handdator

Visa fullständig version : allavisum.se och liknande


skaparn
2013-09-22, 10:58
Är det någon som har erfarenhet att använda en sådan här byrå för att fixa ett visum? Är det skumt, håller de tiderna de utlovar, hur noga är de med saker som "Proposed Address in Thailand", etc?

Jag har följande problem:
- Jag behöver ett visum till Thailand om mindre än en månad
- Jag kan inte personligen åka till ambassaden i Stockholm
- Den enda period jag kan vara utan mitt pass är 26/9 till 11/10


http://www.allavisum.se/

drakfelt
2013-09-22, 11:18
Jag hade inte befattat mig med den typen av företag.

Dock kan även konsulat utfärda visum, är Göteborg bättre för dig än Stockholm så finns det ett Thaikonsulat där :)

VoDaresVins
2013-09-22, 11:30
Är det någon som har erfarenhet att använda en sådan här byrå för att fixa ett visum? Är det skumt, håller de tiderna de utlovar, hur noga är de med saker som "Proposed Address in Thailand", etc?

Jag har följande problem:
- Jag behöver ett visum till Thailand om mindre än en månad
- Jag kan inte personligen åka till ambassaden i Stockholm
- Den enda period jag kan vara utan mitt pass är 26/9 till 11/10


http://www.allavisum.se/

Om du känner till själv vad som behövs för visumansökan eller får hjälp med den delen ser inte jag faktiskt vad man utöver det betalar för.

Fyllde själv i visumansökan till Indien i fredags och var på väg att skicka till indiska ambassaden när jag fick veta att företagets processer kräver att vi använder en liknande partner för visumansökan. Reistrerade mig hos dom, men enda jag fick tillbaka var samma instruktioner för ansökan som jag redan hade. Visumansökan skulle ändå göras online till ambassaden som jag gjort. Enda skillnaden var att materialet nu skulle sändas till det här företaget istället för direkt till ambassaden. Det här kostar då 60€ till utöver själva visumkostnaden.

Nu har jag visserligen en månads tid innan jag behöver mitt visum, men det utfärdas ju ändå av ambassaden så ser inte en sån här firma har nån möjlighet att inverka där.

Frantic
2013-09-22, 11:35
Jag vet inte om jag har missat något men varför kan du inte bara posta passet?
Så gjorde jag när jag sökte visum i Thailand och jag fick tillbaka det på en dryg vecka.

De är inte noga alls med proposed address. Första gången när jag sökte skulle jag landa i Bangkok och skrev enbart Khao San Road.

skaparn
2013-09-22, 13:03
Ambassaden säger följande på internet


----

VISA PROCESSING TIME:

Applying in person or representatives:- Application will be processed and ready in 4 days (For example, if you apply a visa o Monday, your visa can be collected on Thursday afternoon excepted some certain countries and other type of visa)

Collection date for visa is specified on a payment receipt. Always bring the receipt and when collecting a visa.

Applying through travel Agents:- Applications will be processed in 5 days
The Embassy in Stockholm DOES NOT neither accepted nor returns visa application by post. Please contact the Royal Thai Consulate for more information www.thaiconsulate.se if you want to apply visa by post

VoDaresVins
2013-09-22, 14:18
Låter som ett sånt här företag i alla fall kan fylla ett behov för dig då. Tror inte det på så sätt är nån risk att gå via seriösa firmor som även denna verkar vara. Du lär väl se snabbt med lite googlande om andras erfarenheter av denna firma.

Hug0
2013-09-22, 14:41
Jag använde mig av Alla Visum förra året i November när jag behövde pass till Kina och Vietnam. De är väldigt seriösa och svarar alltid i telefon på frågor. Kan varmt välkomna dem.

Om du fyllt i något felaktigt rättar de till det och om något saknas ringer de dig. Alla länder har inte lika lätt ifyllningsformulär. T.ex. till Kina är det 5 sidor + färdplan m.m. Då känns det bra att någon som har rutin på det fixar till det.

Du betalar alltså för att någon ska sköta det fullt och riktigt åt dig. Dessutom finns det bra information på deras sida vad du måste skicka med. t.ex. passfota m.m.


Lycka till!

skaparn
2013-09-22, 15:20
Tackar för svar. Ska ägna söndagen till att mobilisera trupper och tänkte ringa allavisum på måndag. Jag har bragt detta på mig själv med mina usla framförhållning, det gör ont i ett ordningshjärta.

Fed up
2013-09-22, 15:58
Tackar för svar. Ska ägna söndagen till att mobilisera trupper och tänkte ringa allavisum på måndag. Jag har bragt detta på mig själv med mina usla framförhållning, det gör ont i ett ordningshjärta.

Jag beställde visum till Kina via visumdirekt.se, det funkade bra. Tog nån vecka innan det kom tillbaka, allt funkade bra.