handdator

Visa fullständig version : Bubblan börjar med 5/3/1


Sidor : [1] 2 3

Bubblan84
2013-09-15, 18:03
Tjabba!
Är en karl från Luleå som är 29 år. Bor med sambo i en trea och har hennes kids varannan vecka. Jobbar heltid varierande tider och tränar på Fitness24seven i Luleå.

Träningsbakgrund: Fotboll från 7-16 års ålder, blev även en hel del slalom och testade på en del andra sporter under den tiden. Dock inte hockey vilket man skulle kunnat tro med tanke på hockeyarslet, men det är nog fotbollen och slalomen bovarna till! :D
Från 16-20 års ålder blev det en hel del styrketräning i omgångar om några månader åt gången. Den längsta perioden hade jag väl när jag gjorde värnplikten, höll väl i 7 månader innan jag åkte på körtelfeber som höll mig helt borta från träning i ett helt år. Formen jag hade då var länge den bästa jag haft i mitt liv.
Efter det har det ibland gått några år mellan mina träningsperioder och jag har varit sjuk och trött sjukt mycket. 2009-2010 tränade jag ganska seriöst igen och kom i rätt ok form innan det åter igen blev ett långt uppehåll på närmare ett år. I mitten på 2011var det upp på hästen igen och här höll jag igång i ungefär ett år och byggde upp den bästa styrka jag någonsin har haft. Sedan kom våren och deffen och jag gick fullkomligt in i väggen igen.
Den sommaren kom vändningen i mitt liv då jag blev diagnoserad med hypotyreos, låg ämnesomsättning, vilket en läkare hittade bevis på i prover från redan när jag var 16-17 år... Det är pga detta jag ofta bränt ut mig och blivit sjuk. Kroppen har inte kunnat återhämta sig normalt och immunförsvaret har varit botten.
Jag höll mig borta från träningen då jag mådde sjuuukt skit i sex månader. I oktober 2012 hittade jag tillbaka till gymmet och har kört på sen dess. Har kört betydligt lugnare än förut och blivit mycket bättre på att lyssna på kroppen.
En av anledningarna till att jag tränat lugnare senaste året är pga att jag slet sönder min vänstra axel när jag körde marklyft våren 2012.

Nu har jag kört ett program jag fått av en sjukgymnast ett tag och axeln känns något bättre men långt ifrån bra ändå. Vill därför inte köra så tunga vikter riktigt ännu. Tänker långsiktigt och därför verkar någon variant av Jim Wendlers 5/3/1 vara ruskigt intressant, däremot kommer jag att skruva ner vikterna rejält från mina 1RM i de olika övningarna så att jag på så sätt får lite rehabaktiga träningspass första månaderna.
Har kört alldeles för ofta till fail förr, förutom senaste året, och haft alldeles för hög volym på mina träningspass. Även det är förstås en av anledningarna till att jag ofta bränt ut mig.
Ju äldre man blir, desto visare blir man, eller hur?! ;D

Mina tidigare repmaxningar är 9 reps på 100 kg i bänkpress, 5 reps på 160 kg i marklyft och 10 reps på 130 kg i knäböj. Inte koll på militärpressen då jag kört andra övningar. Marklyften var nog med hyfsad bananrygg och knäböjen var långt ifrån ATG. Kör numer betydligt lättare vikter och mycket djupare böj än förr. Ligger en bra bit ifrån detta just nu efter ett träningsår med ganska lätta vikter och lågt kaloriintag.

Har alltså problem med vänsteraxeln och armbågen på vänster arm, lite åt musarms-/tennisarmshållet. Kommer därför att lägga mina teoretiska 1RM långt ifrån var de ligger i verkligheten för att kunna träna rehabinspirerat.
Såhär tänkte jag lägga upp mina träningspass nu närmsta tiden:

Måndag

Uppvärmning - Cuffar

Militärpress – 5/3/1
Smalbänk 3x10
Sidolyft 3x10
Chins – 5x
Stångcurl 4x10
Omvänd curl (lätt, rehab för underarm) 2x10


Tisdag

Uppvärmning - cuffar - frivändningar

Marklyft – 5/3/1
Frontböj 3x10
Bencurl 3x10
Ryggresningar (lätta) 3x10
Mage – 5x10 reps


Torsdag

Uppvärmning - Cuffar

Bänkpress - 5/3/1
Hantelpress 3x10
Stångrodd 3x8-10
Chins 5x
Tricepsextensions med stång 4x10


Fredag

Uppvärmning - cuffar - frivändningar

Knäböj - 5/3/1
Utfall 3x10
Benspark – 3x10
Bencurl 3x10
Vadpress 3-4x15


Ursäkta den långa, torra texten! :D

Bubblan84
2013-09-17, 16:31
Har nu hunnit med ett pass baserat på militärpress och ett pass baserat på marklyft. Som jag tidigare nämnt så har jag skruvat ner mitt 1RM rejält, dels för att få lite mer rehabinspirerade pass pga skada i min vänstra axel/skuldra. Dels för att jag har kört på med ganska lätta vikter sen i julas och nött på med 12-20 reppare i princip utan att gå till fail, så viktvanan finns inte över huvudtaget.
Har inte kört axlar alls på flera månader så jag hade ingen aning om var jag skulle sätta mitt 1RM. Marklyftet är det samma med, har testat några gånger men har jag kört halvtungt har axeln börjat göra ont igen.
Jag börjar köra 5/3/1 just för att få vikterna jag ska köra på papper vilket gör det lättare för mig att hålla tillbaka. Har alltid haft stora problem med att mitt psyke pallar mer än min kropp och jag har ofta velat mer än vad min kropp klarat av att prestera. Det är inte bra i det långa loppet, med 5/3/1 får jag möjligheten att nöta in god teknik på lätthanterliga vikter.

Började med att basera mitt 1RM i militärpressen på 44 kg och 100 kg i marklyften. Vilket är lååångt ifrån mina egentliga 1RM i dessa övningar.
Kommer att lägga av vid max 14 reps på mina +set i militärpress och bänkpress och 12 reps i böj och mark. Detta för att säkra korrekt utförande och att första cyklerna hålla lite rehabaktiga pass och låta framförallt vänster skuldra få gott om återhämtning.

Första passen var det inga problem alls att komma upp i 14 respektive 12 reps och det känns riktigt bra i axeln än så länge.
Frontböjen var dock sjukt mycket jobbigare än jag hade förväntat mig som komplement till marklyft. Känns lättare efter böj?! Iofs var squatracket upptaget så jag fick göra en frivändning som start inför varje set frontböj :)

Bubblan84
2013-09-17, 16:43
Just det, så här så träningspassen ut:

Måndag
Uppvärmning - Cuffar

Militärpress – Värmning 3 set med 20-25 kg sen 5x30 kg, 5x35 kg och 14x37,5 kg
Smalbänk 3x10 med 60 kg
Sidolyft 3x10 med 7,5 kg
Chins – 5x5 med kroppsvikt på83-84 kg
Stångcurl 4x10 med 27,5 kg
Omvänd curl (lätt, rehab för underarm) 2x10 med 17,5 kg (lite mindre än normal stång)


Tisdag
Uppvärmning - cuffar - frivändningar

Marklyft – 5/3/1 Värmning 3 set sen: 5x65 kg, 5x75 kg och 12 x 85 kg
Frontböj 3x10 med 60 kg
Bencurl 3x10 med 65 kg
Ryggresningar (lätta) 3x10 med enbart kroppen
Mage – 5x10 reps långsamma crunches utan vikt

Määng
2013-09-17, 17:05
Har tydligen satt den här tråden som prenumeration. Minns inte att jag gjort det men gött i alla fall!

Har för mig att jag läste att när Wendler kom på 5/3/1 så gjorde han det så att han satte upp ett mål han ville lyfta om typ tolv månader kanske och så satte han sina max så han skulle nå sitt mål om exakt tolv månader om allt gick som det skulle. Han fick med andra ord börja väldigt lätt. Något liknande kanske kan vara kul?

Annars så kör på som du tänkt bara du verkar ju ha lagt ner en del tid på din plan. :)

Bubblan84
2013-09-17, 17:13
Har tydligen satt den här tråden som prenumeration. Minns inte att jag gjort det men gött i alla fall!

Har för mig att jag läste att när Wendler kom på 5/3/1 så gjorde han det så att han satte upp ett mål han ville lyfta om typ tolv månader kanske och så satte han sina max så han skulle nå sitt mål om exakt tolv månader om allt gick som det skulle. Han fick med andra ord börja väldigt lätt. Något liknande kanske kan vara kul?

Annars så kör på som du tänkt bara du verkar ju ha lagt ner en del tid på din plan. :)

Haha, så kan det gå! ;)
Skulle tippa på att jag landar på ganska okej vikter om ca ett år, bör ligga på nya PB i bänk, böj och militärpress iaf och närma mig PB i marklyften. Har tänkt över det ganska noga, ja :) Beroende på hur det känns kanske jag ökar lite snabbare i några övningar då jag ligger så långt ifrån mina egentliga PBn. Men då ska axeln kännas väldigt stabil innan jag ger mig på något sånt :)

Määng
2013-09-17, 17:17
Ser att du är från Luleå. Kanske var därför jag la en prenumeration. :)

Bubblan84
2013-09-17, 17:28
Ser att du är från Luleå. Kanske var därför jag la en prenumeration. :)

Se där! Lulebo du också?
Kollade in snabbt och såg att du också är inne på 5/3/1?

Määng
2013-09-17, 17:33
Se där! Lulebo du också?
Kollade in snabbt och såg att du också är inne på 5/3/1?

Nä längre norr. Ö*E*K*L*X. Vill inte skriva ut orten för määng+ det gör ett så pricksäkert sökresultat på google. :)

Haha ja du jag är inne på det mesta. Brukar köra 5/3/1 i perioder medan jag funderar på vad jag ska göra. Blir sällan mer än 4 cykler. :)

Har gett mig in på TriPhase nu i alla fall så förhoppningsvis så lyckas jag hålla min fuckarounditis i styr.

Bubblan84
2013-09-17, 18:03
Nä längre norr. Ö*E*K*L*X. Vill inte skriva ut orten för määng+ det gör ett så pricksäkert sökresultat på google. :)

Haha ja du jag är inne på det mesta. Brukar köra 5/3/1 i perioder medan jag funderar på vad jag ska göra. Blir sällan mer än 4 cykler. :)

Har gett mig in på TriPhase nu i alla fall så förhoppningsvis så lyckas jag hålla min fuckarounditis i styr.

Hähä, jaså! :)
Åfan, varför kör du inte på längre än så? För låg volym?

Määng
2013-09-17, 18:09
Hähä, jaså! :)
Åfan, varför kör du inte på längre än så? För låg volym?

Njae är ju ganska lätt att styra volymen själv. Jag har helt enkelt inte ro att köra det längre, tycker det blir för tråkigt. :(

Bubblan84
2013-09-17, 18:23
Njae är ju ganska lätt att styra volymen själv. Jag har helt enkelt inte ro att köra det längre, tycker det blir för tråkigt. :(

Jo, precis. Men grundschemana har rätt låg volym jämfört med vad jag är van med :) Har skön volym nu känns det som, även om det är en walk in the park just nu jämfört med vad det kommer att bli framöver. Lyckligtvis är jag en sån där som kan nöta på hur länge som helst med något, bara det går framåt och det lär det göra närmsta året i alla fall som upplägget känns nu.

Lärde mig det där med tålamod när jag nötte massa poker under lång tid för några årsen :P

Määng
2013-09-17, 19:20
Jo, precis. Men grundschemana har rätt låg volym jämfört med vad jag är van med :) Har skön volym nu känns det som, även om det är en walk in the park just nu jämfört med vad det kommer att bli framöver. Lyckligtvis är jag en sån där som kan nöta på hur länge som helst med något, bara det går framåt och det lär det göra närmsta året i alla fall som upplägget känns nu.

Lärde mig det där med tålamod när jag nötte massa poker under lång tid för några årsen :P

Själv var jag tvungen att lägga ner pokern pga brist på tålamod. :)

Bubblan84
2013-09-17, 20:00
Själv var jag tvungen att lägga ner pokern pga brist på tålamod. :)

Haha, många har den vägen vandrat! Så blev det iofs för mig också till slut... Eller ja, konkurrensen blev för hård till slut i och med alla trackerprogram så vinsterna blev för små för att det skulle vara lönt att fortsätta. Lika bra det, så kunde jag satsa på styrketräning istället :)

Bubblan84
2013-09-18, 16:21
Vilodag idag. Hade kunnat vara jobbigt men en hosta som smugit sig på några dagar gör att det faktiskt känns riktigt skönt att vila och slippa pressen att prestera på gymmet :)
Hoppas bara halsen/hostan är bättre till imorgon eller senast i övermorgon så jag slipper fakka upp programmet redan första veckan...

Nano-Sekund
2013-09-18, 18:38
Välkommen !

Kommer att följas :)

Bubblan84
2013-09-18, 21:39
Välkommen !

Kommer att följas :)

Tackar, Ola!
Vad kul! Dig har jag redan följt ett tag via 4-Klövern som har varit en del av min inspiration, riktigt kul att du hittade hit! :)

Bubblan84
2013-09-19, 19:38
Förkyld som en örn när jag vaknade idag. Ingen träning.. Har kurerat hårt hela dagen med färsk vitlök och pressat citron i vatten.

Stats för tillfället:

Längd: 176 cm
Vikt: 83-84 kg
Vader: 39-40 cm
Lår: 59 cm
Anus: 100 cm (ja, jag gillar att kalla hela arslet för anus! :D )
Midja: 88 cm (efter stor frukost)
Bröstkorg: 115-116 cm (vid latsflex)
Överarmar: 37,5 cm (alltid varit sämsta muskelgruppen...)
Underarmar: 29 cm (skrämmande tanigt)

Var nere på under 75 kg i juli, sen dess har jag bulkat stadigt. Tanken är att ta personligt viktrekord i vinter, mest bara för att det är kul :P Har som mest vägt 89 kg så jag satsar på 90 kg, sen ska det deffas ner till 78-79 kg. Pallar inte att gå lägre än så, blir så satans tunn! :D

Bubblan84
2013-09-20, 18:07
Fortfarande däckad i förkylningen. Är nog bara att ställa in sig på att det inte blir någon träning förrän efter helgen. Får börja om träningsprogrammet från början igen. Det jublar nog vänsteraxeln över. Lätta vikter mår han bra av :D

Har kämpat mot förkylningen i alla fall, massor med citronvatten och gjorde 600 gram köttfärssås med 8 vitlöksklyftor i. Här ger vi inte upp utan kamp!

Bubblan84
2013-09-24, 08:23
Har blivit lite grisbulk senaste veckan. "När man är förkyld fåååår man äta skitmat, glass, snacks och godis!....." Haha, vågen stod på 86 kg i morse före frukost med bara kallingarna på, så kan inte skylla på att kläderna vägde. Förkyld ännu och det känns som att huvudet är i en burk. Får se när det går att träna igen, ingen idé att stressa över det. Blir det denna vecka så blir det en lugn comeback sen kör jag om mitt 5/3/1-program från början nästa vecka.
Har all tid i världen för progression framöver så jag tänker inte stressa på den fronten heller.

Bubblan84
2013-09-30, 10:46
Comeback idag efter förkylningen. Sambon blev däckad igår i en NY jävla förkylning. Känner att nåt nytt är på väg att gro i mig igen också... SUCK! Nåja, jag drog av ett träningspass i morse innan det hunnit bryta ut helt på mig. Får se om man lyckas hålla det i utbrytningsstadiet. Med min tur... Knappast.
Var riktigt segt idag, körde med ännu lättare vikter och trots att jag var långt ifrån slut började jag må illa och kände mig svimfärdig. Så jag avbröt i förtid.

Måndag
Uppvärmning - Cuffar

Militärpress – Värmning 1 set med 20 kg sen 5x30 kg, 5x35 kg och 12x37,5 kg
Smalbänk 3x10 med 50 kg
Sidolyft 3x10 med 7 kg
Chins – 5x5 med kroppsvikt på 85-86 kg
Stångcurl 2x10 med 27 kg

LIFT
2013-10-03, 17:15
Otur där med förkylning!
Blev du förkyld igen?

Jag kör också på Fitness24Seven i Luleå :D

Bubblan84
2013-10-03, 19:53
Otur där med förkylning!
Blev du förkyld igen?

Jag kör också på Fitness24Seven i Luleå :D

Haha, jodu! Sitter här och har haft ont i halsen flera dagar och lätt rethosta. Kurerar som fan med pressad citron i vatten, vitlök, andra kosttillskott och ramslök som jag köpte på internationella matmarknaden för några veckor sen :)
Går väl sakta åt rätt håll men jag får nog räkna med att stryka resten av den här veckan :/

Jaha, sedär! Då har vi säkert tränat samtidigt nån gång! När brukar du träna? Kör oftast på förmiddan då jag jobbar mycket kväll :)

LIFT
2013-10-03, 20:39
Haha, jodu! Sitter här och har haft ont i halsen flera dagar och lätt rethosta. Kurerar som fan med pressad citron i vatten, vitlök, andra kosttillskott och ramslök som jag köpte på internationella matmarknaden för några veckor sen :)
Går väl sakta åt rätt håll men jag får nog räkna med att stryka resten av den här veckan :/

Jaha, sedär! Då har vi säkert tränat samtidigt nån gång! När brukar du träna? Kör oftast på förmiddan då jag jobbar mycket kväll :)

Oj, tråkigt :(
Är väl förkylningstider nu. Min flickvän är smått förkyld och henne ska jag till imorgon och vara hos i helg, så får själv ta och försöka att inte bli smittad. Dock tror jag hennes förkylning börjar gå över.

Jag brukar oftast träna på morgonen/dagen eller på kvällen. Tränar i princip aldrig mellan 15 och 20 då jag tycker det brukar vara så fullt där.
Gymmet har ju verkligen exploderat med folk, i Mars/April månad då jag och polaren (MattiasP90 på Kolozzeum) körde på kvällarna så var det tomt vid kl 22:30 redan. Igår när jag körde vid kl 23:30 så var det fortfarande flera som tränade.
Blir mest allt mellan kl 09:00 och 13:00, samt om kvällen mellan 21:00 till 01:00.

Bubblan84
2013-10-04, 16:05
Oj, tråkigt :(
Är väl förkylningstider nu. Min flickvän är smått förkyld och henne ska jag till imorgon och vara hos i helg, så får själv ta och försöka att inte bli smittad. Dock tror jag hennes förkylning börjar gå över.

Jag brukar oftast träna på morgonen/dagen eller på kvällen. Tränar i princip aldrig mellan 15 och 20 då jag tycker det brukar vara så fullt där.
Gymmet har ju verkligen exploderat med folk, i Mars/April månad då jag och polaren (MattiasP90 på Kolozzeum) körde på kvällarna så var det tomt vid kl 22:30 redan. Igår när jag körde vid kl 23:30 så var det fortfarande flera som tränade.
Blir mest allt mellan kl 09:00 och 13:00, samt om kvällen mellan 21:00 till 01:00.

Jo, det är ju det. Blir smittad från alla håll och kanter då både jag och min sambo jobbar på varsin stor arbetsplats och hennes kids går skola/dagis så det är verkligen fullkomligt omöjligt att undgå smitta. Så om några år är mitt immunförsvar osårbart! :D

Ja, ingen idé att gå dit eftermiddag/tidig kväll. Ännu värre blir det alltid i januari och månaden inför sommaren :D

Bubblan84
2013-10-07, 12:53
Ingen träning sen i måndags, ont i halsen ännu och hosta från tammefan längst ner i lungorna... Jävla börda! Hursom köpte jag några nya träningstishar på Stadium Outlet i lördags. Från att ha varit en mediumkille med mina 75 kg på 176 cm i sommar har jag gått till att bli en stabil L-XL-kille nu med min 86 kg :D
Är inte så fet som jag trodde jag skulle vara med en viktuppgång på drygt 10 kg. Var iofs som en tom ballong när jag vägde 75 kg så fram till 80 kg var det mest bara muskeltrycket sm ökade :P

LIFT
2013-10-09, 08:44
Hur är det idag? :) fortfarande förkyld?
Brukar du logga vad du äter? tänkte om du är strikt med bulken och inte vill bulka för snabbt alternativt om du vill vara säker på att du ligger i överskott?

arogen
2013-10-09, 09:10
Comeback idag efter förkylningen. Sambon blev däckad igår i en NY jävla förkylning. Känner att nåt nytt är på väg att gro i mig igen också... SUCK! Nåja, jag drog av ett träningspass i morse innan det hunnit bryta ut helt på mig. Får se om man lyckas hålla det i utbrytningsstadiet. Med min tur... Knappast.
Var riktigt segt idag, körde med ännu lättare vikter och trots att jag var långt ifrån slut började jag må illa och kände mig svimfärdig. Så jag avbröt i förtid.

Måndag
Uppvärmning - Cuffar

Militärpress – Värmning 1 set med 20 kg sen 5x30 kg, 5x35 kg och 12x37,5 kg
Smalbänk 3x10 med 50 kg
Sidolyft 3x10 med 7 kg
Chins – 5x5 med kroppsvikt på 85-86 kg
Stångcurl 2x10 med 27 kg

Grymma militärpressar! :)

Bubblan84
2013-10-09, 10:03
Grymma militärpressar! :)

Tackar! Dock rätt chill nu jämfört med vad jag kunde träna på innan jag skadade rotatorcuffen. Men det känns bra att överhuvudtaget kunna köra militärpressar nu utan att känna smärta :)

Bubblan84
2013-10-09, 10:20
Hur är det idag? :) fortfarande förkyld?
Brukar du logga vad du äter? tänkte om du är strikt med bulken och inte vill bulka för snabbt alternativt om du vill vara säker på att du ligger i överskott?

Nu har det lättat, comeback imorgon! :)
Nej, jag orkar inte logga vad jag äter nu. Går på feeling, har några bulkar och deffar i bagaget så kan se och känna om jag landar på över/underskott. Blir ungefär samma intag av kött/protein på deff/bulk bara tillbehören som skiljer sig åt i mängd :)
Väger mig då och då för att se att det går åt rätt håll :) Vid 90 kg kommer jag att köra kortare deff/bulk tills det blir vår och jag kör en längre deff ner till 80 kg :) (Kört lite åt grisbulkshållet nu ett par månader, det är jag värd efter ett år på rätt lågt kaloriintag)

arogen
2013-10-10, 18:10
Tackar! Dock rätt chill nu jämfört med vad jag kunde träna på innan jag skadade rotatorcuffen. Men det känns bra att överhuvudtaget kunna köra militärpressar nu utan att känna smärta :)

Oj, vad hände och hur skadade du den?

