handdator

Visa fullständig version : kramp/sendrag i magen


guden2010
2013-09-16, 17:45
Alltid när jag ska köra mage får jag kramp i vänstra magmuskeln längst upp, alltså jämt, kan inte köra maga pga av det, även när jag sitter och skiter ibland så får jag sendrag/kramp i magen.

hur fan ska jag få bort det, börjat lira innebandy igen, missa man mål, eller gjorde en dålig motagning/passning var det 20 armhävningar som gällde, missa man igen var det 20 situps och under situpsen fick jag sån där jävla kramp efter 3 situps igen.

det är bara i magen också aldrig i nån annan muskel

Röda Björnen
2013-09-16, 19:54
Jag har också haft detta problem och inte kunnat göra varken dragonflags eller någon magövning utom magmaskin i flera veckor. Vad det beror på vet jag ej så, BRA TRÅD!

guden2010
2013-11-23, 14:17
bump

Jockejr
2013-11-23, 15:06
Jag får kramp dagen efter magträning, satt och gjorde nummer 2 på toaletten och när jag krystade kom krampen. Försökte sitta kvar men icke... mitt i bajset fick jag ställa mig upp och luta mig bakåt för att minska smärtan.

Numer skiter jag aldrig dagen efter tung magträning.

dauit
2013-11-23, 15:45
Jag hade samma men efter ett tips från en styrkeöyftare på gymmet om att köra mage oftare, efter det har jag inte fått den krampen ni pratar om.

Varför det uppstår lämnar jag över till mer kunniga personer, har ett par teorier på lager men jag håller dom inom mig tills vidare.


Sent from my iPhone using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)