handdator

Visa fullständig version : GTA V tråden!


Ponde
2013-09-20, 16:48
Tjena koloiter!

Någon som köpt detta spel redan? Har nu klarat 35% (spelat typ 17h) och är jävligt nöjd hittils, slår IV med hästlängder. :d

Fordonshanteringen har ändrat markant också, fysiken är helt annorlunda (men bättre i mitt tycke, jämfört med förra spelen).

Dela med er om vad ni gjort i spelet/vad ni tycker om det so far!

(online 1 oktober, då jäävlar ska det spelas :devil:)

Fuark
2013-09-20, 16:52
Inte ens kunnat spela än! blir helt galen snart

Crippa90
2013-09-20, 16:52
Klara ut det igår kväll. Slår fyran, men hade förväntat mig mer.

JHilding
2013-09-20, 16:59
Jag älskar allt utom bilstyrningen. Gillade tyngden i IV, här påminner det mer om bilarna i Saints Row.. Motorcyklarna ska vi inte ens prata om. Så tycker det förstör rätt mycket då jag hade sett fram att köra motorcross och bil i vildmarken, halva nöjet med spelet försvann. Men men nog med gnäll, helt suveränt annars.

Gillar faktiskt Franklin bäst, älskar slummer områdena, Los Santos är otroligt vackert och detaljerat.

arthax
2013-09-20, 17:55
Har inte spelat det, men utifrån de videos jag sett så verkar bilarna helt sakna tyngd och trotsar all gravitation? Sen kan man fråga sig varför allt och alla ramlar så fort man är när dom?

Fuark
2013-09-20, 18:07
Anledningen till att fysiken är lättare och att folk ramlar lättare än vad som kanske vore realistiskt är för att det är KUL. Det är roligare att flyga 150m från ett gupp och rulla 5 varv över en flock människor för att sedan köra vidare än att flyga 9 meter, landa hårt och förstöra bilen direkt

King Grub
2013-09-20, 18:18
Jag är bara på 15% avklarat än, men det är extremt bra. Bästa spelet jag spelet på väldigt länge. Håller det stilen krånglar det sig nog in på min top 10 någonsin.

Nordenator
2013-09-20, 18:26
Har klarat runt 30% tror jag. Det har bara blivit bättre hittills. Däremot förstår jag inte hur det kan ha fått 10/10 av alla. Rent kontrollmässigt då man ska använda vapen är det hemskt. Jag körde med free aim men var tvungen att sluta med det då det är så dåliga kontroller. Ibland fick jag köra om en sekvens fem gånger för att man alltid blev dödad på något bisarrt sätt. Ändrar man till default är det bara att trycka L2 och R2 om vartannat och allt är dött. Bilkörningen är inte heller direkt top notch. Det finns dessutom för lite att göra i staden i sig. Dialogen blir fort repetetiv och likaså alla past-times.

Meeeeen.. I stort är det ett riktigt bra spel. Jag är ingen rockstar-fanboy, men det får nog 8-9/10 av mig hittills. Jag diggar spelet, men det känns som att en hel del är undermåligt med tanke på budgeten spelet haft. Story-delen är riktigt bra även om free roaming känns sådär.

Jazen
2013-09-20, 18:37
gaah kan det släppas till pc snart!

Jockefoten
2013-09-20, 18:40
gaah kan det släppas till pc snart!

Ett år till. T_______T

R Scarpa27
2013-09-20, 18:48
pratade med en på jobbet som köpt detta och beskrev det som grymmt bra, och även skifta mellan 3 personer och grymmt stor värld/map. osv ska ju lätt besöka han i helgen och lira...

Tokruska
2013-09-20, 19:06
gaah kan det släppas till pc snart!

Köper ett 360 snart endast för o kunna spela.. =)

King Grub
2013-09-20, 19:08
gaah kan det släppas till pc snart!

http://www.guru3d.com/news_story/gta_v_pc_release_date_22_november_and_pc_screensho ts.html

Lallle
2013-09-20, 19:15
Hehe, jag har fastnat. Senaste uppdraget jag gjorde var Daddys girl (yacht, porrfilmsinspelning). Men nu - med varken Michael eller Franklin - verkar det inte finnas några uppdrag. Det finns bara ett L för Lester på kartan men när jag åker dit hittar jag ingenting, bara en byggnad man kan klättra uppför en stege på. Wtf?

Trapz
2013-09-20, 19:18
Har lirat ca 5 h ungefär och är än så länge riktigt imponerad av vad rockstar lyckats klämma in i ett och samma spel. Det är helt jävla överväldigande hur stort det är, hur mycket som finns att göra och att världen känns så levande.
Man kan fan gå runt i staden och bara kolla/lyssna på alla NPC´s och ändå ha kul.
Bilfysiken tycker jag faktiskt känns bättre än i GTA IV, fast motorcyklarna var fan ingen höjdare att köra tyvärr.

Trapz
2013-09-20, 19:19
Hehe, jag har fastnat. Senaste uppdraget jag gjorde var Daddys girl (yacht, porrfilmsinspelning). Men nu - med varken Michael eller Franklin - verkar det inte finnas några uppdrag. Det finns bara ett L för Lester på kartan men när jag åker dit hittar jag ingenting, bara en byggnad man kan klättra uppför en stege på. Wtf?

Testa gå in genom dörren till byggnaden vettja ;)

Lallle
2013-09-20, 19:28
lol hittade den nu :)

R Scarpa27
2013-09-20, 20:05
fan sugen man blir glömmer aldrig den dagen när san andreas var nytt.
jag vaknade på nätterna och gick upp och spelade , och käkade ost mackor och drack chokladmjölk. mysstunder =)....
ska bli grymmt att testa detta imon..

Eversmooth
2013-09-20, 20:12
Är bara på 8% än, men jag gillar det riktigt mycket! Blir en sittning nu.

grisbil3n
2013-09-20, 22:32
Ger det något att göra uppdrag? Eller gör man dom bara för sakens skull för att komma vidare? Att man får pengar är en sak men det tenderar ju att bli överflödigt i dylika spel.

Ponde
2013-09-20, 23:44
Ger det något att göra uppdrag? Eller gör man dom bara för sakens skull för att komma vidare? Att man får pengar är en sak men det tenderar ju att bli överflödigt i dylika spel.

Det ger pengar. Pengarna har inte ännu blivit "överflödiga" (är på ca 45% klarat, typ 15 missions i main campaign kvar) åt mig iaf.

Konstig fråga f.ö., storyn (karaktärerna, dialogen, cutscenes) är ju vad som gör spelet bra tycker jag. Free-roamingen är ju såklart också bra, men denna GTA har faktiskt ett av de bättre storyna jag någonsin spelat i ett spel.

L-Sami
2013-09-21, 07:57
Jag kommer säkert spela det om ½ år och spela spelet i 5år som med San Andreas. Bra spel håller länge för mig :D

AronP
2013-09-21, 10:04
Plockade upp en kopia nu när tjejen skulle jobba så han köra det några timmar igår. Överlag diggar jag det också, märks att dom jobbat på storyn och liknande. Bilkontrollen känns inte helt genomtänkt och skjuta detsamma, som någon nämnde tidigare. Sen flippade jag på byta karaktär biten i något uppdrag där man åkte bil med två karaktärer och jag inte visste vem jag var, hade velat ha någon direkt feedback (kanske finns men som jag missade).

Så ingen 10 men högt iaf. Tror säker spelet växer på en också, bilkörningen blir bättre och bättre iaf.

Trapz
2013-09-21, 17:25
Ger det något att göra uppdrag? Eller gör man dom bara för sakens skull för att komma vidare? Att man får pengar är en sak men det tenderar ju att bli överflödigt i dylika spel.

Om det ger nåt? Tjaa om du vill spela ett spel med story i klass som en riktigt grym typ Hollywood rulle med extremt sköna karaktärer och varierande uppdrag där du som spelare också kan välja ungefär hur du vill ta dig an uppdragen så. Annars kan man säkert roa sig i staden i säkert flera timmar och hitta på saker. Men uppdragen och storyn är lätt bland det roligaste med gta spelen enligt mig iaf.