Bubblan84
2013-10-10, 18:48
Oj, vad hände och hur skadade du den?

Stenhård träning där jag gick till fail för ofta, tränade för ofta och hade alltför aggressiv progression. Till slut sa det pang när jag körde marklyft märkligt nog :/

Bubblan84
2013-10-10, 18:57
Comeback idag efter en helvetes grisförkylning, boom schakalack, boom schakalack!

Bengtpress 5/3/1 på schemat! Wave 1 på cykel 1.

Bengtpress - 5/3/1 - 5x57,5 kg, 5x67,5 kg, 5+ set landade på 12x75 kg
Lutande hantelpress 3x10 med 26 kg hantlar
Stångrodd 8x50 kg, 8x60 kg, 8x70 kg och 6x80 kg
Chins 3 set 5 reps
Tricepsextensions med stång 4x10 30 kg

Hade lite ångest inför bänken då jag kört rehab länge och det var längesen jag hade mer än 60 kg på stången, dessutom varit sjuk flera veckor. Ingen viktvana så jag förväntade mig faktiskt inte att orka mer än 5 reps på 5+ setet. Var en lättnad att orka en 12a och ha massor kvar i tanken. Det lovar gott för framtiden, kommer att klara många cykler innan jag kommer till ett stopp :)
Imorgon knäböj 5/3/1, spännande! Lite småkänningar i högra benet, lite överbelastat efter 10 mil cykling per vecka på gammal gubbcykel utan växlar senaste månaderna och två tunga böjpass i veckan. Ibland backintervaller på det. Nu har jag i alla fall slutat cykla till jobbet och jag vilar från backintervaller också samt har bara ett böjpass i veckan så det borde bli bättre snart. Blir det värre får jag lugna mig några veckor med böjen, men sköter jag bara stretching och knådning av låren så bör det snart bli bättre :)

LIFT
2013-10-10, 20:02
Härligt med comeback! :)
Grymma vikter du kör på!

Bubblan84
2013-10-11, 06:58
Härligt med comeback! :)
Grymma vikter du kör på!

Mycket härligt!
Tackar, hehe jag som tycker jag har sänkt vikterna så jävulskt :P

Får se hur det blir med träning idag, vaknade med ont som fan i högra halsmandeln... Om det går över så blir det ett lätt benpass där jag inte tar några extra reps på 5+ setet.

Bubblan84
2013-10-11, 09:03
Blir ingen träning. Sambon har haft precis samma ensidiga halsont i ett par dagar. Förbannade jävla virus! Lämna mig ifred!!

Såg Pumping iron igår kväll med damen, förjävla kung rulle som man bara måste se då och då :) Arnold har varit hennes idol när hon var liten, toknajs att kunna se sån film med damen. Vad som är lite ballt är att hennes farsa var förjävla lik Arnold när han var yngre, grymt bitig också så likheten fanns inte bara i ansiktet. När de var utomlands fick han inte vara ifred då alla skrek efter Arnold :D
Efter det såg vi Total rebuild där Arnold gjorde comeback och vann sin 7e Mr Olympia. Jävligt coolt att få se Tom Platz och Frank Zane på scenen också. Tom Platz såg ju precis ut som Brad Pitt i Inglorious Basterds fast jävligt mycket bitigare, framförallt benen och tre gånger så feta käkmuskler :D
Vete fan om Arnold borde ha vunnit 1980 faktiskt, var många som var i riktigt bra form där! Men de gillade väl den symmetri han hade, med lite mindre ben än vad många andra på scenen hade.
De var nog lite mer discobyggare på 80-talet :D

LIFT
2013-10-14, 20:59
hur går det? frisk snart? :D
btw, jag är ledig alla onsdagar. Så om du skulle träna någon onsdag och vill träna med någon så hojta :D
Min polare brukar träna då och då (MattiasP90 på kolozzeum), men han har inte prioriterat gymmet alls de senaste 2 veckorna, men om man har tur kanske man även kan få med honom. Får annars ta och släpa/bära han till gymmet.

Bubblan84
2013-10-15, 15:14
hur går det? frisk snart? :D
btw, jag är ledig alla onsdagar. Så om du skulle träna någon onsdag och vill träna med någon så hojta :D
Min polare brukar träna då och då (MattiasP90 på kolozzeum), men han har inte prioriterat gymmet alls de senaste 2 veckorna, men om man har tur kanske man även kan få med honom. Får annars ta och släpa/bära han till gymmet.

Frisk nu, just hemkommen från gymmet. Ledig idag så jag sov ut rejält från ca 00.30 till närmare 11.00, fyfan så skönt! :)
Imorgon tänkte jag träna runt 10.15 eller så lite marklyft och frontböj, börjar jobba 12.00.

Dagens pass

Uppvärmning - Cuffar

Militärpress – 5/3/1 3x32,5 kg, 3x37,5 kg och 3+ set landade på 12x42,5 kg
Snebänk 3x10 på 55 kg
Sidolyft 3x10 på 8 kg
Chins – 5x5 kv
Stångcurl 4x10 27,5 kg
Omvänd curl (lätt, rehab för underarm) 2x10 22 kg

5+ setet skulle vara på 40 kg men jag läste av fel vecka så jag råkade lasta 2,5 kg för mycket. Men det gick bra ändå. Skönt att veta att jag gjorde 12 reps redan nu på det som är nästa veckas 1+ set :D
Vetskapen att jag har massor med muskelminne att plocka av är också betryggande. Borde kunna göra 12 reps som jag har som tak i många veckor framöver på mina arbetsset :)

Bubblan84
2013-10-16, 11:15
Dagens pass avklarat. Skönt såhär i början av programmet att vikterna är låga och att seten ligger långt ifrån fail. Min kropp behöver den "rehaben".

Uppvärmning - cuffar
Frivändningar 3x30 kg, 3x40 kg, 3x50 kg, 3x60 kg och 1x70 kg, LÄTT!

Marklyft – 5/3/1 3x70 kg, 3x80 kg och 3+ setet landade på 12x90 kg LÄTT och långt ifårn fail.
Frontböj 3x10 50 kg
Bencurl 3x10 55 kg
Ryggresningar (lätta) 3x10 kv 1 set 2x10 kg
Mage – 5x10 reps, crunches med kv 3 set och 2 set i maskin på drygt halva stacken.

Känner mig fräsch nu efteråt. Skönt!

arogen
2013-10-16, 13:26
Dagens pass avklarat. Skönt såhär i början av programmet att vikterna är låga och att seten ligger långt ifrån fail. Min kropp behöver den "rehaben".

Uppvärmning - cuffar
Frivändningar 3x30 kg, 3x40 kg, 3x50 kg, 3x60 kg och 1x70 kg, LÄTT!

Marklyft – 5/3/1 3x70 kg, 3x80 kg och 3+ setet landade på 12x90 kg LÄTT och långt ifårn fail.
Frontböj 3x10 50 kg
Bencurl 3x10 55 kg
Ryggresningar (lätta) 3x10 kv 1 set 2x10 kg
Mage – 5x10 reps, crunches med kv 3 set och 2 set i maskin på drygt halva stacken.

Känner mig fräsch nu efteråt. Skönt!

Skönt pass! :) jag kör själv aldrig frontböj, fast jag vet att det är grymt bra. Framsida lår kör jag i smith-maskinen och i "benspark" rörelsen, annars cyklar, löper och promenerar jag mycket ju. Så tycker den delen av benen får sitt ändå :) prioriterar dock bansidan ganska mycket, brukar oftast köra knäböj, raka mark, benpress och bencurl på benpasset.

Bubblan84
2013-10-16, 13:40
Skönt pass! :) jag kör själv aldrig frontböj, fast jag vet att det är grymt bra. Framsida lår kör jag i smith-maskinen och i "benspark" rörelsen, annars cyklar, löper och promenerar jag mycket ju. Så tycker den delen av benen får sitt ändå :) prioriterar dock bansidan ganska mycket, brukar oftast köra knäböj, raka mark, benpress och bencurl på benpasset.

Mycket skönt! Men det kommer att kännas värre om några månader då vikterna ökas, nog för att pumpen i nedre ryggen är förjävlig av högreps mark inför frontböjen :D
Började köra frontböj i somras och blev kär direkt. Löper, cyklar och promenerar en hel del jag också. Det underhåller väl benen ok men vill man ha väx och styrka så måste det till tyngre träning :)

Juste, glömde att jag körde 2 set sittande vadpress med 20 reps idag. Lätt vikt men dra åt h-vete vad det brände vid slutet av seten!

Bubblan84
2013-10-16, 14:06
Skönt pass! :) jag kör själv aldrig frontböj, fast jag vet att det är grymt bra. Framsida lår kör jag i smith-maskinen och i "benspark" rörelsen, annars cyklar, löper och promenerar jag mycket ju. Så tycker den delen av benen får sitt ändå :) prioriterar dock bansidan ganska mycket, brukar oftast köra knäböj, raka mark, benpress och bencurl på benpasset.

Framsidan verkar få sig en hel del i ditt program ja. Det jag gillar mest med just frontböjen är att man kommer ner djupt och bålen får jobba på riktigt bra samtidigt som man får en riktigt skön känsla i benen :)

LIFT
2013-10-16, 20:02
Bra pass där ! :)
Höga vikter (enligt mig då) fastän du kör rehabing.
"Your warmup is my workout" :D

Hur kör du ditt schema nu? tänkte att det var ju onsdag idag och enligt ditt schema (det i första inlägget) så är inte onsdagar någon träningsdag?

Bubblan84
2013-10-16, 22:10
Bra pass där ! :)
Höga vikter (enligt mig då) fastän du kör rehabing.
"Your warmup is my workout" :D

Hur kör du ditt schema nu? tänkte att det var ju onsdag idag och enligt ditt schema (det i första inlägget) så är inte onsdagar någon träningsdag?

Hehe, lite tyngre än rehab men ändå lite rehabinspirerade vikter :)
Var sjuk i måndags så jag flyttade fram träningsdagarna en dag den här veckan. Blir vilodag imorgon då och det behövs, träningsvärk i hela kroppen nu då jag varit sjuk så länge och ovan träning :D

Kommer inte att köra deload efter första cykeln nu heller utan kör det efter nästa cykel. Detta då jag varit sjuk så mycket. Enligt Wendler är det numer ok att köra deload var sjunde vecka istället för var fjärde vecka också, det känns bra!
Kommer nog att köra deloadvecka var sjunde vecka nu i början medans vikterna är någorlunda lätta och jag känner mig fräsch i kroppen. Lär bli slitigare längre fram i programmet då vikterna ökar och då blir det nog oftare deload var fjärde vecka.

Bubblan84
2013-10-17, 12:34
Träningsvärken från helvetet idag! Var på massage hos min sjukgymnast, höll på att dö när trapzen knådades och det var en jävla tur att jag bara kör överkroppsmassage. Benen är som styltor idag! Får aldrig mer hända att jag är borta så här länge pga sjukdom! :D

Bubblan84
2013-10-18, 12:59
Just hemkommen från gymmet. Ledig idag, så även min sambo så jag fick med henne också!

Bänkpress 5/3/1

Uppvärmning - Cuffar

Bänkpress - 5/3/1 - 3x62,5 kg, 3x70 kg, 3+ setet landade på 11x80 kg
Hantelpress 3x10 25 kg hantlar
Stångrodd 8x50 kg, 8x60 kg, 8x70 kg, 8x80 kg, 6x80 kg
Chins 3,3,3
Latsdrag 3x8 på 61 kg
Tricepsextensions med stång 3x10 på 30 kg
Triceps pushdowns med rep 2x10 på lätt vikt

Tänkte innan bänken att jag skulle göra 10 reps, gjorde 11 och det var allt jag hade i mig idag. Styrkan bör bli bättre för varje vecka, har mycket att ta igen innan toppformen är nådd :)
Damen brukar köra 4x14 på 32,5 kg i bänken men jag tänkte att när jag är med som pass så ska hon få köra tyngre. Även hon har varit sjuk i flera veckor så hon var rätt ut form. Fick iaf iväg några reps (2-3 själv) på 40 kg vilket jag tycker är bra för en tjej som just börjat träna :)

arogen
2013-10-18, 13:07
Just hemkommen från gymmet. Ledig idag, så även min sambo så jag fick med henne också!

Bänkpress 5/3/1

Uppvärmning - Cuffar

Bänkpress - 5/3/1 - 3x62,5 kg, 3x70 kg, 3+ setet landade på 11x80 kg
Hantelpress 3x10 25 kg hantlar
Stångrodd 8x50 kg, 8x60 kg, 8x70 kg, 8x80 kg, 6x80 kg
Chins 3,3,3
Latsdrag 3x8 på 61 kg
Tricepsextensions med stång 3x10 på 30 kg
Triceps pushdowns med rep 2x10 på lätt vikt

Tänkte innan bänken att jag skulle göra 10 reps, gjorde 11 och det var allt jag hade i mig idag. Styrkan bör bli bättre för varje vecka, har mycket att ta igen innan toppformen är nådd :)
Damen brukar köra 4x14 på 32,5 kg i bänken men jag tänkte att när jag är med som pass så ska hon få köra tyngre. Även hon har varit sjuk i flera veckor så hon var rätt ut form. Fick iaf iväg några reps (2-3 själv) på 40 kg vilket jag tycker är bra för en tjej som just börjat träna :)

Måste säga att du är grym i bänken! En annan kör på runt 45kg ;) Latsen också riktigt bra. Bred rygg verkar vara ganska prioriterat om jag kollar igenom passet, eller? :)

Bubblan84
2013-10-18, 13:28
Måste säga att du är grym i bänken! En annan kör på runt 45kg ;) Latsen också riktigt bra. Bred rygg verkar vara ganska prioriterat om jag kollar igenom passet, eller? :)

Tackar :) Du lär kunna öka bra om du lägger dig på ett fint kaloriöverskott :)
Mjo, har lite inåtroterade axlar så det är viktigt för mig att träna mycket rygg. Målet är att vara starkare i rygg än bröst. Var det förut, men har en del att hämta igen även på ryggdelen :)

arogen
2013-10-18, 19:41
Tackar :) Du lär kunna öka bra om du lägger dig på ett fint kaloriöverskott :)
Mjo, har lite inåtroterade axlar så det är viktigt för mig att träna mycket rygg. Målet är att vara starkare i rygg än bröst. Var det förut, men har en del att hämta igen även på ryggdelen :)

Okej. Samma här, dessutom älskar jag att träna rygg. Chinsen blir fler och fler :)

Bubblan84
2013-10-18, 21:25
Okej. Samma här, dessutom älskar jag att träna rygg. Chinsen blir fler och fler :)

Gött! Mina chins blev fler och fler tills jag började hårdbulka! ;)

Bubblan84
2013-10-19, 15:07
Idag var meningen att jag skulle köra knäböj 5/3/1, men det var överfullt i gymmet och alla stänger utom bänkpressstången var upptagen. Inget rack alltså så jag fick köra marklyft istället. Orkar snart inte med den här tillströmningen till gymmet, är grymt sugen på att byta gym. Kommer aldrig mer att träna en helg på Fitness24seven om jag tränar dagtid, isf får det bli Teliagymmet. Tanken är dock att inte träna helger, den här veckan blev det annorlunda pga att jag var sjuk i måndags. Jobbar idag så det blev träning på långlunchen.

Uppvärmning - cuffar -
Frivändningar 4x40 kg, 3x50 kg, 3x60 kg, 2x70 kg, 3x60 kg
70 kg känns rätt lätt, dock svek tekniken lite idag, men upp gick iaf stången som en dans!

Marklyft blev några set av varje 5x90 och 5x100 kg, vanligt grepp som höll fint
Utfall med hantlar 3x16 (8 per ben) med 25 kg hantlar, blev slut i greppet på slutet
Benspark – 4x10 på 55 kg
Bencurl 4x10 på 55 kg
Sittande vadpress 3x20 på 25 kg

LIFT
2013-10-19, 15:14
Synd det där med att powerracket var upptaget. Håller med om att F24S börjar bli väldigt fullt, åtminstone på vardagar mellan 16 och 21 samt på Lördag.
Söndagar brukar vara totaldött, då är väl de flesta bakis och/eller har vilodag :D

Teliagymmet, vart är det? :)
Jag hade tidigare funderingar på Luleå AK (sett det finns några som tränar där som är här på Kolozzeum), tror dom har många fler skivstänger än vad F24S har m.m. Men hittills nöjer jag mig med F24S då jag ändå brukar oftast träna tider då det inte är fullt överallt :)

Bra pass idag i alla fall!

[edit]
Dom borde bygga en till F24S anläggning i Luleå

Bubblan84
2013-10-19, 15:36
Synd det där med att powerracket var upptaget. Håller med om att F24S börjar bli väldigt fullt, åtminstone på vardagar mellan 16 och 21 samt på Lördag.
Söndagar brukar vara totaldött, då är väl de flesta bakis och/eller har vilodag :D

Teliagymmet, vart är det? :)
Jag hade tidigare funderingar på Luleå AK (sett det finns några som tränar där som är här på Kolozzeum), tror dom har många fler skivstänger än vad F24S har m.m. Men hittills nöjer jag mig med F24S då jag ändå brukar oftast träna tider då det inte är fullt överallt :)

Bra pass idag i alla fall!

[edit]
Dom borde bygga en till F24S anläggning i Luleå

Jo, det är en jävla börda att navigera sig fram bland folkmassan där inne!
När jag skulle köra sittande vadpressen så var det rätt lite folk i viktrummet, jag och två andra. Någon av de två andra var riktigt dålig i kistan och jag fick pumpa första setet i en kompakt dimma av bajs!
Teliagymmet är under Teliahuset, man kommer bara in där som anställd dock. Men en sån här dag är det öde där så då kan man dra med sig folk om man vill :D

Funderar på Inpuls, de har två gym och jag har flera polare som tränar där. Min sjukgymnast som också kör 5/3/1 tränar också där, så det är lockande då man kan träna det med någon :)

F24S borde öppna ett till i Luleå ja!

LIFT
2013-10-19, 15:45
Jo, det är en jävla börda att navigera sig fram bland folkmassan där inne!
När jag skulle köra sittande vadpressen så var det rätt lite folk i viktrummet, jag och två andra. Någon av de två andra var riktigt dålig i kistan och jag fick pumpa första setet i en kompakt dimma av bajs!
Teliagymmet är under Teliahuset, man kommer bara in där som anställd dock. Men en sån här dag är det öde där så då kan man dra med sig folk om man vill :D

Funderar på Inpuls, de har två gym och jag har flera polare som tränar där. Min sjukgymnast som också kör 5/3/1 tränar också där, så det är lockande då man kan träna det med någon :)

F24S borde öppna ett till i Luleå ja!

Ahaa ok! :D

Inpuls? känner igen namnet. Trodde det var det gamla namnet på Actic som är i pontushallen. Men googlade nu på Inpuls och ser att det verkar finnas kvar, visste jag inte alls om :D
Ser ut att vara sjukt fint gym i alla fall!

Tror nog inom snar framtid att F24S kommer öppna ett till i Luleå. Har för mig dom har så att man kan få 15 000 kr eller liknande om man lyckas hitta en lokal som sedan leder till kontrakt med F24S :) så om du vet någon lokal där dom skulle kunna dra upp gymmet så tipsa dom.
Här står det om det: http://fitness24seven.com/om/lokaler

Bubblan84
2013-10-19, 16:47
Hehe, ja Inpuls är riktigt fint och har gott om fria vikter i gamla Biblioteket. Har även ett gym i Shopping som är lite mindre men riktigt fräscht :)

Vore toknajs med ett till F24S i Luleå som det ser ut nu. Det där med lokal är intressant. Frågan är om det finns någon i stan som passar.

Bubblan84
2013-10-21, 11:25
Dagens pass är klart, dags att jobba till 21.00...

Uppvärmning - Cuffar

Militärpress – 5/3/1 5x35 kg, 3x37,5 kg, 1+ setet landade på 12x42,5 kg, lätt!
Snebänk 3x10 på 55 kg
Sidolyft 4x10 med 8 kg hantlar
Latsdrag – Stegrade upp några set med 8 reps på varje från 34-61 kg
Stångcurl 3x8 på 32 kg, 1x6 på 32 kg
Omvänd curl (lätt, rehab för underarm) 2x10 på 22 kg
Bred stångrodd 2x12 på 42 kg

Lite känning mellan skulderbladen från senast då jag körde rygg. Får ont där ibland om jag kör för tungt och för nära fail i ryggövningarna, så jag körde lite lättare ryggövningar idag och hoppas det känns bättre till nästa gång ryggen ska köras. Körde lite tyngre på biccarna och färre reps då det här är min tunga vecka i 5/3/1-cykeln.
Glömde handduken, lagom skoj att stå där och ska duscha. Välja mellan att lufttorka eller lukta apa hela dagen på jobbet! ;) Blev att lufttorka! Självklart var det halvfullt i omklädningsurmmet när jag duschade, undrar om folk trodde jag var dum i huvudet när jag gick naken i omklädningsrummet? Smög in på dass lite diskret och dröjde mig lite, haha! :D

LIFT
2013-10-21, 11:54
Härligt pass :) Aldrig fattat 5/3/1 schema, verkar vara många som kör det. Ser nu dock att det är 3 sets, första settet 5 reps, andra settet 3 reps, och sista reppet till fail eller liknande?
Själv funderar jag på börja något nytt schema om några månader, då jag börjar bulka. Verkar finnas väldigt många scheman/program dock.

Haha :D jadu det fanns nog inte något annat bra val än att lufttorka på dasset :)

Bubblan84
2013-10-21, 11:59
Man kör i cykler om 4 veckor. Första veckan tre set med 5or på upptrappande vikt där sista setet är tyngst och man kör till nära fail, ska helst ha lite kräm kvar dock. Andra veckan är det 3or som gäller där man krämar ur i sista setet. Tredje veckan kör man 5 första setet, 3 andra och det som ska vara en etta eller mer i sista setet till nära fail. Sen kör man lätta vikter långtifrån fail fjärde veckan. Sen börjar man om igen fast med högre vikt än när man började första cykeln osv osv :)
Jo, du borde skaffa dig nåt bra schema :) Finns många bra där ute! 5/3/1 är ett väldigt långsiktigt schema och jag tänker långsiktigt, därför passar det mig bra. Läs om några scheman och se om något kan tänkas passa dig!

LIFT
2013-10-21, 18:14
Aha okej! :)

Har du något pass imorgon? och isåfall vad ska du köra då? :)

Bubblan84
2013-10-21, 19:36
Aha okej! :)

Har du något pass imorgon? och isåfall vad ska du köra då? :)

Imorgon kommer jag att köra marklyft med assistansövningar :) Blir efter 17.00 så det blir nog att köra det på Teliagymmet. Lika fullt där som på F24S säkert, men då är det bara goa hardcore-tränande snubbar som jag känner väl plus att det finns två squatrack på typ en tiondel av ytan jämfört med F24S. Mycket trivsamt :D

Bubblan84
2013-10-22, 18:42
Dagens pass är avklarat! Blev en sväng på Teliagymmet där stammisgrabbarna var och körde, alltid skön stämning då! Känner att jag borde lägga ner en del energi på att stretcha lår och höfter, rörligheten känns sämre än på länge!

