handdator

Visa fullständig version : Tatueringsfärg m.m


jenni
2013-09-18, 15:05
Jag såg på nätet förr ett tag sedan att det finns silver färg, men nu när jag försöker hitta det i Sverige så tar det stopp, finns det silver eller guldfärg eller åtminstone något som ger en illusion av det?
Och känner ni till någon tatuerare i Sthlm som har mycket erfarenhet och är väldigt väldigt stadig på hand ? :)

Fuark
2013-09-18, 15:13
finns inte guld eller silverfärg, det fungerar inte/vore mycket giftigt

en illusion går däremot att fixa med hjälp av vitt

jenni
2013-09-18, 15:20
finns inte guld eller silverfärg, det fungerar inte/vore mycket giftigt

en illusion går däremot att fixa med hjälp av vitt

Men vad är silver violett ? Är det inte en silver reflekterande färg?

WHITEFOLKS
2013-09-18, 15:36
pochemu tak mnogo usiliya "devochka"? xD

Gpajpen
2013-09-18, 15:45
Svenska plz.

jenni
2013-09-18, 15:46
pochemu tak mnogo usiliya "devochka"? xD

Prosto hacho nabit sebe tatto :d bratik:)

jenni
2013-09-18, 15:49
Något tips på en tatuerare som kan ta på sig en vad jag trodde var en lätt utmaning? Fått nej från en av de största, det var för svårt :(

Fuark
2013-09-18, 15:50
Men vad är silver violett ? Är det inte en silver reflekterande färg?

Nope, för att glänsa/reflekteras så hade du behövt tatuera in metall

Om det hade funnits sådan färg hade du vetat om det, då väldigt många hade haft det

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

jenni
2013-09-18, 16:01
Nope, för att glänsa/reflekteras så hade du behövt tatuera in metall

Om det hade funnits sådan färg hade du vetat om det, då väldigt många hade haft det

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Men vad är det här då? Bör de inte se ut som metall liknande färg?
http://http://www.razorbladeproducts.com/xcart/files/images/tattoo/INKSET-INTesLG.jpg

Fuark
2013-09-18, 16:06
Det kan se ut som silver, och du kan se att färgen är silver, men det kommer inte glänsa, det blir mer en grå-silver. Hemligheten ligger i att leka med vitt i färgen

jenni
2013-09-18, 16:32
Det kan se ut som silver, och du kan se att färgen är silver, men det kommer inte glänsa, det blir mer en grå-silver. Hemligheten ligger i att leka med vitt i färgen

Kan du möjligen rekommendera en tatuerare som är bra på just den sorts tatueringar?

eternallord
2013-09-18, 16:36
Något tips på en tatuerare som kan ta på sig en vad jag trodde var en lätt utmaning? Fått nej från en av de största, det var för svårt :(

Vad har du tänkt göra och vem sa nej?

Fuark
2013-09-18, 16:43
Kan du möjligen rekommendera en tatuerare som är bra på just den sorts tatueringar?

Inte i stockholmsområdet, där har jag noll koll tyvärr

jenni
2013-09-18, 16:47
Vad har du tänkt göra och vem sa nej?

Ett tunn "tråd" runt bägge handledarna, ingen tatuerare i Marbella, ingen på East street här hemma i Sthlm och så var det två grabbar som var på tattomässan som sa att det var för svårt och då hade de enda fått utmärkelse för sina verk *rolleyes*

eternallord
2013-09-18, 16:50
Ett tunn "tråd" runt bägge handledarna, ingen tatuerare i Marbella, ingen på East street här hemma i Sthlm och så var det två grabbar som var på tattomässan som sa att det var för svårt och då hade de enda fått utmärkelse för sina verk *rolleyes*

Bara en linje runt handleden? Kan inte föreställa mig att någon skulle neka det (annat än att det är för enkelt/för litet).

jenni
2013-09-18, 17:07
Bara en linje runt handleden? Kan inte föreställa mig att någon skulle neka det (annat än att det är för enkelt/för litet).

Då kan du föreställa dig min förvåning, men det är tydligen väldigt svårt att göra en sån tunn linje rak och jämn runt handleden, hade jag velat ha ett bredare "armband" hade det varit problemfritt, men ett tunt streck kräver sin man.

Känner du till någon grym tatuerare som kan fixa detta skulle jag vara oändligt tacksam :)

jenni
2013-09-18, 17:08
Inte i stockholmsområdet, där har jag noll koll tyvärr

Vad synd, vart ligger den närmaste studion så?
:)

eternallord
2013-09-18, 17:14
Då kan du föreställa dig min förvåning, men det är tydligen väldigt svårt att göra en sån tunn linje rak och jämn runt handleden, hade jag velat ha ett bredare "armband" hade det varit problemfritt, men ett tunt streck kräver sin man.

