handdator

Visa fullständig version : tillskott vid kissprov


antonolsson
2013-09-18, 17:56
För några dagar sedan var jag och handlade på ica när 2 konstaplar grep mig för misstanke om brott mot dopinglagen. Jag är helt ren, har aldrig funnits några olagliga preparat i min kropp. Började med daa för ett par veckor sedan och det sägs ju höjja testot en aning. Är det någon där ute som har erfarenhet med användning av denna produkt vid kissprov? Är inte orolig egentligen, men man kan ju aldrig vara riktigt 100!

Eftrrsom daa är en amino syra som egentligen är detsamma som natruimsalt så kan jag inte tänka mig att det kan visa något. Men behöver eran feedback!

Övriga tillskott är brutal fx, gainer, eaa samt zma.

/Anton

LillisJ
2013-09-18, 18:01
Du kan vara lugn.

Kvicksilver
2013-09-18, 18:04
Kom två poliser fram och grep dig, helt utan grund, inne på ICA?
Du är uppenbarligen mycket välkänd av polisen med betydligt mer att oroa dig för än fullt lagliga kosttillskott som säljs på vilken hälsokostaffär som helst.

Sheogorath
2013-09-18, 18:04
För några dagar sedan var jag och handlade på ica när 2 konstaplar grep mig för misstanke om brott mot dopinglagen. Jag är helt ren, har aldrig funnits några olagliga preparat i min kropp. Började med daa för ett par veckor sedan och det sägs ju höjja testot en aning. Är det någon där ute som har erfarenhet med användning av denna produkt vid kissprov? Är inte orolig egentligen, men man kan ju aldrig vara riktigt 100!

Eftrrsom daa är en amino syra som egentligen är detsamma som natruimsalt så kan jag inte tänka mig att det kan visa något. Men behöver eran feedback!

Övriga tillskott är brutal fx, gainer, eaa samt zma.

/Anton

Att bli anklagad för doping när man är ren är en milstolpe i varje ren mans utveckling. Grattis Anton! ;)

profezy
2013-09-18, 18:07
Kom två poliser fram och grep dig, helt utan grund, inne på ICA?
Du är uppenbarligen mycket välkänd av polisen med betydligt mer att oroa dig för än fullt lagliga kosttillskott som säljs på vilken hälsokostaffär som helst.

Ja, räcker med att gympersonal pekat ut ts som misstänkt dopinganvändare för ovan scenario.

Kvicksilver
2013-09-18, 18:12
Ja, räcker med att gympersonal pekat ut ts som misstänkt dopinganvändare för ovan scenario.

Meh, man kan väll inte bara anklaga någon. Visst har han haft en jättebrabra utveckling enligt bloggen, men inget extremt.

antonolsson
2013-09-18, 18:26
Du kan vara lugn.
Låter bra!
Kom två poliser fram och grep dig, helt utan grund, inne på ICA?
Du är uppenbarligen mycket välkänd av polisen med betydligt mer att oroa dig för än fullt lagliga kosttillskott som säljs på vilken hälsokostaffär som helst.
Jag är helt ostraffad sedan tidigare, har inte ens en p-bot. Och jag är ingen partyprisse heller. Jag försöker göra så gott jag kan för att växa. Äter 6-7 måltider per dag och tränar hårt. Tips från gymmet samt almännheten har gjort att jah råkade ut för detta. Det läskiga enligt mig ät att jag har varit under span senaste månaderna.
Att bli anklagad för doping när man är ren är en milstolpe i varje ren mans utveckling. Grattis Anton! ;)
Haha, ja så kan man se det. Dock tråkigt att det händer...
Ja, räcker med att gympersonal pekat ut ts som misstänkt dopinganvändare för ovan scenario.
Helt rätt!
Meh, man kan väll inte bara anklaga någon. Visst har han haft en jättebrabra utveckling enligt bloggen, men inget extremt.
polisen tyckte inte att jag hade en rimlig utvecklingskurva. Från 70-straxx under 100kg på drygt 3 år. Vilket jag sett flera på kolo göra så förstår inte vad som är så ovanligt med det..

men till saken, någon som blivit testad med daa i systemet?

Krampus
2013-09-18, 18:33
En helt vanlig dag på ICA i Älvsbyn. This Kolozzeum, is pretty gangsta.

Morty
2013-09-18, 19:14
Ja, har du gainat 8 hekto i månaden i tre år är det klart att snuten kommer!! Alla som gör sådana viktökningar borde få farbror blå på sig. Risken för fettökning är för stor, 0.5kg i månaden är mer rimligt. Men det antar jag att de sa i polisbilen.
obs skämt.

protte
2013-09-18, 19:16
Ganska sjukt egentligen..gissar att det handlar lite grann om den hederliga gamla avundsjukan med.

Minns en artikel i för några år sedan då en person hade blivit gripen av polisen för han hade "för" stora axlar hehe.

bigtraps
2013-09-18, 19:33
Jag skulle bli smickrad om snuten hämtade mej på ICA och bad mej pissa

Doggeh
2013-09-18, 19:39
Snuten har ytterst trevliga prioriteringar!! :)))) På tal om inget men så har jag förövrigt hört av ett par tjejer från Älvsbyn (årsmodell 95) som sagt att du tar steorider.

OnT: Du kan simma lugnt.

Sheogorath
2013-09-18, 19:45
haha wtf :laugh:

antonolsson
2013-09-18, 20:16
Ja, har du gainat 8 hekto i månaden i tre år är det klart att snuten kommer!! Alla som gör sådana viktökningar borde få farbror blå på sig. Risken för fettökning är för stor, 0.5kg i månaden är mer rimligt. Men det antar jag att de sa i polisbilen.
obs skämt.
Poliserna var oerhört okunnig inom området, vid kroppsvisiteringen så letade dem efter nålstick i armveck.. jag är ingen stjärna inom området heller men jag kan så pass mycket så jag vet iaf var man injeserar.
Ganska sjukt egentligen..gissar att det handlar lite grann om den hederliga gamla avundsjukan med.
I min lilla by är det oerhört få som tror jag är ren, det är i stort sett bara nära och kära. Så avundsjuka finna det gott om. Har hört ryckten om mig själv som är tom är bortom bisarra!
Minns en artikel i för några år sedan då en person hade blivit gripen av polisen för han hade "för" stora axlar hehe.
Polisens prioriteringar som sagt!
Jag skulle bli smickrad om snuten hämtade mej på ICA och bad mej pissa
Kändes inte så smickrande när dem tvingade mig att klä av mig och pissa medans dem tittade på. Och allt detta för att man gjort ett bra jobb..
Snuten har ytterst trevliga prioriteringar!! :)))) På tal om inget men så har jag förövrigt hört av ett par tjejer från Älvsbyn (årsmodell 95) som sagt att du tar steorider.