Uppvärmning - cuffar
Frivändningar 3x30, 3x40, 3x50, 3x60, 3x70 och ett par försök på 80 kg där jag failade.
70 kg kändes dock lätt att frivända idag, fegade dock ur och var inte nog explosiv för att få upp 80 kg idag. Testar 80 kg på fredag också inför böjpasset! :)

Marklyft – 5/3/1 5x80 kg, 3x90 kg och 1+ setet landade på 12x95 kg. LÄTT!
Frontböj 4x10 på 50 kg
Bencurl 3x10 på 30 kg (otestad maskin)
Ryggresningar (lätta) 3x10 kv
Crunches 2x10 kv
Cable crunches 3x12 stegrande vikt till fullt magg (lätt magasin)

Filmade ett av seten på frontböjen. Ville se hur det såg ut i bottenläget. Syns att jag troligen är lite kort i baksida lår och glutes. Framsida lår och höftböjare bör också stretchas ut.

BigNick
2013-10-22, 22:59
Tack för feedbacken i 5/3/1 tråden, roligt med ännu en 5/3/1 journal! Ser att du tränar på bra, vi ser ju att vara ganska jämnstarka, riktigt fina militärpressar gjorde du häromdan iaf, kör hårt!

Bubblan84
2013-10-23, 06:53
Tack för feedbacken i 5/3/1 tråden, roligt med ännu en 5/3/1 journal! Ser att du tränar på bra, vi ser ju att vara ganska jämnstarka, riktigt fina militärpressar gjorde du häromdan iaf, kör hårt!

Tjena! Kul att du tittade in!
Riktigt härligt program, det bästa jag har kört efter känns det redan som :)
Ska checka in din journal, skoj att följa andra med liknande upplägg.
Hoppas på att militärpressarna ska utvecklas mer. Känns som den övning där jag underskattat mig själv mest. Samtidigt la jag in låg vikt där för att det är den övning jag har kört minst av de fyra stora i 5/3/1 och den del jag behöver rehaba mest.

Bubblan84
2013-10-24, 13:43
Pumpen sitter ännu i sen dagens bengtpräzz 5/3/1! :)

Uppvärmning - Cuffar

Bänkpress - 5/3/1 5x70, 3x75, 1+ setet landade på 8x85 kg
Sne hantelpress 3x10 med 25 kg hantlar
Chins 5, 5, 5, 4, 3, 2, 2, 2, 2 helt körd
Bred stångrodd 8x42, 8x52, 6x62, 4x72, 6x62, 12x42 kg
Tricepsextensions med stång 2x10 och 1x8 på 32 kg
Pullovers med hantel 2x10 med 15 kg

Ingen passare så jag fegade lite i bänken. Lika bra det kanske för jag var gode slut i tissarna efteråt märkte jag. Tog helt slut i chinsen efter tre set, skönt att köra många set iaf :)

Bubblan84
2013-10-25, 15:32
Blir inga böj ikväll som planerat, frugan kräver min närvaro i hemmet :P
Det får bli böj imorgon istället då, ser fram emot det! :)

LIFT
2013-10-25, 20:53
Tunga pressar! :D
Den där cuffar uppvärmningen, funderar jag på testa imorgon :)

Vilket gym ska du köra på imorgon?

Bubblan84
2013-10-26, 19:31
Jo, lite inåt och utåtrotationer är bra grejer :)

Dagens böjpass är just avklarat. Det var sjukt längesen jag körde vanliga böj, måste vara 1,5 månad sen i alla fall. Var ju sjuk 3 veckor och sen jag kom igång med 5/3/2 har just böjen inte gått att köra av olika anledningar.

Uppvärmning
Frivändningar 4x40, 3x50, 3x60, 3x70 kg. Missade igen på 80 kg men var närmare nu. Fegade ur igen.. Måste våga mig in under stången!

Knäböj - 5/3/1 5x72,5 kg, 3x82,5 kg, 1+ setet landade på 10x92,5 kg
Utfall 3x10 på 50 kg
Benspark – 3x10 på 55 kg
Bencurl 3x10 på 55 kg
Sittande vadpress körde några set 12-reppare med stegrande vikt
Som vanligt var smithen upptagen så det blev inga stående vadpress. Alltid någon som runkar sönder smithen... Så less på att aldrig kunna köra det man vill för att alltid något är upptaget hur länge som helst. Otippat att det skulle vara fullsatt på gymmet en lördagkväll faktiskt. Tur att det var discoträning som gällde i allmänhet så jag fick ha squatracket ifred! ;)
Med tanke på hur längesen det var jag körde böj så var en tia på 92,5 kg ok. Hade kunnat pressa upp några till, men jag kände att det fick räcka så idag. Får ta i mer när vikterna blir högre :D

Bubblan84
2013-10-28, 08:30
Tog ett par mått i helgen. Biiikeps var nu drygt 38 cm och lår 60,5 cm. Drygt +0,5 cm runt överarmarna och +1,5 cm runt låren känns ju bra. Ingen aning hur mycket jag har gått upp i vikt, inte orkat väga mig före frukost en enda gång senaste månaden :D Men jag förmodar att bulken ligger bakom ökningarna, buken lär ju också ha svällt lite men det tänker jag inte ordna bevis på i dagsläget :D

Bubblan84
2013-10-28, 20:00
Cykel 2 för min del i Wendlers 5/3/1 är påbörjad idag!
Dagens militärpress är just avklarad.

Uppvärmning - Cuffar

Militärpress – 5/3/1 5x32,5, 5x37,5 och avslutade med 15x40 kg. Det kändes bra och riktigt lätt idag!
Smalbänk 2x10 x 50 kg, 14x50 kg
Sidolyft 3x10 8 kg hantlar
Chins – 5, 5, 5, 5, 4, 3, 3, 2
Stångcurl 3x10 x 27,5 kg

Passet var snabbt avklarat, 30-35 minuter. Blev kort vila och hög puls genom hela passet. Fin pump! Chinsen gick mycket lättare idag än senast, förra passet fick jag ihop 30 chins på 9 set - idag tog det bara 7 set att nå 30 chins. Totalt 32 st idag

arogen
2013-10-28, 21:45
Cykel 2 för min del i Wendlers 5/3/1 är påbörjad idag!
Dagens militärpress är just avklarad.

Uppvärmning - Cuffar

Militärpress – 5/3/1 5x32,5, 5x37,5 och avslutade med 15x40 kg. Det kändes bra och riktigt lätt idag!
Smalbänk 2x10 x 50 kg, 14x50 kg
Sidolyft 3x10 8 kg hantlar
Chins – 5, 5, 5, 5, 4, 3, 3, 2
Stångcurl 3x10 x 27,5 kg

Passet var snabbt avklarat, 30-35 minuter. Blev kort vila och hög puls genom hela passet. Fin pump! Chinsen gick mycket lättare idag än senast, förra passet fick jag ihop 30 chins på 9 set - idag tog det bara 7 set att nå 30 chins. Totalt 32 st idag

Bra med chinsen! :)

Bubblan84
2013-10-29, 07:59
Bra med chinsen! :)

Tackar! Börjar vara riktigt tungt med chins då jag närmar mig 90 kg, så det känns bra att det går framåt ändå :)

Bubblan84
2013-10-29, 20:52
Dagens marklyftspass kändes lättare än väntat, hade mycket kvar att ge när arbetssetet var över. Får kanske göra en lite snabbare ökning där än 5 kg per cykel nu i början. Tills jag kommer till repsantal som matchar böjens där jag nu får kämpa hårdare. Riktigt högreps mark känns overkill och det är nog lättare hänt att man fuskar med tekniken mot slutet av setet för att det är "för lätt" även om jag försöker hålla fokus hela vägen. Körde på teliagymmet idag efter en närmare 11 timmars arbetsdag, övertid pga stormjäveln. Tröck in några set chins här och där även i dagens pass, stjön öfning som jag gillar! :)

Uppvärmning - cuffar
Frivändningar 4x40, 3x50, 3x60, 3x70 och 1x75 kg. Boom, nytt PB! Failade dock på 80 igen.

Marklyft – 5/3/1 5x70, 5x80 och 15x90 kg. Hade massor kvar i tanken, löjligt lätt!
Frontböj 3x10 x 55 kg
Liggande bencurl 3x10 x 35 kg
Ryggresningar kv 3x10
Hängande benlyft upp till stången 5, 4 (vete fan med tekniken, tung jävla övning som jag vill lära mig bättre)
Crunches 3x10
Chins 5, 5, 5, 5, 5, 4

Bubblan84
2013-10-31, 15:03
Morgonvikten låg på 87,8 kg i morse. Viktökningen går inte lika snabbt nu men jag bör hinna nå 90 kg innan jul.
Dagens bänkpress 5/3/1 är avklarat, kändes som ett bra pass!

Uppvärmning - Cuffar

Bänkpress - 5/3/1 5x60, 5x67,5 kg och 15x77,5 kg!
Snebänk 10, 10, 9 på 55 kg tog helt slut i tissarna sista setet!
Chins 6, 6, 5, 4, 3, 3, 3
Pendlay rows 8x50, 8x60, 8x65, 8x60, 10x50 kg
Tricepsextensions med stång 10, 10, 8 med 33 kg, 10, 10, 10 med 28 kg

Bänkpressen kändes otroligt lätt idag, hade hoppats på 15 reps och det nådde jag utan passare. Vete fan om jag hade kunnat få upp en till, hade bra med brinn i tissarna sista repsen. Fick ta i så jag fes på rep nummer 13. Tur jag var ensam i gymmet ;) Just efter bänken var klar dök det upp ett par telianer i teliagrottan :)
Nu ska jag göra i ordning middag åt damen som fyller 30 bast idag! Sen tillbaka och jobba 4 timmar till.

arogen
2013-11-02, 16:49
90 pannor borde du ju hinna. Bara att trycka lite mer mat annars ;)

Jag vägde fan 60kg igår morse, alltså ned 0,4kg snittmässigt sedan förra veckan. Och det med ett intag på 3400/kcal dagligen och träning 4 gånger denna vecka! Min förbränning måste ligga på högvarv alltså. Blir dock starkare, passet idag innehöll MÅNGA PB:n om du kikar :)

pendlay rows är detsamma som stångrodd, eller är jag fel ute då? :)

Bubblan84
2013-11-02, 17:20
90 pannor borde du ju hinna. Bara att trycka lite mer mat annars ;)

Jag vägde fan 60kg igår morse, alltså ned 0,4kg snittmässigt sedan förra veckan. Och det med ett intag på 3400/kcal dagligen och träning 4 gånger denna vecka! Min förbränning måste ligga på högvarv alltså. Blir dock starkare, passet idag innehöll MÅNGA PB:n om du kikar :)

pendlay rows är detsamma som stångrodd, eller är jag fel ute då? :)

Jo, 30-årskalas för damen idag så här är det högkaloridiet! ;)
Åfan, inte omöjligt att du tvärtemot mig har en överaktiv sköldkörtel då. Hur är kroppstemp/puls/blodtryck?

Ska kika in din journal vid tillfälle, tillbaka till kalasandet nu!
Pendlay row utför jag lite annorlunda än det jag kallar stångrodd. Stångrodden har jag omvänt grepp som vid bicepscurl och drar stången mot naveln till. Vid pendlay row håller jag bredare och siktar in med stången i bröstkorgen. Ännu mer framåtlutad vid pendlay rows också :)

LIFT
2013-11-02, 18:30
I pendlay rows kör man ner stången i golvet varje repetition, det är väl den enda skillnaden vad jag vet, och som jag kör i alla fall :)

Bubblan84
2013-11-03, 15:54
I pendlay rows kör man ner stången i golvet varje repetition, det är väl den enda skillnaden vad jag vet, och som jag kör i alla fall :)

Inte enda skillnaden, de flesta/jag står lite mer upprätt i vanlig stångrodd också :)

arogen
2013-11-04, 20:41
Jo, 30-årskalas för damen idag så här är det högkaloridiet! ;)
Åfan, inte omöjligt att du tvärtemot mig har en överaktiv sköldkörtel då. Hur är kroppstemp/puls/blodtryck?

Ska kika in din journal vid tillfälle, tillbaka till kalasandet nu!
Pendlay row utför jag lite annorlunda än det jag kallar stångrodd. Stångrodden har jag omvänt grepp som vid bicepscurl och drar stången mot naveln till. Vid pendlay row håller jag bredare och siktar in med stången i bröstkorgen. Ännu mer framåtlutad vid pendlay rows också :)

Kroppstemperaturen är normal, har lågt blodtryck och vilopuls. När jag låg på sjukan i Oktober förra året kom läkarna in mitt i natten och frågade om jag visste att jag hade 26 i vilopuls. Jotack, jag sover men visst.. blev mitt svar haha.

Bubblan84
2013-11-05, 12:39
Kroppstemperaturen är normal, har lågt blodtryck och vilopuls. När jag låg på sjukan i Oktober förra året kom läkarna in mitt i natten och frågade om jag visste att jag hade 26 i vilopuls. Jotack, jag sover men visst.. blev mitt svar haha.

Åfan, just den biten låter ju mer som underfunktion. Skumt!

Min vänstra axel gör ont efter förra veckans bänk och jag känner mig halvdassig så jag har beslutat mig för att ta en vilovecka.
Var just hos min sjukgymnast på massage och mina bicepssenor i vänsteraxeln smärtar som fan samt supraspinatusfästet. Konstaerade även att mitt vänsterben är lite längre än mitt högra vilket leder till sne rygg... Nästa gång ska vi mäta hur mycket det skiljer.

arogen
2013-11-05, 19:43
Åfan, just den biten låter ju mer som underfunktion. Skumt!

Min vänstra axel gör ont efter förra veckans bänk och jag känner mig halvdassig så jag har beslutat mig för att ta en vilovecka.
Var just hos min sjukgymnast på massage och mina bicepssenor i vänsteraxeln smärtar som fan samt supraspinatusfästet. Konstaerade även att mitt vänsterben är lite längre än mitt högra vilket leder till sne rygg... Nästa gång ska vi mäta hur mycket det skiljer.

Klokt med vilovecka. vad är en veckas vila mot ett halvår liksom? oj, haft axelproblem tidigare?

Bubblan84
2013-11-05, 20:01
Klokt med vilovecka. vad är en veckas vila mot ett halvår liksom? oj, haft axelproblem tidigare?

Ja, precis lätt värt om man kan bespara sig "sjukfrånvaro"! Jo, jag har haft problem 1,5 år med vänsteraxeln. Blivit bättre sista tiden med rehabträning. Så fort jag går för nära fail brukar det dock bli problem. Nu hade jag ondast i biccefästena så jag antar att det kan vara vid chinsen ena bicce biccesenan kläms in och slits.
Supraspinatusfästet blir ilsket om jag kör för hårt i axel- eller bröstpressar. Gick nära fail både i bänk och snebänk i torsdags. Ska köra smalbänk istället för snebänk som komplement till militär och bänkpress framöver då det ska vara skonsammare enligt min sjukgymnast :)

arogen
2013-11-06, 21:48
Ja, precis lätt värt om man kan bespara sig "sjukfrånvaro"! Jo, jag har haft problem 1,5 år med vänsteraxeln. Blivit bättre sista tiden med rehabträning. Så fort jag går för nära fail brukar det dock bli problem. Nu hade jag ondast i biccefästena så jag antar att det kan vara vid chinsen ena bicce biccesenan kläms in och slits.
Supraspinatusfästet blir ilsket om jag kör för hårt i axel- eller bröstpressar. Gick nära fail både i bänk och snebänk i torsdags. Ska köra smalbänk istället för snebänk som komplement till militär och bänkpress framöver då det ska vara skonsammare enligt min sjukgymnast :)

Okej, jag har lite problem med den med, men blivit betydligt bättre. Den har ju hoppat tre gånger, men va snart 2 år sedan sist.

Hur har träningen gått senaste dagarna? :)

Bubblan84
2013-11-07, 08:25
Okej, jag har lite problem med den med, men blivit betydligt bättre. Den har ju hoppat tre gånger, men va snart 2 år sedan sist.

Hur har träningen gått senaste dagarna? :)

Åfan, ja då kan man ha långvariga problem! Har det inte hänt på två år så kanske du har lyckats tajta till allt som håller axeln på plats :)

Jag har legat lågt med träningen hela veckan, låter de onda fästena på axeln blöda ur lite innan jag belastar mig alls nästa gång.

arogen
2013-11-09, 09:23
Åfan, ja då kan man ha långvariga problem! Har det inte hänt på två år så kanske du har lyckats tajta till allt som håller axeln på plats :)

Jag har legat lågt med träningen hela veckan, låter de onda fästena på axeln blöda ur lite innan jag belastar mig alls nästa gång.

någon förbättring? :)

Bubblan84
2013-11-09, 10:01
någon förbättring? :)

Känns väl något bättre, fästena känns inte lika illa nu men fortfarande ömma. Känns bra att vila helgen ut dock :)

arogen
2013-11-09, 13:38
Känns väl något bättre, fästena känns inte lika illa nu men fortfarande ömma. Känns bra att vila helgen ut dock :)

låter bra! :)

Bubblan84
2013-11-11, 19:53
Uppvärmning - Cuffar

Militärpress – 5/3/1 3x35, 3x40, 12x42,5 kg (sparade lite på krutet)
Militärpress extra singlar 1x50, 1x55, 1x60 kg (god kontroll, hade kunnat klämma ur några kg till men meningen är inte att ge absolut allt utan att få köra några lite tyngre set och bla få viktvana)
Smalbänk 3x10 x 55 kg, 1x10 x 50 kg
Sidolyft 3x10 x 8 kg, 2x10 x 5 kg
Chins 6, 6, 6, 6, 6, 4, 4, 4, 3, 3, 3 (Boom! Bra uthållighet i latsen idag! Totalt 51 chins)
Koncentratiosncurl hantel 10 kg x 12, 10, 10 (Helt slut i bissarna efter chinsen, krampade i högra)
Omvänd curl (lätt, rehab för underarm) 2x10 x 20 kg

Bra pass, nöjd med chinsen! Bra volym i övrigt också. Kommer köra lite extra singlar då och då, är det det som kallas Joker sets? Känns som dumt att köra överdrivet många reps i arbetssetet så jag sparar mig hellre och kör några tyngre men kontrollerade singlar efter lite vila istället för att kräma ur de sista 3 repsen som kan bli lite snea och ökar skaderisken.

arogen
2013-11-11, 20:38
Jävlar! Att smälla upp 60kg i militären är grymt! :)

Bra pass i övrigt också, bra med energi efter ett par dagars vila?

Bubblan84
2013-11-11, 20:45
Jävlar! Att smälla upp 60kg i militären är grymt! :)

Bra pass i övrigt också, bra med energi efter ett par dagars vila?

Väldigt vikt-ovan så det kändes riktigt tungt när stången vilade mot övre pecsen men gick upp relativt lätt faktiskt. Nöjd med tanke på att jag var hyfsat nära fail på arbetssetet och supersetade mina singlar med chins :)

Jo, latsen var riktigt utvilade efter 1,5 veckas vila. Hade dock tappat tryck (pga inaktiverade muskler och risig kost senaste dagarna) och därmed troligen lite vikt vilket gjorde chinsen lättare också :)

arogen
2013-11-11, 20:59
Väldigt vikt-ovan så det kändes riktigt tungt när stången vilade mot övre pecsen men gick upp relativt lätt faktiskt. Nöjd med tanke på att jag var hyfsat nära fail på arbetssetet och supersetade mina singlar med chins :)

Jo, latsen var riktigt utvilade efter 1,5 veckas vila. Hade dock tappat tryck (pga inaktiverade muskler och risig kost senaste dagarna) och därmed troligen lite vikt vilket gjorde chinsen lättare också :)

Nice. Jo tryck kanske du tappat lite, men att göra sammanlagt 51 chins är också grymt! :)

BigNick
2013-11-11, 21:10
Fina militärpressar och jävligt bra ork att orka pressa ut så mkt chins. Kör du lång negativ och ca hur lång vilka kör du mellan seten? Får lite motivation nu inför morgondagens presspass :D

Bubblan84
2013-11-11, 21:22
Nice. Jo tryck kanske du tappat lite, men att göra sammanlagt 51 chins är också grymt! :)

Fina militärpressar och jävligt bra ork att orka pressa ut så mkt chins. Kör du lång negativ och ca hur lång vilka kör du mellan seten? Får lite motivation nu inför morgondagens presspass :D

Tack, grabbar! Jo, för några veckor sen hade jag problem att få ihop 30 chins så det var ett rejält uppsving :)
Negativa fasen är väl kanske 2 sekunder, om det var det du menade?
Vilan inför chinsen blev lite olika idag. Körde något set under upptrappningen till arbetsset på militärpressen och efter det körde jag superset militärpress/chins, sidolyft/chins. Blir kanske 2-3 minuter vila inför arbetsset militärpress och inför varje singel, men då med ett chinsset mellan varje också :)
Hoppas du förstår något av det jag skrev :D

Bubblan84
2013-11-12, 16:00
Planen var att köra marklyft med assistans idag, jobbar kväll så jag tänkte dra av passet före jobbet. Men det var så satans skönt att sova ut i morse så det blev för tajt om tid för att hinna träna. Får köra imorgon istället.

arogen
2013-11-12, 21:52
Planen var att köra marklyft med assistans idag, jobbar kväll så jag tänkte dra av passet före jobbet. Men det var så satans skönt att sova ut i morse så det blev för tajt om tid för att hinna träna. Får köra imorgon istället.

så gör en bulkare! vila och väx :D ska jag säga.. haha. börjar dock tappa suget mer och mer för konditionen som var min morot förut, nu längtar jag till alla styrkepass. Armar skall mosas imorgon förmiddag :)

Bubblan84
2013-11-13, 07:57
så gör en bulkare! vila och väx :D ska jag säga.. haha. börjar dock tappa suget mer och mer för konditionen som var min morot förut, nu längtar jag till alla styrkepass. Armar skall mosas imorgon förmiddag :)

Haha, precis! Blir mark idag istället :)
Höhö, så blir det lätt när styrketräningen går bättre och man sakta blir tyngre vilket gör konditionsträningen tyngre :D

Bubblan84
2013-11-13, 17:29
Har så kallat springpass på jobbet idag där jag jobbade några timmar på morgonen och är tillbaka för några timmar nu på kvällen också. Efter första arbetspasset dundrade jag av marklyft 5/3/1, blev ett rätt skönt pass idag. Har känt mig lite småhängig sen igår men ingen fara. Långt ifrån tillräckligt för att hålla mig från gymmet.

