handdator

Visa fullständig version : 2500-3000 kalorier om dan - tips på mat


jiJeJy
2013-09-16, 06:50
Jag är jättedålig på mat och det enda jag äter är typ äggröra, kyckling+ris+wokgrönsaker och havregrynsgröt. Skulle någon snäll själ kunna hjälpa mig med nåt bra matschema som man kan köra varje dag? Jag ska tydligen äta 2500 kalorier om dan men eftersom jag bulkar bör jag väl ligga på runt 500 i överskott va? Uppskattar om maten osv är så billig som möjligt!

R Scarpa27
2013-09-16, 06:55
kör en varierad kost.
så blir inget dåligt.

du har ju massa mer att äta istället för bara enformighet.
spaghetti, all form av kött med variation funkar kanon,.
bröd, bönor, ja egentligen mycket finns ju en del mat.

fokusera på träningen, käka och vila.
just 500 i överskott är ju säkerheten mestadels dock rätt klokt i vissa fall.
men överskott ska du ju hålla som sagt vid byggande.

Halvar
2013-09-16, 09:12
shit vad lata alla är och ska ha allt serverat.Så dålig är du inte så att du inte kan fantisera ihop vad du ska äta

Kvicksilver
2013-09-16, 09:21
Varför kör du bara på "kyckling+ris+wokgrönsaker och havregrynsgröt" när du vill hamna på överskott?
Kör på mer "vanlig mat" som oftast innehåller mer kalorier.
Först ser du till att du får i dig rätt mängd med protein och fett sen fyller du upp ditt behov med kolhydrater. Ris, pasta, potatis, grovt bröd, musli, havre mm. Pizza är ju smaskigt.
Upptäcker du att du efter några veckor går upp för snabbt och lägger på dig mest fett.... minska kolisarna något tills du hittar rätt hastighet på din viktökning.
3000 kalorier är ingen jättemängd mat trots allt.

Halvar
2013-09-16, 17:28
Varför kör du bara på "kyckling+ris+wokgrönsaker och havregrynsgröt" när du vill hamna på överskott?
Kör på mer "vanlig mat" som oftast innehåller mer kalorier.
Först ser du till att du får i dig rätt mängd med protein och fett sen fyller du upp ditt behov med kolhydrater. Ris, pasta, potatis, grovt bröd, musli, havre mm. Pizza är ju smaskigt.
Upptäcker du att du efter några veckor går upp för snabbt och lägger på dig mest fett.... minska kolisarna något tills du hittar rätt hastighet på din viktökning.
3000 kalorier är ingen jättemängd mat trots allt.

Varför måste han börja äta så kallad vanlig mat och pizza bara för att han bulkar.Finns väl ingen orsak om han inte tycker det är nått besvär.Kycklingwok med ris,äggröra å havregryn är väl så vanlig mat det kan bli

Vanish
2013-09-16, 17:48
Jag är jättedålig på mat och det enda jag äter är typ äggröra, kyckling+ris+wokgrönsaker och havregrynsgröt. Skulle någon snäll själ kunna hjälpa mig med nåt bra matschema som man kan köra varje dag? Jag ska tydligen äta 2500 kalorier om dan men eftersom jag bulkar bör jag väl ligga på runt 500 i överskott va? Uppskattar om maten osv är så billig som möjligt!

This:

shit vad lata alla är och ska ha allt serverat.Så dålig är du inte så att du inte kan fantisera ihop vad du ska äta

kör en varierad kost.
så blir inget dåligt.

du har ju massa mer att äta istället för bara enformighet.
spaghetti, all form av kött med variation funkar kanon,.
bröd, bönor, ja egentligen mycket finns ju en del mat.

fokusera på träningen, käka och vila.
just 500 i överskott är ju säkerheten mestadels dock rätt klokt i vissa fall.men överskott ska du ju hålla som sagt vid byggande.

Haha va? Flummigaste meningen 2013? :smash:

Pröva du att ligg på ett 500kcal överskott och se vad som händer. Angående maten håller jag helt Halvar att lite får du faktiskt ta reda på själv. Det är inte jättesvårt att köpa en bok eller titta/söka i forumet här eller google

R Scarpa27
2013-09-16, 18:19
This:





Haha va? Flummigaste meningen 2013? :smash:

Pröva du att ligg på ett 500kcal överskott och se vad som händer. Angående maten håller jag helt Halvar att lite får du faktiskt ta reda på själv. Det är inte jättesvårt att köpa en bok eller titta/söka i forumet här eller google


kanske lite otydligt gnällspik...
det jag menade är att just 500kcal överskott är för att säkra överskottet.

du kan ju lika väl bygga på 200kcal överskott, men inte lätt att vet exakt hur mycket man förbrukar under ett dygn därav 500.

flumm-guldet 2013-jag är en vinnare.

Vanish
2013-09-16, 18:51
Jag förstod hur du menade men det innebär inte att meningen fortfarande inte är flummig! ;) Håller för övrigt med dig! Det är väldigt svårt att pricka in 200kcal överskott även om det kanske skulle resultera i en mer "opti" viktökning.

"säkerheten mestadels dock rätt klokt i vissa fall" - 2013 :)

Halvar
2013-09-16, 20:50
[QUOTE=Vanish;6643603]This:





Haha va? Flummigaste meningen 2013

måste vara han wzup2k blabla lr vad han heter som har ett dubbelkonto.Han skriver lika skumt som R scarpa haha

Chilla mamma
2013-09-16, 21:08
Ät pannkakor. Enkelt, billigt, och gott.

Släng ihop en smet på 2.5 dl vetemjöl, 6 dl röd mjölk och 3 ägg.

1095 kcal
54g protein
138g kolhydrater
35g fett