OnT: Du kan simma lugnt.
skulle gärna veta namnet på dessa tjejer. Dem har säkert den almänna kunskapen om att "man blir stor av bola", men där tar deras kunskap slut. Gissar att båda har ett namn som börjar på bokstaven E?

Knatcharn
2013-09-18, 20:42
Snuten har ytterst trevliga prioriteringar!! :)))) På tal om inget men så har jag förövrigt hört av ett par tjejer från Älvsbyn (årsmodell 95) som sagt att du tar steorider.

Samma sorts människor som säger "Jäklar vad stor han blivit sen han började ta kreatin"... Fyfan. Förresten vilken bra utveckling du har gjort! Bravo!

bigtraps
2013-09-18, 20:53
När du fått ditt rena provsvar kan du väl gå ut i lokalpressen och berätta om övergreppet

koffein_beroende
2013-09-18, 21:27
När du fått ditt rena provsvar kan du väl gå ut i lokalpressen och berätta om övergreppet

Var det här ett allvarligt inlägg?

Knatcharn
2013-09-18, 21:32
Var det här ett allvarligt inlägg?

Det kan ju vara skönt att folk vet att han är ren, om han nu bryr sig om vad folk som anklagar honom för sådant tycker. Nu vet jag inte hur stor orten är men sådana rykten kan ju göra livet jobbigt på olika sätt så varför inte.

Gober
2013-09-18, 21:46
Du kommer inte testa positivt på DAA. Någon på ditt gym eller i din närhet tror dock att du tar mer än DAA, det är knappast en slump att polisen kommer in och hämtar dig på ICA, då har man haft span på dig.

Doggeh
2013-09-18, 22:11
skulle gärna veta namnet på dessa tjejer. Dem har säkert den almänna kunskapen om att "man blir stor av bola", men där tar deras kunskap slut. Gissar att båda har ett namn som börjar på bokstaven E?

Stämmer mycket riktigt! Dock var det ett bra tag sedan jag hörde det här, typ 1.5 år sedan.

Halvar
2013-09-18, 22:54
För några dagar sedan var jag och handlade på ica när 2 konstaplar grep mig för misstanke om brott mot dopinglagen. Jag är helt ren, har aldrig funnits några olagliga preparat i min kropp. Började med daa för ett par veckor sedan och det sägs ju höjja testot en aning. Är det någon där ute som har erfarenhet med användning av denna produkt vid kissprov? Är inte orolig egentligen, men man kan ju aldrig vara riktigt 100!

Eftrrsom daa är en amino syra som egentligen är detsamma som natruimsalt så kan jag inte tänka mig att det kan visa något. Men behöver eran feedback!

Övriga tillskott är brutal fx, gainer, eaa samt zma.

/Anton

Du kan vara lugn så länge du ej kör celltech

Onigiri
2013-09-19, 09:14
Om du vet helt ärligt att du aldrig rört aas i någon form så oroar du dig i onödan.

Pepz
2013-09-19, 09:24
att öka 30kg på tre år och dessutom såpass mycket i muskelmassa och styrka som du gjort gör att jag inte klandrar folk som anklagar dig. då det är klart över en normal ökning.
en ökning på 30kg i bänk och 70kg i böj är fantastiskt på två år. (din journal)

grattis! du har redigt bra gener. oroa dig inte för kosttillskotten.
visst är det trist att bli anklagad men du får ta det som en komplimang och visa upp provsvaret med stolthet sedan

bra jobbat med träningen!

tearz
2013-09-19, 09:54
Hehe, inget att oroa dig över... Har själv pissat pga dopingmisstankar 2 ggr i yngre dagar,fullproppad med diverse tillskott, och givetvis passerade jag testen.. Numera e ja så liten att ja skulle bli glad om någon misstänkte mig haha :D

Det betyder väl att du gör något rätt på gymmet iaf *flex* haha

Johan_P
2013-09-19, 10:26
Bra utveckling det där, gött jobb!

Johan.S
2013-09-19, 11:00
Som jag sa tidigare angående DAA. Du kan vara lugn

bigtraps
2013-09-19, 19:04
Uppdatera gärna tråden när du fått provsvaren

koffein_beroende
2013-09-19, 20:38
Det kan ju vara skönt att folk vet att han är ren, om han nu bryr sig om vad folk som anklagar honom för sådant tycker. Nu vet jag inte hur stor orten är men sådana rykten kan ju göra livet jobbigt på olika sätt så varför inte.

Men att han fortsätter träna som vanligt efter bör ju antyda på att han inte åkt fast? Man blir väl avstängd isåfall, nu vet jag iofs inte vilken gym han tränar på.

Det jag förövrigt reagerade på var när han skrev övergrepp och ingenting i TS berättelse tyder på övergrepp.

antonolsson
2013-09-19, 21:02
Jag tänker gå till lokalpressen när resultatet kommer. Sen om dom vill publicera min story är eller inte är upp till dem. Men det skulle bli skönt med lite upprättelse eftersom jag är ren och har alltid varit så är det skönt att få papper på det. Svaren kommer förmodligen till veckan uppdaterar då!

krubkungen
2013-09-19, 21:06
Men att han fortsätter träna som vanligt efter bör ju antyda på att han inte åkt fast? Man blir väl avstängd isåfall, nu vet jag iofs inte vilken gym han tränar på.

Det jag förövrigt reagerade på var när han skrev övergrepp och ingenting i TS berättelse tyder på övergrepp.

Övergrepp är nog fel term att använda men diskriminerande samt mycket olämplig plats för polisen att stoppa dig för kroppsvisitering. Skulle personligen inte vilja bli frihetsberövad av snuten på min lokala livsmedelsbutik, tror jag nog ingen vill. Folk runt omkring är duktiga på att döma en ganska direkt utan vidare bevis/fakta(räcker med att snuten tar dig så börjar rykten spridas)

antonolsson
2013-09-19, 21:09
Jag tänker gå till lokalpressen när resultatet kommer. Sen om dom vill publicera min story är eller inte är upp till dem. Men det skulle bli skönt med lite upprättelse eftersom jag är ren och har alltid varit så är det skönt att få papper på det. Svaren kommer förmodligen till veckan uppdaterar då!

