
2013-09-24, 00:31
Nej.

SAVE ME!!!

Nä men seriously, vågar typ inte gå o lägga mig :(

Röda Björnen
2013-09-24, 00:32
om du är orolig kolla med läkare.

MVH

acke^_
2013-09-24, 01:45
Antagligen inte, har du kraft och sitta vid ett forum och fråga så är det säkert lugnt. Myokardit gör förbannat ont i bröstet, vet av egen erfarenhet.

Kotten
2013-09-24, 03:40
Du får inte hjärtnuskelinflamation på några timmar så svar nej. Har läst en del av dina trådar och du kanske borde gå och prata med någon.

milax
2013-09-24, 07:48
Hur gick det?

skivståång
2013-09-24, 08:23
Hur gick det?

Svårt o somna, men im alive :D

Samma tryck i bröstet idag, ingen aning vad det kan va dock :(

tjing
2013-09-24, 10:21
...

Har du aldrig haft tryck över bröstet innan? Det kan vara spända muskler, stress whatever. Kan vara att du spänner magen eller har dålig hållning; dra bak axlarna, räta på ryggen, dra bak höften (om den är framåtroterad) och andas med diafragman.

Cytoxid
2013-09-24, 14:28
Är man förkyld så kan det kännas tungt att andas, det är naturligt. Börjar det smärta rejält i bröstet och du blir svimfärdig och annat obehagligt, som att hjärtat slår oregelbundet osv. Dessutom hög feber osv. Så länge du inte känner för att åka ambulans så är det nog ingen fara.

Off topic:
TS: Elva trådstarter om träning vid förkylning sedan den tionde augusti. Inte för att jag är nån expert, men här kommer mina råd:

1: Har du varit förkyld hela tiden kan det vara idé att söka läkarexpertis?
2: Låt bli att träna tills förkylningen helt gått över, så kanske du blir frisk snabbare och inte får "återfall". (Det är jobbigt att både återhämta sig från träning och förkylning, låt inte kroppen göra två jobb halvtaskigt)
(3: Du kan vara lätt hypokondrisk också)

Förkylning är en bitch! Jag vet. Men ibland blir det så och det är bara att stå ut med det.

TheOne1994
2013-09-24, 14:40
skivståången har startat ett antal trådar som handlar om just förkylning/sjukdom.
Är det inte läga snart att rekomendera VILA ?
vem i hvete tränar när dom är sjuka ?

PureWhey
2013-09-24, 15:03
skivståången har startat ett antal trådar som handlar om just förkylning/sjukdom.
Är det inte läga snart att rekomendera VILA ?
vem i hvete tränar när dom är sjuka ?

Måste hålla med, känns som en tråd startar så fort minsta lilla grej uppstår. Känns som det är dags att prata med någon, som nämnts tidigare.