handdator

Visa fullständig version : Gym två dagar i veckan


tankoovich
2013-09-22, 00:03
Hej

Har nu insätt att jag verkligen inte kommer klara av att genomföra tre gympass per vecka, tränar väldigt mycket och känner att kroppen inte orkar så pass jag skulle vilja.

Denna vecka har sett ut som följande:
Måndag: Hockeyträning (skoltid),hockeyträning (laget)
Tisdag: Gympass (5x5stronglifts), hockeyträning (laget)
Onsdag: Idrott (Skolan), Löpträning, hockeyträning (laget)
Torsdag: Hockeyträning (skoltid), Gympass (5x5stronglifts)
Fredag: Hockeyträning (laget)
Lördag: Gympass (5x5stronglifts) <-- stog över pga ruggit seg
Söndag Hockeymatch

Har som ni ser dragit igång med 5x5 upplägget som jag de veckor jag kört nu har gillat väldigt mycket, känns så enkelt men ändå givande plus att det inte kräver 2.30h på gymmet, vilket jag inte har tid till.
Har även haft en bra utvecklingskurva så jag är supernöjd med det upplägget.

Nu har ju "tyvärr" hockeyn dragit igång på allvar och det är väl egentligen prio 1 så jag kommer nog tyvärr bara få genomföra 2 gympass per vecka..
Så nu till frågan..
Är Stronglifts 5x5 något att rekommendera att fortsätta med om jag bara kör två pass per vecka?
Eller bör jag satsa på något annat upplägg?*cry*
Kan även lägga till att målet med min styrketräning är att bygga muskler, hur nu det låter. *flex**flex*

Tack för mig!

pezrulezhaakon
2013-09-22, 00:20
tankoovich, tyvärr kan det vara så att hockeyn begränsar ditt muskelbygge, eller att du får för lite vila. Fokusera hellre på mer gymmet då inte hockeysäsongen är. Nu har du mer fördelar av vanligt helkroppspass en till två gånger per vecka om vilan räcker till.

tankoovich
2013-09-24, 08:17
tankoovich, tyvärr kan det vara så att hockeyn begränsar ditt muskelbygge, eller att du får för lite vila. Fokusera hellre på mer gymmet då inte hockeysäsongen är. Nu har du mer fördelar av vanligt helkroppspass en till två gånger per vecka om vilan räcker till.


*gah!* , men du kanske har rätt...

Vad rekommenderar du för upplägg då?

z_bumbi
2013-09-24, 08:23
Du får samma svar här som i den andra tråden dvs prata med en tränare.