Armed Dingo
2013-09-21, 10:22
Var du tvungen att följa med på en gång eller kunde du säga, Kan vi ta en sväng förbi Burger King först? Har alltid varit rädd för att bli haffad på gymmet och bortförd utan mat i magen.

Gober
2013-09-21, 12:02
Var du tvungen att följa med på en gång eller kunde du säga, Kan vi ta en sväng förbi Burger King först? Har alltid varit rädd för att bli haffad på gymmet och bortförd utan mat i magen.

Polisen har aminosyror i handskfacket just för sådana krissituationer.

Wibba
2013-09-21, 12:12
För grov helt enkelt. Visst är det underbart när andra "vet" mer om dig än du själv gör? :)

Pontuska
2013-09-21, 13:09
Vore kul som storyn från Lokalpressen publiceras här ifall det blir något :-)

Armed Dingo
2013-09-21, 15:00
Polisen har aminosyror i handskfacket just för sådana krissituationer.

Gärna pizza också.. Aminosyrorna kan dom hälla i tanken :D

bigtraps
2013-09-26, 15:30
Inget nytt?

Gober
2013-09-26, 17:44
Inget nytt?

Sitter på Hall, har ingen tillgång till internet.

PureWhey
2013-09-26, 17:50
Sitter på Hall, har ingen tillgång till internet.

Hahaha, det är ju en möjlighet...


Le iPhone

antonolsson
2013-09-26, 18:08
Sitter på Hall, har ingen tillgång till internet.

Hahaha!

Inga testresultat än. Den kvinnliga polisen skulle ringa så fort hon fått veta något. Betvivlar dock att hon gör det, det blir ju inte av intresse när dom inser att jag är ren..

EiseltUK
2013-09-26, 18:57
Att bli anklagad för doping när man är ren är en milstolpe i varje ren mans utveckling. Grattis Anton! ;)

:d

Degpekka
2013-09-28, 00:17
Vilket brott delgavs du misstanke om vid gripandet(om du nu blev gripen)? Låter konstigt att dem skulle lägga ner så mkt resurser och ha spaning på dig i en månads tid om det "enbart" gäller ett ringa dopingbrott?

nekengren
2013-09-28, 11:39
Tänker inte ifrågasätta din story,men jag tycker det förutfaller väldigt märkligt.
Det finns fall någon blivit stoppad i en poliskontroll och polisen blivit misstänkta att personen nyttjar aas,men att Polisen lägger ner resurser med spaningsinsatser för att en ostraffad person använder aas låter näst intill osannolikt.
Vad har dom spanat på,suttit med kikare ute på vägen och väntat på att du ska stå med handen i pillerburken?
Kan förstå agerandet om den eller de personerna som angivit dig har sagt till polisen att du säljer aas,då använder sig säkert polisen av spaning.
Men ett ringa brott mot dopinglagen och för eget bruk,så blir det på sin höjd dagsböter,känner även till fall där personer blivit friade,som sagt tvivlar inte på din story,men märkligt är det.

antonolsson
2013-09-29, 12:45
Vilket brott delgavs du misstanke om vid gripandet(om du nu blev gripen)? Låter konstigt att dem skulle lägga ner så mkt resurser och ha spaning på dig i en månads tid om det "enbart" gäller ett ringa dopingbrott?

Tänker inte ifrågasätta din story,men jag tycker det förutfaller väldigt märkligt.
Det finns fall någon blivit stoppad i en poliskontroll och polisen blivit misstänkta att personen nyttjar aas,men att Polisen lägger ner resurser med spaningsinsatser för att en ostraffad person använder aas låter näst intill osannolikt.
Vad har dom spanat på,suttit med kikare ute på vägen och väntat på att du ska stå med handen i pillerburken?
Kan förstå agerandet om den eller de personerna som angivit dig har sagt till polisen att du säljer aas,då använder sig säkert polisen av spaning.
Men ett ringa brott mot dopinglagen och för eget bruk,så blir det på sin höjd dagsböter,känner även till fall där personer blivit friade,som sagt tvivlar inte på din story,men märkligt är det.

tro mig, jag tycker det är minst lika märkligt som ni gör. När jag satt där i polisbilen påväg till stationen så tänkte jag "ingen kommer tro mig" just för att det är orimligt att använda sådana metoder mot en helt ostraffad person. Dock så sa dem vid ett samtal senare (jag ringde en bekant som är polis i samma distrikt) att man lägger ner stora resurser just nu mot doping i samhället.

Och straffet i fråga om jag hade haft enheter i mig hade varit just böter.

Jag bor i ett litet samhälle (9000 invånare)där jag redan är dömd av samhället för dopingbrott. Jag har hört rykten som jag knappt kan förstå att folk tror på. Många vill sätta dit mig för dom är så säker så det kan mycket väl vara någon som ringt och sagt att jag säljer. det är så det funkar i vår lilla by.

Jag har sett en röd civil polisbil stå drygt 100m ifrån lägenheten där jag bor tidigare. ca 5-6 ggr de senaste månaderna. "ett samanträffande enligt polisen"
Men när dom visste precis vart jag var och vad jag gjorde denna kväll så är jag ganska säker på att det inte var slumpen som avgjorde.

/Anton

Nisseg
2013-09-29, 13:35
Kan ju tillägga att spaning inte endast innefattar sådant som man vanligtvis förknippar med spaning, alltså med kikare från en bil, hustak, lägenhet mm. utan kan handla om att samla in material via nätet exempelvis.

bigtraps
2013-09-29, 16:32
Om dom nu haft span på dej så undrar man ju varför man griper dej på ICA

gemalto
2013-09-29, 20:01
utan att skuldbelägga någon så ska man ha i åtanke att det här är trådskaparens version, polisen kan ha en annan version som legitimerar deras ingripande

zam_zap
2013-10-01, 18:35
utan att skuldbelägga någon så ska man ha i åtanke att det här är trådskaparens version, polisen kan ha en annan version som legitimerar deras ingripande

Som är byggt på okunskap och (gissningsvis) noll koll på den en skildes träningshistorik.
Ifrågasätter man sedan deras grund till det hela kommer de skriva saker i sin rapport som rättfärdigar deras beteende. Själv klart bara baserat på deras subjektiva uppfattning och inget som helst faktabaserat.

nekengren
2013-10-01, 21:14
utan att skuldbelägga någon så ska man ha i åtanke att det här är trådskaparens version, polisen kan ha en annan version som legitimerar deras ingripande

