handdator

Visa fullständig version : protein/ dag


björne92
2013-09-17, 16:45
har två frågor, en längre och en kortare. den första är angående hur mycket protein jag bör få i mig per dag och hur jag ska lägga upp det. (jag väger 90kg).

jag pluggar så en normal dag kan va från 8-16 jag har ungefär 1,5 h till plugget så käkar frulle på pendeln runt kl 7. sedan käkar vi lunch vid kl 12. slutar 4 sen tränar jag två varadagar i veckan vilket tar en och en halvtimme så är vid gymmet 17.30, kommer kanske hem vid 19.00. alltså blir de ett långt tag innan jag får i mig mat 12-19 och kan ofta bli hungrig på gymmet. har dock med mig 2dl gainer varje dag så brukar ta en dl innan lunch och en efter.
så tycker ni jag bör dra hem käka något fort sen gå till gymmet eller går det bra som jag kör nu?

hur mycket protein bör jag käka, jag tar tre mackor till frukost, 2 dl gainer, ungefär en halvfull 2L glasskartong till lunch, ganska mycket middag( äter mycket) sen 2 matskedar (30ml) protein innan jag går och lägger mig. de dagar jag tränar tar jag 60ml protein efter träning.

Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4

andeem
2013-09-17, 16:53
Du behöver i alla fall inte mer protein än du äter nu.

björne92
2013-09-17, 16:56
Du behöver i alla fall inte mer protein än du äter nu.

jag kan ju tillägga att de inte är höga proteinkällar från lunxhen pga student , så blir ofta pasta med köttbullar el liknande / pannkaka ? låter de alltså som jag får i mig tillräckligt?

Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4

andeem
2013-09-17, 16:58
Ja. Ingen fara.

björne92
2013-09-17, 17:02
Ja. Ingen fara.

okej får lita på det då ;-) ska nog börja med att åka hem pch äta innan jag tränar. men vet du skillnad mellan bcaa och eaa funderar på att skaffa och bara ta under träningsdar. håller ju väldigt länge om man bara tar 3 gr veckan

Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4

King Grub
2013-09-17, 17:03
BCAA är tre av EAA.

Och ja, du får säkert mer protein än du kan tänkas behöva redan.

björne92