handdator

Visa fullständig version : Samlingstråd för feedback på shema!


milax
2013-09-18, 12:07
Jag saknade en samlingstråd i detta ämne. En stor andel av alla trådar handlar ju om folk som vill ha feedback på sina sheman och en väldigt stor andel av svaren som ges är använd ett etablerat shema. Jag tycker att det skulle vara trevligt att samla alla dessa i en tråd. Jag tycker även att det vore trevligt om svaren var lite mer konstruktiva. Om shemat inte är bra kan man antingen säga vad vederbörande bör ändra på sitt shema eller peka på ett annat shema som fyller önskade behov. Det kan handla om tidsbrist, en önskan att träna ofta, shema anpassat till deff/bulk osv. Jag kommer att lägga in en fråga själv i denna tråd, men nu har jag inte tid att skriva mer.

Jag har letat efter en liknande tråd men inte hittat någon, har jag missat det får ni gärna låsa denna tråd med en referens till rätt tråd.

mvh
Milax

milax
2013-09-18, 13:04
Jag hinner träna två ggr per vecka och vill få ut så mycket som möjligt av det både i styrka och hypertrofi. Jag tycker att mitt program fungerar hyfsat men det vore intressant att veta om jag har tänkt fel eller om det finns ett vedertaget shema som skulle fungera bättre för mig.

Jag är ganska gammal 38år. Jag började träna 1994 men la ganska snabbt av när jag började plugga på Universitet. Sedan har jag varit periodare och tränat något år och sedan ballat ur.

Jag tränar helkropsspass då jag tror på att träna musklerna ofta snarare än tugnt.
Jag kör ett tungt och ett lättare pass.

Jag kör antagonist set/mini cirkel med lång vila för att få mer vila på musklerna men ändå hinna med mycket på en timme.

Jag skulle gärna köra mark och knäböj i varje pass men jag pallar bara en av dom.

Jag kör progressivt och försöker höja 2.5 kg varje eller varannan vecka. När jag fastnar så sänker jag vikten med 10%.

Pass 1:
Cirkel 1 Bänkpress och chins:
Uppvärmningsset (flera)+
Bänkpress 4x10
Chins 4x5 viktat

Cirkel 2 Marklyft militärpress:
Uppvärmingsset(flera)+
Marklyft 4x5
Militärpress 4x5

Pass 2:
Cirkel 1 Bänkpress och chins:
Uppvärmningsset (flera)+
Bänkpress 4x5
Chins 4x10 viktat

Cirkel 2 Marklyft militärpress:
Uppvärmingsset(flera)+
Knäböj 4x10
Militärpress 4x10

milax
2013-09-18, 13:30
Stäng den här tråden...