Wibba
2013-09-21, 18:15
49 % avklarat i skrivande stund. 17 missions kvar att göra av huvudstoryn. Brände nyss riset på grund av att tiden bara flyger iväg...

Jockefoten
2013-09-21, 18:20
För en som älskade San Anderas men tyckte fyran var meeeh, vad kommer jag tycka om femman?

Lasse Kongo
2013-09-21, 18:32
För en som älskade San Anderas men tyckte fyran var meeeh, vad kommer jag tycka om femman?

Hur ska någon kunna svara på det?

Jag tycker fyran och dess episoder är så sjukt mycket bättre än san andreas på alla sätt pch viss, gillade san andreas men tycker det är roligt att så många hyllar det över fyran, thats not right.

5an påminner ju en hel del om san andreas men baserat på ovan fakta bör du väl inte spela 5an...

Fuark
2013-09-21, 18:34
Tror att en del nostalgi spelar in i San andreas. Men ärligt talat så har alla GTA varit sjukt bra. Det är lite samma stuk som folk spelat WoW som hyllar olika expansioner, allt ifrån vanilla till wotlk får man höra är bäst, men spelet i grunden är det alla älskar

Lasse Kongo
2013-09-21, 18:45
Tror att en del nostalgi spelar in i San andreas. Men ärligt talat så har alla GTA varit sjukt bra. Det är lite samma stuk som folk spelat WoW som hyllar olika expansioner, allt ifrån vanilla till wotlk får man höra är bäst, men spelet i grunden är det alla älskar

Mycket nostalgi ja....

Men jag hör dig, thats true, alla gta förutom de 2 första har varit bra.

Chinatown wars tex, sjukt bra!

Snobbe
2013-09-21, 18:46
Ni som spelat på console länge osv, hur aimar ni? Jag har bara spelat GTA på pc innan i princip o då kör jag alltid freeaim, men de e fan omöjligt o freeaima med joystick?:D

Måste även säga att jag inte kan förstå varför high på vehicle camera inte är default kan jag inte förstå. Kameran när man springer borde default va lite högre också imo.

Wibba
2013-09-21, 18:49
Auto-aim! Sjukt svårt annars

Jockefoten
2013-09-21, 19:17
Hur ska någon kunna svara på det?

Jag tycker fyran och dess episoder är så sjukt mycket bättre än san andreas på alla sätt pch viss, gillade san andreas men tycker det är roligt att så många hyllar det över fyran, thats not right.

5an påminner ju en hel del om san andreas men baserat på ovan fakta bör du väl inte spela 5an...

Det är väl inte så jäkla svårt att ge en kvalificerad gissning? Jag begär inte att du ska klara av det, men någon kanske kan?

_slipknot1_
2013-09-21, 19:32
För en som älskade San Anderas men tyckte fyran var meeeh, vad kommer jag tycka om femman?

Detta är så ofantligt mkt roligare än fyran(hade fyran till pc) Körde ändå fyran så sent som för en vecka sen för att ladda inför femman. Har bara klarat några få procent av storyn(som är den bästa hittills med Vice City) då jag mest freegamat igenom stan. Flyplan är b.la. tillbaka. Kartan är gigantisk och man hittar väldigt mkt olika fordon. Förstår att det har nästan 100 på metacritic. Finns igen anledning att inte köpa, så läg undan SC2 som jag gjort ett tag nu och lira GTA V som alla andra;)

Ponde
2013-09-21, 19:44
Har nu klarat mainstoryn, köpt: en tank, ett jetplan, en båt, en 10 milles bil (type z), en helipad, en helikopter, massor med aktier :D.

Hittade äntligen på hur man får horneten från militärbasen också, skall ta den imorgon och spara i hangaren :).

Lasse Kongo
2013-09-21, 20:01
Det är väl inte så jäkla svårt att ge en kvalificerad gissning? Jag begär inte att du ska klara av det, men någon kanske kan?

Ja skrev ju, eftersom du gillar san andreas men inte fyran... och jag gillar fyran mer än san andreas och tycker femman är bra blir ju den "kvalificerade gissningen" att du ska köpa saints row istället typ...

Jockefoten
2013-09-21, 20:39
Detta är så ofantligt mkt roligare än fyran(hade fyran till pc) Körde ändå fyran så sent som för en vecka sen för att ladda inför femman. Har bara klarat några få procent av storyn(som är den bästa hittills med Vice City) då jag mest freegamat igenom stan. Flyplan är b.la. tillbaka. Kartan är gigantisk och man hittar väldigt mkt olika fordon. Förstår att det har nästan 100 på metacritic. Finns igen anledning att inte köpa, så läg undan SC2 som jag gjort ett tag nu och lira GTA V som alla andra;)

Jag köper när det kommer till PC. :cool:

_slipknot1_
2013-09-21, 20:45
Jag köper när det kommer till PC. :cool:

Tänkte göra samma sak men orkade inte vänta och jag ångrar det inte. Kommer dock köpa det till PC så fort det släpps med. Inget slår PC:)

King Grub
2013-09-21, 21:58
Det är nog det bästa spel jag spelat. Bara Gothic 3 kan konkurrera som min favorit, och det är en helt annan genre.

King Grub
2013-09-21, 21:58
Inget slår PC:)

Hoppas Rockstar optimerar det bättre än dom gjorde fyran. Det var horribelt kodat.

AronP
2013-09-21, 23:53
Men jag hör dig, thats true, alla gta förutom de 2 första har varit bra.

Ursäkta? Dom första två spelen var INTE bra?!

_slipknot1_
2013-09-22, 01:14
Hoppas Rockstar optimerar det bättre än dom gjorde fyran. Det var horribelt kodat.

Verkligen. Vore fint om de lägger ned lite resurser på det och låter en bra studio fixa det.

Hackenschmidt
2013-09-22, 01:19
Otroligt bra är det. Jag blev förvånad när jag klättrade upp i en stor kran och märkte att den inte gick att styra, då vet man att världen erbjuder mycket att göra.

maskerman
2013-09-22, 02:20
Bästa spelet jag någonsin spelat utan konkurrens. Klarat 50% hittills, 14 main missions kvar.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

King Grub
2013-09-22, 09:23
Ursäkta? Dom första två spelen var INTE bra?!

För sin tid, kanske, men... nej. Det var simpla 2d-spel som lockade merd våld utan substans.

CrazyJoeDavola
2013-09-22, 09:45
Auto-aim! Sjukt svårt annars

Hur ställer man in auto-aim? Skulle behöva lite sikthjälp :)

smeander
2013-09-22, 09:51
Mycket nostalgi ja....

Men jag hör dig, thats true, alla gta förutom de 2 första har varit bra.

Chinatown wars tex, sjukt bra!

Wtf? Det första är episkt och tvåan var grymt! Antar att du är rätt ung och därför saknar omdöme kring de två klassikerna! 😡


Sent from a cordless device.

AronP
2013-09-22, 11:31
För sin tid, kanske, men... nej. Det var simpla 2d-spel som lockade merd våld utan substans.

Dom får givetvis jämföras med sin tid, och då var dom bra. Friheten, den mängden uppdrag man kunde göra mm.

Lasse Kongo
2013-09-22, 11:41
För sin tid, kanske, men... nej. Det var simpla 2d-spel som lockade merd våld utan substans.

Exakt.

Lasse Kongo
2013-09-22, 11:42
Wtf? Det första är episkt och tvåan var grymt! Antar att du är rätt ung och därför saknar omdöme kring de två klassikerna! 😡


Sent from a cordless device.

Inte speciellt ung nej... Och jag kan hålla isär bra och klassiker.

MattiasP90
2013-09-22, 11:46
GTA V är ju helt otroligt ! Man förstår att det kostade över 1 miljard kr att göra spelet.

Lasse Kongo
2013-09-22, 11:47
GTA V är ju helt otroligt ! Man förstår att det kostade över 1 miljard kr att göra spelet.