Uppvärmning - cuffar

Marklyft – 5/3/1 3x75, 3x85, 10x95 kg (Löjligt lätt, hade säkerligen kunnat dra 10 till men jag stannade vid 10 reps för att köra några tyngre singlar)
Marklyft extra singlar 1x110, 1x130, 1x140 kg
Frontböj 3x10 x 55 kg
Ryggresningar 3x10 x 10 kg
Crunches 3x12 kv
Maskin 3x10 x 40 kg

Skippade bencurl idag som jag annars brukar köra några set av, skippade även frivändningar på uppvärmningen då jag har rejäl träningsvärk i många av de muskler som involveras där. Riktigt kul och skönt med några tyngre singlar, det kommer jag att fortsätta med. Åtminstone tills mina arbetsset börjar komma upp i lite jobbigare vikt. Kommer att öka marklyften snabbare än de föreskrivna 5 kg per cykel nu i början då mark och böj ligger relativt lika i vikt nu och jag är betydligt starkare i marklyft.
Körde singlarna helt raw och vanligt grepp med handryggarna framåt, gick skitbra tills 140 kg. Där höll jag på att tappa stången och det gjorde att det inte blev ett helt snyggt lyft, men upp gick det! Får köra de tyngsta singlarna med alternerat grepp framöver.

arogen
2013-11-13, 19:14
Har så kallat springpass på jobbet idag där jag jobbade några timmar på morgonen och är tillbaka för några timmar nu på kvällen också. Efter första arbetspasset dundrade jag av marklyft 5/3/1, blev ett rätt skönt pass idag. Har känt mig lite småhängig sen igår men ingen fara. Långt ifrån tillräckligt för att hålla mig från gymmet.

Uppvärmning - cuffar

Marklyft – 5/3/1 3x75, 3x85, 10x95 kg (Löjligt lätt, hade säkerligen kunnat dra 10 till men jag stannade vid 10 reps för att köra några tyngre singlar)
Marklyft extra singlar 1x110, 1x130, 1x140 kg
Frontböj 3x10 x 55 kg
Ryggresningar 3x10 x 10 kg
Crunches 3x12 kv
Maskin 3x10 x 40 kg

Skippade bencurl idag som jag annars brukar köra några set av, skippade även frivändningar på uppvärmningen då jag har rejäl träningsvärk i många av de muskler som involveras där. Riktigt kul och skönt med några tyngre singlar, det kommer jag att fortsätta med. Åtminstone tills mina arbetsset börjar komma upp i lite jobbigare vikt. Kommer att öka marklyften snabbare än de föreskrivna 5 kg per cykel nu i början då mark och böj ligger relativt lika i vikt nu och jag är betydligt starkare i marklyft.
Körde singlarna helt raw och vanligt grepp med handryggarna framåt, gick skitbra tills 140 kg. Där höll jag på att tappa stången och det gjorde att det inte blev ett helt snyggt lyft, men upp gick det! Får köra de tyngsta singlarna med alternerat grepp framöver.

Grymma marklyft! 10reps på 95 är bra asså :)

Bubblan84
2013-11-13, 19:32
Grymma marklyft! 10reps på 95 är bra asså :)

Det var bara på halvfart! Om några månader gör jag 10 reps på betydligt högre vikter, har mycket mer i mig :)

BigNick
2013-11-13, 19:34
Bra med en etta på 140 kg när det var länge sen du körde på de vikterna, var mitt max förut men kanske skulle ta 145-150 idag. Jag tror på att du är god för en 10a på 130kg om 2 månader :D

Bubblan84
2013-11-13, 19:40
Bra med en etta på 140 kg när det var länge sen du körde på de vikterna, var mitt max förut men kanske skulle ta 145-150 idag. Jag tror på att du är god för en 10a på 130kg om 2 månader :D

Med alternerat grepp borde jag inte ha några problem att få upp ytterligare 10 kg.
Hehe, det låter som en utmaning jag bara måste anta! :D
Greppet lär vara fuckat efteråt, tur jag inte kör nåt som kräver grepp efter mina marklyft.
Men vi kör så, när jag har ett marklyftspass nära 13 januari så ska jag satsa på att göra en 10a raw på 130 kg i marklyft! Lär köras med alternerat grepp då :)

Bubblan84
2013-11-14, 21:47
Idag var det dags för bänkpress på Teliagymmet. Blev några extra tyngre singlar idag också. Inga problem! :)

Uppvärmning - Cuffar

Bänkpress - 5/3/1 3x65, 3x72,5, 10x82,5 kg
Joker sets 1x92,5, 1x100 kg, 1x105 kg strikt med arslet i bänken
Smalbänk 60 kg 10, 10, 10, 10, 8
Chins 5, 6, 5, 5, 5, 4
Stångrodd 8x60 kg, 70 kg 8, 10, 10, 8, 10
Tricepsextensions med stång 31 kg 10, 10, 10, 8, 26 kg 10, 10

BigNick
2013-11-14, 21:51
Oj imponerande presspass, stabilt med en 1a på 105 kg efter du redan gjort 10reps på 82,5! Noterade nu att du kör på teliagymmet, är själv från Boden, stöter du någonsin på en discogymmande kille vid namn Fredrik Jonsson? :D

Bubblan84
2013-11-14, 22:40
Tackar! 110 bra borde inte vara några problem med lättare förarbete :) Jofan! Jobbade i samma team förut, han kom med i bakgrunden idag när 105-lyftet filmades :D Får se om jag kan lägga upp klippet imorrn!

BigNick
2013-11-14, 22:49
Ne det tror jag är lugna puckar om du gör en strikt etta på 105 efter några arbetsset, ska köra lite jokersets vecka 3 denna cycle får vi se om man kanske orkar sig på 107,5 kg. Skulle tro jag är god för 110-120 om jag ej kör något arbetsset före. Är polare med en annan kille som gymmar mkt på teliagymmet oxo, Anton Nilsson, spretig blond frilla, tränar oftast i linne och är fanboy av Greg Plitt :D

Bubblan84
2013-11-15, 08:53
Ne det tror jag är lugna puckar om du gör en strikt etta på 105 efter några arbetsset, ska köra lite jokersets vecka 3 denna cycle får vi se om man kanske orkar sig på 107,5 kg. Skulle tro jag är god för 110-120 om jag ej kör något arbetsset före. Är polare med en annan kille som gymmar mkt på teliagymmet oxo, Anton Nilsson, spretig blond frilla, tränar oftast i linne och är fanboy av Greg Plitt :D

Jo, bara du inte tar ut dig fullkomligt i arbetssetet och har tillräckligt med vila så ska inte 107,5 vara några problem :)
Var tvungen att kolla upp honom, och honom känner jag också igen ja! Har varit samtidigt några gånger på Teliagymmet och till skillnad mot Jonsson så har jag sett Anton träna ben :)

Edit: Hörde Anton snacka träning med ett par okunniga i lunchrummet för ett par veckor sen. Han visade någon förebild på mobilen för en tjej som var med i samtalet. "Nej, det där är för mycket!" Måste ha vart Greg Plitt han visade då. WTF? Skulle Greg Plitt vara för grov?!? :D Tjejer alltså...

Bubblan84
2013-11-16, 18:01
Idag var det nära att jag skippade träningen. Damen mår kass så jag tänkte ta hand om henne. Blev dock att jag körde ett knäböj only-pass.

Uppvärmning/prehab cuffar

Knäböj - 5/3/1 3x70, 3x80, 6x90 kg (Hade kunnat göra många till på 90 kg men jag sparade mig)
Joker sets 1x100, 1x110, 1x120, 1x130 kg

Tänkte köra 100-110-120 kg men 110 var mycket lättare än jag trodde så jag bestämde mig för att testa på 130 kg. Körde med bälte under det tyngsta seten. 130 kg var hyfsat segt och det kändes som att buken skulle sprängas men upp gick det :)

BigNick
2013-11-16, 18:46
Jo, bara du inte tar ut dig fullkomligt i arbetssetet och har tillräckligt med vila så ska inte 107,5 vara några problem :)
Var tvungen att kolla upp honom, och honom känner jag också igen ja! Har varit samtidigt några gånger på Teliagymmet och till skillnad mot Jonsson så har jag sett Anton träna ben :)

Edit: Hörde Anton snacka träning med ett par okunniga i lunchrummet för ett par veckor sen. Han visade någon förebild på mobilen för en tjej som var med i samtalet. "Nej, det där är för mycket!" Måste ha vart Greg Plitt han visade då. WTF? Skulle Greg Plitt vara för grov?!? :D Tjejer alltså...

Ja det tror jag, får bryta ihop och komma igen efter dagens misärpass bara.
Hahah mm han är också lite discogymmare men jävligt schysst o rolig :D, figge har jävligt lätt för att bli stark men han har en förkärlek för bröst/biceps hehe.

Haha jadu, kollar inte så mkt på såna där aesthetics boys, blir för mkt när de ska gå o flexa och posta massa instagramtrams och töntiga quotes, men håller med om att bruden var fel ute, greg plitt är inte för grov! :D

Bubblan84
2013-11-17, 14:40
Ja det tror jag, får bryta ihop och komma igen efter dagens misärpass bara.
Hahah mm han är också lite discogymmare men jävligt schysst o rolig :D, figge har jävligt lätt för att bli stark men han har en förkärlek för bröst/biceps hehe.

Haha jadu, kollar inte så mkt på såna där aesthetics boys, blir för mkt när de ska gå o flexa och posta massa instagramtrams och töntiga quotes, men håller med om att bruden var fel ute, greg plitt är inte för grov! :D

Hehe, såg det! Du får se till att ha bättre koll på öppettiderna! ;)
Jag började också min karriär som discogymmare en gång i tiden :D
Just när de går omkring och flexar kan det vara lite väl, annars kan de vara jävligt motiverande många gånger. Greg Plitt är väl inte en sån där flexare? Inte för att jag har så mycket koll, men han är väl mer typ online-PT som försöker motivera folk att köra stenhårt.
Absolut inte för grov nej!

Fan vad jag ser fram emot morgondagens militärpressar! På en stund blir det att fara till morsan på söndagsmiddag, älgfärsbiffar och potatis, grande!
Efter frukost, som iofs var jävligt stor, vägde jag 89,4 kg i morse. 90 kg närmar sig!
Biccarna är 39 cm nu, har ökat med 1,5 cm sen jag började med 5/3/1. Låren har ökat mer, inte koll på hur mycket men tror det är 3-4 cm. Det jävliga när jag bulkar är att arslet blir stort som ett jävla hus! Ser förjävligt ut och brallorna blir snabbt för små, få brallor kvar som jag kan ha.
I somras hade jag väl 10 brallor som var alldeles för stora, nu 15 kg tyngre så är det andra bullar.

Bubblan84
2013-11-18, 14:32
Det känns i kroppen att jag körde tyngre än vanligt förra veckan, då jag körde många tyngre singlar. Trots en bra helg kostmässigt med mycket protein och kolhydrater för tryck så hade jag inte riktigt samma styrka som förra veckan tex. Kan även ha berott på att jag vilade lite väl kort tid mellan seten.

Uppvärmning/prehab cuffar

Militärpress – 5/3/1 5x37,5, 3x40, 8x45 kg
Joker set 3x55 kg
Smalbänk 3x10 x 60 kg
Sidolyft 3x10 x 8 kg, 1x10 x 5 kg
Chins – 6, 6, 6, 6, 6, 5, 5, 4, 3, 3
Koncentrationscurl med hantel 10 kg, 10, 10, 10
Omvänd curl (lätt, rehab för underarm) 2x10 x 20 kg

Det var väl chinsen som gick något bättre än förra veckan. 50 reps på 10 set, krävdes 11 set för 51 reps förra veckan. Hade räknat med att klara åtminstone 10 reps på 45 kg i militärpressen och 4 reps på 55 kg men det var tvärt in i väggen före det.
Blir skönt med deloadvecka efter den här veckan. Sen ska jag prova några tyngre joker sets de två första veckorna under nästa cykel.

LIFT
2013-11-18, 18:46
Grymt bra pass som vanligt.

Kör du endast för styrkan eller även för volym? :) tänkte om du kommer sedan posta form/progress-bilder?

Bubblan84
2013-11-18, 18:52
Grymt bra pass som vanligt.

Kör du endast för styrkan eller även för volym? :) tänkte om du kommer sedan posta form/progress-bilder?

Tackar, även om jag själv aldrig är nöjd. Tur är väl det! :D
Jag har både styrka och massa som mål. Just 5/3/1-övningarna körs främst för styrkeökningar, alla andra övningar är för hypertrofi :)
Kommer säkert att dundra upp lite formbilder så småning om. Får ta någon när jag når toppen på bulken och sen posta nån bild då och då.
Skulle kunna lägga upp tidigare formbilder nån dag, bra att slänga fram då och då så man vet vad man ska slå :)

BigNick
2013-11-18, 21:39
G för 1+ setet i militärpressen, G+ för jokerset, VG+ för chinsen :D

Bubblan84
2013-11-19, 08:49
G för 1+ setet i militärpressen, G+ för jokerset, VG+ för chinsen :D

Ungefär så på militärpressen. Jag måste få lite utrymme för förbättring på chinsen! VG- tack! ;) MVG när jag klarar av 10, 10, 10, 10, 10 och däremellan är det några steg :)

Nano-Sekund
2013-11-19, 11:03
Du verkar ÖSA på i bra takt Bubblan!

Gillar du 5/3/1 - Tycker personligen att det inte gav mig nämnvärt med ökningar men alla är vi ju olika och svara olika bra på olka typer av upplägg!

// Ber om ursäkt för upprepande OLIKA i texten :)

Bubblan84
2013-11-19, 12:53
Du verkar ÖSA på i bra takt Bubblan!

Gillar du 5/3/1 - Tycker personligen att det inte gav mig nämnvärt med ökningar men alla är vi ju olika och svara olika bra på olka typer av upplägg!

// Ber om ursäkt för upprepande OLIKA i texten :)

Helt ok takt :)
Jag gillar 5/3/1 skarpt då det är ett långsiktigt program och jag tänker långsiktigt. Hela tänket har fått mig att tänka till ett varv till angående styrketräningen, blir lättare att fokusera på tunga lyft i de stora övningarna och sen ha fokus på kontakt i resten. Passar mig bra och hittills har jag ökat ok, får se hur det går längre fram. Har ju kvar ca 20 kg i bänken och 30 kg i mark och böj innan jag är på mitt all time high. Så jag har ju muskelminne att plocka från ännu, vilket gör det svårt att utröna om ökningarna kommer tack vare programmet eller tack vare muskelminne.
Helt klart har i alla fall programmet gjort att jag tagit mig ur dvalan där jag bara maler på med samma vikter och reps pass efter pass och har nu målet att ta personligt rekord igen varje vecka. Den långsamma stegringen av vikter håller mig dock tillbaka och bör på så vis minska skaderisken. Annars har jag så lätt att bara slänga på mer och mer vikt tills jag går sönder. Gillar även deloadveckan där man får återhämtning vilket jag också är dålig på annars, det blir lätt att man bara kör på "för det går ju så bra". Win-win hela vägen :)

Dagens pass:

Uppvärmning/prehab cuffar

Marklyft – 5/3/1 5x80, 3x90, 10x100 kg
Joker set 5x130 kg
Frontböj 3x10 x 55 kg, 2x10 x 50 kg
Hängande benlyft (fötterna till taket) 8, 8, 8, 6, 6

BigNick
2013-11-19, 20:08
Dagens pass:

Uppvärmning/prehab cuffar

Marklyft – 5/3/1 5x80, 3x90, 10x100 kg
Joker set 5x130 kg
Frontböj 3x10 x 55 kg, 2x10 x 50 kg
Hängande benlyft (fötterna till taket) 8, 8, 8, 6, 6

Fint joker set! Tips för dig som bor i Sverige med tillgång till billigt godis, om man ska ha snabba carbs efter passet är Toms pingvinstänger grymma, goda, kostar ofta runt 3-4 kr st, 27gram snabba kolhydrater, lätta att ta med sig, inga bakterier och vinterkräksjuka som i lösvikt m.m. En pingvinstång och en proteinshake=GAINZ. Köpte 20st när jag var i Sverige sist men tyvärr råkade jag äta upp 16 st under 2 kvällar.. :D

Bubblan84
2013-11-19, 20:24
Fint joker set! Tips för dig som bor i Sverige med tillgång till billigt godis, om man ska ha snabba carbs efter passet är Toms pingvinstänger grymma, goda, kostar ofta runt 3-4 kr st, 27gram snabba kolhydrater, lätta att ta med sig, inga bakterier och vinterkräksjuka som i lösvikt m.m. En pingvinstång och en proteinshake=GAINZ. Köpte 20st när jag var i Sverige sist men tyvärr råkade jag äta upp 16 st under 2 kvällar.. :D

Helt ok! Trodde det skulle kännas lättare, kan inte förstå hur jag har orkat en femma med 20 kg mer än så för 1,5 årsen :D.. Hoppas att jag förstår det bättre längre fram!
Åhåå! Grymt tips! Jag kan jobba likadant när det gäller godis :D Bäst att bara köpa det man behöver för dagen, dock jobbigare att småhandla!

emi23j
2013-11-20, 08:07
Starka militär pressar Björk! =)

Läste att du kör 531, och att du verkar vara nöjd. Hur länge har du varit igång och hur har ökningarna varit?

Bubblan84
2013-11-20, 09:01
Starka militär pressar Björk! =)

Läste att du kör 531, och att du verkar vara nöjd. Hur länge har du varit igång och hur har ökningarna varit?

Tackar Emil! :)
Jo, började läsa för några månader sen i tråden du startade om 5/3/1 och kom fram till att det verkar passa mig tokbra och gav det ett försök. Är som i comebackstadiet efter långvarig axel/skulderskada framförallt (andra småskavanker också då jag har så jääävulskt lätt att dra på mig inflammerade muskelfästen, verkar hänga ihop med min sköldkörtelsjukdom då många andra med samma sjukdom har samma problem). Har bara kört i två månader ännu och har hittills ökat ungefär som förväntat. Just militärpressarna är väl lite sämre än vad de brukar då jag knappt kunnat köra just axlar särskilt mycket senaste året.
Tanken är att köra på minst ett år med det här programmet, kanske blir det mycket längre än så :)

Bubblan84
2013-11-21, 09:35
Produktionsträff med jobbet idag, vilket innebär heldag med jobbet med diverse aktiviteter. Avslutar med trerätters på en av stans bättre restauranger, protein here I come! Hinner därav inte med att träna idag. Skjuter upp bänkpress och knäböj en dag vardera.
Oroande att det går feber i hushållet som har vandrat från person till person, just nu är jag last man standing men har på känn att det snart är min tur... Feberviruset verkar vara hänsynslöst! Bara att hoppas att mitt immunförsvar står emot den här gången!

BigNick
2013-11-21, 20:54
Under en ordentlig bulk kan man inte bli sjuk.... the carbz will save you!!

emi23j
2013-11-21, 21:09
Tackar Emil! :)
Jo, började läsa för några månader sen i tråden du startade om 5/3/1 och kom fram till att det verkar passa mig tokbra och gav det ett försök. Är som i comebackstadiet efter långvarig axel/skulderskada framförallt (andra småskavanker också då jag har så jääävulskt lätt att dra på mig inflammerade muskelfästen, verkar hänga ihop med min sköldkörtelsjukdom då många andra med samma sjukdom har samma problem). Har bara kört i två månader ännu och har hittills ökat ungefär som förväntat. Just militärpressarna är väl lite sämre än vad de brukar då jag knappt kunnat köra just axlar särskilt mycket senaste året.
Tanken är att köra på minst ett år med det här programmet, kanske blir det mycket längre än så :)

Aj då, det lät ju inte bra med en axelskada eller inflammerade muskelfästen! Okej, vad bra! =) prövade 531 där ett tag under förra året också, i typ liknande situation som dig (dock enbart uppehåll pga tidsbrist/lathet), och de var rätt skönt att ha allt strukturerat och veta vad man skulle ta sig igenom varje pass!

Bubblan84
2013-11-22, 08:16
Under en ordentlig bulk kan man inte bli sjuk.... the carbz will save you!!

Hjälper inte i mitt fall, D-vitamin som har blivit så uppskrivet sista tiden hjälper inte heller. Mitt immunförsvar är obefintligt :(

Aj då, det lät ju inte bra med en axelskada eller inflammerade muskelfästen! Okej, vad bra! =) prövade 531 där ett tag under förra året också, i typ liknande situation som dig (dock enbart uppehåll pga tidsbrist/lathet), och de var rätt skönt att ha allt strukturerat och veta vad man skulle ta sig igenom varje pass!

Nej, det suger men det är en bra erfarenhet :D Ja, riktigt skönt att det är ett så avskalat och enkelt upplägg. Inte en massa konstiga övningar utan fokus på basövningar. Har haft ganska strukturerade program förut också men inte så här uppstyrt.

Den här veckan verkar körd, viruset har tagit sig förbi mitt svaga immunförsvar. Skulle behöva värva ett nytt immunförsvar, trots bra kost osv så blir jag sjuk hela tiden... Iofs är barnbaciller inget att leka med och det är vad som smittar mig varje gång. När andra på jobbet är sjuka kan jag klara mig många gånger...

emi23j
2013-11-22, 14:22
Nej, det suger men det är en bra erfarenhet :D Ja, riktigt skönt att det är ett så avskalat och enkelt upplägg. Inte en massa konstiga övningar utan fokus på basövningar. Har haft ganska strukturerade program förut också men inte så här uppstyrt.

Den här veckan verkar körd, viruset har tagit sig förbi mitt svaga immunförsvar. Skulle behöva värva ett nytt immunförsvar, trots bra kost osv så blir jag sjuk hela tiden... Iofs är barnbaciller inget att leka med och det är vad som smittar mig varje gång. När andra på jobbet är sjuka kan jag klara mig många gånger...

Ja det är ju sant i ofs=).

ajdå! inte kul det.

angående immunförsvar, äter du något probiotiskt?
Om du inte gör det så kan probifrisk vara ett tips (finns på apoteket), har fungerat bra för mig. Quercetin är också ett ämne som verkade lovande senaste jag läste en review i exercise immunology. Använt båda två i något år nu, och de har fungerat väldigt bra. Det är ju alltid svårt att dra såna här samband (orsak-verkan), men innan jag prövade så hade jag ont i halsen typ varannan vecka under vinter halvåret. Nu kommer jag inte längre ihåg senast jag hade halsont, men det är nog inte fler än ett par gånger jag haft det sen jag prövade dessa tillskott.