Javisst,men fall som detta är inte helt ovanliga tyvärr.
http://www.hoglandsnytt.se/savsjobo-togs-for-doping-jo-anmaler-polisen/
Om TS känner sig orättvist behandlad tycker jag att han ska JO anmäla Polisen precis som mannen i denna artikel gjort.
De flesta som tränar gör det hårt och lägger ner mycket tid på fysisk aktivitet,kost,sömn och ska absolut inte tolerera tilltag som detta.

gregpl
2013-10-01, 21:37
Har tänkt i exakt samma banor som några ovan om att de hela låter väldigt osannolikt. Men att jag fortfarande tror att din story stämmer till 100 %. Har nämligen hänt nästan exakt samma sak för min polare. Dock i Helsingborg och när han efter jobb mitt på ljusa dagen hade handlat kostillskott. De körde efter honom och stannade honom. Med till station, husrannsakan osv. Hans utveckling var "misstänkt".. gått från 75-78 kg till runt 100 väldigt grisbulkad under kanske 2-3 år.. Eftersom dom saknar kunskap helt och hållet använde de detta som motivation till ingreppet enligt de själva.. Men antagligen låg de annat bakom också, killen i fråga var ostraffad, ALDRIG inblandad något lurt eller med konstigt folk.. Alla blev helt chockade. Han tvingades även strippa av sig för polisen m.m, Han var ren visade det sig och har alltid varit.

Victuhh
2013-10-01, 22:28
Har en nära vän som också fick åka polisbil i höstas pga dopingmisstankar. Poliserna i fråga hade gått in på vårt obemannade gym genom att lånat nyckel av en poliskollega som hade medlemsskap. De hade gått in just efter min kompis och inte för att kolla läget eller så vilket han fick bekräftat på plats.

Istället för att visa bricka visade dem upp sina pickadollor sa han, vilket också låter jävligt skumt, gör man så?

Brev kom i postlådan några veckor senare och visade negativt :)

strikt
2013-10-01, 22:33
Har en nära vän som också fick åka polisbil i höstas pga dopingmisstankar. Poliserna i fråga hade gått in på vårt obemannade gym genom att lånat nyckel av en poliskollega som hade medlemsskap. De hade gått in just efter min kompis och inte för att kolla läget eller så vilket han fick bekräftat på plats.

Istället för att visa bricka visade dem upp sina pickadollor sa han, vilket också låter jävligt skumt, gör man så?

Brev kom i postlådan några veckor senare och visade negativt :)

Något enskilt negativt prov är inget bevis på att man är ren.

Är man för nära toppen av FFMI på relativt kort tid så är det inte konstigt att folk är misstänksamma eller att polisen får upp ögona för en efter tips troligen, för det är vad det handlar om i mångas fall.

PureWhey
2013-10-02, 10:53
Detta kanske är lite väl OfT, men som sagt är det säkert ofta folk som tipsar polisen om någon de tror dopar sig.
Vad är det för mentalitet? Är det avundsjuka?

Johan_P
2013-10-02, 11:19
Detta kanske är lite väl OfT, men som sagt är det säkert ofta folk som tipsar polisen om någon de tror dopar sig.
Vad är det för mentalitet? Är det avundsjuka?

Personliga hämningar låter mest troligt? Att man varit i dispyt med personen tidigare och vill "ge igen". Personen som tipsar polisen är ju i övrigt opåverkad av själva dopingen. Men avundsjuka och annat jante-tänk kan säkert ligga i grunden för hur sådana personer tänker och fungerar.

hestJaevel
2013-10-02, 11:21
Personliga hämningar låter mest troligt? Att man varit i dispyt med personen tidigare och vill "ge igen". Personen som tipsar polisen är ju i övrigt opåverkad av själva dopingen. Men avundsjuka och annat jante-tänk kan säkert ligga i grunden för hur sådana personer tänker och fungerar.

Äh

Vartenda svensson vet ju att man inte kan bli stor utan att trycka. Och i jantesverige så ska man alltså sätta dit dessa!

Min moster anklagade mig redan efter mina första 9 månader på gymmet ^^ (och då var/är jag inte särskilt stor heller)

PureWhey
2013-10-02, 12:03
Personliga hämningar låter mest troligt? Att man varit i dispyt med personen tidigare och vill "ge igen". Personen som tipsar polisen är ju i övrigt opåverkad av själva dopingen. Men avundsjuka och annat jante-tänk kan säkert ligga i grunden för hur sådana personer tänker och fungerar.

Kanske är så i vissa fall, personliga dispyter, men i många fall tror jag att det är personer som bara tränar på samma gym och på något sätt stör sig över det.

Äh

Vartenda svensson vet ju att man inte kan bli stor utan att trycka. Och i jantesverige så ska man alltså sätta dit dessa!

Min moster anklagade mig redan efter mina första 9 månader på gymmet ^^ (och då var/är jag inte särskilt stor heller)

Som jag tror också då, jante slår till igen.

antonolsson
2013-10-03, 13:06
Idag ringde dem från polisen. Dopingfri var jag ju förstås, dock störde jag mig på att hon sa "vi hoppas att du förblir det". Som att misstankar fortfarande fanns. Kommer gå till JO och lokalpressen med detta.

Enblom
2013-10-03, 13:15
Idag ringde dem från polisen. Dopingfri var jag ju förstås, dock störde jag mig på att hon sa "vi hoppas att du förblir det". Som att misstankar fortfarande fanns. Kommer gå till JO och lokalpressen med detta.

Haha, dryg kommentar^^. Skönt för dig att du fått svar. Gissar det varit lite små drygt även fast du varit säker på att det skulle bli negativt svar.

Nikodemus
2013-10-03, 14:20
Idag ringde dem från polisen. Dopingfri var jag ju förstås, dock störde jag mig på att hon sa "vi hoppas att du förblir det". Som att misstankar fortfarande fanns. Kommer gå till JO och lokalpressen med detta.

skönt. otippat att polisen e dryg... : )

Gober
2013-10-03, 14:36
Jag förstår att det känns obehagligt, men varför ska du JO-Anmäla? Var poliserna otrevliga och behandlade dig illa? Du förstår väl att man haft allvarliga misstankar på dig som kommer från tips? Det är då polisens jobb att följa upp detta (vilket man har rätt att tycka är onödigt). Din ilska bör väl istället riktiga sig mot de anonyma tips du fått på dig.

