handdator

Visa fullständig version : stronglift i mitt egna lilla gym! :)


zavaz
2013-09-23, 15:54
Är bara väldigt nöjd med mitt gym som jag precis blivit klar med! Har gjort racket själv och fick bänken av en kollega på jobbet! Nu blir det stronglifts 5x5 för fulla muggar med 15 sec avstånd till gymmet!!

björne92
2013-09-23, 16:09
fan va fint, hur mycket vikter har du och vad gick allt på? du förstår inte golvet med marken då?

zavaz
2013-09-23, 16:23
Köpte ett skivstångsset på 140kg gick på 4000! Golvet är betong ska slänga ut en gummiduk som är 8mm tjock. Så det är nog lugnt! Och som sagt så har jag gjort power racket själv och fått bänken så jag har klarat mig ganska billigt undan tycker jag!

Victuhh
2013-09-23, 16:41
Följdfråga, när blir ett gym ett gym? Än så länge finns där ju bara ett rack och vikter, vet inte riktigt om jag hade kallat det så :p

Men men, ett par byggbara hantlar och en chins & dipsställning kostar ju inte såååå mycket heller, det hade jag klarat mig med iallafall :)

zavaz
2013-09-23, 16:49
Har gjort mitt rack så att jag har chins stång och dipp stativ i det! Har även byggbara hantlar upp till ca 35kg st. Va lite ivrig med att skryta pga min totala lycka så jag glömde en del!! Sorry!

Men kan fixa fler bilder sen om det är någon som är intresserad.

StarkaUlf
2013-09-23, 16:56
Följdfråga, när blir ett gym ett gym? Än så länge finns där ju bara ett rack och vikter, vet inte riktigt om jag hade kallat det så :p

Men men, ett par byggbara hantlar och en chins & dipsställning kostar ju inte såååå mycket heller, det hade jag klarat mig med iallafall :)

Bara kötta på med chins i det där racket ju?

Animalisk
2013-09-23, 17:02
Snyggt rack, ser bättre ut än de man köper dyrt.

Sen eftersom du ska mosa på med SL så behövs ju inget mer än ett rack, bänk och en skivstång med vikter.

Hoppas du uppdaterar tråden med resultat och tankar kring tränandet, lycka till.

Payter
2013-09-23, 17:41
Titta på lyftargym så har de inte mycket mer.Ett gym behöver inte mer än:skivstänger,vikter,ställning och eventuellt en bänk.

hestJaevel
2013-09-23, 17:43
Less is more! Enkelt men jävligt funktionellt gym!
:)

aronohman
2013-09-23, 17:48
Dedär skulle man ha haft hemma, räcker gott o väl med det du vekar ha :)
O billigt dessutom :)

PureWhey
2013-09-23, 18:08
Less is more! Enkelt men jävligt funktionellt gym!
:)

+1
Riktigt fint :)

MS1
2013-09-23, 18:29
Jäklar vad nice.
Synd att man själv inte har den platsen att bugga en egen racket.
Bra jobbat.

zavaz
2013-09-23, 18:56
Kul att så många gillar det! Värmer när man gjort det solo.
Första passet är nu gjort och trivs kanon i min nya fristad!

Lite siffror för den som vill veta!
Böj 60kg
bänk 50kg
rodd 40kg

börjar lätt eftersom de ökas på fort med SL.

Victuhh
2013-09-23, 21:03
Har gjort mitt rack så att jag har chins stång och dipp stativ i det! Har även byggbara hantlar upp till ca 35kg st. Va lite ivrig med att skryta pga min totala lycka så jag glömde en del!! Sorry!

Men kan fixa fler bilder sen om det är någon som är intresserad.

Schysst! Då köper jag det :) grymt gym du har man / avis

Är det i garaget eller hur ligger det? Jag har själv en liten dröm att en dag ha något liknande, som sagt, rack, hantlar, chins och dipsställning med möjlighet att haka på vikter så är jag gaaanska nöjd :D Sen upp med planscher på inspirerande människor med grymma målbildsfysiker och favoritbodybuilders, grymma högtalare som ska pumpa en salig blandning av 90tals eurodance och rock.
Sist men inte minst, en whiteboardtavla där man kan skriva upp alla PB:s.