Bubblan84
2013-11-22, 20:20
Ja det är ju sant i ofs=).

ajdå! inte kul det.

angående immunförsvar, äter du något probiotiskt?
Om du inte gör det så kan probifrisk vara ett tips (finns på apoteket), har fungerat bra för mig. Quercetin är också ett ämne som verkade lovande senaste jag läste en review i exercise immunology. Använt båda två i något år nu, och de har fungerat väldigt bra. Det är ju alltid svårt att dra såna här samband (orsak-verkan), men innan jag prövade så hade jag ont i halsen typ varannan vecka under vinter halvåret. Nu kommer jag inte längre ihåg senast jag hade halsont, men det är nog inte fler än ett par gånger jag haft det sen jag prövade dessa tillskott.

Har ätit en del probiotika förr, vet inte om det gav något då. Hade ofta ont i halsen förr och det har jag sällan nu faktiskt sen jag började med d-vitamin och äta mer grönsaker mm. Men influensor, massa olika febersjukdomar och magsjukor som damens barn smittar mig med kommer jag sällan undan :D
Kanske värt att även köra probiotika då det ska vara bra för mycket. Ska googla på det där quercetin också :)

Bubblan84
2013-11-26, 20:38
Körde bara halva förra veckan då jag var halvrisig torsdag och fredag samt hade ont i nedre delen av ryggen efter stångrodd och marklyft. Deloadvecka som jag påbörjade idag. Skulle vara lätt och skönt att känna litegrann på lätta vikter, och det var det också till en början...

Uppvärmning - Cuffar

Militärpress – 5/3/1
5x20 kg
5x25 kg
5x40 kg

Smalbänk
45 kg 5x12

Chins
5x5 kv

Sidolyft
5 kg 4x10

Stångcurl
22,5 kg 4x10

Passet började lugnt och skönt, körde militärpressen. Sen supersetade jag chins och smalbänk. De två sista seten började en skum trötthet smyga sig på... Sen var det dags att superseta stångcurl och hantellyft åt sidan. Vikten kändes lätt men den skumma tröttheten spreds i kroppen.
Nåja, jag duschade, drack min whey+maltodryck och satte mig ett par minuter i bastun. Äcklig känsla i kroppen ännu så jag ställde mig i duschen och försökte duscha bort det. Men icke!
Var obehagligt att gå upp för trappen och när jag kom upp högg det i bröstet och pulsen började skena. Ett sjukt obehag och brännande känsla i bröstet.
Efter några minuter dök damen upp med bilen. Satte mig och tog det lugnt ett tag. Jag insisterade på att handla först iaf. Tog en kundvagn men hann bara ta några steg innan det började småbränna i bröstet igen och jag kände mig svag i kroppen så det var bara att åka in på akuten och ta ett EKG...

Allt såg bra ut, bara lite snabb puls. Läkare lyssnade också och det lät bra. Precis som alla tidigare gånger jag varit med om liknande.
Finns nog många förklaringar, troligaste har med min sköldkörtelsjukdom att göra. Senast jag fick liknande var det ännu värre och då hade jag just fått sänka dosen på min medicin rejält, då sa kroppen ifrån. Den här gången kan det vara liknande. Har känt att den dosen jag har utskriven är för låg, värdena var för dåliga senast också men läkarn tyckte jag skulle fortsätta med samma dos ändå. Jag har tagit lite högre dos än utskrivet för att få må bättre, men nu på torsdag är det provtagning så då har jag gått tillbaka till den lägre dosen för någon vecka sen så att proverna ska bli rättvisa. Dessutom glömde jag att ta medicinen igår och jag kan ju inte ta den i efterhand då "vågen" blir för stor och värdena kommer att se för bra ut på torsdag. De får hellre se sämre ut så jag får rätt dos framöver.

Hur som helst så är såna där upplevelser sinnesjukt obehagliga och man känner sig verkligen liten när all kraft bara försvinner så där. Har varit stressigt på senaste också, mycket jobbande, mycket kvällstid, störd sömn, tidiga mornar, en sambo som mått kasst från morgon till kväll (gravid), sov dåligt inatt och var långt mellan måltid och träningspass. Troligen var blodsockret lågt, har en tendens att få lite hypoglykemi mellan varven, vanlig bland hypotyreosare...

Nu mår jag bättre i alla fall, inte så jag längtar till nästa träningspass men allt ska ju vara grönt. Senast jag hade liknande var jag tillbaka i gymmet ganska snabbt och kunde köra på som vanligt :)

BigNick
2013-11-26, 22:25
Fyfan det där lät inte alls roligt. Jobbigt när hälsan sätter käppar i hjulet och var ju konstigt att det dök upp på ett så lugnt deloadpass. Hoppas att allt blir bra och du kan träna på som vanligt snart igen, det viktigaste är ju dock att du prioriterar hälsan i första hand. Stress på jobb känner man igen men med bra sömn och kost tycker jag att det är uthärdligt, kanske svårt när man har mkt o göra och sambon är gravid dock :D

Bubblan84
2013-11-27, 08:00
Nä, och det går inte att beskriva hur obehagligt det verkligen var heller. Förra gången dök det också upp på ett lugnt pass. Grejen är väl att man hinner träna längre innan man känner något när man kör lättare. Ibland har jag avbrutit tyngre pass när jag känt att kroppen inte är med. Troligast är att det har med binjurarna att göra, är de inte med och kan reglera blodsockret så kan det bli såhär.
Nåja, nya tag idag! Får inte bli rädd för att träna för då får jag större problem med hälsan. Har haft perioder där jag inte tärnat alls och fyfan så dåligt jag har mått då och det har tagit lång tid att komma tillbaka i någorlunda okej skick efter såna perioder.
Ja, damens barn har varit sjuka veckan som var och vaknat mycket på nätterna så jag har inte kunnat sova optimalt :)
Bättre sömn inatt om än lite mindre än jag hade behövt men ska testa ett ännu lättare markpass senare.

arogen
2013-11-27, 08:44
hoppas det är bättre med dig mannen, otäckt! :/ jag hade en historia i somras med pwon Jacked xx-superior jag tog efter en jobbigt dag på sommarjobbet. tog vanliga dosen och en mugg kaffe, satan vad det tog.. satte mig på gymcykeln och kunde helt seriöst inte sluta trampa, kände att hjärtat gick i 200... så jäkla otäckt.

är det någonting du inte kan käka/får käka pga dina problem med sköldkörteln? :/

Bubblan84
2013-11-27, 08:53
hoppas det är bättre med dig mannen, otäckt! :/ jag hade en historia i somras med pwon Jacked xx-superior jag tog efter en jobbigt dag på sommarjobbet. tog vanliga dosen och en mugg kaffe, satan vad det tog.. satte mig på gymcykeln och kunde helt seriöst inte sluta trampa, kände att hjärtat gick i 200... så jäkla otäckt.

är det någonting du inte kan käka/får käka pga dina problem med sköldkörteln? :/

Jodu! Det jobbiga är inte hjärtklappning, sånt kan jag tycka är skönt men när kroppen blir som gelé och det som bränner i bröstet då vill man bara bort från sin kropp!
Ja, PWOs kan vara luriga det blir ju en extra stress på kroppen så efter långvarigt bruk kan man få liknande symptom. Ungefär som det jag upplevde igår.

Egentligen inte men jag är med i en del sköldkörtelforum och det är mycket broscience, eller det är mest kvinnor som drabbas av sjukdomen så mest sisscience kanske! :D Många med just sköldkörtelproblem verkar må mycket bättre om de utesluter gluten och snabba kolisar. Testade lite LCHF-liknande förra året och det kändes möjligen lite bättre, men det känns som att jag presterar bättre med mer kolhydrater så jag la det åt sidan.
Gluten verkar enligt vissa studier likna sköldkörteln (eller hormonet T4) och har man oupptäckt glutenintollerans eller glutenkänslighet så kan immunförsvaret vända sig mot sköldkörteln och "käka upp" den. Under tiden den käkas upp kan man gå i perioder med över och underproduktion, sköldkörtelhormoner läcker ut med ojämna perioder så man kan ibland vara speedad och varm osv och ibland trött och seg. Grym sjukdomskänsla i båda fallen iaf, har troligen pendlat en hel del upp och ner när jag var yngre och alla trodde att jag var hypokondriker då jag hade såna skumma symptom som ingen trodde på.
Glutenkänslighet kan sällan påvisas på prover tydligen och har man sköldkörtelsjukdom kanske man ska skippa gluten då (även sköldkörtelsjukdom kan ta 10-15 år innan det syns på prover tog 11 år för mig att få diagnos).
Inte så lätt dock då bullar och allt möjligt är så gott och glutenfria sådana kostar skjortan! :D
Läkare har dock inte gett mig några restriktioner så allt sånt är ren bro(sis)science känns det som.

Bubblan84
2013-11-27, 10:52
Och just det ja, PWOs bör jag inte använda och använder inte det. Brukar stå på engelska "do not use if you're diagnosed with any thyroid disease" eller liknande på PWOs har jag sett.

Bubblan84
2013-11-27, 18:23
Hade jag inte varit med om liknande förut så hade gårdagens skräckupplevelse avskräckt mig från gymmet ett tag. Extra tur att det hände under deloadveckan, blir lättare att våga sig tillbaka då. Körde ett lätt marklyft 5/3/1 deload vid lunchtid som kändes bra!

Marklyft 5/3/1
5x60 kg
5x70 kg
5x80 kg

Frontböj
40 kg 5x10

Hängande benlyft
5x5

Supersetade frontböjen och hängande benlyft, hade inga obehag idag vilket var skönt. Dock känner jag mig frusen, fryser som ända in i ryggmärgen på något sätt. Det beror på min sjukdom och att jag är undermedicinerad nu, så var det alltid förut innan jag fick medicin. Provtagning imorgon bitti sen börjar jag köra lite högre dos igen så ska jag nog må bättre snart!

emi23j
2013-11-28, 16:32
Fy fan det där lät ju inte alls bra det du skrev ovan! Hoppas de blir bättre med justerad dos medicin!

Bubblan84
2013-11-28, 16:52
Fy fan det där lät ju inte alls bra det du skrev ovan! Hoppas de blir bättre med justerad dos medicin!

Nej, sånt är obehagligt som fan. Nu har jag varit på provtagning så bara att hoppas att värdet är tillräckligt dåligt för att få högre dos utskriven. Annars måste jag boka tid hos läkarn och kräva det!

Idag hade jag ett skönt bänkpass! Deload är helt underbart! Skönt psykiskt att slippa pressa sig mellan varven :)

Bänkpress – 5/3/1
5x40 kg
5x50 kg
5x60 kg
5x70 kg skulle inte köra det här egentligen enligt schemat, men då jag är så långt ifrån min egentliga nivå i schemat ännu så kändes det värt att köra det här. Var ju luft ändå!

Chins
3x5 kv

Smalbänk
45 kg 5x10

Stångrodd
45 kg 5x10

Skullcrushers
20 kg 4x10

BigNick
2013-11-28, 20:02
Hehe kan ej kommentera passen så mycket nu när du kör deload men var inne på din profil för första gången idag, riktigt bra fysik på bilden där! Där var du något kilo lättare dock antar jag?

Bubblan84
2013-11-28, 20:11
Hehe kan ej kommentera passen så mycket nu när du kör deload men var inne på din profil för första gången idag, riktigt bra fysik på bilden där! Där var du något kilo lättare dock antar jag?

Hehe, nej det är ju inga monsterprestationer under deloadpassen direkt :D
Tackar tackar! Jo det där var i våras, vägde väl runt 76 kg där så var bra mycket lättare än nu (låtit håret växa ut på bröstet så där har vi förklaringen till några av kilona jag har gainat! :D ). Där var det lättare att göra chins!

BigNick
2013-11-28, 22:29
Aha okej, aa hade ungf den massan och hårdheten i slutet av min förra deff, då vägde jag 80 kg men tror jag är några cm längre än dig. Hahah ja ju äldre man blir desto mer börjar man inse att man får satsa på att se ut som Wolverine istället för Justin bieber.. :D

Chins är ju en övning som är till för lightweights, dock väger ju Wendler själv in på en bit över 100 kg och han är ju minst sagt skaplig i chins.

Bubblan84
2013-11-29, 18:34
Ah, vad ligger du på för längd?
Jo, tur att Wolverine är så jävla manlig! :)

Närkommer upp till den nivån styrkemässigt lär vi ju kunna swinga chins som en påse skit vi också! :D

Sista passet på deloadveckan:

Knäböj 5/3/1
5x60 kg
5x70 kg
5x80 kg

Frontböj
40 kg 5x10

Hängande benlyft
5x5

Pausade i botten ett par sekunder på varje böj, inte mycket att säga i övrigt. Light weights!

BigNick
2013-12-01, 22:05
182 cm, haha han har rätt optifysik. Mm nu när det är dags för dig med en vanlig träningsvecka igen så ska jag köra 1 vecka deload, blir första deloaden sedan jag började så det ska bli skönt. Är du hel i kroppen nu?

arogen
2013-12-02, 14:31
Ah, vad ligger du på för längd?
Jo, tur att Wolverine är så jävla manlig! :)

Närkommer upp till den nivån styrkemässigt lär vi ju kunna swinga chins som en påse skit vi också! :D

Sista passet på deloadveckan:

Knäböj 5/3/1
5x60 kg
5x70 kg
5x80 kg

Frontböj
40 kg 5x10

Hängande benlyft
5x5

Pausade i botten ett par sekunder på varje böj, inte mycket att säga i övrigt. Light weights!

Du klarar hängande benlyften alltså? Mina axlar tycker den övningen är jobbig som tusan :/

extra kakao
2013-12-04, 19:08
Du skulle träffa en sjukgymnast angående längdskillnad på benen, några nyheter från din sida? =)

emi23j
2013-12-06, 12:35
Inga uppdateringar från nya cykeln?

Bubblan84
2013-12-08, 15:30
182 cm, haha han har rätt optifysik. Mm nu när det är dags för dig med en vanlig träningsvecka igen så ska jag köra 1 vecka deload, blir första deloaden sedan jag började så det ska bli skönt. Är du hel i kroppen nu?

Ah, ja då är du 6 cm längre än mig. Skriver mer längre ner.

Du klarar hängande benlyften alltså? Mina axlar tycker den övningen är jobbig som tusan :/

Ja, klarar några och utförandet blir bättre och bättre men visst fan är det tungt :)

Du skulle träffa en sjukgymnast angående längdskillnad på benen, några nyheter från din sida? =)

Pratade inte så mycket om det senast, ska träna med min sjukgymnast om en vecka då han också kör Wendlers 5/3/1. Ska iaf när jag får tummen ur börja köra med en extra vanlig sula i högerdojjan. Känns det bättre så skaffar jag tjockare sula senare, blir det värre får man kolla på en annan lösning.

Inga uppdateringar från nya cykeln?

Inte tränat i veckan. Helgen som var la kroppen och hjärnan bara av, har knappt orkat ur sängen och alltså inte jobbat heller. Blir så i perioder, allt bara slår av och jag blir som en zombie med 0 energi. Samtidigt mage som svällt upp som en badboll och gjort ont som fan. Ska prova jobba och träna imorgon, dock väldigt zombie ännu men är bättre än för en vecka sen iaf. Måste nog testa probiotika snart för att se om det kan hjälpa min kropp på något sätt.

Var iaf på massage i torsdags hos min sjukgymnast, båda bicepsenorna i vänster arm har börjat smärta som fan senaste veckan trots 0 ansträngning så de masserades lite. Får hoppas de fanskapen blir bättre snart.
Börjar ny cykel imorgon så får vi se hur kroppen svarar.

Bubblan84
2013-12-09, 17:09
Ingen träning idag, började jobba 12.00 och tänkte träna före det. Tyvärr är kropp och knopp rätt off så jag pallade inte att stiga upp före utan sov 11 timmar och järnet till jobbet. Hade behövt ett gäng timmar sömn till egentligen, hatar såna här perioder...
Imorgon börjar jag jobba tidigt så träning efter jobbet är inte aktuellt i nuläget när jag är så bortom all sans trött. Målet är att börja cykel 3 på det här programmet imorgon efter jobbet.

Bubblan84
2013-12-10, 21:28
Comeback idag på gymmet, cykel 3 och militärpress på schemat.

Uppvärmning/prehab cuffar

Militärpress – 5/3/1
5x30 kg
5x35 kg
15x42,5 kg

Joker set
55 kg 2x3

Smalbänk
60 kg 3x10

Sidolyft
8 kg 3x10
5 kg 3x10

Chins
6, 6, 6, 6, 6, 6, 5, 5, 4

Stångcurl rehab, långsam excenstrisk fas
20 kg 3x8

Omvänd ståncurl
20 kg 1x10

Skulle ha kört 32,5x5 och 37,5x5 i militärpressen men upptäckte för sent att jag hade en 17,5 kg stång. Jävla skit, den brukar inte ens vara i närheten av det rack jag körde i! Nåja, var väl säsongsbästa på 42,5 kg så det vägde upp lite. Joker seten kändes rätt ok, hade kunnat klämma upp minst en till per set. Chinsen bra idag, aldrig klarat 50 reps på 9 set förut. Förhoppningsvis kan det göras på 8 set inom några veckor.

BigNick
2013-12-10, 21:51
Shit riktigt imponerande militärpress och chins!! Måste kännas skönt med en sån comeback efter de senaste 2 veckorna när kroppen och huvudet inte hänger med helt. Håller tummarna för att det kommer gå bra nu närmaste månaderna, roligt med fler aktiva 5/3/1 journaler! :)

emi23j
2013-12-11, 08:06
Starkt med 15 reppare på 42.5 i militärpress! Du kanske ska vara med och tävla till 100?=)

Ang. probiotika. Ja för fan! de är ju bara att testa! Skadar inte annat än någon hundra lapp som går förlorad om man inte känner sig bättre.
Än så länge vet man väl dock inte så mycket angående specifika mekanismer "av aktion" men det har kommit ut en hel hög med intressanta, och några kanske kontroversiella studier, på sistone. Läste bla lite snabbt att man kunnat se att förbättringar av autistiska symptom vid intag av probiotika.

Bubblan84
2013-12-11, 14:42
Tack grabbar! Ja, kropp och huvud är fortfarande inte i skick så det känns bra att det gick så pass bra igår. Helt ok pass idag också :)
Hehe, vi kör på först till 100 i militärpressen Emil! Lär ju dröja ett bra tag innan man är där dock, men skönt med långsiktiga mål!
Precis, alltid värt att testa. Många pratar gott om probiotika. Kan tänka mig att det finns samband där, har hört om samband med läckande tarm och autism och probiotika ska ju kunna läka en trasig tarm. Spännande om det kan hjälpa hjärnan också. Har som ofta så kallad hjärndimma som hör ihop med min hypotyreos.

Kändes som förkylning på g när jag vaknade, träning före jobbet som gällde idag. Bestämde mig därmed för att hålla nere repsen för att slippa jobba hårt så länge som vid 10-reppare.

Uppvärmning cuffar

Marklyft – 5/3/1
5x75 kg
5x87,5 kg
8x100 kg (sparade mig rejält!)

Joker set
5x110 kg
5x120 kg
7x130 kg

Frontböj
70 kg 5x5

Hängande benlyft
Kv 5x5

En sjua på 130 kg utan remmar eller bälte, hade kunnat grisa upp ett par till. 10 reps där ska inte vara några problem om några veckor och därmed bör jag klara den utmaningen som jag fick av BigNick! ;)

emi23j
2013-12-12, 06:46
Tack grabbar! Ja, kropp och huvud är fortfarande inte i skick så det känns bra att det gick så pass bra igår. Helt ok pass idag också :)
Hehe, vi kör på först till 100 i militärpressen Emil! Lär ju dröja ett bra tag innan man är där dock, men skönt med långsiktiga mål!
Precis, alltid värt att testa. Många pratar gott om probiotika. Kan tänka mig att det finns samband där, har hört om samband med läckande tarm och autism och probiotika ska ju kunna läka en trasig tarm. Spännande om det kan hjälpa hjärnan också. Har som ofta så kallad hjärndimma som hör ihop med min hypotyreos.

Kändes som förkylning på g när jag vaknade, träning före jobbet som gällde idag. Bestämde mig därmed för att hålla nere repsen för att slippa jobba hårt så länge som vid 10-reppare.



Det är nog ändå närmare än du tror;).

Ja exakt du verkar vara insatt redan=) Har du stort egen-intresse av ny vetenskap med tanke på din sjukdom eller är det något som du alltid har varit intresserad av?
Hur som helst så är det ju otroligt fascinerande!

Bubblan84
2013-12-12, 11:43
Det är nog ändå närmare än du tror;).

Ja exakt du verkar vara insatt redan=) Har du stort egen-intresse av ny vetenskap med tanke på din sjukdom eller är det något som du alltid har varit intresserad av?
Hur som helst så är det ju otroligt fascinerande!

Haha, kanske! Man har väl för stor respekt för vikterna bara :D

Har alltid haft intresse för hur kroppen fungerar och så, det har växt pga att jag vill veta mer på grund av sjukdomen.
Ruggigt fascinerande, finns mycket man kan förbättra via kost och liknande!

arogen
2013-12-12, 14:11
Tack grabbar! Ja, kropp och huvud är fortfarande inte i skick så det känns bra att det gick så pass bra igår. Helt ok pass idag också :)
Hehe, vi kör på först till 100 i militärpressen Emil! Lär ju dröja ett bra tag innan man är där dock, men skönt med långsiktiga mål!
Precis, alltid värt att testa. Många pratar gott om probiotika. Kan tänka mig att det finns samband där, har hört om samband med läckande tarm och autism och probiotika ska ju kunna läka en trasig tarm. Spännande om det kan hjälpa hjärnan också. Har som ofta så kallad hjärndimma som hör ihop med min hypotyreos.

Kändes som förkylning på g när jag vaknade, träning före jobbet som gällde idag. Bestämde mig därmed för att hålla nere repsen för att slippa jobba hårt så länge som vid 10-reppare.

Uppvärmning cuffar

Marklyft – 5/3/1
5x75 kg
5x87,5 kg
8x100 kg (sparade mig rejält!)

Joker set
5x110 kg
5x120 kg
7x130 kg

Frontböj
70 kg 5x5

Hängande benlyft
Kv 5x5

En sjua på 130 kg utan remmar eller bälte, hade kunnat grisa upp ett par till. 10 reps där ska inte vara några problem om några veckor och därmed bör jag klara den utmaningen som jag fick av BigNick! ;)

ber om ursäkt för mitt okunnande, men vad är jokersets? =)
btw, bra frontsquats!

Bubblan84
2013-12-12, 14:19
ber om ursäkt för mitt okunnande, men vad är jokersets? =)
btw, bra frontsquats!