Ja nästan 2 tom, 1,7 för att vara exakt :MrT:

Fuark
2013-09-22, 11:50
De drog in över 1 miljard dollar på 3 dagar, det glädjer mig :) krossar allt tidigare inom underhållningsbranschen, inkl. film och spel

Avengers nådde samma siffra på 10 dagar och hade det tidigare rekordet

http://www.computerandvideogames.com/430331/gta-5-retail-sales-pass-1-billion-in-three-days/

Chrbo
2013-09-22, 12:01
Jag hoppas på att få mitt i brevlådan på måndag. Då ska det bli röja av.

Ponde
2013-09-22, 15:25
De drog in över 1 miljard dollar på 3 dagar, det glädjer mig :) krossar allt tidigare inom underhållningsbranschen, inkl. film och spel

Avengers nådde samma siffra på 10 dagar och hade det tidigare rekordet

http://www.computerandvideogames.com/430331/gta-5-retail-sales-pass-1-billion-in-three-days/

Tycker det är otroligt att skitfilmer som Avengers drar in miljarder dollar...vart försvann BRA filmer???:confused:

Red Apple
2013-09-22, 16:33
Tycker det är otroligt att skitfilmer som Avengers drar in miljarder dollar...vart försvann BRA filmer???:confused:

De finns kvar, problemet är att folk inte ser dom.

Ponde
2013-09-22, 16:35
De finns kvar, problemet är att folk inte ser dom.

Precis...har för mig att de lägger typ 50 mille av en 200 milles film på marketing, klart folk ser den skiten då om trailern är på alla kanaler och affischer, medans indie-filmen med lågbudget inte syns nånstans förutom youtube.

Sen vill de ju inte satsa på "risky" filmer där de inte garanterat får tillbaka iaf grundbudgeten, därav alla skitfilmer inkl. de flesta superhjältefilmer.

Red Apple
2013-09-22, 21:10
Precis...har för mig att de lägger typ 50 mille av en 200 milles film på marketing, klart folk ser den skiten då om trailern är på alla kanaler och affischer, medans indie-filmen med lågbudget inte syns nånstans förutom youtube.

Sen vill de ju inte satsa på "risky" filmer där de inte garanterat får tillbaka iaf grundbudgeten, därav alla skitfilmer inkl. de flesta superhjältefilmer.

Pmar svar sen, vill inte kapa tråden :)

Wibba
2013-09-22, 21:16
Spelade igenom sista uppdragen av main storyn idag. Började om från 20 % för att göra om allt för att kunna tjäna bättre med pengar samt slutföra de flesta uppdrag med guldtrofé!

L-Sami
2013-09-23, 09:49
Jag kommer säkert spela det om ½ år och spela spelet i 5år som med San Andreas. Bra spel håller länge för mig :D

Skickade iväg en beställning ;)

Manta
2013-09-23, 09:54
Finns det något sätt att starta om ett mission? Är ju lagomt kul när man vet att man har fuckat upp och antingen måste man ha ihjäl sig själv, eller fortsätta spela X antal minuter innan man kan prova igen. Framför allt när man jagar guld.

Eversmooth
2013-09-23, 13:58
Kan man inte få 100% och man inte har full pott på alla uppdrag?

AronP
2013-09-23, 14:57
Jag hatar flygkursen, jag hatar att flyga. Muppspel!

krilleh
2013-09-23, 16:52
Jag hatar flygkursen, jag hatar att flyga. Muppspel!

Du behöver inte göra den! Trevor blir lite arg bara.

King Grub
2013-09-23, 16:52
Trevor är kung!

_slipknot1_
2013-09-23, 17:25
Trevor är kung!

true this:d

Avtrubbad
2013-09-23, 19:32
Dom borde ärligt talat göra ett GTA MMO. Typ som WoW fast ja GTA, jag tror det hade gått hem.

King Grub
2013-09-23, 19:35
Nej, usch.

AronP
2013-09-23, 19:35
Trevor är kung!

Han är otäck som fan, drar mig nästan för att spela honom. Speciellt i ett tidigt uppdrag (sitter på mobilen så kan inte spoila).

Captainwide
2013-09-23, 20:00
Får hem spelet på onsdag troligtvis! :D
Har hört så mycket shizz om installeringen nu så vet inte ens vad som ska göras...
Det är väl bara att ploppa in installeringsskivan i 360 och sen byta skiva och tuta och köra?

Sedan har jag hört att många av polarna använder någon app? Vad gör den? *screwy*

King Grub
2013-09-23, 20:01
Det är väl bara att ploppa in installeringsskivan i 360 och sen byta skiva och tuta och köra?

Ja.

Eversmooth
2013-09-23, 20:37
Sedan har jag hört att många av polarna använder någon app? Vad gör den? *screwy*

iFruit, man kan styla bilar och sånt via mobilen. Har inte pillat så mycket med den än.

Captainwide
2013-09-23, 20:44
Tack för svaren! :D
Måste ta och kika in på ifruit jag med då! :)

zeusden1
2013-09-23, 21:39
Hur är det med taxitransporter? Gillade gta v på den fronten. Snabbt och smidigt

Wibba
2013-09-23, 21:41
Hur är det med taxitransporter? Gillade gta v på den fronten. Snabbt och smidigt

Dåså. Problemet löst!

Antar att du menar IV så ett mer vettigt svar skulle vara: Taxi är det bästa som finns för att förflytta sig snabbt. Bra att det är begränsat till rimliga ställen att bli upplockad på.

kniff
2013-09-24, 01:54
H8NnXbq7264

No spoilers! :)

Instämmer för övrigt i kören, Trevor är kung!

Pinsir
2013-09-24, 14:28
Går upp på det högsta berget, tar en motocross och bränner ner längs med bergskanten och vad stoppar mig? Stup? Nej, vanlig hederlig taggtråd!

KlopFer
2013-09-24, 14:30
Tips på aktier man ska köpa? Precis börjat lira spelet. Måste tjäna lite kular ;)

_slipknot1_
2013-09-24, 14:41
Tips på aktier man ska köpa? Precis börjat lira spelet. Måste tjäna lite kular ;)

Nära du kör som Franklin kommer du göra uppdrag som påverkar vissa aktiekurser. Så ett tips att ju att köpa dem som det berör. Jag restarta uppdragen så fort jag visste vilken man skulle köpa sen köpte jag på alla tre karaktärerna:D

Le mobil

TheIsh
2013-09-24, 17:53
Är det någon som listat ut om man verkligen kan kontrollera aktier end game? För det känns verkligen inte som det. Spenderade två timmar vid flygplatsen i en stridsvagn sprängandes allt det inte stod airemu på och till en början gick aktien upp 5% (efter typ 20 min), men ytterligare förstörelse gjorde inget :s Augry Insurance gick upp typ 100% och har legat där ett tag.. Fattar ingenting.. Och vi pratar efter storyn nu, det där med assassin uppdrag etc vet jag redan. Aktienyheterna verkar heller inte stämma överens med vad som faktiskt händer.

Nordenator
2013-09-24, 23:51
Såå! Blev klar precis. Tycker om storyn och slutet känns riktigt skönt! Nu kan man börja spela spelet på riktigt :D

Nordenator
2013-09-25, 10:56
Umm.. "Pay-off"-tiden på golfbanan är 132 dagar IRL. Tjänar man endast pengar då man spelar är det en stund :D

Eversmooth
2013-09-25, 11:02
Hur många procent har du kvar när storyn är klar?

arthax
2013-09-25, 11:03
Anledningen till att fysiken är lättare och att folk ramlar lättare än vad som kanske vore realistiskt är för att det är KUL. Det är roligare att flyga 150m från ett gupp och rulla 5 varv över en flock människor för att sedan köra vidare än att flyga 9 meter, landa hårt och förstöra bilen direkt

Köpte spelet, och får väl krypa till korset :em:
Det är riktigt kul och förbenat stort! Stal ett plan igår och åkte upp i bergen och kikade lite.

Jag kan komma på mig själv med att inte spela storyn utan bara gå runt, lyssna på folk och kolla vad som händer.

Hatten av till Rockstar och lägger ribban ordentligt högt för konkurrenterna! *popcorn*

Nordenator
2013-09-25, 11:03
Hur många procent har du kvar när storyn är klar?

Jag har spelat strax över 70%, men det är en del annat också.