Sen bör du nog ha i åtanke att en vända till lokalpressen kan göra saken ännu värre för dig. Många kommer nog se dig som en som "gråter ut" och kanske bara vill spela oskyldig (även om du faktum är det). Hade jag varit dig hade jag bara låtit det vara och låta det falla i glömska. Du kan väl begära ut testet där du frikänns från misstankar som du kan visa till folk som ifrågasätter dig?

Men du gör ju som du vill.

Johan_P
2013-10-03, 14:43
Jag förstår att det känns obehagligt, men varför ska du JO-Anmäla? Var poliserna otrevliga och behandlade dig illa? Du förstår väl att man haft allvarliga misstankar på dig som kommer från tips? Det är då polisens jobb att följa upp detta (vilket man har rätt att tycka är onödigt). Din ilska bör väl istället riktiga sig mot de anonyma tips du fått på dig.

Sen bör du nog ha i åtanke att en vända till lokalpressen kan göra saken ännu värre för dig. Många kommer nog se dig som en som "gråter ut" och kanske bara vill spela oskyldig (även om du faktum är det). Hade jag varit dig hade jag bara låtit det vara och låta det falla i glömska. Du kan väl begära ut testet där du frikänns från misstankar som du kan visa till folk som ifrågasätter dig?

Men du gör ju som du vill.

+1

Finns nog inte så mycket att hämta, helt enkelt.

tearz
2013-10-03, 15:56
Jag känner att det finns större problem i dagens samhälle att lägga resurserna på. Att jaga oftast helt skötsamma individer som brukar steroider är bara löjligt. Byggare - rena eller inte är nog de mest skötsamma individer men kan hitta ? Sitter väl mest hemma och dreglar kvarg och besöker gymmet. Ruskigt slöseri på polisen resurser kan tyckas.

antonolsson
2013-10-03, 19:22
Eftersom bara jag var på plats och var den utsatte så tycker jag att ni lämnar råden åt sidan. Jag hat jo anmält och tagit kontakt med lokalpressen. Dels för att jag anser att man inte skall bli särbehandlad pga en god fysik. Jag vill att polisen ska tänka över sitt tillvägagångssätt och modell vid den har typen av ingripanden.

att gå till de misstänkta individerna gör nog mer skada än att gå till lokalpressen. Eftersom tipsen är anonyma kan jag bara spekulera vilka personerna kan vara.

Linjedomarn
2013-10-03, 20:38
Tycker du gör rätt.

Polisen skulle kunnat ringt dig och bett dig komma ner till stationen för att göra ett pisstest. Man behöver ju inte haffa någon på affären om de inte rör sig om någon top notch kriminell som kan lämna landet på en eftermiddag..

Halvar
2013-10-03, 21:55
Eftersom bara jag var på plats och var den utsatte så tycker jag att ni lämnar råden åt sidan. Jag hat jo anmält och tagit kontakt med lokalpressen. Dels för att jag anser att man inte skall bli särbehandlad pga en god fysik. Jag vill att polisen ska tänka över sitt tillvägagångssätt och modell vid den har typen av ingripanden.

att gå till de misstänkta individerna gör nog mer skada än att gå till lokalpressen. Eftersom tipsen är anonyma kan jag bara spekulera vilka personerna kan vara.

Du kan heller inte gå och anklaga någon du misstänker då det kanske inte är dom och då är du inte bättre än poliserna själva

bigtraps
2013-10-04, 11:26
JO kommer förmodligen att släppa alla aktuella ärenden och ta sig an ditt fall:)

Johan_P
2013-10-04, 12:08
Eftersom bara jag var på plats och var den utsatte så tycker jag att ni lämnar råden åt sidan. Jag hat jo anmält och tagit kontakt med lokalpressen. Dels för att jag anser att man inte skall bli särbehandlad pga en god fysik. Jag vill att polisen ska tänka över sitt tillvägagångssätt och modell vid den har typen av ingripanden.

att gå till de misstänkta individerna gör nog mer skada än att gå till lokalpressen. Eftersom tipsen är anonyma kan jag bara spekulera vilka personerna kan vara.

Har du fått någon förklaring till varför polisen hämtade dig i affären, och inte tog kontakt med dig på annat sätt? Min spontana reaktion är väl att detta inte kan vara någon praxis.

milax
2013-10-04, 13:37
Idag ringde dem från polisen. Dopingfri var jag ju förstås, dock störde jag mig på att hon sa "vi hoppas att du förblir det". Som att misstankar fortfarande fanns. Kommer gå till JO och lokalpressen med detta.

Oh shit vad förbannad jag hade blivit! Istället för en ursäkt som är på sin plats så är dom alltså dryga. *facepalm*

antonolsson
2013-10-04, 18:58
JO kommer förmodligen att släppa alla aktuella ärenden och ta sig an ditt fall:)

Har man ingen aning om vad en JO anmälan egentligen är så ska man inte uttala sig.

Har du fått någon förklaring till varför polisen hämtade dig i affären, och inte tog kontakt med dig på annat sätt? Min spontana reaktion är väl att detta inte kan vara någon praxis.

Det dom sa när jag tog kontakt var att dom åtog nödvändiga åtgärder. Vad nu det skall betyda. dom verkar ju vara så säkra på att jag använder, så dom trodde väl att jag skulle smita om dem tagit kontakt på annat sätt.

Oh shit vad förbannad jag hade blivit! Istället för en ursäkt som är på sin plats så är dom alltså dryga. *facepalm*

precis. det hon sa i telefonen var nästan det värsta med det hela! dom kommer väl hålla sig lugn ett par månader, sen blir det in och kissa igen. För dom kommer mest troligen inte lämna mig ifred.

milax
2013-10-04, 20:09
Jag tror faktiskt att dom hade varit trevligare om du åkt dit. Det är som med fortkörning, när man åker dit är dom supertrevliga, kommer man undan (så ser dom på det i ditt fall) är dom skitsura...

Skickat från min LT22i via Tapatalk 2

Tobbe78
2013-10-07, 13:44
Jag tror faktiskt att dom hade varit trevligare om du åkt dit. Det är som med fortkörning, när man åker dit är dom supertrevliga, kommer man undan (så ser dom på det i ditt fall) är dom skitsura...

Skickat från min LT22i via Tapatalk 2

Skulle det försvara deras beteende? Polisen måste vara tränade nog att agera objektivt så länge den anklagade håller sig inom rimliga gränser.

