handdator

Visa fullständig version : Träningsschema till sommaren 2014.


Mr2014
2013-09-16, 23:14
Hej!

Som rubriken lyder så behöver jag tips med ett träningsschema. Jag har läst på endel själv angående träning, men kände just nu att jag behöver lite "experthjälp" och hoppas att jag kan få det här.


Om mig:
Ålder: 20 år
Längd:186cm
Vikt: 86kg
Kroppsbyggnad: Bredaxlad och hyffsat bra kroppsform med hållning osv. Jag är inte precis tjock heller. Snarare lite för "go" bara om man säger så! Har alltså ett överflöd av fett på min kropp, det mest infekterade och synliga området är magen.

Styrka:
Bänk: 60-65kg
Chins: 2
Marklyft: ca 120
Squats: ca 80kg


Mina mål:
-Öka i både volym och styrka.
-Bli av med mitt överflöd av fett.
-Vara i form till sommaren 2014.

Frågeställning:
-Stronglift 5x5/Starting Strenght eller 3,4 eller 5dagars splittar?
-Påbörja "deffen" redan nu, sakta med säkert eller "bulka" nu och deffa ett par månader innan sommaren nästa år?
-Konditionsträning eller inte?

Övriga tips och råd uppskattas!!


Mvh
Mr2014

sp0941
2013-09-16, 23:44
Frågeställningar:

1 - Känns som om du lär kunna gaina på whatever schema du än kör, men kör på ett beprövat som nåt av de förstnämna i din frågeställning.

2 - Gör inte misstaget att deffa först, bygg så du har nåt att deffa fram.

3 - Bestäm själv. tycker om du om att springa, spring. Tycker du itne om det. Skit i det. Undrar du om fördelar vs nackdelar med cardio, sök och du skall finna.

Övrigt råd; fokusera på en sak i taget. Bygga eller shredda. Träning tar tid, låt den göra det. Optinoja inte, och läs. Prova och testa dig fram. Bara för att nåt backas här på kolo av alla med 100+ postcount, betyder det itne att din kropp komemr svara likadant även om det finns mer eller mindre grundläggande "regler" som gäller alla människor. There you go. Lycka till.