Holmeros
2013-09-25, 11:29
Hur många procent har du kvar när storyn är klar?

Jag har 8 missions kvar och är på 57%. Har knappt gjort något annat än just missions. Svårt att beräkna men gissar väl på att jag har runt 65-70% när jag klarat storyn ungefär..

För övrigt är jag kär i spelfan.

Edit:La till spoiler...
Vill också disskutera frågan om att tjäna stora pengar efter storyn är avslutad. Tyvärr har jag gjort alla assassinations så jag kan inte utnyttja det (där kan man ganska enkelt tjäna helt absurda summor).
Hur fan ska man gå tillväga efter storyn för att tjäna riktigt stora pengar? Jag vill ju till exempel få råd till att köpa golfbanan för 150 miljoner...

Wibba
2013-09-25, 11:34
Hur många procent har du kvar när storyn är klar?

Ca 40% kvar om du endast spelar main story missions. Jag hade 64 % avklarat efter sista uppdraget men med ca 10 side-missions gjorda.

Eversmooth
2013-09-25, 11:55
Tack för svaren, då har man en del att syssla med alltså.
Jag höll på att bli vansinnig när jag skulle leta upp alla duvor och skjuta i fyran. :d

Manta
2013-09-25, 13:04
Tack för svaren, då har man en del att syssla med alltså.
Jag höll på att bli vansinnig när jag skulle leta upp alla duvor och skjuta i fyran. :d

Sedan så är inte 100% enligt in-gamemätaren faktiskt 100% av alla missions och saker att göra. T ex så kräver 100% bara 14 av 57 Random Events, och 20 av 58 Strangers and Freaks missions.

TheIsh
2013-09-25, 16:27
Hur många procent har du kvar när storyn är klar?

Drygt hälften.. Men det är ju leta reda på en massa saker som ger en achievements. Inget för mig iaf. Funderar på att spela om och bli miljardär istället.

gratefuldead
2013-09-25, 16:29
Varför finns inga barn i spelet?

TheIsh
2013-09-25, 16:32
Edit:La till spoiler...
Vill också disskutera frågan om att tjäna stora pengar efter storyn är avslutad. Tyvärr har jag gjort alla assassinations så jag kan inte utnyttja det (där kan man ganska enkelt tjäna helt absurda summor).
Hur fan ska man gå tillväga efter storyn för att tjäna riktigt stora pengar? Jag vill ju till exempel få råd till att köpa golfbanan för 150 miljoner...

Jag har samma problem. Efter mycket googlande så verkar det som att det är aktier som gäller. Har man fuckat upp chanserna på uppdrag så är det nog köra som spelet som gäller tyvärr.. Marknaden verkar bipolär utanför uppdrag.

Pinsir
2013-09-25, 18:32
lMkdDojLpss

:laugh:

Lallle
2013-09-25, 19:21
Det finns inga gym eller?

JHilding
2013-09-25, 19:46
Det finns inga gym eller?

Nepp. Men man kan utöva yoga och spela tennis, alltid något

Snart släpps äntligen gta online, känns som ett helt nytt spel släpps som man ska avnjuta. Snacka om valuta för pengarna.

Donner
2013-09-25, 23:30
Tror jag är lite bakom men frågar ändå. Ska jag åka till något speciellt ställe för att få uppdrag? Har trillat in några men hittils tar det väldigt lång tid mellan dom. Har den rika och den svarta snubben.

TheIsh
2013-09-25, 23:36
Åk till bokstäverna på kartan, finns det ingen, byt karaktär.

Donner
2013-09-25, 23:37
Åk till bokstäverna på kartan, finns det ingen, byt karaktär.


tack! :hbang:

AronP
2013-09-26, 07:19
Kan man få rejält med cash från någon av heisterna öht? Varje gång jag baxar några miljoner så är det någon jävel, FIB, Lester, som anser att jag inte ska ha cashen.

Holmeros
2013-09-26, 07:23
Kan man få rejält med cash från någon av heisterna öht? Varje gång jag baxar några miljoner så är det någon jävel, FIB, Lester, som anser att jag inte ska ha cashen.

Enda chansen att tjäna riktigt feta cash snabbt är att spara Lesters assassinations-uppdrag tills du är klar med storyn. Därefter så köper du aktier för allt med alla karaktärer, gör ett uppdrag och sen är det säljdags. Jag själv missade detta, men har polare som har runt 170-200 miljoner per karaktär..

Manta
2013-09-26, 08:00
tack! :hbang:

Grön = Franklin
Blå = Michael
Orange = Trevor

Chrillee
2013-09-26, 08:26
lMkdDojLpss

:laugh:

Haha

Snobbe
2013-09-26, 09:20
Varför finns inga barn i spelet?

Vi diskuterade det igår på jobbet, gta får väl redan så mycket dålig press. Hade väl bara blivit värre om man kunde gå o skjuta småbarn i huvudet också? Finns dock tonåringar som cyklar runt.

L-Sami
2013-09-26, 09:45
Började spela igår. Kör med Franklin. Kan man byta till dem två andra på något sätt eller ska man klara vissa missions innan de aktiveras?

Viktor_Balck
2013-09-26, 09:48
Började spela igår. Kör med Franklin. Kan man byta till dem två andra på något sätt eller ska man klara vissa missions innan de aktiveras?

Du får lira ett tag innan de andra karaktärerna låses upp.

Nipkiss
2013-09-26, 13:50
Hur fasen byter jag från online storage till att spara gamet på hårddisken? Tar sån jäkla tid att ladda.

Chilla mamma
2013-09-26, 20:24
Är det dumt att köpa ett PS3 nu för att kunna spela GTA V? Jag menar, PS4 kommer ju till julen...

Nordenator
2013-09-26, 20:27
Är det dumt att köpa ett PS3 nu för att kunna spela GTA V? Jag menar, PS4 kommer ju till julen...

PS4 kommer om lite mer än 2 månader. Håll ut.

ChewChew
2013-09-26, 21:15
Kommer man att kunna spela GTA V på ps4'an?

grisbil3n
2013-09-26, 21:32
Det ger pengar. Pengarna har inte ännu blivit "överflödiga" (är på ca 45% klarat, typ 15 missions i main campaign kvar) åt mig iaf.

Konstig fråga f.ö., storyn (karaktärerna, dialogen, cutscenes) är ju vad som gör spelet bra tycker jag. Free-roamingen är ju såklart också bra, men denna GTA har faktiskt ett av de bättre storyna jag någonsin spelat i ett spel.

Jag uppskattar rpg och äventyrsspel där quests etc utvecklar, ger pengar, items osv. Det gör hela grejen så mycket mer stimulerande.

Manta
2013-09-27, 00:03
Kommer man att kunna spela GTA V på ps4'an?

Nej, inte ännu, men gissningsvis kommer det. Det finns dock inga uttalade planer, vad jag har sett, tillskillnad från PC, så det kan dröja.

Vandraren
2013-09-27, 00:38
Min gissning är att Rockstar arbetar på Xbox One/PS4-kodning parallelt med PC-versionen. Kodar till Next Gen, portar till PC. Awesome grafik, lite nytt innehåll = typ 70% av dom som redan äger det köper det igen.

Langster
2013-09-27, 07:55
Min gissning är att Rockstar arbetar på Xbox One/PS4-kodning parallelt med PC-versionen. Kodar till Next Gen, portar till PC. Awesome grafik, lite nytt innehåll = typ 70% av dom som redan äger det köper det igen.

Jag är inte så säker på det... Red Dead Redemption kom aldrig på PC t.ex.
På PC kommer det säkert att komma, men jag är inte så säker på att det kommer till next gen.
Sen tror jag faktiskt inte att 70% skulle köpa spelet igen, det beror kanske lite på hur stort onlineläget blir. Personligen känner jag mig jävligt klar med singleplayer GTA V när jag är klar med det - det är jävligt bra, men inte direkt något man spelar om och om igen. Dessutom är spelet otroligt optimerat för just de här konsolerna, den enda skillnaden på PC/next gen kommer att vara högre upplösning, högre framerate, mer AA typ, en del högre upplösta texturer - en viss skillnad, men det kommer inte att vara en revolution.