Sen kan man ju ifrågasätta varför denna hårt kriminaliserade häxjakt på folk som dopar sig bedrivs, amatörer som dopar sig, som inte säljer droger, bör hanteras som missbrukare eller folk med ätstörningar. Att folk dopar sig är direkt kopplat mot samhällets kroppsideal. Dom behöver hjälp, inte straff.

nekengren
2013-10-08, 06:02
Bra att TS agerar,även om det inte leder någonstans så är det en markering att detta inte är acceptabelt.
Personligen tycker jag att detta har tagit helt orimliga proportioner,jag säger ingenting att man jagar och stänger av personer som är aktiva i någon form av idrott där alla ska tävla på lika villkor och det kanske även finns pengar med i bilden.
Men eftersom det pratas om "doping" som ett samhällsproblem så undrar jag hur många medelgolfare som blir testade ute på golfbanan i jakt på att exempelvis betablockerare använts?
Betablockerare är dopingklassat inom golfen men jag har inte sett till några RF kontrollanter ute vid golfbanorna och då har jag ändå ägnat mig åt golf i 15år.
Vad vill jag ha sagt med detta då?
Det sägs att lagarna är till för att skydda medborgarna,eftersom AAS är är gjorda för män i första hand känns det som att denna häxjakt är tillför att straffa män i jämnställdhetens
namn.
Och man blir inte mer övertygad när det sitter sk."experter" i morgonsofforna i TV och säger att "Orsaken till våldet på Stureplan är inte alkoholens fel utan en konsekvens av folk använder proteinpiller",(notera proteinpiller,inte pulver).
Likaså när "experterna" pratar AAS slår dom ihop allt under namnet "doping" och rabblar alla möjliga biverkningar,visst biverkningarna finns där,men dom gör ingen skillnad på de olika substanserna.
Exempelvis,vissa aromatiserar inte till östrogen,vissa är bryts inte ner i levern,vissa tappar man inte hår av etc.
Och att folk tar AAS för ett visst kroppsideal är även det bullshit,finns många som använder det i enbart jakt på styrka exempelvis.
Jag måste säga att på vissa håll är inkompetensen total,och det är inte konstigt att det visas i undersökningar att många vill släppa det fritt.

milax
2013-10-08, 13:22
Skulle det försvara deras beteende? Polisen måste vara tränade nog att agera objektivt så länge den anklagade håller sig inom rimliga gränser.

Sen kan man ju ifrågasätta varför denna hårt kriminaliserade häxjakt på folk som dopar sig bedrivs, amatörer som dopar sig, som inte säljer droger, bör hanteras som missbrukare eller folk med ätstörningar. Att folk dopar sig är direkt kopplat mot samhällets kroppsideal. Dom behöver hjälp, inte straff.

På vilket sätt tycker du att jag försvarar deras beteende? Det är ju bara fakta att om dom lyckas med sitt jobb känner dom sig glada och nöjda och är snälla. När dom misslyckats blir dom sura och tror att folk kommer undan, för det kan ju inte vara dom som har fel... ;)

FOSHO
2013-10-08, 18:40
Var istället glad att de testade dig, nu har du svart på vitt att du är ren. Särskilt om du blir anklagad på hemorten av "fjortisarna" nu vet de att du inte kurade.

Sen att de kanske skulle varit lite trevligare, må så vara.
Men jag kan inte se att det är värre än en rutinkontroll för rattfylleri även om det skapar en hel del obehag och stress, och hade förenklat om de bara tog en kissmugg på gymet när du var och tränade.

MS1
2013-10-09, 06:33
. Att jaga oftast helt skötsamma individer som brukar steroider är bara löjligt.

Vilken jävla inställning. Så du tycker att det är helt ok att man skiter i den svenska lagen.

Och angående polisens tillvägagångssätt så är det så dom måste jobba.
Tänk själva lite grann, Du tar olagliga preparat och får hem en lapp i brevlådan att du ska komma och lämna ett kiss prov, Vad gör du då om du brukar dessa preparat ? Jo du håller dig undan tills skiten gått ut ur kroppen och polisen kan inte göra något.:smash:

nekengren
2013-10-09, 10:49
Vilken jävla inställning. Så du tycker att det är helt ok att man skiter i den svenska lagen.

Och angående polisens tillvägagångssätt så är det så dom måste jobba.
Tänk själva lite grann, Du tar olagliga preparat och får hem en lapp i brevlådan att du ska komma och lämna ett kiss prov, Vad gör du då om du brukar dessa preparat ? Jo du håller dig undan tills skiten gått ut ur kroppen och polisen kan inte göra något.:smash:

Det är väl inte så konstigt att man har den inställningen när det är fritt fram att gängvåldta utan fåföljder samt tulltjänstemän som odlar cannabis,giftig östersjö torsk får säljas i Sverige men inte i övriga EU,,samma stat som skickar omkring 10000 pers i graven varje med sin alkoholförsäljning straffar människor som brukar aas.
Håller med dig,det är olagligt,men moraliskt fel?
Nej.

fimpan
2013-10-11, 06:57
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/nordnytt/valtranad-misstanktes-vara-dopad

Nisseg
2013-10-11, 07:23
Fjantigt att gråta ut i media och JO-anmäla... och det kom ju fram här i tråden att de blivit tipsade och inte endast gick efter ditt utseende.

antonolsson
2013-10-11, 08:02
Fjantigt att gråta ut i media och JO-anmäla... och det kom ju fram här i tråden att de blivit tipsade och inte endast gick efter ditt utseende.

Tycker det är tråkigt när okunniga individer inte kan förstå vad jag försöker åstadkomma med allt detta.

en JO anmälan är en riktlinje för polisen att gå efter när ett nytt sådant här fall skall utredas. Dom kan gå tillbaka i registret och kolla hur tidigare drabbade upplevde gripanden och domar. Så dem inte gör om samma misstag igen.

Att civila poliser som är utplacerade på gymmen ser en misstänkt, eller när allmänheten ger tips så är det väl på grund av ens utseende? Förstår inte vad du menar? Vad har dom annars gått efter i det här ärendet?

Det är svårt för polisen att utgöra vilka som är misstänkte eller inte, men ska dom kolla någon så kan dom göra det på ett diskretare sätt än att plocka någon på samhällets mest trafikerade gata.

jag har gått till lokalpressen för att försöka bättre på de tråkiga rykten som florerat det senaste veckorna i min lilla hembygd. Men att jag anmält till JO har jag ej berättat för media, eftersom det inte var relevant i sammanhanget. Detta är något tv4 och svt tagit reda på i efterhand.

Jag anser att eftersom både tv4, svt och lokalpressen har uppmärksammat fallet så verkar det trots allt finnas något slags intresse för hur polisen agerar i sådana här situationer.