Hehe, inget konstigt i att inte ha koll på det ;)
Enligt wendlerschemat skulle mitt sista arbetsset i marken vara på 100 kg. Eftersom jag anser det vara för lätt och inte ids stå och dra mig blå 20+ reps så valde jag att göra färre reps. Då la jag till några extra set utöver schemat som var tyngre, det är joker seten :)

Om några månader när programmet är ikapp min styrka och jag bara orkar några få reps på mitt arbetsset kommer jag förmodligen att lägga in några joker sets med lite lättare vikt och lite högre repsantal ibland.

arogen
2013-12-12, 17:19
Hehe, inget konstigt i att inte ha koll på det ;)
Enligt wendlerschemat skulle mitt sista arbetsset i marken vara på 100 kg. Eftersom jag anser det vara för lätt och inte ids stå och dra mig blå 20+ reps så valde jag att göra färre reps. Då la jag till några extra set utöver schemat som var tyngre, det är joker seten :)

Om några månader när programmet är ikapp min styrka och jag bara orkar några få reps på mitt arbetsset kommer jag förmodligen att lägga in några joker sets med lite lättare vikt och lite högre repsantal ibland.

ah, då förstår jag! =) hur går det med vikten? når du målet i tid?

Bubblan84
2013-12-13, 13:24
ah, då förstår jag! =) hur går det med vikten? når du målet i tid?

Åt jävligt dåligt förra veckan, har dock inte vägt mig. Har haft 89.5 kg som morgonvikt som mest när jag vägt mig så jag bör inte ha några problem att nå målet, om jag inte redan är där. Ska försöka komma ihåg att väga mig imorgon :)

Fredagen den 13e idag. Min gamla historielärare från mellanstadiet hävdade att när den inföll på en så fin högtid som Lucia så upphävde det oturen. Verkade inte så som dagen började...
Var uppe i tid och tog mig i tid mot bussen till jobbet. När jag just kommit över viadukten kollade jag bakåt och bussen var inte runt kurvan 100 meter bak då. 50-70 meter att gå till hållplatsen. Plötsligt när jag var ca 35 meter ifrån hållplatsen susade den förbi bredvid. Lugnt tänkte jag, står ju en snubbe där framme som stoppar bussen så hinner jag stiga på. Naturligtvis vinkade den jävla tomten bort bussen som snabbt brassade förbi. Hade god lust att springa fram och sparka ner den jäveln men jag nöjde mig med en hård spark på en soptunna...
Irriterad fick jag vända om och ta bilen för att betala 65 kr i parkeringsavgift utanför jobbet... Bra start på dagen, nä!

Bengtpress idag på gymmet iaf, delat pass så körde direkt efter de 4 första timmarna var avklarade.

Värmning
Några set inåt- och utåtrotationer samt face pulls

Bengtpress – 5/3/1
5x62,5 kg
5x70 kg
10x80 kg (sparade mig)

Joker set
1x90 kg
1x100 kg
1x110 kg (möjligen, möjligen var passaren på stången en sväng där det gick sakta när jag kommit halvvägs, men jag räknar den som tagen för det kändes lätt ändå)

Smalbänk
70 kg 5x5

Chins
7, 7, 6, 5, 5

Stångrodd
12x50 kg
10x70 kg
3x8x80 kg

Hantelrodd
2x10x27,5 kg

Liggande tricepsextentions
26 kg 6x12

Härlig variation med tyngre set och lättare set för kontakt. Bra pass. Lite oroande huvudvärk efter de tyngsta bänkseten men det gick över eftersom. Märkligt hur jag är så stark i nedersta delen av bänkpressen men svagare när jag kommit förbi mitten. Tvärt emot de flesta andra vad det verkar. Skulle kanske behöva specialträna med kloss eller nå.

Bubblan84
2013-12-15, 11:44
Knäböj – 5/3/1
5x65 kg
5x75 kg
10x85 kg (sparade mig)

Joker set
5x100 kg
3x110 kg (höll på att gå åt helvete, mer om det längre ner)

Utfall med skivstång
3x12x60 kg

Hängande benlyft
5x6

Benspark
12x50 kg
12x60 kg
12x70 kg

Bencurl
10x20 kg
10x35 kg
10x40 kg (50 max på maskinen)

Seg i benen, slarvat för mycket med benträningen sista månaderna. Tappade fokus fullständigt under tyngsta böjsetet, höll på att gå åt helvete. Var själv i gymmet och hela byggnaden verkade öde så jag förväntade mig absolut inte att någon skulle dyka upp. På väg ner för andra repetitionen såg jag plötsligt något röra sig bakom mig i spegeln och blev skiträdd! Det var "Newman" som tittade in och skulle köra biceps. Föll nästan ihop helt och det var med nöd och näppe jag kom upp, med knäna pekandes inåt. Utfallen var också oväntat tunga, blev illamående och hade inte min gamla vanliga stabilitet.

Bubblan84
2013-12-15, 23:45
Uppdatering stats, i parentes vid senaste mätning:

Längd: 176 cm
Vikt: 90 kg (83-84 kg)
Vader: 40 cm (39-40 cm)
Lår: 64 cm (59 cm)
Arsle: 107 cm (100 cm)
Midja: 96 cm (88 cm) (Palt till middag)
Bröstkorg: 121 cm (115-116 cm) (vid latsflex, 113 cm avslappnat)
Överarmar: 39,5 cm (37,5 cm)
Underarmar: 31,5 cm (29 cm)

Tror det är nya PB i både rövmått och bukmått. Inte det bästa att slå PB i men vad gör man inte för att uppnå sina (sjuka) mål! :D Har skött vadträningen riktigt dåligt, inte kört vader alls på länge nu. Får bli skärpning där. Ser fram emot våren och backintervallerna, där kan det bli tryck i vaderna!

Bubblan84
2013-12-16, 17:01
Uppvärmning/prehab cuffar
Inåt- och utåtrotationer
Facepulls

Militärpress – 5/3/1
3x35 kg
3x40 kg
12x45 kg

Joker set
2x50 kg
1x55 kg
1x62,5 kg

Smalbänk
60 kg 5x10

Sidolyft
8 kg 3x10
5 kg 3x10

Chins
6, 6, 6, 6, 6, 6, 6, 4, 4

Hantelrodd
27,5 kg 2x10

Stångcurl rehab, långsam excenstrisk fas
20 kg 3x8

Omvänd ståncurl
20 kg 2x10

Bra pass. Skumt dock att jag var nära fail på 55 kg i militärpressen men 62,5 kg gick upp ganska smidigt. Var väl en fråga om vila mellan seten kan jag tänka mig, möjligen handlade det lite om fokus också.

LIFT
2013-12-16, 18:41
Bra stats där ! :)
Vad blir det nu? deff eller forsättning på bulk?

Skönt där med benspark, själv inte kunnat göra det på ett bra tag pga på maskinen fortfarande ur funktion på fitness24seven. Det som suger så hårt med gymmet att när något går sönder tar det minst en månad innan det fixas.

Bubblan84
2013-12-18, 14:51
Bra stats där ! :)
Vad blir det nu? deff eller forsättning på bulk?

Skönt där med benspark, själv inte kunnat göra det på ett bra tag pga på maskinen fortfarande ur funktion på fitness24seven. Det som suger så hårt med gymmet att när något går sönder tar det minst en månad innan det fixas.

Nu ska jag hålla vikten året ut och sen deffa, 80 kg till juni är målet :)
Ja, Teliagymmet är gediget är grymt nöjd med det. Allt jag behöver finns på några få kvadratmeter vilket är bekvämt :)

Bra med en etta på 140 kg när det var länge sen du körde på de vikterna, var mitt max förut men kanske skulle ta 145-150 idag. Jag tror på att du är god för en 10a på 130kg om 2 månader :D

Den där quoten är typ 5 veckor gammal, knäckte 10an på 130 i marken igår! ;)

Värmning
Inåt- och utåtrotationer
Facepulls

Marklyft 5/3/1
3x82,5 kg
3x92,5 kg
10x105 kg (sparade mig för några tyngre joker set)

Joker set
5x120 kg
10x130 kg (säsongsbästa!)
5x120 kg

Frontböj
70 kg 5x5

Hängande benlyft
5x6

Stående vadpress i smith
70 kg + stången 3x12

Kämpade upp 10an i markens tyngsta set på ren vilja. Föreställde mig innan hur lätt det skulle gå, verkligheten var redigt tung och det var nog inte snygga reps mot slutet av setet. Men de kämpades upp och jag är nöjd, var bara ca 5 veckor sen jag max orkade en 3a på den vikten. Inga remmar eller bälte för övrigt.
Framöver siktar jag på tyngre vikter och färre reps vid joker seten, satan så jobbigt det är att köra frontböj efter att man skaffat sig tokpump i nedre ryggen. Var bara pga utmaningen som jag brände av 10 reps. Får jag fler utmaningar framöver hoppas jag att det innebär färre reps!
Vader var längesen och det känns rejält idag att jag tränade dom trots att det var lätta vikter.

Bubblan84
2013-12-19, 17:21
Fint bänkpass idag :)

Värmning
Några set inåt- och utåtrotationer samt face pulls

Bengtpress – 5/3/1
3x65 kg
3x75 kg
10x85 kg (sparade mig)

Joker set
3x90 kg (mellanlandning)
3x100 kg (säsongsbästa)

Smalbänk
75 kg 5x5

Chins
6, 6, 6, 6, 6

Stångrodd
12x50 kg
3x10x80 kg

Hantelrodd
2x10x30 kg

Liggande tricepsextentions
31 kg 4x12
28,5 kg 2x12

Stångcurl rehab
8x20 kg
10x20 kg

Kändes bra idag, ingen passare annars hade jag gett mig på att göra 5x100 kg. Nu börjar det närma sig formen jag hade för drygt 2 årsen, det känns riktigt bra! :)

Bubblan84
2013-12-20, 14:07
Idag skulle jag ha kört knäböj 5/3/1 egentligen men det blev ett litet specialpass med min sjukgymnast. Maxreppade i några olika övningar. Som tur var bestämde vi oss för 90 kg i knäböjen som skulle ha varit mitt tyngsta set enligt 5/3/1-schemat.
Några sets stegrande uppvärmning på varje set. Herregud avd tungt det var att reppa på såhär. Det märks att jag knappt kört någon cardio alls sen i somras, får kanske bli bättring där. Helt klart skoj att testa sig så här då och då i alla fall, nästa gång måste jag bara göra bättre ifrån mig!

Marklyft
24x100 kg (körde allt vi orkade på 90 sekunder, var jävligt trött men hade kunnat dra ett par till om det var obegränsat med tid)

Bänkpress
14x80 kg (Fail på 15e, kändes att jag körde ett hårt bänkpass igår)

Stångcurl
8x35 kg (Det här var inte alls bra! Ryggen mot väggen för att köra väldigt strikt men hade ändå räknat med att orka minst 12. Får kanske köra lite hårdare på biceps framöver, här krävs det bättring!)

Knäböj
10x90 kg (Fullt djup. Lite besviken, en bra dag gör jag några till. Marklyften satt i vilket gjorde sitt men jag måste ändå kunna göra bättre än så är)

Militärpress
14x40 kg (Även här är jag besviken på min prestation. Visst är man slut i kroppen osv efter en massa riktigt jobbiga set på andra övningar men fler än 14 reps ska jag kunna trycka upp)

Brutalt jävla jobbigt att träna så här. Det var ett uppvaknande. Flåset är riktigt dåligt just nu. Frågan är hur man ska kunna bli bättre på att mängdreppa när det primära målet just nu är att bli starkare? Blir väl i så fall att köra mer högreps på komplementövningar.

emi23j
2013-12-22, 19:42
24 rep i marken är fan brutalt! Bra pump måste de varit efteråt!

Bubblan84
2013-12-23, 08:15
24 rep i marken är fan brutalt! Bra pump måste de varit efteråt!

Det vill jag lova! Tog jävligt hårt på mig som är ovan att reppa så hårt! :D
Glömde lägga upp resultaten fullt ut.

Marklyft 100 kg
Jag 24, Peter 25

Bänkpress 80 kg
Jag 14, Peter 9

Stångcurl 35 kg
Jag 8, Peter 11

Knäböj 90 kg
Jag 10, Peter 8

Militärpress 40 kg
Jag 14, Peter 16

Torsk med 2-3 alltså. Ganska jämnt överlag, ska dock bli bättring till nästa gång!


Ingen träning idag då brutal halsont sätter stopp...

Bubblan84
2013-12-27, 08:12
Dunderjävla förkyld sen ett par dagar före jul... Har inte kunnat genomföra en enda cykel sen jag började med det här programmet utan avbrott pga sjukdom... Jävla pissliv!!! Så jävla less!!

LIFT
2013-12-27, 18:55
Dunderjävla förkyld sen ett par dagar före jul... Har inte kunnat genomföra en enda cykel sen jag började med det här programmet utan avbrott pga sjukdom... Jävla pissliv!!! Så jävla less!!

Fan vad surt :(
Du verkar ha rejält otur med förkylningar.

Bubblan84
2013-12-30, 07:55
Fan vad surt :(
Du verkar ha rejält otur med förkylningar.

Ja, helt sinnes. Men så är det att jobba på en stor arbetsplats och ha familj där kidsen är på varsitt dagis/skola (smittfabriker) samtidigt som man har en sjukdom som gör att immunförsvaret är sämre än medel :/
Ur slag ännu, ingen bättring i sikte...

emi23j
2014-01-06, 21:18
Fy fan trist att läsa att du är förkyld så ofta. Svårt att få någon regelbundenhet då! Starkt med 14 rep på 80 i bänken!

Bubblan84
2014-01-07, 07:48
Fy fan trist att läsa att du är förkyld så ofta. Svårt att få någon regelbundenhet då! Starkt med 14 rep på 80 i bänken!

Jo, sinnessjuk börda. Började med probiotika från apoteket för ett par veckor sen. Får se om man kör nån annan längre fram, förhoppningsvis kan det hjälpa.
Inte helt kry än, men betydligt bättre. Det obehagliga är att jag har en jävla massa extraslag på hjärtat (ofarligt i 99% av fallen), känns som att jag tappar andan då och då och det som bubblar eller känns som en elstöt i hela bröstkorgen. Trodde först det var nån muskel som röck ibland då jag har småskavankar runt hela vänstra sidan av bröstkorgen men kände på pulsen länge för några kvällar sen. Varje gång jag röck till höll pulsen upp 2-3 sekunder. Nåja, det ska vara ofarligt och går förhoppningsvis över snart. Hade liknande för ca 10 årsen då jag gjorde lumpen. HELT SJUKT att det var 10 årsen jag låg i lumpen! Fyfan vad tiden går fort...

Körde hursom ett lätt pass igår, lite annat upplägg än i vanliga fall. Låga reps och inte till fail för att inte belasta kropp/hjärta/lungor så hårt. 20 kg-stängerna upptagna på fitness 24/7 så jag körde en 12 kg stång och det blev 2 kg tyngre än i programmet. Ville inte köra 0,5 kg lättare :D

Militärpress 5/3/1
5x39,5 kg
3x44,5 kg
5x49,5 kg
5x49,5 kg
5x49,5 kg

Chins
3, 3

Lutande hantelpress
6x30 kg
6x30 kg
6x30 kg

Stångrodd
12x52 kg
8x62 kg
12x62 kg

Bubblan84
2014-01-07, 18:59
Dag 2 på mjukstartsveckan

Marklyft 5/3/1+
5x90 kg
3x100 kg
5x110 kg

Joker sets
5x120 kg
5x120 kg

Hängande benlyft
3, 3, 3

Snabbt och lätt. Långt ifrån fail. Behöver egentligen inte göra mer än så här enligt programmet för att få gå till nästa nivå. Är man småkrasslig är det helt ok i min värld.
Nästa vecka börjar min fjärde cykel. Förhoppningsvis kan jag hålla mig kry framöver så jag kan gå framåt lite snabbare.
Ensam hemma första kvällen sen i somras, nu ska jag spela CS! :D

LIFT
2014-01-07, 19:47
Nice pass :D
nu ska jag spela CS! :D

CS som i counter-strike? eller något annat?

Bubblan84
2014-01-07, 20:34
Nice pass :D


CS som i counter-strike? eller något annat?

Skönt med korta, lätta pass :)
Ja, precis! Sjukt skoj :D

LIFT
2014-01-07, 20:48
Skönt med korta, lätta pass :)
Ja, precis! Sjukt skoj :D

Åh nice! :D är det 1.6?
Jag har börjat lira CS 1.6 ganska ofta de senaste veckorna. Kör för det mesta surf på surfburkens surf_ski_2 (90.228.193.49:27015), sjukt kul server om man gillar surf.
Annars brukar jag lira random servers och ewar.lt's CSDM server.

Bubblan84
2014-01-08, 09:46
Hell yeah! När jag lirar är det CS Source som gäller, tycker att 1.6 sög :D Lirade så länge det var 1.5, när det blev 1.6 la jag av och började lira igen när Source kom :) Lirar mest på Dubbelklicka, fast det är väldigt sällan jag har chansen att lira.

Bubblan84
2014-01-10, 12:47
Lugnt pass igår också. Inte helt kry än och har fått hjärtklappning ett par kvällar i rad som varit grymt obehagligt. Kan mycket väl vara för att jag börjat med ashgawandah som ska få fart på binjurarna och sköldkörteln. Många som testat det har upplevt snabb effekt, då utsöndras mer sköldkörtelhormoner tex och då går kroppen på högvarv om den kommer igång för hårt med högre puls och kroppsvärme som följd. Ska trappa ner sköldkörtelmedicinen lite och se om det kan bli bättre på den fronten.

Bänkpress 5/3/1 med extraset

5x70 kg
3x80 kg
5x90 kg
5x90 kg
5x90 kg

Chins
5, 5, 5

Smalbänk
4x80 kg
4x80 kg
5x80 kg

Gick in och gjorde vad som krävdes och inte mer, level up till cykel 4 nästa vecka. Lika bra att känna sig för tills kroppen känns bättre.

Bubblan84
2014-01-10, 16:21
Körde lite böj på lunchen idag, kändes segt som fan och ovanligt tungt för att vara så lätta vikter. Blöööh!

Knäböj 5/3/1+
5x75 kg
3x85 kg
5x95 kg

Joker sets
5x95 kg
5x95 kg

Hängande benlyft
1x10

Bubblan84
2014-01-13, 13:04
Längesen jag körde ett hårt pass nu pga sjukdom och mjukstart. Det märktes att jag tappat uthållighet, men det kändes bra att vara inne i hetluften igen! Halvdöd när dagens sista repetition var klar! Trodde jag skulle spy i omklädningsrummet :D

Militärpress 5/3/1
5x35 kg
5x40 kg
8x47,5 kg

Chins
5x5

Smalbänk
10x62,5 kg
10x62,5 kg
10x62,5 kg (nära fail, bara att lasta av lite vikt)
8x60 kg
8x60 kg

Hantelrodd
8x30 kg
8x30 kg
8x30 kg
8x30 kg
8x30 kg

Hantellyft åt sidan
10x8 kg
10x8 kg
10x8 kg
10x8 kg
10x8 kg

Stångcurl
5x40 kg
5x35 kg
5x35 kg
5x35 kg
6x30 kg

Omvänd stångcurl
10x20 kg
10x20 kg

Fick in riktigt bra volym ser jag nu, inte konstigt att jag var blek och spyfärdig efteråt :D

emi23j
2014-01-13, 18:52
en åtta på 47.5 kg är fan riktigt mastigt!! Håller med om att du fick in en jävla volym detta pass! typ till godo för en hel vecka=)

BigNick
2014-01-13, 21:02
Ja det där var ett rätt saftigt pass, nu börjar de likna något igen, helt okej militärpress! :)

100
2014-01-14, 00:10
Starka axlar har du!

Bubblan84
2014-01-14, 08:39
en åtta på 47.5 kg är fan riktigt mastigt!! Håller med om att du fick in en jävla volym detta pass! typ till godo för en hel vecka=)

Ja det där var ett rätt saftigt pass, nu börjar de likna något igen, helt okej militärpress! :)

Starka axlar har du!

Tackar! Själv är jag faktiskt rätt missnöjd med militärpressen, ser den övningen som min stora skam just nu! :D Har inte ökat på ett par månader känns det som, iofs inte så konstigt när jag fått träningen så söndersliten av sjukdomar under höst och vinter. Bara att hoppas att jag kan hålla mig kry framöver så ska nog ökningarna komma. Igår fick jag pump redan under uppvärmningen med stång så jag förstod att jag inte skulle göra så många reps. Nästa vecka ska det pumpas på 50 kg i militärpressen och då hoppas jag på samma antal reps som denna vecka, då skulle jag känna mig nöjd :)

Bubblan84
2014-01-14, 10:38
Kom att tänka på att den här journalen är förjävla torr utan bilder så jag tycker att det är på tiden att jag postar några. Får börja med bilder på när jag varit i som bäst form våren 2012 och våren/sommaren 2013. Kan känna att det är lite skumt att jag faktiskt var hårdare 2013 trots att jag var betydligt starkare i alla muskelgrupper 2012. Både ben och armar ser mastigare ut 2012 dock?
Hade med all sannolikhet haft mer massa 2013 om det inte varit så att jag totalt gick in i väggen dagen efter mittenbilden från 2012 är tagen och var helt borta från träningen i ca 6 månader. Var ca 5 kg från mitt mål när jag gick in i väggen så därav hann jag aldrig bli så hård som jag tänkt.
Vikten 2012 var ca 78 kg på den vänstra bilden och 77 kg på den i mitten.
Vikten 2013 låg på ca 75 kg.
Kommer bilder från årets diet senare. Är i bra mycket grisigare form just nu än formbilderna ovan. Även om jag aldrig varit direkt tokhård så har jag inte samma mål med hårdheten till kommande sommar, nöjer mig med att vara lite mjukare den här gången :) Mest stolt över mina vader, de har alltid sett ut ungefär sådär trots undermålig träning.

http://www.forumbilder.se/DBJ0I/shape1213.jpg (http://www.forumbilder.se/DBJ0I/shape1213)

LIFT
2014-01-14, 14:46
Grymt bra med bilder där ! :) Tycker benen på 2013 ser större ut än den på 2012.
Din 2013 form är ungefär mitt mål i form.

100
2014-01-14, 18:24
Tackar! Själv är jag faktiskt rätt missnöjd med militärpressen, ser den övningen som min stora skam just nu! :D Har inte ökat på ett par månader känns det som, iofs inte så konstigt när jag fått träningen så söndersliten av sjukdomar under höst och vinter. Bara att hoppas att jag kan hålla mig kry framöver så ska nog ökningarna komma. Igår fick jag pump redan under uppvärmningen med stång så jag förstod att jag inte skulle göra så många reps. Nästa vecka ska det pumpas på 50 kg i militärpressen och då hoppas jag på samma antal reps som denna vecka, då skulle jag känna mig nöjd :)
Om du kör med stopp i bottenläget kan det vara därför du är "svag". Fast nu tycker jag att du är stark i den övningen.