Om det kommer större expansioner, som till GTA IV så kan jag tänka mig att de släpper det som en samling på next gen. I nuläget skulle jag inte ta för givet att det faktiskt kommer att släppas till de nya konsolerna och därför vänta på en sådan version. Det finns inte särskilt mycket att tjäna på att släppa det på de nya konsolerna nu när typ alla som var intresserade redan har köpt det.

Captainwide
2013-09-28, 21:13
Hjälp mig! :(

Jag klarade nyss Merryweather-uppdraget och nu efter det händer det ingenting i spelet. En av bröderna O'neil ringde Trevor nyss men efter det så finns det inga uppdrag kvar att göra. (Förutom Lesters assassinations).

Red Apple
2013-09-28, 21:17
Hjälp mig! :(

Jag klarade nyss Merryweather-uppdraget och nu efter det händer det ingenting i spelet. En av bröderna O'neil ringde Trevor nyss men efter det så finns det inga uppdrag kvar att göra. (Förutom Lesters assassinations).

Chilla runt lite, någon ringer dig efter ett tag tror jag. Cirkulera karaktär då och då.

Captainwide
2013-09-28, 21:21
Tennis 6 set, here i come! :hbang:

MouZe
2013-09-29, 12:04
Hoho!

http://prod.cloud.rockstargames.com/ugc/gta5photo/6408/aBg5Wm1naUyTjxB1uQh7Mw/0_0.jpg

Sjukt taggad på onlinedelen! :D

gustafffsson
2013-09-29, 13:12
Står mellan protein pulver och d-vitamin eller gta till xboxen förjävla svårt val :(

ccm
2013-09-29, 13:22
Jag har tappat hela intresset för spelet sedan jag klarade ut kampanjen... Hoppas att Online-delen kan få mig intresserad igen.

gratefuldead
2013-10-01, 10:49
Onlinedelen släpps kl 13 svensk tid.

_slipknot1_
2013-10-01, 11:21
Onlinedelen släpps kl 13 svensk tid.

Man skulle ladda ned någon patch men varifrån i själva spelet eller vad gäller?!

Le mobil

Holmeros
2013-10-01, 13:10
Jag är inte så påläst, men antar att PS3an promtar om uppdatering när man startar spelet?

Förhoppningsvis hinner jag testa ikväll, mycket på schemat just nu :(

_slipknot1_
2013-10-01, 13:25
Jag är inte så påläst, men antar att PS3an promtar om uppdatering när man startar spelet?

Förhoppningsvis hinner jag testa ikväll, mycket på schemat just nu :(

Vad jag läst mig till ja. Det hände inget för mig dock. Köpte spelet via PSstore om det har roll:confused:

Määng
2013-10-09, 08:06
SPOILER!!!!





Tror jag klarat ganska långt nu. Har gjort 60 nånting procent av spelet och Michaels familj flyttade precis tillbaka in i huset.

Jag såg fram emot flera planerade råd i stil med stöten man gjorde mot juvelaffären men det har ju bara varit typ 2 till efter det eller nå sånt. Är det så få stötar? För jag antar att jag är klar med spelet snart.

AronP
2013-10-09, 08:26
Det är få stötar. Du har en spolier-tag som du kan använda [spoiler]

Määng
2013-10-09, 08:50
Det är få stötar. Du har en spolier-tag som du kan använda [spoiler

Ok, det var ju tråkigt. Då har jag ju sett fram emot något som inte ens fanns genom hela spelet istället för att fokusera på allt det andra. Well well.

Spoilertagen fanns inte med i tapatalk och visste inte vad tagen var så det var därför. :)

AronP
2013-10-09, 08:57
Ok, det var ju tråkigt. Då har jag ju sett fram emot något som inte ens fanns genom hela spelet istället för att fokusera på allt det andra. Well well.

Spoilertagen fanns inte med i tapatalk och visste inte vad tagen var så det var därför. :)
Det kommer lite till men jag blev också lite besviken på hur få det var.

ok :)

Pinsir
2013-10-09, 10:56
Så dom stötar man gör i kampanjen är dom enda stötarna?

r1kkie
2013-10-09, 10:59
Så dom stötar man gör i kampanjen är dom enda stötarna?

Dem har sagt att det kommer komma heists i multiplayer senare men vad exakt det innebär vet jag inte. Förhoppningsvis är det något i stil med vad man har fått göra i kampanjen.

Pinsir
2013-10-09, 18:11
Dem har sagt att det kommer komma heists i multiplayer senare men vad exakt det innebär vet jag inte. Förhoppningsvis är det något i stil med vad man har fått göra i kampanjen.

Men hur känner man pengar på efter man klarat kampanjen? Bara aktier eller?

agazza
2013-10-09, 18:22
Men hur känner man pengar på efter man klarat kampanjen? Bara aktier eller?

Jag har bara gjort typ 30 procent men det rullar ju in från fastigheterna man köper.


För övrigt, vad har ni hittat för roliga eastereggs osv man kan åka och kolla på?

Pinsir
2013-10-09, 18:23
Jag har bara gjort typ 30 procent men det rullar ju in från fastigheterna man köper.


Rullar in? Köper man fastigheter och hyr ut lr? Använd spoiler knapp ifall det behövs.

ChuckTesta
2013-10-09, 18:30
Men hur känner man pengar på efter man klarat kampanjen? Bara aktier eller?

Efter kampanjen behöver du inte mer pengar, om du har gjort rätt på assassination-uppdragen. Samt att man får weekly income från sina fastigheter, det är inte så mycket men med 100+ miljoner så känns det inte som att det spelar någon större roll.

agazza
2013-10-09, 18:31
Rullar in? Köper man fastigheter och hyr ut lr? Använd spoiler knapp ifall det behövs.

Man kan ju tidigt i spelet köpa diverse lokaler för olika priser, tex knarksmugglarstället, jag har för mig att det kommer in pengar rullande då.

http://www.youtube.com/watch?v=G34iKeSacs0


Det kan man ju göra redan från början

Pinsir
2013-10-09, 18:36
Okej, men kan man klanta sig och köpa upp typ allting med Franklin och sedan så får resterande 2 ingen inkomst?

ChuckTesta
2013-10-09, 18:42
Okej, men kan man klanta sig och köpa upp typ allting med Franklin och sedan så får resterande 2 ingen inkomst?

Franklin kan inte köpa allting, och fortfarande, vad ska du med inkomst till efter du har köpt allting? Efter du har köpt alla properties, alla bilar, alla flygplan och helikoptrar, alla båtar alla motorcyklar, och ändå har du 100 miljoner över? Det finns liksom inget att lägga pengar på..

agazza
2013-10-09, 18:46
Okej, men kan man klanta sig och köpa upp typ allting med Franklin och sedan så får resterande 2 ingen inkomst?

Alla kan inte köpa alla ställen, vissa är låsta till vissa killar

grisbil3n
2013-10-09, 19:56
Vad aer vitsen med en jettelik varld som i de flesta fallen endast bjuder pa visuella upplevelser, dvs noll interaktivitet osv. Det fragar jag mig efter nagra timmars spelande.

ChuckTesta
2013-10-09, 20:05
Vad aer vitsen med en jettelik varld som i de flesta fallen endast bjuder pa visuella upplevelser, dvs noll interaktivitet osv. Det fragar jag mig efter nagra timmars spelande.

Så du föredrar att spela i en låst värld där du inte kan gå vart du vill och göra vad du vill? Utveckla vad du menar det att det är noll interaktivitet? Finns det mer/händer det mer i andra spel?

Nordenator
2013-10-09, 20:34
Så du föredrar att spela i en låst värld där du inte kan gå vart du vill och göra vad du vill? Utveckla vad du menar det att det är noll interaktivitet? Finns det mer/händer det mer i andra spel?

Det finns noll att göra utanför staden och de andra viktiga punkterna. Meningen med open world brukar ofta vara att det finns värde med att utforska. Ta till exempel spel som Skyrim och Fallout. Det finns någonting i världen. I GTA finns det ett fåtal random encounters längs vägen, men merparten av banan saknar innehåll. Det är rätt meningslöst med en stor öppen värld om man ändå inte kan göra något vettigt med den. Samma sak med staden i sig. Man kan råna ett fåtal butiker och köpa kläder. Sen då? Spelet är fruktansvärt tomt för att vara så stort.