/Anton

PureWhey
2013-10-11, 08:17
Bra inlägg Anton, håller med.

Nikodemus
2013-10-11, 10:06
boooom anton. ett sånt där optimal inlägg så att det inte finns så mycket mer för oss att tillföra : )

gargaroff
2013-10-11, 11:13
Håller med dig Anton, jag tycker det var bra att du valde att uppmärksamma ditt fall i media. Den totala okunskapen som finns i samhället angående träning och kost är skrämmande, media publicerar antingen angående bantnings kurer eller om "livs farliga kost tillskott". En stå stor del av vårat samhälle får bara sin information ifrån kvällspressen och är dessvärre inte särskilt källkritiska. Den myndighet som polisen är i Sverige borde inte vara en del av den breda outbildade massan, man tycker att man ska bli bemött med respekt oavsett vem man är och hur man spenderar sin tid.

CSE
2013-10-12, 23:34
Bra att du tog ditt medborgaransvar och JO-anmälde! Förhoppningsvis kan det leda till att andra inte blir behandlade lika illa.

antonolsson
2013-10-17, 19:59
Så hände det igen, men på gymmet den här gången. Av utbildat folk, vilket kändes bra. Dom var trevliga och diskreta! Berättade för dem om polisens agerande, vilket även dom fann obegripligt.

Gober
2013-10-17, 21:51
Du har det då hett om öronen, verkar ju onekligen som att någon har ett ont öga till dig
;-)

cero
2013-10-17, 23:13
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/nordnytt/valtranad-misstanktes-vara-dopad

Otroligt tråkig och platt artikel.

Eddielindqvist
2013-10-17, 23:17
Fyfan för dessa jante människor som tror att alla är lika fyrkantiga och småtänkande som dem. Man blir så jävla trött. Men det är klart att människor i ett system och en mentalitet byggd på omedelbar tillfredställelse inte kan förstå att människor faktist kan åstakomma saker med disciplin, hårt arbete och en stark vilja!
Mähän är vad folk är

fimpan
2013-10-18, 12:04
Är det nån som har liknande statistik från friidrottare, brottare, tennis spelare, golfare etc
Sker det löpande tester av dessa? & nu snackar vi inte VM-folk, utan vanlig svensson.

strikt
2013-10-18, 13:29
Tävla inom kroppsbyggning står det i artikeln.

Kul att tävla i något och veta att man ligger sämst till på förhand. ;)

cero
2013-10-18, 14:29
Du har det då hett om öronen, verkar ju onekligen som att någon har ett ont öga till dig
;-)

Haha verkligen.

Vad är roten till allt detta egentligen?

Bara någon som har pekat ut dig?

Proxy
2013-10-18, 14:38
"Man kan inte döma en person på grund av utseende på detta viset", skriver han i anmälan.

Den här inställningen förstår jag verkligen inte.
Nu gav texten inte särskilt stor kontext, och jag vet inte i vilket sammanhang citatet togs, men det här tycker jag att man läser väldigt ofta.

Muskelmassa är ju det första tecknet på steroidbruk, som ses som ett allvarligt brott i Sverige!

Att misstänka en muskulärt stor person för steroidbruk är ju precis lika rättfärdigat som att misstänka en seg och glad person med rödsprängda ögon för att ha rökt marijuana.
Eller är det fel av polisen att misstänka folk för grova narkotikabrott bara för att dom verkar vara grovt påverkade av narkotika?

Johan.S
2013-10-18, 14:57
Tävla inom kroppsbyggning står det i artikeln.

Kul att tävla i något och veta att man ligger sämst till på förhand. ;)


Det är kul! Att kunna hävda sig på en tävlingsscen med vetskapen att man gjort det helt ren är jävligt tillfredställande.

Lance Uppercut
2013-10-18, 16:20
Den här inställningen förstår jag verkligen inte.
Nu gav texten inte särskilt stor kontext, och jag vet inte i vilket sammanhang citatet togs, men det här tycker jag att man läser väldigt ofta.

Muskelmassa är ju det första tecknet på steroidbruk, som ses som ett allvarligt brott i Sverige!

Att misstänka en muskulärt stor person för steroidbruk är ju precis lika rättfärdigat som att misstänka en seg och glad person med rödsprängda ögon för att ha rökt marijuana.
Eller är det fel av polisen att misstänka folk för grova narkotikabrott bara för att dom verkar vara grovt påverkade av narkotika?

Är man misstänkt för grovt narkotikabrott om man är påverkad menar du? :)
Vad jag vet kan ingen mängd narkotika i blodet innebära grovt narkotikabrott, endast innehav av stora mängder.

Proxy
2013-10-18, 16:34
Är man misstänkt för grovt narkotikabrott om man är påverkad menar du?
Vad jag vet kan ingen mängd narkotika i blodet innebära grovt narkotikabrott, endast innehav av stora mängder.

Klumpigt ordval. Stryk ordet "grova". Jag menade att narkotikabrott är grova brott, jag syftade inte på den lagliga termen "grovt narkotikabrott", för det är givetvis en annan sak.

Lance Uppercut
2013-10-18, 16:39
Klumpigt ordval. Stryk ordet "grova". Jag menade att narkotikabrott är grova brott, jag syftade inte på den lagliga termen "grovt narkotikabrott", för det är givetvis en annan sak.

Ah ok, då förstår jag. Dvs att man inom polisen tycker att det är ett grovt brott eller?

Proxy
2013-10-18, 16:42
Ah ok, då förstår jag. Dvs att man inom polisen tycker att det är ett grovt brott eller?

Nope, jag menade rent generellt att narkotikabrott är ett relativt grovt brott. Men samtidigt, dom värsta brotten jag har upplevt är piratkopierade filmer. Dumt ordval överlag/språkbarriär!
Marijuana är inget att bry sig om, men kokain eller grövre, det antar jag är ett rätt så grovt brott.

Vad polisen ser som grovt eller inte kan ju jag givetvis inte veta.

Diomedea exulans
2013-10-18, 17:08
Att bli anklagad för doping när man är ren är en milstolpe i varje ren mans utveckling. Grattis Anton! ;)

+1. Nästa milstolpe är att en tjej vägrar ha sex med dig för du har för stora muskler!

Grodaifickan
2013-10-19, 04:58
Reggade mig för att tillföra min syn på saken.