Bra utveckling, främst låren! Tappat BF eller fått större magrutor? Vad mäter armarna?

Bubblan84
2014-01-14, 19:37
Grymt bra med bilder där ! :) Tycker benen på 2013 ser större ut än den på 2012.
Din 2013 form är ungefär mitt mål i form.

Tackar!
Målen hinner ändras över tid :)

Om du kör med stopp i bottenläget kan det vara därför du är "svag". Fast nu tycker jag att du är stark i den övningen.

Bra utveckling, främst låren! Tappat BF eller fått större magrutor? Vad mäter armarna?

Jo, jag kör med stopp vid nyckelben så det gör väl sitt :)
Vet inte riktigt, hade något lägre BF 2013. Nu är jag dock mycket fetare för tillfället, ca 13 kg tyngre än på bilderna från 2013 :D
Armarna var 36-37 cm i somras när senaste bilderna togs. Nån cm större 2012.

Körde ett markpass idag. Kort men kvalitativt!

Marklyft 5/3/1
5x82,5 kg
5x95 kg
5x107,5 kg (tänker inte göra mer än 5 reps denna cykel, gör tyngre singlar istället)

Joker sets
1x140 kg
1x150 kg
1x160 kg (säsongsbästa, helt raw och med skor hade kunnat lassa 10 kg till under dessa förutsättningar. Minst!)

Frontböj
5x75 kg
5x75 kg
5x75 kg
5x75 kg
5x75 kg

Marklyft
5x110 kg
5x110 kg
5x110 kg
5x110 kg
5x110 kg

Bra pass!

BigNick
2014-01-14, 20:08
Bra bilder, 2012 bilderna liknar man nuvarande form rätt mkt på överkroppen men har ser att du har helt klart bättre ben, jävligt nice med 1 @ 160 kg i marklyft, speciellt mtp du varit sjuk mkt och ej kunnat köra många tunga pass.

Bubblan84
2014-01-15, 07:59
Bra bilder, 2012 bilderna liknar man nuvarande form rätt mkt på överkroppen men har ser att du har helt klart bättre ben, jävligt nice med 1 @ 160 kg i marklyft, speciellt mtp du varit sjuk mkt och ej kunnat köra många tunga pass.

Tack! Ah, har större ben än de flesta jag känner som grund, sen har jag jobbat rätt mycket med benträning sista två åren :)
Helt klart nöjd att marken kändes så pass lätt under omständigheterna :) Skippar jag skorna kommer jag ner 3 cm och borde kunna dra 180 kg. Måste bara sätta 200 kg som mål inför sommaren!

Bubblan84
2014-01-16, 20:01
Dagens pass

Bänkpress 5/3/1
5x62,5 kg
5x72,5 kg (sparade 5+ setet till efter joker seten)

Joker set
1x90 kg
1x100 kg
1x110 kg
1x115 kg (säsongsbästa)

5+ set
12x82,5 kg

Chins
5x5

Smalbänk
4x80 kg
4x80 kg
4x80 kg
4x80 kg
5x80 kg

Hantelrodd
10x30 kg
10x30 kg
8x30 kg
8x30 kg
8x30 kg

Liggande triceps extensions med stång
8x30 kg
8x30 kg
8x30 kg
8x30 kg
8x30 kg

Stångcurl
8x30 kg
8x30 kg
8x30 kg

Omvänd stångcurl
12x20 kg

Bra pass, 110 kg var så pass lätt att jag var tvungen att testa 115 kg. Skönt att det gick upp :)

emi23j
2014-01-16, 20:41
Snyggt joker set med 115 i bänken=)

BigNick
2014-01-16, 23:43
Nice med 115 kg i bänken!!

Bubblan84
2014-01-17, 08:42
Snyggt joker set med 115 i bänken=)

Nice med 115 kg i bänken!!

Tack grabbar! Alltid skönt med säsongsbästa! Nu siktar jag på 120 kg nästa, sen börjar vi komma nära PB-vikter! :)
Sannerligen motiverad inför mina chest days framöver!

http://www.youtube.com/watch?v=wd6F3a8Frm8

http://www.youtube.com/watch?v=wd6F3a8Frm8

Funkar inte youtube-taggarna?

Bubblan84
2014-01-17, 19:35
Katastrof böjpass idag...

Knäböj 5/3/1
5x70 kg
5x80 kg

Joker set
2x90 kg
1x100 kg
1x110 kg
1x120 kg (LÄTT!)
0x130 kg (FAIL! Vete fan vad som hände, kom ner och upp fort från botten sen tappade jag buktrycket eller nå.. Föll framåt och pallade inte att reparera. La bara ner stången på safety baren som jag, som tur var, hade monterat)

5+ set
12x90 kg

Hängande benlyft
8, 8, 6, 6, 6

Frontböj
5x75 kg
5x75 kg
5x75 kg
5x75 kg
5x75 kg

Benspark
10x75 kg
10x75 kg
10x75 kg

Bencurl
10x35 kg
10x35 kg
10x35 kg

Stående vadpress
12x70 kg
12x70 kg

Bedrövligt att missa 130 kg, den ska jag ha utan problem! Kom helt fel och det var dåligt att tappa fokus. Får se till att vara ännu mer safe när jag går upp på högre vikter framöver.

Dagens fitnesstips:

http://www.forumbilder.se/DBJA7/1385160-653763287990973-981511086-n.jpg (http://www.forumbilder.se/DBJA7/1385160-653763287990973-981511086-n)

Tänkte köra stringkallingar only hela sommaren, så för min del gäller det att ligga i med hårdträning för hela kroppen! ;)

Bubblan84
2014-01-20, 13:09
Tänkte köra stringkallingar only hela sommaren, så för min del gäller det att ligga i med hårdträning för hela kroppen! ;)

Mitt skämt verkar har skrämt slag på alla som följer journalen... :D

Tungt pass idag. Ont i huvet som fan nu efteråt. Svartnade för ögonen i omklädningsrummet och benen lydde inte under några minuter efter passet. Helt sjukt. Grymt obehagligt. Kan möjligen vara nån nerv vi nacken som är i kläm? Ont i ena sidan av nacken och upp på huvudet..

Militärpress 5/3/1
3x37,5 kg
3x42,5 kg

Joker set
1x50 kg
1x55 kg
1x65 kg (Lätt! Har nog 70 kg om jag testar!)

3+ set
8x50 kg

Smalbänk
10x62,5 kg
10x62,5 kg
10x62,5 kg
8x62,5 kg
8x62,5 kg

Chins
5x5

Hantellyft åt sidan
10x8 kg
10x8 kg
10x8 kg
10x8 kg
10x8 kg

Hantelrodd
10x30 kg
10x30 kg
10x30 kg
10x30 kg
10x30 kg

Stångcurl
5x40 kg
4x40 kg
5x35 kg
5x35 kg
6x35 kg

Triceps extensions med stång
10x30 kg
10x30 kg
10x30 kg
8x30 kg
8x30 kg

Omvänd stångcurl
15x20 kg

BigNick
2014-01-20, 20:32
Nope det är bara dina gainz och din nya profilbild som skrämt iväg mig. Fan du e sjuk flera veckor och har diverse skador/huvudvärk/anfall osv och ändå krossar du mig :D

Bubblan84
2014-01-21, 10:46
Nope det är bara dina gainz och din nya profilbild som skrämt iväg mig. Fan du e sjuk flera veckor och har diverse skador/huvudvärk/anfall osv och ändå krossar du mig :D

Hähä, något måste jag ju få ut av mitt livs grisbulk! ;) Fast krossar gör jag väl ändå inte?
Mjo, den här huvudvärken, illamåendet och det som jag känt oftare än jag noterat här kommer nog från överansträngda nackmuskler på ena sidan. Är precis som det beskrivs här (Bilden under rubriken "pain pattern"):
http://www.practicalpainmanagement.com/pain/maxillofacial/splenius-capitis-muscle-syndrome

Det var riktigt obehagligt när medvetandegraden plötsligt sjönk i omklädningsrummet och benen inte bar mig rakt fram som jag bad dom när jag gick. Var värre än att vara riktigt jävla drängfull :D

Huvudvärken från nacken fram till ögat höll i sig hela dagen igår på den sidan av huvudet där nacken gör ont. Jag for hem från jobbet och är hemma idag också. Ingen träning heller, jag preppar med voltarengel och kapslar :) Trist att voltaren och liknande är katabolt...

Bubblan84
2014-01-23, 12:30
Nacken är helt fucked och det känns ännu som att jag har blivit misshandlad med baseballträ i huvudet. Blir definitivt att vila veckan ut. Planen är att köra lägre volym och utan tyngre joker sets första veckorna när jag gör comeback.

Bubblan84
2014-01-27, 09:25
Tänkte ge mig på en liten comeback idag. Nacken känns bättre, långt ifrån bra men bör tåla lite belastning. Blir ett lugnare pass än normalt, kommer att hålla igen.

emi23j
2014-01-27, 17:41
Fy fan.. Låter inte bra det där. hoppas de gick att träna någorlunda idag! Krya på dig

100
2014-01-27, 18:37
Krya! Blev det nå' pass idag?

Bubblan84
2014-01-27, 19:32
Fy fan.. Låter inte bra det där. hoppas de gick att träna någorlunda idag! Krya på dig

Krya! Blev det nå' pass idag?

Hehe, det är ett helvete att vara krämpo-mannen! :D
Gick rätt ok att träna idag, körde ett kortare pass än normalt. Räckte för att bli illamående, nacken känns hyfsad men det känns lite extra de reps jag får ta i mer. Efter att ha läst lite om nackens muskler så förstår jag nu att illamåendet, synrubbningarna och huvudontet jag känt mer och mer sista tiden då jag tagit i berott på att nacken inte varit i skick.

Dagens pass:

Militärpress 5/3/1
5x40 kg
3x45 kg (upptäckte att det skulle vara 47,5 kg efter setet, bara att lasta på och göra om, göra rätt)
3x47,5 kg
7x52,5 kg (Huvudsetet gick rätt ok trots extra set före, kravet jag hade var 6 reps)

Smalbänk
10x62,5 kg
10x62,5 kg
10x62,5 kg
8x62,5 kg
8x62,5 kg (supersetade med chinsen nedan)

Chins
5x5 (sista repsen sista seten kändes lite i nacken då jag spände den, men ingen fara)

Stångcurl
5x20 kg
5x30 kg
7x40 kg (körde lite liknande 5/3/1-upplägg och kommer att köra det på biccarna ett tag. Det blir ganska snabbt och effektivt och jag måste bygga bättre styrka och uthållighet på mina stackars biccar.)

Relativt nöjd med passet och nacken kändes så bra som man kunde hoppas i det här läget. Var drygt att jobba en hel dag framför datorn dock. Tur det finns voltaren.
Tänkte sikta på att ställa upp i Kraft och hälsomästerskapet, eller vad det heter, i Älvsbyn till sommarn. Repstävling efter kroppsvikten. Siktar på att väga 80 kg i sommar och kommer tex att få reppa på 40 kg i stångcurlen då så där måste jag specialträna en del. Börjar specialträna biccarna redan nu då det är min absolut sämsta muskelgrupp.
Dips tex kör jag nog bara sista veckorna.

100
2014-01-28, 10:35
7 reps på 52,5kg! Sjukt! Ens PB ligger på 1 rep på 52,5kg...

Bubblan84
2014-01-28, 13:27
7 reps på 52,5kg! Sjukt! Ens PB ligger på 1 rep på 52,5kg...

Tränar du på så lär du ta över det dubbla när du är lika gammal som mig ;)

Ledig idag så har redan hunnit med dagens träningspass plus massage och ryggknäckning hos sjukgymnasten.
Ett helt ok pass idag där jag höll igen på huvudsetet och lämnade några projektiler i kanonen.

Marklyft 5/3/1
5x95 kg
3x107,5 kg
8x120 kg

Frontböj
5x75 kg
5x75 kg
5x75 kg
5x75 kg
5x75 kg

Hängande benlyft
5x8

Stående vadpress
12x50 kg
12x80 kg
12x80 kg (Dags att börja arbeta på vaderna som varit inaktiva länge, har tappat som satan i styrka och uthålligthet här)

Skönt träningssnack med sjukgymnasten som vanligt. Han hade läst nån bok "4 hour body" om någon snubbe som rest landet runt i USA och sugit i sig info från en massa fitness/tränings/BB-gurus. Lagt upp ett enkelt program med två pass i veckan på 30 min styck, totalt ca 4 timmar träning i månaden. Otränad snubbe i 30-årsåldern som med hjälp av det programmet och ett grymt kostupplägg gick upp 15 kg på två månader utan att öka fettprocenten (ca 15% kroppsfett både före och efter, ökat fettmassan med ynka ca 2,25 kg alltså). Intressant hur fort det gick och med så pass låg volym och frekvens. Övningarna skulle köras till tokfail förstås, men det är ändå svårt att förstå.
Jag var inte iofs inte otränad förr men som exempel jag har gått upp ungefär 15 kg på ett halvår och då har fettprocenten ökat med många procentenheter.

Nu är det diet som gäller, ska ner från ca 90 kg till 80 kg till sommarn (för att sen starta en långsam bulk). Istället för att lägga om kosten helt som jag alltid gjort förut så gör jag det enklare den här gången. Jag äter samma saker men mindre och allt onödigt flottgott på helgerna skär jag ner på rejält.
Istället för att ta en extra portion lunch och middag så blir det bara en portion och frukosten blir betydligt mindre än under grisbulken. Ska försöka hålla uppe proteinintaget och skära ner lite på fett och kolhydrater, men jag kommer att få i mig en hel del av allt.
Får utvärdera vikten någon gång var 2-4 vecka och göra små justeringar om jag går ner för fort eller för sakta.

LIFT
2014-01-29, 05:34
Bra pass som vanligt :)

Men wtf? uppvikt med 15 kg på 2 månader utan ökad fettprocent? Dvs 15 kg muskler på 2 månader? Låter omöjligt, kan väl inte ens steroider göra? :D Låter mer bull än det Mike Chang och liknande personer spottar ut: "“Scientists in China have discovered a revolutionary shortcut to six pack abs." :D
Men vad vet jag :)

Bra med deff, vad är målet i viktförlust per månad? tänkte när i sommar du ska vara nere på 80 kg? Cirka 2 kg per månad? :) ska själv ta tag i min deff diet nu i Februari och köra ner runt -8 kg med runt 2 kg viktförlust i månaden.

Bubblan84
2014-01-29, 07:49
Tack!
Ja, det låter otroligt. I vissa fall kan man kanske gå upp 4-5 kg i tryck och så när man aktiverar musklerna första tiden, sen var det drygt 2 kg fett men det låter ändå helt otroligt. Trist att köra så låg volym och frekvens också :D

Jo, vågen stod på 89,3 kg i morse så jag siktar på ca 2 kg i månaden. Ska vara piece of cake!

100
2014-01-30, 12:59
Vad är din längd? Hittar inte i journalen hur lång du är.

Bubblan84
2014-01-30, 13:49
Vad är din längd? Hittar inte i journalen hur lång du är.

176 cm, då vi är rätt jämnlånga :)

Hyfsat pass idag, pallade iaf målet jag satte upp i 1+ setet i bänken!
Börjar prioritera militärpressen mer, så jag kommer att köra den efter bänkpressen hädanefter istället för smalbänk.

Bänkpress 5/3/1
5x72,5 kg
3x82,5 kg
8x92,5 kg

Militärpress
10x40 kg
8x40 kg
6x40 kg
6x40 kg
6x40 kg

Chins
5x5

Stångcurl
5x20 kg
5x30 kg
8x40 kg
5x40 kg

Triceps pushdowns
12x6 plattor
12x8 plattor
12x10 plattor
12x12 plattor
6x15 plattor (fullt magg)

Helvete vad tungt det blev i militärpressen efter första setet, förväntade mig inte att klara 10 reps i alla set men förväntade mig inte att det skulle gå så här dåligt! Ska köra på med samma vikt tills jag klarar 5x10 reps!

100
2014-01-30, 13:53
8x92,5kg i bänk och 8x40kg curl, är grymt!

Ang militärpressen så hade jag hellre kört 3x3/3x5/5x5.

Bubblan84
2014-01-30, 18:16
8x92,5kg i bänk och 8x40kg curl, är grymt!

Ang militärpressen så hade jag hellre kört 3x3/3x5/5x5.

Tack! Rätt nöjd med dagens pass, stångcurlen var det några fula reps men jag räknar dom ändå ;)

I normala fall hade jag hållt med dig, då hade jag satsat på färre reps och tyngre vikter för styrkans skull. Men jag behöver specialträna på högre reps då jag ska tävla i en repstävling till sommarn om allt går som det ska. Då kommer jag att få köra på just 40 kg både i militärpress och stångcurl (50% av tänkta kroppsvikten vid den tidpunkten). Så jag måste bli bättre på att reppa.

100
2014-01-30, 21:04
Jaha då förstår jag! Är det inte bättre då att va kvar på 40kg i både curlen och militären hela tiden tills tävling? Försök slå rep-PB varje pass?
Bara en tanke.

Bubblan84
2014-01-31, 14:48
Jaha då förstår jag! Är det inte bättre då att va kvar på 40kg i både curlen och militären hela tiden tills tävling? Försök slå rep-PB varje pass?
Bara en tanke.

Kör jag så stagnerar jag ganska fort. Så jag kommer att köra ett pass i veckan på 40 kg där totala repsantalet ska försöka ökas för varje gång och ett lite tyngre pass 5/3/1 för ökad styrka.

Knäböj 5/3/1
5x80 kg
3x90 kg
8x100 kg

Frontböj
5x80 kg
5x80 kg

Hängande benlyft
5x8

Marklyft
5x120 kg
5x120 kg
5x120 kg

Stående vadpress
12x50 kg
12x90 kg
12x90 kg

Hyfsat tungt idag. Rörligheten i höften känns sådär. Lite vajsing på höftböjare och gluteus medius tror jag. Får knåda där.

Bubblan84
2014-02-01, 10:07
Dieten så här långt går segt. Morgonvikten har legat på 89,3, 89,4, 89,4, 89,8 kg sen jag började... Ligger troligen mellan 2200-2500 kcal per dag, borde rasa i början på det kan jag tycka. Iofs har jag nog en stor laddning brunt i kistan som ska ut när som helst, det kan förhoppningsvis leda till ett minusresultat från 89,3 kg! :D
Får kanske börja promenera mer framöver eller liknande om inget börjar hända snart.

LIFT
2014-02-01, 16:44
Dieten så här långt går segt. Morgonvikten har legat på 89,3, 89,4, 89,4, 89,8 kg sen jag började... Ligger troligen mellan 2200-2500 kcal per dag, borde rasa i början på det kan jag tycka. Iofs har jag nog en stor laddning brunt i kistan som ska ut när som helst, det kan förhoppningsvis leda till ett minusresultat från 89,3 kg! :D
Får kanske börja promenera mer framöver eller liknande om inget börjar hända snart.

Åfan :)
Bara ta och promenera lite varje dag. Jag tycker det är sjukt skönt med promenad. Medans kan du ju lyssna på någon ljudbok, finns säkert flera ljudböcker inom träning bl.a. Bara ta och promenera istället för bil/buss om tiden finns för det, sparar ju även in pengar på det :D

Väger du dig varje dag? eller för det mesta varje dag?
Ska du göra något diagram på det?

Bubblan84
2014-02-02, 11:02
Åfan :)
Bara ta och promenera lite varje dag. Jag tycker det är sjukt skönt med promenad. Medans kan du ju lyssna på någon ljudbok, finns säkert flera ljudböcker inom träning bl.a. Bara ta och promenera istället för bil/buss om tiden finns för det, sparar ju även in pengar på det :D

Väger du dig varje dag? eller för det mesta varje dag?
Ska du göra något diagram på det?

Ja, får göra det när tid finnes :) Bor för långt bort för att palla att gå till jobb och så numer. Förr hade jag bara en halvtimmes promenad in till city. Men ska promenera mer på fritiden och när snön börjar förvinna blir det lite backintervaller på Ormberget. Kanske skida lite eller så ibland nu om möjlighet finns.

Bara nu i början jag väger mig varje dag, sen blir det max en gång i veckan :)
Dagens vikt är samma som igår: 89,8 kg...
Får se om jag gör något diagram.

Bubblan84
2014-02-03, 18:36
89,2 kg i morse, nu går det åt rätt håll.

Deloadvecka nu så det är lätta vikter som gäller och långt ifrån fail.

Militärpress med stopp
5x35 kg
5x40 kg
5x45 kg

Chins
5x5

Smalbänk med stopp
10x45 kg
10x45 kg
10x45 kg
10x45 kg
10x45 kg

Hantellyft åt sidan
10x5 kg
10x5 kg
10x5 kg

Hantelcurl
8x17,5 kg
8x15 kg (per arm)

Omvänd stångcurl
10x20 kg
10x20 kg
10x20 kg

Underarmscurl med stång
10x20 kg
10x20 kg
10x20 kg

BigNick
2014-02-03, 18:47
Fina vikter på de tidigare passen, bra med 8 på 92,5 kg i bänk och starka stångcurls. Vad var planen att skala ner till nuigen, kring 80? Min bulk hade gått långsammare än jag trott då jag ej vägt mig på länge, morgonvikt var bara 86 kg på 182cm så tror jag chillar på ett tag tills jag nått 90 iaf innan det blir någon deff. 10*5 @ 40 kg lät... jobbigt, 10a på 40 kg är no problem men fyfan redan på set 3 är man död.

emi23j
2014-02-03, 20:44
Skönt med deload vecka! =)

Sjukt att du väger 89.8kg! det är ju mycket. Är du hård på den vikten? Bra jobbat i såna fall! =)

Bubblan84
2014-02-04, 12:03
Fina vikter på de tidigare passen, bra med 8 på 92,5 kg i bänk och starka stångcurls. Vad var planen att skala ner till nuigen, kring 80? Min bulk hade gått långsammare än jag trott då jag ej vägt mig på länge, morgonvikt var bara 86 kg på 182cm så tror jag chillar på ett tag tills jag nått 90 iaf innan det blir någon deff. 10*5 @ 40 kg lät... jobbigt, 10a på 40 kg är no problem men fyfan redan på set 3 är man död.