Men missförstå mig inte - jag tyckte om GTA V. Däremot saknade det mycket för att skapa återspelsvärde. Jag har inte startat det sedan jag klarade ut main quest och investerade lite. Vad finns det för någon poäng? Pengar har jag, men jag kan inte spendera dem på något intressant. Rent gameplaymässigt är GTA inte heller fantastiskt, så jag ser inte något jättestort nöje att driva runt timmarna i ända och skjuta poliser och köra bil.

ChuckTesta
2013-10-09, 20:59
Det finns noll att göra utanför staden och de andra viktiga punkterna. Meningen med open world brukar ofta vara att det finns värde med att utforska. Ta till exempel spel som Skyrim och Fallout. Det finns någonting i världen. I GTA finns det ett fåtal random encounters längs vägen, men merparten av banan saknar innehåll. Det är rätt meningslöst med en stor öppen värld om man ändå inte kan göra något vettigt med den. Samma sak med staden i sig. Man kan råna ett fåtal butiker och köpa kläder. Sen då? Spelet är fruktansvärt tomt för att vara så stort.

Men missförstå mig inte - jag tyckte om GTA V. Däremot saknade det mycket för att skapa återspelsvärde. Jag har inte startat det sedan jag klarade ut main quest och investerade lite. Vad finns det för någon poäng? Pengar har jag, men jag kan inte spendera dem på något intressant. Rent gameplaymässigt är GTA inte heller fantastiskt, så jag ser inte något jättestort nöje att driva runt timmarna i ända och skjuta poliser och köra bil.

Du har ju uppenbarligen inte spelat igenom det om du påstår att det finns noll att göra utanför staden.

(main quest är för övrigt 50-60% av spelet)

Nordenator
2013-10-09, 21:04
Du har ju uppenbarligen inte spelat igenom det om du påstår att det finns noll att göra utanför staden.

Jag klarade ut det för två veckor sedan. Du får gärna upplysa mig om vad som är så fantastiskt roligt.

Red Apple
2013-10-09, 21:29
Kul att se hur varje person som inte tycker att spelet var 10/10 bemöts av butthurt fanboys :)

krilleh
2013-10-10, 00:01
Jag klarade ut det för två veckor sedan. Du får gärna upplysa mig om vad som är så fantastiskt roligt.

Har du spelat online? Gå med i ett crew (Flashback har ett ganska stort) eller kör med några vänner + skype. Galet roligt!

ChuckTesta
2013-10-10, 10:52
Jag klarade ut det för två veckor sedan. Du får gärna upplysa mig om vad som är så fantastiskt roligt.

Du kan spela golf, tennis, dart, jaga, off road race, street race, båtrace, triathlon, , du kan teama med dom andra två karaktärerna och göra diverse saker som att gå och dricka sprit (låt mig citera "det är en upplevelse" eller hur? det är riktigt roligt att lyssna på dom när dom är fulla), det finns 50 stunt jumps, du kan flyga, du kan hoppa basejumping, du kan gå med i en sekt, det är bara några saker jag kommer på rakt av.

Kul att se hur varje person som inte tycker att spelet var 10/10 bemöts av butthurt fanboys :)

pfft, frågan var om det fanns något att göra eller ej, det är ett konstaterande. Kunde inte bry mig mindre om någon annan gillar spelet eller inte.

Nordenator
2013-10-10, 11:31
Du kan spela golf, tennis, dart, jaga, off road race, street race, båtrace, triathlon, , du kan teama med dom andra två karaktärerna och göra diverse saker som att gå och dricka sprit (låt mig citera "det är en upplevelse" eller hur? det är riktigt roligt att lyssna på dom när dom är fulla), det finns 50 stunt jumps, du kan flyga, du kan hoppa basejumping, du kan gå med i en sekt, det är bara några saker jag kommer på rakt av.

Det där har ju ingenting med open world att göra. Okej, du kan jaga djur och bedriva fordon ute i det fria, men vad mer? Vad får mig att åka till kullen två kilometer söder om stan? Jag kan flyga över hela banan - men vad gör en speciell plats intressant? Vad rättfärdigar storleken på banan? Den är praktiskt taget tom. Några scriptade saker centrerade kring staden gör inte att jag har det roligt på resterande 95% av världen de skapat.


Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

ChuckTesta
2013-10-10, 13:00
Det där har ju ingenting med open world att göra. Okej, du kan jaga djur och bedriva fordon ute i det fria, men vad mer? Vad får mig att åka till kullen två kilometer söder om stan? Jag kan flyga över hela banan - men vad gör en speciell plats intressant? Vad rättfärdigar storleken på banan? Den är praktiskt taget tom. Några scriptade saker centrerade kring staden gör inte att jag har det roligt på resterande 95% av världen de skapat.


Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Du klagar alltså på att det inte finns något att göra ute på landsvägarna? Vad tycker du man skulle kunna göra där, samt vad kan man göra i t ex fallout som är så himla exceptionellt?

Jag förespråkar dessutom alltid open world, varför skulle man INTE vilja ha open world? Varför skulle man vilja vara låst?

Ronn
2013-10-10, 13:02
Det som är tjusningen med Open World är ju att den kittlar fantasin, snarare blir man upprymd över att man faktist kan ta sig till den där avlägsna platsen istället för att ifrågasätta varför.

Som i GTAV när man kör omkring så blir man ju hela tiden imponerad av hur detaljerat världen är, det blir en riktigt bra innlevelse i spelmomenten.

ChuckTesta
2013-10-10, 13:30
Jag glömde lägga till det, men hur har det inte något med open world att göra? Aktiviteterna ligger ju utanför staden och du sa att det inte fanns något alls att göra utanför Los Santos? Du kan dessutom dyka med dykarutrustning och ubåt, leta upp big foot, se UFOn mm. Utveckla gärna hur det inte har något med open world att göra.

Nordenator
2013-10-10, 13:36
Du klagar alltså på att det inte finns något att göra ute på landsvägarna? Vad tycker du man skulle kunna göra där, samt vad kan man göra i t ex fallout som är så himla exceptionellt?

Jag förespråkar dessutom alltid open world, varför skulle man INTE vilja ha open world? Varför skulle man vilja vara låst?

Nu skrev jag ett till inlägg, men jag insåg att det mer eller mindre blev samma sak som tidigare då du verkar undgå att läsa eller förstå mina inlägg. Med noll interaktion är en värld död, oavsett hur stor den är. Om du inte förstår det har jag inte så mycket mer att komma med, så jag lämnar nog över ordet där.

Lasse Kongo
2013-10-10, 13:51
Nu skrev jag ett till inlägg, men jag insåg att det mer eller mindre blev samma sak som tidigare då du verkar undgå att läsa eller förstå mina inlägg. Med noll interaktion är en värld död, oavsett hur stor den är. Om du inte förstår det har jag inte så mycket mer att komma med, så jag lämnar nog över ordet där.

Säg ett openworldspel då som är kul efter man har klarat storyn och de sedvanliga roliga sidouppdragen etc? Och gärna ett spel som efter att man klarat det jag skrev bjuder på rolig och långlivad interaktion?

Scratch89
2013-10-10, 13:55
Du klagar alltså på att det inte finns något att göra ute på landsvägarna? Vad tycker du man skulle kunna göra där, samt vad kan man göra i t ex fallout som är så himla exceptionellt?

Jag förespråkar dessutom alltid open world, varför skulle man INTE vilja ha open world? Varför skulle man vilja vara låst?

I t.ex Fallout och Skyrim finns det flera städer/byar/encampments utmed vägarna, där man kan få nya uppdrag, utforska grottor efter loot och liknande. Att spela dart och tennis i sann Nintendo Wii-anda känns lite pruttigt i ett så stort och fantastiskt spel som GTA faktiskt är. Det hade väl varit roligt med lite fler side missions som inte var relaterade till storyn. Kanske att man kan åka till någon förort och få uppdrag från den lokala pundaren, eller så.

