handdator

Visa fullständig version : Sötsug!


Alcazara
2004-03-07, 16:30
Jag var aldrig sugen på godis förut, allra helst inte skumgodis och marsmellows, som jag inte gillade. Kunde bli sugen på choklad ibland, men väldigt sällan...
Den första gången jag åt skumgodis efter träningen (ca 3 veckor sedan) fick jag nästan tvinga imig det. Men nu bara älskar jag det! Och har märkt att jag fått större sötsug för övrigt med...Jag går och är småsugen lite hela tiden...

Vad kan det bero på?

King Grub
2004-03-07, 16:32
Du kanske låter ditt blodsocker falla för lågt mellan målen? Låter det gå för länge mellan målen och/eller äter för lite långsamma kolhydrater när du äter?

Sötsuget brukar vara ett tecken på att det saknas något i kroppen, och detta något är inte strösocker.

Alcazara
2004-03-07, 16:38
Jag tycker jag äter som förut, lite mer t o m...men jag ska kanske vara uppmärksam på vid vilka tillfällen sötsuget kommer... Jag äter var 3-4 timme och bara långsamma kolisar förutom efter träningen och ibland till frukost...


Kan det kanske bara vara så enkelt att jag har fått smak för det nu???:eating:

abjorn
2004-03-07, 19:27
jag har denna vecka fått enormt sug efter choklad. Har i stort sett aldrig ätit choklad förrut, men vräkt i mig denna helg ;) Måste vara våren eller nåt :kinky:

Thin Lizzy
2004-03-07, 20:25
Godis är ett fördärv.
Har man väl fått smak är det svårt att
få bukt med sötsuget. Spelar ingen roll hur man käkar
för övrigt.
Det ända är att avhålla sig ett par veckor eller
så för att känna att begäret avtar för att
sedan återigen bli en fri man.

Så funkar iaf jag.

Jax
2004-03-07, 23:54
Mitt sötsug stoppas lättast med riktig mat.

abbe
2004-03-08, 00:34
Du kan kanske lyssna på vad hälsoinspiratören Ewa Forkélius svarar på myrans fråga: http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,438544,00.html

:D

Själv åt/äter jag extremt sällan snabba kolhydrater i ngn utsträckning men testade att köra skumgodis efter träningen. Redan dagen därpå kände jag suget efter mer godis så forskarna har nog rätt när dom säger att det kan vara beroendeframkallande.

hangatyr
2004-03-08, 07:23
Att röka hasch brukar medföra sötsug. Sluta upp med puffandet så upphör nog sötsuget! ;)

GhostFace
2004-03-08, 09:27
Originally posted by King Grub
Du kanske låter ditt blodsocker falla för lågt mellan målen? Låter det gå för länge mellan målen och/eller äter för lite långsamma kolhydrater när du äter?

Sötsuget brukar vara ett tecken på att det saknas något i kroppen, och detta något är inte strösocker.

Stämmer in på de flesta man talar med, även de som inte tränar, att då det gått långa timmar mellan målen och man börjar bli sugen så är det enklare att käka en godisbit istället för ett mellanmål- vilket även stämmer in på mig när jag tänker efter.

Marre-Sthlm
2004-03-08, 11:04
Originally posted by Thin Lizzy
Godis är ett fördärv.
Har man väl fått smak är det svårt att
få bukt med sötsuget. Spelar ingen roll hur man käkar
för övrigt.
Det ända är att avhålla sig ett par veckor eller
så för att känna att begäret avtar för att
sedan återigen bli en fri man.

Så funkar iaf jag.

Exakt samma anatomisk effekt på mig
Slutade med coca-cola förra påsken kännde värsta absinesen i kanske 2-3 månader men nu känner jag inget sug alls.
Tror om jag skulle smaka lite att jag snarare skulle uppfatta det som sött å äckligt.
Å efter colan så följde det upp med att jag slutade med även godis, chips å läsk i allmänhet.
Dvs jag har inte ätit "onyttigheter" på över 6 månader och känner inget begär efter det heller.
Så det går om man har karaktär :D

ps. bästa tips för godisabstines är att träffa flickan å ha lite kul :kinky: :angel:

cain
2004-03-08, 11:12
Originally posted by Marre-Sthlm


Exakt samma anatomisk effekt på mig
Slutade med coca-cola förra påsken kännde värsta absinesen i kanske 2-3 månader men nu känner jag inget sug alls.
Tror om jag skulle smaka lite att jag snarare skulle uppfatta det som sött å äckligt.
Å efter colan så följde det upp med att jag slutade med även godis, chips å läsk i allmänhet.
Dvs jag har inte ätit "onyttigheter" på över 6 månader och känner inget begär efter det heller.
Så det går om man har karaktär :D

ps. bästa tips för godisabstines är att träffa flickan å ha lite kul :kinky: :angel:

Det är när jag är med flickan jag äter som mest godis och sånt.

Marre-Sthlm
2004-03-08, 11:15
Originally posted by cain


Det är när jag är med flickan jag äter som mest godis och sånt.

Mjoo asså hon försöker få än å äta massa shit, iofs min tjej :/
Men brukar låta henne äta godis å sen strula med henne, jag får den söta-smaken men antar att jag inte får i mig nåt negativt?

Alcazara
2004-03-08, 17:07
Marre-Sthlm: Träffa din flicka....hmmm...så långt hade jag inte tänkt gå för att stoppa sötsuget...:notme:

Abbe: Det ligger nåt i det hon säger...beroendeframkallande så in i norden...

Thin Lizzy: Mmmm, nog ända sättet att stoppa det...total avhållsamhet...men det är ju så gott....

Fortsätter med skumisar efter träningen...det blir väl bara till att köra fler pass, så får man ju äta riktigt mycket:D

Marre-Sthlm
2004-03-08, 17:12
Hahha skönaste mannen :thefinger humor har han iofs :thumbup:

Alcazara
2004-03-08, 17:17
[/B][/QUOTE
Hahha skönaste mannen :thefinger humor har han iofs :thumbup: [/B][/QUOTE]


MANNEN????;) Där misstog du dig allt...:booty: Finns faktiskt tjejer här med...:cheers:

Metal_boy_
2004-03-08, 17:20
3-4timmar!! jag skulle svultit under den tiden...högst får det gå 2tim:D :eating:

Marre-Sthlm
2004-03-08, 17:22
Hahha mannen är bara ett uttryck, typ som polarn :)

Men okej med tanke på att du är tjej

Hahah skönaste hjärtat, det får du gärna göra, grrr:devil: