handdator

Visa fullständig version : få en krympt tröja normal igen?


gustafffsson
2013-09-22, 19:32
Lyckdes få in min skönq stora stickade tröja som nån bestämt ska handtvättas i tvättmaskinen idag och när ja tog ut han så slutade den vid naveln och fick knappt in armarna, lyckades dra ut den lite men den är inte som förr och undrar om de finns nå sett att få tillbaks han i normalt skick eller är kört?

/Mvh SimonG

Pzorz
2013-09-22, 19:46
Om den krympte så mycket att den slutade vid naveln kan du nog glömma att få den som den var.

daPerley
2013-09-22, 20:04
Helt till "normaltillstånd" lär den ej komma men strecha ut den medans den är blöt och sätt på spänn så till den torkar så borde en del av storleken "komma tillbaka".

R Scarpa27
2013-09-22, 20:08
Helt till "normaltillstånd" lär den ej komma men strecha ut den medans den är blöt och sätt på spänn så till den torkar så borde en del av storleken "komma tillbaka".

dock kan tröjorna bli slappa i materialet efter det.

stickade tröjor och mkt ull, kör på mild 30 grader högst... och torktumla aldrig gjort samma mistag en gång med en splitter ny ull/stickad tröja från mq som kostade 1200:- awww....

daPerley
2013-09-22, 20:11
dock kan tröjorna bli slappa i materialet efter det.


Jo men kanske hellre det än att den slutar vid naveln?

R Scarpa27
2013-09-22, 20:31
Jo men kanske hellre det än att den slutar vid naveln?

nah julklapp till lillebrorsan bättre ide :laugh:

FoxCharlie
2013-09-22, 20:58
Omvänd fråga: Jag har en pullover som jag tycker har töjts ut en aning. Kan man krympa en fin stickad tröja lite grann?