Lasse Kongo
2013-10-10, 14:12
I t.ex Fallout och Skyrim finns det flera städer/byar/encampments utmed vägarna, där man kan få nya uppdrag, utforska grottor efter loot och liknande. Att spela dart och tennis i sann Nintendo Wii-anda känns lite pruttigt i ett så stort och fantastiskt spel som GTA faktiskt är. Det hade väl varit roligt med lite fler side missions som inte var relaterade till storyn. Kanske att man kan åka till någon förort och få uppdrag från den lokala pundaren, eller så.

Fast hur kul var det att utforska en jävla tunnel i Fallout 3 och hitta en tom burk och en radioaktiv död råtta? Grymt spel men njaaa, då har ju gta v 16000 ggr roligare värld att vara i efter avklarad story.

Samma sak med tesspelen, 29000grottor med 3 variationer på hur de ser ut, man hittar någon värdelös bok och ett gammalt svärd som man kanske kan ha som prydnad, tog dessutom 4h att gå igenom grottan, vem tycker det är kul?

I gta pimpar du din bil så in i helvete, cruisar runt till någon skön 80talsdänga, stannar till vid en coffeshop och dra en bong, hoppar in i bilen och mejar ner ett gäng mexikanare.

Efter en jobbig biljakt lyckas du fly los mexikanos och stannar vid hamnen och får en avsugning av en fet neger som suger som en gudinna, glad i hågen stjäl du en helikopter och tar ett varv runt bergen, in mot stan igen och hoppar ut, helikoptern crashar rakt ner i en bank heheh tänker du och fäller ut snipergeväret, på vägen ner försöker du pricka så många hemlösa du bara kan.


Väl nere på marken har du 3 stjärnor och pliten jagar dig, det tar låååång tid men efter jävla jakt och skottlossning mot polisen lyckas du undkomma, du kör vidare mot stranden i hopp om att leka lite med vattenscootern, men precis innan du når beachen ser du en cykel en fakking mtb! Du stannar och hoppar ur bilen för nu djävlar ska det cyklas! BAAAAAAAAAAAM!

Du blir påkörd och dör av sopbilen.


Yes, true story straight from Los Santos!

ChuckTesta
2013-10-10, 15:29
Nu skrev jag ett till inlägg, men jag insåg att det mer eller mindre blev samma sak som tidigare då du verkar undgå att läsa eller förstå mina inlägg. Med noll interaktion är en värld död, oavsett hur stor den är. Om du inte förstår det har jag inte så mycket mer att komma med, så jag lämnar nog över ordet där.

Men herregud, det är ju inte noll interaktion? Förstår du inte det? Det finns MASSVIS med side missions ute på landet där, alltså missions som inte tillhör main quest. Vad krävs för att du ska godkänna ett open world-spel? FF7? :smash:

Sedan sa du att sakerna jag räknade upp inte tillhör open world, nähä? Vad är det då?

cero
2013-10-10, 17:29
Yes, true story straight from Los Santos!

Hahah!

Är allt det där fortfarande kul om man lirat SA mycket?

Eversmooth
2013-10-10, 17:53
Yes, true story straight from Los Santos!

:d
Skiftade karaktär till Trevor: Han vaknar upp bakfull på en bergstopp iklädd endast damklänning och är förbannad på getjäveln som pissade på honom. Helt fantastiskt!

Lasse Kongo
2013-10-10, 18:12
:d
Skiftade karaktär till Trevor: Han vaknar upp bakfull på en bergstopp iklädd endast damklänning och är förbannad på getjäveln som pissade på honom. Helt fantastiskt!

Haha ja herregud, jag vaknade upp som Trevor när jag skiftade en gång, liggandes i kalsonger på järnvägsspåret, och självklart ett tåg på väg en bit bort haha.

Lasse Kongo
2013-10-10, 18:17
Hahah!

Är allt det där fortfarande kul om man lirat SA mycket?

Hehe

U-MxC_w8b9k

Scratch89
2013-10-10, 21:24
Fast hur kul var det att utforska en jävla tunnel i Fallout 3 och hitta en tom burk och en radioaktiv död råtta? Grymt spel men njaaa, då har ju gta v 16000 ggr roligare värld att vara i efter avklarad story.

Samma sak med tesspelen, 29000grottor med 3 variationer på hur de ser ut, man hittar någon värdelös bok och ett gammalt svärd som man kanske kan ha som prydnad, tog dessutom 4h att gå igenom grottan, vem tycker det är kul?

I gta pimpar du din bil så in i helvete, cruisar runt till någon skön 80talsdänga, stannar till vid en coffeshop och dra en bong, hoppar in i bilen och mejar ner ett gäng mexikanare.

Efter en jobbig biljakt lyckas du fly los mexikanos och stannar vid hamnen och får en avsugning av en fet neger som suger som en gudinna, glad i hågen stjäl du en helikopter och tar ett varv runt bergen, in mot stan igen och hoppar ut, helikoptern crashar rakt ner i en bank heheh tänker du och fäller ut snipergeväret, på vägen ner försöker du pricka så många hemlösa du bara kan.


Väl nere på marken har du 3 stjärnor och pliten jagar dig, det tar låååång tid men efter jävla jakt och skottlossning mot polisen lyckas du undkomma, du kör vidare mot stranden i hopp om att leka lite med vattenscootern, men precis innan du når beachen ser du en cykel en fakking mtb! Du stannar och hoppar ur bilen för nu djävlar ska det cyklas! BAAAAAAAAAAAM!

Du blir påkörd och dör av sopbilen.


Yes, true story straight from Los Santos!

Jag hade föredragit grottutforskning alla dagar framför det där, så tur att vi har olika smak då. :)

kniff
2013-10-10, 23:31
Ett tips för er som tycker att världen är död är ju att testa Online. Det är ju ett helt annat spel, ett mycket bättre sådant på alla sätt och vis.

Red Apple
2013-10-10, 23:52
Ett tips för er som tycker att världen är död är ju att testa Online. Det är ju ett helt annat spel, ett mycket bättre sådant på alla sätt och vis.

Ne. Inte för alla.

MouZe
2013-10-10, 23:55
Någon kolo crew igång på ps3 tro?

ChuckTesta
2013-10-11, 02:06
Grottutforskning är så pyramidalt tråkigt. Det gjorde man tillräckligt av i diablo 2

Lasse Kongo
2013-10-11, 08:41
När det gäller freeroamspel så kanske jag är ensam om att spelvärlden kanske betyder minst lika mycket om inte mer än vad man kan interagera med?

Iaf så finns det fram till dags dato inget spel som är i närheten av gta v på den fronten, att världen är så levande, så dynamisk och så oförutsägbar gör att jag kan spendera timmar utan att känna här har jag redan varit, jag menar i fallout, tes etc ser allt likadant ut överallt, kul? Eh nej.

Gpajpen
2013-10-11, 08:45
Kongo dont feed the troll

Lasse Kongo
2013-10-11, 08:49
Kongo dont feed the troll

Haha, ok, this ends raaaaaaaajt heeeeeeeer!

Scratch89
2013-10-11, 15:58
När det gäller freeroamspel så kanske jag är ensam om att spelvärlden kanske betyder minst lika mycket om inte mer än vad man kan interagera med?

Iaf så finns det fram till dags dato inget spel som är i närheten av gta v på den fronten, att världen är så levande, så dynamisk och så oförutsägbar gör att jag kan spendera timmar utan att känna här har jag redan varit, jag menar i fallout, tes etc ser allt likadant ut överallt, kul? Eh nej.

Ja, städerna i GTA 5 är otroligt levande och dynamiska. Men det var väl inte vad som diskuterades? :)

Vinylsvarv
2013-10-13, 18:50
Någon kolo crew igång på ps3 tro?

Om fler vill är det ju bara att starta Crew: Kolozzeum (PS3) Flashback har ju ett *popcorn*

MouZe
2013-10-19, 11:50
Åja, Folk som lirar på ps3 kan ju adda dmouze som friend om ni känner för det iaf ^_^

Johan_P
2013-10-19, 18:04
19 % och rank 10 online. Började igår och förstår redan att GTA 5 är överväldigande stort. Vilket spel! :)

Eversmooth
2013-10-19, 20:54
Är det bara jag som inte kommer in på GTA Online? PS3.

