handdator

Visa fullständig version : Drömpartner för en vecka vs drömpartner för ett liv ihop, samma person?


filmjölk
2013-09-19, 12:39
Det var en gång en tråd-tråden och drömpartnertråden har många fina bilder i, så försök avhåll er ifrån bilder i denna.

Tänk dig följande, en semestervecka på en lyxig resort med en person som du är ihop med under semesterveckan men inte sedan, jämfört med ett livslångt äktenskap. Skulle det vara samma person du väljer för en vecka som du väljer för en livstid?

benya
2013-09-19, 12:44
Japp

benya
2013-09-19, 12:44
Ja eller liknande kanske, med några icke-väsentliga skillnader

Ignatius72
2013-09-19, 12:45
Ja, drömvecka resten av livet blir det ju då.

Drfg
2013-09-19, 12:46
Ja om man får välja den optimala tjejen men om jag skulle välja verkliga tjejer hade det nog inte blivit samma tror jag.

Dravena
2013-09-19, 12:53
Japp, maken alla dagar i veckan!

eternallord
2013-09-19, 13:14
Ja, drömvecka resten av livet blir det ju då.

Nja, en sexgalen nymfoman kanske hade varit kul i en vecka, men knappast resten av livet :)

Ronn
2013-09-19, 13:22
Lätt val, självklart samma.

Raschmus
2013-09-19, 13:38
Vet inte...

Hade jag varit singel och visste att om två veckor träffar jag min drömpartner X som är kärleksfull och någorlunda sansad. Då hade jag nog tillbringat min sista singelvecka med en korkad, sexgalen bimbo som älskar snorre och inte vet vilka varken sossarna eller moderaterna är. Som blir impad av en 35cm överarmar och 10tkr ses som en förmögenhet.

benya
2013-09-19, 13:50
Vet inte...

Hade jag varit singel och visste att om två veckor träffar jag min drömpartner X som är kärleksfull och någorlunda sansad. Då hade jag nog tillbringat min sista singelvecka med en korkad, sexgalen bimbo som älskar snorre och inte vet vilka varken sossarna eller moderaterna är. Som blir impad av en 35cm överarmar och 10tkr ses som en förmögenhet.

såna e ju roligar några timmar över en natt.
1v semester i sådant sällskap, och jag skulle bli knäpp tror jag

Stefan J
2013-09-19, 13:59
Nja, en sexgalen nymfoman kanske hade varit kul i en vecka, men knappast resten av livet :)

Det där låter ju som första halvåret i vilken ny relation som helst ju. :)

Alltidxx
2013-09-19, 14:01
För en vecka hade man valt sin favoritporrstjärna. På sikt en jävligt bra allroundkvinna.

eternallord
2013-09-19, 14:36
Det där låter ju som första halvåret i vilken ny relation som helst ju. :)
Visst, men testa att leva in livstid med tvånget om sex flera gånger om dagen, varje dag.

Stefan J
2013-09-19, 14:40
Visst, men testa att leva in livstid med tvånget om sex flera gånger om dagen, varje dag.

Hehe, det blir drygt efter bara några dagar. Ungefär som att bli tvångsmatad fast man är proppmätt.

eternallord
2013-09-19, 14:47
Precis :) Men en vecka skulle man väl klara :D

Red Apple
2013-09-19, 14:52
För en vecka hade jag valt någon som är väldigt impulsiv och vill göra saker hela tiden (läs: få mig att göra saker). På sikt hade jag nog velat ha någon som är ungefär lika tråkig som jag :)

dupper
2013-09-19, 15:53
Vikten av utseendet ökar, och insida minskar lite när det gäller en så kort kontakt. I ett längre perspektiv är det viktigare med insida och vissa andra egenskaper.

filmjölk
2013-09-19, 16:00
Jag har en teori om att mer än hälften av alla män vill ha samma kvinna för en vecka som under en livstid, men för de flesta kvinnor är det helt olika män som gäller om det bara är en vecka istället för en livstid.

/relationstrådsskadad

Sniggel
2013-09-19, 16:03
Jag har en teori om att mer än hälften av alla män vill ha samma kvinna för en vecka som under en livstid, men för de flesta kvinnor är det helt olika män som gäller om det bara är en vecka istället för en livstid.

/relationstrådsskadad

Intredasting...
Jag svarade iaf nej på frågan.
Du borde haft med alternativ för de bägge könen (samt hen)

jenni
2013-09-19, 16:24
vikten av utseendet ökar, och insida minskar lite när det gäller en så kort kontakt. I ett längre perspektiv är det viktigare med insida och vissa andra egenskaper.
+1
jag har en teori om att mer än hälften av alla män vill ha samma kvinna för en vecka som under en livstid, men för de flesta kvinnor är det helt olika män som gäller om det bara är en vecka istället för en livstid.
Det kan jag iaf skriva under på.
Sen vill jag ha en livspartner som jag delar många intressen med och kan ha långa diskussioner med, men på en vecka kan man gott och väl göra annat än att prata! ;)

/relationstrådsskadad

Sniggel
2013-09-19, 16:27
Intredasting...
Jag svarade iaf nej på frågan.
Du borde haft med alternativ för de bägge könen (samt hen)

Kan ju också bero på att man är singel :P

Om man skulle gjort en sån här poll borde man nog ha följande alternativ:

Man, singel, ja
Man, singel, nej
Man, i förhållande, ja
Man, i förhållande, nej
Kvinna, singel, ja
Kvinna, singel, nej
Kvinna, i förhållande, ja
Kvinna, i förhållande, nej
Könlös albatross som enbart behöver hårdrock i mitt liv!

Yes
2013-09-19, 16:35
Samma, helt klart.

Orka med en tillfällig partner mer än ett par dagar...

filmjölk
2013-09-19, 17:02
Samma, helt klart.

Orka med en tillfällig partner mer än ett par dagar...

Ok, drömpartner för en timme vs drömpartner för en livstid, samma person?

Yes
2013-09-19, 17:05
Ok, drömpartner för en timme vs drömpartner för en livstid, samma person?
Ja. Det torde bli en underbar timme.

Sniggel
2013-09-19, 19:29
Ok, drömpartner för en timme vs drömpartner för en livstid, samma person?

Iofs så kan man kalla någon för en drömpartner om man bara får se dem en vecka (eller timme?)
Anledningen till att jag har svarat som jag gör är ju egentligen inte för att jag har någon speciell i åtanke för en vecka som "jag bara måste få uppleva" utan snarare att det är en möjlighet att "få prova på någon, uppleva något annorlunda". Det passar kanske inte definitionen av "drömpartner" egentligen.
Drömpartner är ju beständig och därmed någon man är van vid. Ska man uppleva något alldeles speciellt (once in a lifetime) så kanske man inte vill att det ska vara med den man annars vill ha livet ut. Gäller ju att passa på. Har ju runt 2800 veckor man kan spendera på sin livspartner så varför inte avsätta en ynka vecka åt någon man har i fantasin?

pwnyou
2013-09-19, 19:47
Jag skulle vilja ha en med maxat utseende, intellekt, social förmåga osv i båda fallen. Inga större skillnader i alla fall.

Men jag tänker nästan tvärt om mot de flesta andra. Om det bara är en vecka vill jag hinna utveckla mig själv som människa så långt det går under den tiden, inte bara ha lite njutning, och då är utseende mindre viktigt än till exempel en intressant personlighet och ett stort intellekt.