Att TS blir misstänkt för dopingbrott är såklart inget konstigt med tanke på hans utveckling. Så långt är det inte något mysterium. Det som är uppseendeväckande är dock sättet polisen konfronterar honom på. Att gripa någon på öppen gata på det sättet när bara skälig misstanke finns (kan omöjligt ha varit en högre misstankegrad) är bara ren jävelskap, särskilt på en liten ort där alla känner alla. Med det i åtanke tycker jag inte alls att det är konstigt att TS väljer att blanda in media, då det är i princip det enda som finns att tillgå för att rentvå sitt namn. Tyvärr tror jag inte att det räcker då skadan redan är skedd.

Personligen kan jag inte förstå varför polisen inte valde att konfrontera TS i hemmet istället, förslagsvis i samband med en husrannsakan. Det finns ingen anledning att förödmjuka honom offentligt när allt man har att gå på är indicier och han inte utgör ett hot mot någon annan människa.

Scitec
2013-10-19, 06:47
Haha verkligen.

Vad är roten till allt detta egentligen?

Bara någon som har pekat ut dig?

Han är ifrån Älvsbyn, det är jag också. Ni förstår INTE vilken ryktesspridning det kan vara här. Jag förstår Antons agerande efter händelsen till 100%.

Sheogorath
2013-10-19, 07:52
+1. Nästa milstolpe är att en tjej vägrar ha sex med dig för du har för stora muskler!

Eller för stor...

(nej, det har fan inte hänt goddamnit)

z_bumbi
2013-10-19, 11:04
Är det nån som har liknande statistik från friidrottare, brottare, tennis spelare, golfare etc
Sker det löpande tester av dessa? & nu snackar vi inte VM-folk, utan vanlig svensson.

Menar du RF:s test så finns statistiken på deras hemsida, en sammanfattning är att det testas alldeles för lite i förhållande till antalet aktiva i de flesta idrotterna.
De flesta som torkar idag är inte aktiva tävlande utan motionärer eller ibland sådana som tränar på gym som tillhör RF men tävlar i någon annan idrott än vad gymmet tillhör. Om t ex en fotbollspelare torskar vid ett test på ett Friskis och svetts så får friidrottsförbundet avstängningen på sig fast den lika gärna skulle kunnat hamna på fotbollen där personen har en tävlingslicens.

Sverker
2013-10-19, 11:44
Jag såg att ni hade föreläsningar om dopning och missbruk förra veckan. Var media och polis där och hur reagerade föräldrar, skolpersonal, idrottsledare etc ?

Eddielindqvist
2015-04-14, 19:48
Vi lever i en polisstat här i sverige. Invandrare blir leggade för att kolla om de är flyktingar, trötta knegare blir stoppade och tvingade svara på frågor om cannabis, människor som är ute och njuter i folkparkerna på sommaren måste visiteras efter droger, muskulösa människor kan när som helst bli stoppade på gatan och få sin heder kränkt. Dessutom på ett ofta osmidigt och brutalt sätt. Jag vet flera som råkat ut för dessa saker. I usa kan inte polisen ta sig sådana friheter, de FÅR inte stoppa folk pga av utseende eller hudfärg liknande, det finns något som heter den amerikanska konstitutionen som förhindrar det, varför har man då dessa regler i konstitutionen? För att medborgarna ska behålla makten över regeringen och för att det inte ska bli en polistat, grattis sverige där folk hejar på när vi kränker rättighet efter rättighet. Jävla vuxendagis trygghetsknarkande

King Grub
2015-04-14, 19:50
Nej, där skjuter polisen dom i ryggen direkt i stället.

Kischen
2015-04-16, 15:50
Invandrare blir inte leggade för att se om dom är flyktingar.

Dom blir det för att man ska se om dom är här illegalt.

FairtradeDave
2015-04-16, 16:54
Vi lever i en polisstat här i sverige. Invandrare blir leggade för att kolla om de är flyktingar, trötta knegare blir stoppade och tvingade svara på frågor om cannabis, människor som är ute och njuter i folkparkerna på sommaren måste visiteras efter droger, muskulösa människor kan när som helst bli stoppade på gatan och få sin heder kränkt. Dessutom på ett ofta osmidigt och brutalt sätt. Jag vet flera som råkat ut för dessa saker. I usa kan inte polisen ta sig sådana friheter, de FÅR inte stoppa folk pga av utseende eller hudfärg liknande, det finns något som heter den amerikanska konstitutionen som förhindrar det, varför har man då dessa regler i konstitutionen? För att medborgarna ska behålla makten över regeringen och för att det inte ska bli en polistat, grattis sverige där folk hejar på när vi kränker rättighet efter rättighet. Jävla vuxendagis trygghetsknarkande

Man kan ju tycka lite vad man vill om svenska narkotikalagstiftning och hur poliser agerar för att uppprätthålla de lagarna, men om man bortser från baseball-ligan och Palme-mordet så sköter sig svensk polis generellt sätt bra jämfört med amerikanska snutar.

"de FÅR inte stoppa folk pga av utseende eller hudfärg liknande" Och ändå är det precis det som de gör.

Eddielindqvist
2015-04-16, 17:13
Ja men de FÅR fortfarande inte det. Även om det är en urholkad prinicip är det likväl en princip. Annars hade Phil och hela ligan plockats in på en gång och då hade vi inte haft någon proffscirkus i usa. Förvånar mig faktist att folk vågar satsa på proffs bodybuilding i det här landet. Dessutom när det sker orättvisor är det demonstrationer och protester. Vad gör vi svenskar ? Ger likgiltigt upp alla rättigheter. Ja illegala flyktingar är också människor. Det skickas småbarn till krigszoner av våran regering. Det hela är mycket märkligt skött skulle jag säga.. Dessutom kurar polisen utav bara fan själva..

Kischen
2015-04-16, 17:18
Jag var övertygad över att vi pratade om människor men bra att Du förtydligade att dom människorna som är här illegalt också är människor.

Din poäng?

LunaSpice
2015-04-17, 14:05
Dessutom kurar polisen utav bara fan själva..

Belägg för detta eller är det bara allmän svensson-agro?

Eddielindqvist
2015-04-17, 16:13
Min poäng är att det är skitsamma om man kollar efter illegala flyktingar, man kränker människor genom att stoppa dem på det sättet dem gör. Angånde kurandet är det några så kallade privata källor som ja. Kanske var det dumt att skriva så, utan bättre underlag. Det finns däremot en hel del info om bruk inom polisen från usa på nätet, bara söka och läsa.

Eddielindqvist
2015-04-17, 16:38
Klart det finns svensson aggro i det också :)