*drool*

zavaz
2013-09-24, 08:10
Schysst! Då köper jag det :) grymt gym du har man / avis

Är det i garaget eller hur ligger det? Jag har själv en liten dröm att en dag ha något liknande, som sagt, rack, hantlar, chins och dipsställning med möjlighet att haka på vikter så är jag gaaanska nöjd :D Sen upp med planscher på inspirerande människor med grymma målbildsfysiker och favoritbodybuilders, grymma högtalare som ska pumpa en salig blandning av 90tals eurodance och rock.
Sist men inte minst, en whiteboardtavla där man kan skriva upp alla PB:s.

*drool*

Bor i en bostadsrätt men har turen att jag får låna ett fråd där jag håller till ca 30 meter från dörren. Riktigt skönt! En stereo ska inskaffas dock gillar jag ljudet från vikterna och dess skrammel! :)

de_dave
2013-09-24, 08:27
Snyggt :)

anaticula
2013-09-24, 22:13
Najs!

Säkerhetspinnarna ser lite klena ut, hur mycket flexar det om du hänger på alla vikter du har? Det är ju lite trist om de ger sig...

zavaz
2013-09-25, 07:26
Najs!

Säkerhetspinnarna ser lite klena ut, hur mycket flexar det om du hänger på alla vikter du har? Det är ju lite trist om de ger sig...


Jo jag håller med de är lite klena men håller på med nya som blir av 4kants rör som kommer håller betydligt bättre! Så dessa får duga ett par tränings pass till!

zavaz
2013-10-22, 17:40
Lite uppdatering om min träning och mitt rack!
Är fortfarande Skit nöjd med racket! Har nu bytt ut de veka rundrören och gjort lite nytt i fyrkantsrör!

Har även fått bra resultat på min träning! Lite vikter som jag kör för tillfället!
Böj 100 kg
mark 140kg
bänk 80 kg

detta är då 3x5 har inte maxat någe ännu! Men riktigt nöjd efter att vara på dessa vikter efter bara 3 månaders träning! :hbang:

Testarozza
2013-10-23, 07:01
Schysst! Då köper jag det :) grymt gym du har man / avis

Är det i garaget eller hur ligger det? Jag har själv en liten dröm att en dag ha något liknande, som sagt, rack, hantlar, chins och dipsställning med möjlighet att haka på vikter så är jag gaaanska nöjd :D Sen upp med planscher på inspirerande människor med grymma målbildsfysiker och favoritbodybuilders, grymma högtalare som ska pumpa en salig blandning av 90tals eurodance och rock.
Sist men inte minst, en whiteboardtavla där man kan skriva upp alla PB:s.

*drool*

Exakt så är mitt gym jag går på, fast inte ett garage. Love my gym <3

Idiaao
2013-10-23, 10:41
Exakt så är mitt gym jag går på, fast inte ett garage. Love my gym <3

Vart ligger det paradiset? :)

iddqd
2013-10-23, 14:57
Jag är vidrigt avundsjuk.

Hreidmar
2013-10-23, 16:46
Jag är vidrigt avundsjuk.

+1 Jag med ^_^

zavaz
2014-05-01, 19:24
Hej igen! träningen har varit lite upp och ned pga sjuka barn flytt till hus mm. men nu är källaren inredd! blivit ett riktigt fint hemma gym! har dock inga bilder ännu pga pajjad telefon och inge kamera..
Känner mig ganska så klar med SL 5x5 och tänkte kolla vad ni tycker om mitt "nya" schema som jag tänkt köra. inspirerat av 5/3/1 BBB och Styrkelabbets program. :D

Dag 1:


1. Marklyft 1max set med 3-5 reps

Knäböj 4 x 10

2. Militärpress 1max set med 3-5 reps

Bänkpress 4x10


Dag 2:


1. Bänkpress 1max set med 3-5 reps

militärpress 4x10

2. Viktade chin-ups 1max set med 3-5 reps

3. SkivstångsRodd. 4x10 (2 set med överhands 2 set med underhands grepp)


Dag 3:

1. Knäböj 1max set med 3-5 reps

Marklyft 4 x 10

2. Viktade chins 1max set med 3-5 reps
2x6-8

3. Valfri Magövning 3x10

är vad jag hade tänkt köra... någon som har tips eller tycker att jag ska ändra på något så
är jag tacksam att få lite hjälp ! :D