handdator

Visa fullständig version : parkering i majorna? samt diverse frågor om biltrafik i gbg


kaffekopp
2013-09-17, 20:41
tjennare,

jag ska flytta till en lägenhet i majorna inom ett par veckor och den första månaden eller två måste jag pendla med bil ut till herrljunga. Min fråga till er inbitna göteborgare är då detta, finns det någon billig/gratis parkering som det ofta finns platser på i närheten av amiralitets gatan / kaptensgatan?

sedan när man ska åka ut ur gbg runt 06:00 på morgonen är det enkelt att köra via innerstaden eller borde man ta bron över till andra sidan vattnet och köra via biskopsgården -> eriksbergsmotet -> olskrogsmotet ?

alla tips och ideér är välkomma :)

Guskleto
2013-09-17, 21:00
Är inte en käft ute så tidigt i innerstan.

nissepelle
2013-09-17, 21:32
Tror inte du hittar någon gratisparkering. Möjligtvis typ nere vid brofästet, men då lär du ha knackade rutor på bilen en vacker morgon. Blir nog att stå på gatan för några spänn i timmen. Finns ett parkeringshus nära chapmans torg också.

Vilken väg är det som går till herrljunga? Är det ut på E20? I så fall hade jag kört ut på oscarsleden och följt den ut till E6 söderut. Bör inte vara så mycket trafik klockan 06. Däremot 06:30 så blir det nog värre. 07:00 så är det jobbigt.

Poxeman
2013-09-18, 14:29
Parkering har jag ingen koll på.

Men att köra genom stan vid den tiden är inga problem.
Kör ut på E45 österut genom Götatunneln och sen över "Röde Orm" till E20 mot Stockholm.
(Alltså precis så som Google Maps föreslår)

kaffekopp
2013-09-18, 18:10
nice! man har ju bara fått höra mardröms historier om trafiken, kanske är lite senare på morgonen :)
man får tacka för tipsen!