Känner du till någon grym tatuerare som kan fixa detta skulle jag vara oändligt tacksam :)

Enda tatueringsstudion jag varit hos är Evil Twins, både Max och Johan är grymma men dom hade nog tyvärr inte gjort den överhvudtaget, mest för att de inte gör så små motiv alls. Är fortfarande förvånad över att det är så svårt att hitta någon, annat än om de motiverar det med att slutresultatet när färgen flytit ut (vilket den gör, tunna linjer håller sig inte knivskarpa) inte är något de kan stå för.

jenni
2013-09-18, 17:17
Enda tatueringsstudion jag varit hos är Evil Twins, både Max och Johan är grymma men dom hade nog tyvärr inte gjort den överhvudtaget, mest för att de inte gör så små motiv alls. Är fortfarande förvånad över att det är så svårt att hitta någon, annat än om de motiverar det med att slutresultatet när färgen flytit ut (vilket den gör, tunna linjer håller sig inte knivskarpa) inte är något de kan stå för.

Jag är dock bredd att göra linjen lite bredare än en " tråd" men inte tjockare än Mcqueens
http://http://artfashionandhim.files.wordpress.com/2011/02/alexander-mcqueen2.jpg
Det borde väl vara en okej bredd på tatueringen?

Fuark
2013-09-18, 17:25
Vad synd, vart ligger den närmaste studion så?
:)

Kalmar, men han hade tyvärr inte heller tagit det jobbet :)

Är det bara en tunn linje? Sa dom bara att det var för svårt?

jenni
2013-09-18, 17:42
Kalmar, men han hade tyvärr inte heller tagit det jobbet :)

Är det bara en tunn linje? Sa dom bara att det var för svårt?

Ja, att få dn jämn och rak runt hela handleden är svårt, dock helt ok om det är ett mönster, men i te rakt alltså *cry*

Se gärna länken i mitt svar ovan, bilden på Mcqueens tatuering

Fuark
2013-09-18, 17:56
Ja, att få dn jämn och rak runt hela handleden är svårt, dock helt ok om det är ett mönster, men i te rakt alltså *cry*

Se gärna länken i mitt svar ovan, bilden på Mcqueens tatuering

ah, då förstår jag, det är grymt svårt, men det där kräver verkligen inte ett proffs, bara någon med en mycket stabil hand

jenni
2013-09-18, 18:00
ah, då förstår jag, det är grymt svårt, men det där kräver verkligen inte ett proffs, bara någon med en mycket stabil hand

Men sådana verkar sällsynta :(

Fuark
2013-09-18, 18:04
Men sådana verkar sällsynta :(

Gäller bara att vara kreativ, går ju att komma dit med ett färdigt 2-sidigt armband med så stort mellanrum som du vill tatuera, och som går att hålla riktigt tätt emot huden.

Då tatuerar man således bara inom ringen, men en tatuerare skulle aldrig ta sig tiden att göra det för 100-200kr

jenni
2013-09-18, 18:13
Gäller bara att vara kreativ, går ju att komma dit med ett färdigt 2-sidigt armband med så stort mellanrum som du vill tatuera, och som går att hålla riktigt tätt emot huden.

Då tatuerar man således bara inom ringen, men en tatuerare skulle aldrig ta sig tiden att göra det för 100-200kr

Alltså jag var på god väg att övertala en kille att göra de två linjerna för 2000kr men ändå fick han kalla fötter, han skissade upp ett armband i kedjemodell istället och räckte mig den med ett stolt leende, *cry*

Jazen
2013-09-19, 03:28
Håkan på carneval,vunnit priser i new school o leker mycket med färg,duktig.

Matte på house of pain hökarängen,gammal graffe artist som är grym med färger och öven new school

jenni
2013-09-19, 16:50
Håkan på carneval,vunnit priser i new school o leker mycket med färg,duktig.

Matte på house of pain hökarängen,gammal graffe artist som är grym med färger och öven new school

Kollade Håkan verk, ser bra ut, ska försöka springa förbi hans studio i veckan, tack för tipset :)

Men vad tror ni om de här färgerna? Det står ju att de ska vara metall liknande
http://http://www.killerinktattoo.se/set-av-3-x-30ml-1oz-intenze-essential-silver-tatovringsblck
Har någon sett dessa färger IRL?

jenni
2013-09-27, 19:14
Finns det verkligen inte här på kolo som hár stött på intenze essential-silvers