Tack! Kändes bra särskilt på bänken där. Stångcurlsen var inte de vackraste så inget jag är stolt över :D
Ska ner till 80 kg, eller kanske 79 kg. 88,4 kg i morse så nu äntligen kommer veckans diet-slit med ränta!
Militärpressutmaningen jag gav mig själv blir jobbig ja, men jag SKA klara den inom ett par månader!

Skönt med deload vecka! =)

Sjukt att du väger 89.8kg! det är ju mycket. Är du hård på den vikten? Bra jobbat i såna fall! =)

Mycket skönt, kom väldigt lägligt också. Hehe, 88,4 kg i morse och jag är långt ifrån hård. Mysform kan man säga. Man ser tydligt var magmusklerna sitter om jag spänner magen men det syns också att de är väl inbäddade. Kommer inte att nå någon kanonform på 80 kg till sommarn heller utan sådär lagom fit. Kommer att börja en långsam bulk igen i slutet av juni.

Var på ultraljud igår, veckan efter midsommar kommer jag att bli pappa. Det blir förplanerat då det kommer att bli kejsarsnitt pga att min sambos förra förlossning höll på att gå åt h-vete, så nu planeras det in ett snitt i förväg.
Kommer att bli en pojke så bäst att jag köper hem en skivstång till sommarn så han kan börja träna direkt! ;)

Skönt pass idag om avklarades tidigt.

Marklyft med stopp
5x60, 70, 80, 90, 100, 110 kg

Frontböj med 2s stopp
5x60 kg
5x60 kg
5x60 kg
5x60 kg
5x60 kg

Hängande benlyft
5x5

Vadpress i maskin
Fullt magg 2x12

Riktigt skönt att köra med stopp, särskilt i frontböjen. Kommer nog att fortsätta köra med stopp där ett tag framöver. Höjer eftersom tills jag når vikter som känns jobbiga. Tror jag kommer att tjäna på att köra med stopp ett tag.

Bubblan84
2014-02-05, 09:20
89,1 kg i morse. Gah!
Har ju inte nämnt något om min kost här ännu men just nu ser det ut ungefär såhär:

Frukost
2 ägg
2 mackor med lite smör
1 äpple eller banan
1-2 koppar kaffe med lite mjölk i
1 rågad tesked kokosolja
4g omega-3
2 kapslar Vitamin D3

Lunch
150-250g kött eller kyckling
100-150 g pasta/ris/potatis
Grönsaker i varierande mängder

Mellanmål
Äpple/banan/kiwi

Efter träning
0,5 dl malto
1-1,5 dl whey-80
5g kreatin
2,5 g HMB

Middag
150-250g kött eller kyckling
100-150 g pasta/ris/potatis
Grönsaker i varierande mängder

Kvällsmål
250g lättkesella
4g omega-3

Funderar på att äta mindre kolisar på vilodagar. Får bli så längre fram ifall det går för segt med viktnedgången.

100
2014-02-05, 11:51
Äter du inte lite för mycket till frukost?
Dessutom innehåller en banan ca 22g kolhydrater, skippa bananen och ät äpple ist.

Bubblan84
2014-02-05, 12:09
Äter du inte lite för mycket till frukost?
Dessutom innehåller en banan ca 22g kolhydrater, skippa bananen och ät äpple ist.

Tanken är att börja högt så jag har något att kapa efter utvärdering typ varannan vecka. Äter oftast äpple till frulle, men jag är inte rädd för kolhydrater. Ger energi och tryck i kroppen och går man på underskott så behövs energin och kroppen går ner lika mycket oavsett om man äter mer eller mindre av kolisar om underskottet är detsamma :)
Kommer att äta ungefär så här månaden ut, ska göra gastroskopi för att kolla om jag är glutenintollerant om 2,5 vecka. Efter det byter jag nog ut brödet på frukosten mot keso eller liknande och förkastar pasta till lunch/middag till förmån för ris/potatis.

100
2014-02-05, 12:15
Okej, då förstår jag! Ang att du inte går ner i vikt, beror kanske på att du går på kreatin?

emi23j
2014-02-05, 12:27
Mycket skönt, kom väldigt lägligt också. Hehe, 88,4 kg i morse och jag är långt ifrån hård. Mysform kan man säga. Man ser tydligt var magmusklerna sitter om jag spänner magen men det syns också att de är väl inbäddade. Kommer inte att nå någon kanonform på 80 kg till sommarn heller utan sådär lagom fit. Kommer att börja en långsam bulk igen i slutet av juni.

Var på ultraljud igår, veckan efter midsommar kommer jag att bli pappa. Det blir förplanerat då det kommer att bli kejsarsnitt pga att min sambos förra förlossning höll på att gå åt h-vete, så nu planeras det in ett snitt i förväg.
Kommer att bli en pojke så bäst att jag köper hem en skivstång till sommarn så han kan börja träna direkt! ;)

Riktigt skönt att köra med stopp, särskilt i frontböjen. Kommer nog att fortsätta köra med stopp där ett tag framöver. Höjer eftersom tills jag når vikter som känns jobbiga. Tror jag kommer att tjäna på att köra med stopp ett tag.

Okej men 90 är inte illa då=) bra jobb!

Kul att höra! grattis! =)
Haha de låter bra och helt rätt! kanske lättare att få med sambon att investera i ett hemma gym då också när grabben ska ha det;)

Stopp böjar är fan riktigt bra! Har kört det några veckor nu och man blir så mycket mer stabilare i allting och kan lita på kroppen mycket mer riktigt bra!

Bubblan84
2014-02-06, 13:07
Okej, då förstår jag! Ang att du inte går ner i vikt, beror kanske på att du går på kreatin?

Musklerna borde ha varit mättade av kreatin sen en tid tillbaka så det borde inte ha med det att göra. Är nog att jag har varit väldigt inaktiv förutom träningen, och träningen lär väl bara ta 200-300 kcal per pass. Så får öka på aktivitetsnivån på fritiden helt enkelt. Går åt rätt håll nu iaf, 88,7 kg i morse.

Okej men 90 är inte illa då=) bra jobb!

Kul att höra! grattis! =)
Haha de låter bra och helt rätt! kanske lättare att få med sambon att investera i ett hemma gym då också när grabben ska ha det;)

Stopp böjar är fan riktigt bra! Har kört det några veckor nu och man blir så mycket mer stabilare i allting och kan lita på kroppen mycket mer riktigt bra!

Hehe, hon är faktiskt redan rätt sugen på att skaffa hem grejer ändå. Problemet är brist på yta att ha grejerna. Men ska skaffa hem ett par hantlar så kan hon köra lite hemma ibland när kido är nyfödd.

Jo, riktigt skönt att börja köra med stopp. Får se om det är lika skönt när man kör med tyngre vikter :D

Anställningsintervju idag för ett riktigt intressant jobb!
Efter det rev jag av veckans tredje deloadpass!

Bänkpress med stopp
5x50, 60, 70, 80 kg

Militärpress med stopp
5 set 8x30 kg

Chins
5x5 kv

Hantelcurl
2 set 8x15 kg (per arm)

Liggande tricepsextensions
20x20 kg

Bubblan84
2014-02-06, 20:53
Just det ja. Bulken denna vinter har varit en av de fetaste bulker jag kört. 15 kg på typ ett halvår upp. Kläder som var för stora i somras sitter nu tight, brallor har spräckts som aldrig förr. För nån vecka sen sprack en söm på ena låret på de sista brallorna jag kunnat använda som inte var mjukisar. Dags för nya brallor alltså.
Var in på Dressman igår för att kirra ett par chinos inför anställningsintervjun i morse. Har aldrig haft så stora brallor som nu. Drog på mig ett par 34(midjan)/30 (bara det störst någonsin i midjan) och de gick på fint i midjan men satt tight som fan över arslet och lår, så det fick bli en storlek större: Muddafucking 36 i midjan!! Slappa som fan just i midjan man sitter fint över arsle och lår.
Någon som har förslag på något klädmärke som inte kostar skjortan som är lite vidare i lår och röv?
Böjröfven är ett faktum!

100
2014-02-06, 20:56
Vänta med att köpa kläder tills bulken är över, är mitt tips. Jag menar köper du kläder nu och sedan deffar så kommer kläderna vara för stora.

Bubblan84
2014-02-06, 20:58
Vänta med att köpa kläder tills bulken är över, är mitt tips. Jag menar köper du kläder nu och sedan deffar så kommer kläderna vara för stora.

Ja, nu deffar jag och hade då min peak för några veckor sen :) Medveten om att de kommer att bli för stora till sommarn, men då kommer jag i alla i de av mina gamla brallor som ännu är hela. Bulken återkommer och ungefär den här vikten lär jag nå igen inom drygt ett år så något par till kan jag införskaffa mig :)

Bubblan84
2014-02-07, 11:20
Deloadveckans sista pass, ett skönt böjpass. Ser fram emot nästa vecka nu då det blir lite hårdare träning!

Knäböj med stopp
5x50, 60, 70, 80 kg

Marklyft
5 set 5x100 kg

Hängande benlyft
5x5

Stående vadpress
3 set 12x60 kg

88,1 kg på vågen i morse btw. 1,2 kg ner sen start, går åt rätt håll alltså :)

Bubblan84
2014-02-10, 20:39
Första passet på femte cykeln på det här 5/3/1-programmet kunde inte ha börjat bättre. Fräsch i kroppen efter en deloadvecka och levererade årets bästa pass!

Militärpress 5/3/1
5x37,5 kg
5x42,5 kg

Joker set
1x50 kg
1x70 kg (PB)

5+ set
10x50 kg

Chins
6
6
6
6
6

Smalbänk
5x80 kg
5x80 kg
5x80 kg
5x80 kg
5x80 kg

Stångrodd
12x50 kg
12x80 kg
12x80 kg

Stångcurl
10x40 kg (säsongsbästa)
dropset
8x30 kg

10x30 kg

Hantellyft åt sidan
10x8 kg
10x8 kg
10x8 kg
10x8 kg
10x8 kg

Liggande triceps extensions
10x35 kg
10x35 kg

Omvänd stångcurl
8x30 kg
8x30 kg

Fet volym på passet också ser jag nu, kändes inte så. Var i ett flow så det kändes som att tiden bara flög iväg!

arogen
2014-02-11, 09:27
Första passet på femte cykeln på det här 5/3/1-programmet kunde inte ha börjat bättre. Fräsch i kroppen efter en deloadvecka och levererade årets bästa pass!

Militärpress 5/3/1
5x37,5 kg
5x42,5 kg

Joker set
1x50 kg
1x70 kg (PB)

5+ set
10x50 kg

Chins
6
6
6
6
6

Smalbänk
5x80 kg
5x80 kg
5x80 kg
5x80 kg
5x80 kg

Stångrodd
12x50 kg
12x80 kg
12x80 kg

Stångcurl
10x40 kg (säsongsbästa)
dropset
8x30 kg

10x30 kg

Hantellyft åt sidan
10x8 kg
10x8 kg
10x8 kg
10x8 kg
10x8 kg

Liggande triceps extensions
10x35 kg
10x35 kg

Omvänd stångcurl
8x30 kg
8x30 kg

Fet volym på passet också ser jag nu, kändes inte så. Var i ett flow så det kändes som att tiden bara flög iväg!

Bra kört i smalbänken! :D

100
2014-02-11, 10:13
Grymt pass!!

Bubblan84
2014-02-11, 18:21
Bra kört i smalbänken! :D

Här var man toknöjd över militärpressen och stångcurlen medans smalbänken var en parantes och så är det bara den som uppmärksammas! :D Men tack!

Grymt pass!!

Thanks man!

Går världens förkylningar överallt och jag känner att något är på g i min kropp. Så idag blev det lägre repsantal för att slippa ha hög puls längre stunder.

Marklyft 5/3/1

5x85 kg
5x97,5 kg
5x112,5 kg (lämnade det så för några tyngre set)

Joker sets
3x140 kg
2x150 kg
1x160 kg

Frontböj
2x90 kg
2x90 kg
2x90 kg
2x90 kg
2x90 kg

Hängande benlyft
9
9
9
9
6+3

Stående vadpress
12x60 kg
12x90 kg
12x90 kg
12x90 kg

Helt ok pass.

emi23j
2014-02-11, 18:55
snyggt med pb på pressen. nu är vi lika;)

BigNick
2014-02-11, 20:11
Imponerad av presspasset, bra med 70 kg i militärpress och vasst med 5or på 80 kg i smalbänk efter några set militär.. keep truckin'!!

100
2014-02-11, 20:35
Nejnej, inte alls avis på frontböjarna!!

Bubblan84
2014-02-12, 07:52
snyggt med pb på pressen. nu är vi lika;)

Thanks m8! Tror du ligger snäppet före ändå, var ju flera veckor sen du tröck upp 70 :) Hade jag haft ett gram till på stången hade jag nog failat :D

Imponerad av presspasset, bra med 70 kg i militärpress och vasst med 5or på 80 kg i smalbänk efter några set militär.. keep truckin'!!

Tack big boy! Jo, hade mycket energi kvar till smalbänken och då hade jag nog kunnat göra fler också men lika att spara några i magasinet inför bänken imorgon :)

Nejnej, inte alls avis på frontböjarna!!

Hehe, du är verkligen inte långt efter i frontböjen! Vill du läsa om riktigt fina frontböjar så ska du kolla in emi23j:s journal! :)

Kul att så många tittade in samtidigt här i journalen, ger bra med motivation inför kommande pass!

100
2014-02-13, 12:15
Vi väntar på en update! :furious:
Ta dig till gymmet och updatera, tack! :whipped:

Bubblan84
2014-02-13, 18:26
Vi väntar på en update! :furious:
Ta dig till gymmet och updatera, tack! :whipped:

Haha! Var klar med passet vid 13-tiden men höll inne med uppdatering för att hålla dig på halster! ;)
Nädå, haft besök av damens morsa mm så har inte hunnit. Delat arbetspass idag så nu är det arbete resten av kvällen.
Hade hoppats på ett kanonpass idag men var rätt tom på energi och bänken gick sämre tyngre än jag hade hoppats.
Bestämt mig för att ändra upplägg för assistansen i militärpress från att ösa högreps på 40 kg till att köra 3-reppare på en tillräckligt tung vikt i 4 set och avsluta med att maxreppa på 40 kg.

Bänkpress 5/3/1
5x65 kg
5x75 kg

Joker sets
3x100 kg
2x105 kg

5+ set
11x85 kg

Militärpress
3x55 kg
3x55 kg
3x55 kg
5x55 kg (testar snäppet tyngre vikt nästa vecka)
9x40 kg (mjölksyran Arne!!)

Chins
6
6
6
6
6

Hantelrodd
8x35 kg
6x40 kg
6x40 kg
6x40 kg
6x40 kg

Biiikepscurl med stång
2x40 kg
5x45 kg
6x40 kg (hade mer att ge men höll igen lite)

Liggande tricepsextensions
8x40 kg
8x40 kg

Ont i vänster rhomboideus nu, misstänkt att tunga hantelroddar har gett mig smärta där tidigare. Testade lite tyngre nu igen och pang så gör det ont igen. Rullade ryggen lite på foamroller och nu gör det ännu ondare. Får köra lättare och mer på kontakt och squeeze framöver i hantelroddarna :)

100
2014-02-13, 18:42
Fint pass! Byt ut hantelrodden mot något annat? Jag funderar på att byta till maskinrodd.

Bubblan84
2014-02-13, 18:45
Fint pass! Byt ut hantelrodden mot något annat? Jag funderar på att byta till maskinrodd.

Jo, det är ju en annan lösning. Kabelrodd var längesen och det är en skön övning :)

BigNick
2014-02-13, 20:24
Såg ju ut som ett bra pass, bra med 11 reps på 85 kg efter set på 100 och 105, imponerad av militärpressarna oxo!

Bubblan84
2014-02-14, 10:47
Såg ju ut som ett bra pass, bra med 11 reps på 85 kg efter set på 100 och 105, imponerad av militärpressarna oxo!

Stor skillnad i känslan under måndagens och gårdagens pass. Måndagens pass kändes det som att jag hade ännu mer att ge, igår kände jag mig trött, svag och slö. Mest besviken över joker seten, hade planerat just de repsen jag gjorde men repsen gick tyngre än jag hade förväntat mig och tyngre än när jag senast hade den vikten på stången. Just setet på 85 kg var väl godkänt men hade hoppats på 12 reps, 11 reps var nog @10 :)

87,9 kg i morse btw. Trots en liten svullehelg med ett par påsar godis och popcorn så går det fortsatt åt rätt håll. Deffen har även innehållit hamburgare och plättar/pannkakor med sylt och grädde. Inget jag rekommenderar men har man koll på helheten så kan man. Får offra andra delar av kosten då :)

Bubblan84
2014-02-14, 11:29
Lägger in denna länk här för att påminna mig själv att läsa vidare där. Verkar vara många med liknande problem som mig med smärta mellan skulderblad som ska kunna ordnas genom att massera ut triggerpunkter där med boll. Ska testas ikväll! http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=116927791

Bubblan84
2014-02-14, 19:50
Svårt omotiverad för träning då jag slutade jobbet 18.00. Trött, sliten och småont här och där. Men de bästa passen är dom som blir av, eller hur man nu brukar säga. Då jag har ont i vad som verkar vara rhomboideus så körde jag frontböj som assistans till böjen istället för marklyft som jag kört sista tiden.

Knäböj 5/3/1
5x72,5 kg
5x82,5 kg
10x95 kg

Frontböj
5x80 kg
5x80 kg
3x85 kg
3x85 kg
2x90 kg

Hängande benlyft
9
9
9
9
9

Stående vadpress
12x60 kg
12x90 kg
12x120 kg

Sjukt tungt med frontböj efter vanliga böj. Småont i högra knäsenan som sprakade lite i vissa böj... Bara att hoppas att det inte blir värre...

Bubblan84
2014-02-17, 13:05
Verkar allt bli bra pass efter det har varit helg, vilket innebär två dagars vila.

Militärpress 5/3/1
5x40 kg
5x45 kg
10x52,5 kg (PB)

Bänkpress BBB
5x85 kg
5x85 kg
5x85 kg
5x85 kg
6x85 kg

Chins
6
6
6
6
6

Stångrodd
12x60 kg
12x60 kg
12x60 kg

Hantellyft åt sidan
10x8 kg
10x8 kg
10x8 kg
10x8 kg
10x8 kg

Stångcurl
11x40 kg (PB)
6x40 kg

Liggande tricepsextensions
12x25 kg
12x25 kg (lite rehab, ont i vänstra fästet vid armbågen)

Omvänd stångcurl
8x30 kg
10x30 kg

Kändes riktigt fint med militärpressen och biccecurlen :)

BigNick
2014-02-17, 20:01
Oj riktigt fint pass och bra reppat i många övningar, spec imponerad militärpressen!

100
2014-02-17, 21:49
52,5kg x 10. Grymt!!

Bubblan84
2014-02-18, 10:38
Oj riktigt fint pass och bra reppat i många övningar, spec imponerad militärpressen!

52,5kg x 10. Grymt!!

Tack grabbar! Jo, militärpressen är på väg att få en skjuts! Har börjat jobba med tekniken och greppvidden där så kan nog fortsätta att förbättra just militärpressen ett tag :) Har kommit fram till att jag haft för brett grepp tidigare.
87,7 kg i morse, bra med tanke på att jag hade en svullehelg! :D Ner 1,6 kg sen start, klart godkänt och inom ramarna jag har satt upp.
Snart dags för lite marklyft och knäböj!

Come on, moar ene-tchii!

qJdMjRHRLfg

Bubblan84
2014-02-18, 13:15
Skitdåligt pass idag. Var halvladdad inför passet. När jag just påbörjat de tyngre vikterna på passet blev jag sms-bombad med en massa svammel jag var tvungen att besvara direkt. Det fick mig att tappa fokus helt och jag hade hög puls, hyperventilerade och handsvetten rann pga att jag var så arg. Ingen bra kombo med marklyft utan remmar eller magnesium...

Marklyft
3x92,5 kg
3x105 kg
3x117,5 kg (sparade mig för tygnre joker set)

Joker sets
1x140 kg
0x170 kg (kom upp till knäna men stången höll på att glida ur händerna pga handsvett så jag fick avbryta lyftet)

Frontböj
2x90 kg
2x90 kg
2x90 kg
2x90 kg
2x90 kg

Hängande benlyft
9
9
9
9
9

Stående vadpress
12x60 kg
12x100 kg
12x130 kg
12x100 kg

Dålig fokus under frontböjen också... Sämsta passet i år. Bara att bryta ihop och komma igen. Vilodag imorgon.

emi23j
2014-02-18, 18:46
fy fan ingen bra laddning det där låter det som! trist att de ska förstöra passet så där.
Upp med 100 nu nästa gång bara=)

100
2014-02-18, 20:46
Alla pass kan inte bli bra, speciellt under deff. Bara att ge allt nästa pass! :)

Tack grabbar! Jo, militärpressen är på väg att få en skjuts! Har börjat jobba med tekniken och greppvidden där så kan nog fortsätta att förbättra just militärpressen ett tag :) Har kommit fram till att jag haft för brett grepp tidigare.

För smalt grepp gör så att man kan hantera mer vikt, eftersom triceps aktiveras mycket mer än om du hade brett grepp.

Bubblan84
2014-02-19, 09:44
fy fan ingen bra laddning det där låter det som! trist att de ska förstöra passet så där.
Upp med 100 nu nästa gång bara=)

Nej, riktigt usel uppladdning. Särskilt när det värsta började just före mitt tyngsta lyft och fick mig helt ur balans :D

Alla pass kan inte bli bra, speciellt under deff. Bara att ge allt nästa pass! :)


För smalt grepp gör så att man kan hantera mer vikt, eftersom triceps aktiveras mycket mer än om du hade brett grepp.

Ja, troligen bättre uppladdning nästa gång.

Precis, nu ser jag till att ha armarna helt lodräta både framifrån och från sidan. Jobbar även på att hålla handlederna rätt, känns mycket bättre såhär. Kan nog bidra till bättre rörlighet i axelleden också.

Bubblan84
2014-02-20, 18:14
Bättre pass idag än i förrgår, mycket bättre!

Bänkpress 5/3/1
3x70 kg
3x80 kg
10x90 kg (säsongsbästa)

Militärpress
3x57,5 kg
3x57,5 kg
3x57,5 kg
3x57,5 kg
12x40 kg

Chins
6
6
6
6
6

Hantelrodd
6x40 kg
6x40 kg
6x40 kg

Hantellyft åt sidan
9x10 kg
9x10 kg
9x10 kg
9x10 kg
9x10 kg

Stångcurl
9x40 kg
5x40 kg

Liggande tricepsextensions
12x30 kg
12x30 kg

Omvänd stångcurl
10x30 kg
10x30 kg

Folk på gymmet, så jag sparade de fulaste repsen i stångcurlen tills på måndag! ;)