Eversmooth
2013-10-25, 13:21
GTA V Humor! :d

http://img.gawkerassets.com/img/190r1jvrv8shxgif/ku-xlarge.gif
https://i.chzbgr.com/maxW500/7802381824/hF30527EB/
https://i.chzbgr.com/maxW500/7802375680/h23ABC175/
http://i.minus.com/ihPbWp1H3njOf.gif

Här är fler: http://www.officialplaystationmagazine.co.uk/2013/10/23/the-best-gta-v-gifs-on-the-internet-so-far/

r1kkie
2013-10-25, 14:08
Bara jag som stör mig som fan på att det är auto aim i multiplayer?
Så fruktansvärt tråkigt, den som ser den ena först vinner ju i regel...

Robbmeister
2013-10-25, 14:25
Bara jag som stör mig som fan på att det är auto aim i multiplayer?
Så fruktansvärt tråkigt, den som ser den ena först vinner ju i regel...

Nja jag tycker det är bra. Annars skulle spelet vara så fruktansvärt segt. Och man kan faktiskt rädda sådana situationer om man är snabb på att ta skydd eller drar fram assault shotgun.

Nu har jag lagt ner spelet på riktigt pga av att onlineläget helt enkelt inte ens var i närheten av samma nivå som storyn. Det enda som lönar sig att göra är vissa race eller komma på bästa placering i deatchmatcherna.

Och värre är ändå att rockstar uppdaterat spelet så att dom redan underbetalda uppdragen bara ger 50% av den tidigare summan och man tjänade redan lite pengar på dom till att börja med.
För vem orkar egentligen köra base invaders t.ex där det bara väller fram militärer från alla håll för att få sig den rediga summan 12500$?

Och ännu värre är ändå att mina bilar alltid försvinner. Hur kul är det när man lagt ner 1.5 miljoner på en bil sen är den bara borta helt plötsligt? Och pengarna kommmer inte tillbaka heller vilket gör det hela så jävla drygt. Det har hänt 2-3 gånger med olika bilar så nu har jag pga av den buggen blivit av med 3 miljoner ungefär.

Eversmooth
2013-10-25, 15:51
Jag har aldrig haft ett enda problem förutom att jag inte kommit in på servern en kväll, men jag började inte spela GTAO förrän för 2 veckor sedan.

MouZe
2013-10-25, 19:48
Bara jag som stör mig som fan på att det är auto aim i multiplayer?
Så fruktansvärt tråkigt, den som ser den ena först vinner ju i regel...

Du blir satt i lobbys med samma aim som du har valt i singleplayer...

Spettet
2013-10-28, 18:52
DLC nästa månad:
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20131026/beach-bum-paket-till-gta-v-i-november

Zaqwer
2013-11-22, 02:08
Skitspel, nu lägger jag ner för ikväll. Ställde mig bredvid en polisbil och brände däck då börjar dom hojta om att dom ska lära mig att visa respekt och sen hoppar dom ur bilen och sätter ett par kulor i huvudet på mig. Övervåld? Nääää!

ChuckTesta
2013-11-22, 02:44
Nja jag tycker det är bra. Annars skulle spelet vara så fruktansvärt segt. Och man kan faktiskt rädda sådana situationer om man är snabb på att ta skydd eller drar fram assault shotgun.

Nu har jag lagt ner spelet på riktigt pga av att onlineläget helt enkelt inte ens var i närheten av samma nivå som storyn. Det enda som lönar sig att göra är vissa race eller komma på bästa placering i deatchmatcherna.

Och värre är ändå att rockstar uppdaterat spelet så att dom redan underbetalda uppdragen bara ger 50% av den tidigare summan och man tjänade redan lite pengar på dom till att börja med.
För vem orkar egentligen köra base invaders t.ex där det bara väller fram militärer från alla håll för att få sig den rediga summan 12500$?

Och ännu värre är ändå att mina bilar alltid försvinner. Hur kul är det när man lagt ner 1.5 miljoner på en bil sen är den bara borta helt plötsligt? Och pengarna kommmer inte tillbaka heller vilket gör det hela så jävla drygt. Det har hänt 2-3 gånger med olika bilar så nu har jag pga av den buggen blivit av med 3 miljoner ungefär.

Du tycker det är bra med auto aim och spelet skulle bli segt annars. Du måste vara riktigt riktigt skillad ser jag.

Zaqwer
2013-11-22, 11:40
Du tycker det är bra med auto aim och spelet skulle bli segt annars. Du måste vara riktigt riktigt skillad ser jag.

Håller med honom. Spelar på PS3 och utan auto-aim hade jag lagt ned för längesen. Har man lirat shooters på PC'n med mus och tangentbord sen 1996 och sen ska försöka sikta med den där spaken, det går bara inte. Jag är för gammal för att lära om mig..

Nordenator
2013-11-22, 11:44
Håller med honom. Spelar på PS3 och utan auto-aim hade jag lagt ned för längesen. Har man lirat shooters på PC'n med mus och tangentbord sen 1996 och sen ska försöka sikta med den där spaken, det går bara inte. Jag är för gammal för att lära om mig..

Det går i spel som är välanpassade för det. Jag hade inga problem med Killzone, Resistance och sådant, men testa spela portningen av Bioshock utan att kräkas. Jag är också en del av the pc gamer master race sedan barnaben, men konsolshooters som är endast gjorda för konsol (och bra gjorda) fungerar rätt bra faktiskt. Sen skulle jag aldrig spela typ BF4 på konsol över PC, men det är en annan femma.

ChuckTesta
2013-11-22, 11:52
Håller med honom. Spelar på PS3 och utan auto-aim hade jag lagt ned för längesen. Har man lirat shooters på PC'n med mus och tangentbord sen 1996 och sen ska försöka sikta med den där spaken, det går bara inte. Jag är för gammal för att lära om mig..

Det där argumentet håller inte. "Jag har spelat pc så jag måste ha auto aim på tv-spel". Även om man suger så lär man spela utan auto aim, var är utmaningen om man spelar med aimbot?

Jag testade en survival med auto aim, sprang runt och L2+R2 ett skott per fiende och dom dog. Man behöver inte göra någonting alls själv, det är gay som fan.

Zaqwer
2013-11-22, 13:04
Det går i spel som är välanpassade för det. Jag hade inga problem med Killzone, Resistance och sådant, men testa spela portningen av Bioshock utan att kräkas. Jag är också en del av the pc gamer master race sedan barnaben, men konsolshooters som är endast gjorda för konsol (och bra gjorda) fungerar rätt bra faktiskt. Sen skulle jag aldrig spela typ BF4 på konsol över PC, men det är en annan femma.

Det där argumentet håller inte. "Jag har spelat pc så jag måste ha auto aim på tv-spel". Även om man suger så lär man spela utan auto aim, var är utmaningen om man spelar med aimbot?

Jag testade en survival med auto aim, sprang runt och L2+R2 ett skott per fiende och dom dog. Man behöver inte göra någonting alls själv, det är gay som fan.

Nu vet jag inte om vi snackar enbart multiplayer eller GTA 5 i allmänhet. Har inte testat multiplayer än så kan inte uttala mig om det och jag borde nog ha varit tydlig med det från början. Kan förstå om tjusningen försvinner där med auto-aim, så därför kommer jag antagligen inte lägga allt för många minuter på den delen av spelet heller.

Men angående vad Nordenator säger om spel som är välanpassade för konsol, utan auto-aim. Inte kan väl GTA 5 i story mode vara ett sådant spel? Så många situationer då jag verkligen haft fiender överallt och nätt och jämt klarat mig med auto aim, att då långsamt föra runt siktet på manuellt vis och knäppa alla bad guys känns för mig väldigt långt borta.

Dom gånger jag testat manuell aim har jag ju inte ens sett vart jag har siktet, kanske går att ändra till nåt tydligare än den där lilla pricken?

agazza
2013-11-22, 13:21
Tror ni att det kommer släppas någon större expansion av storyn?