handdator

Visa fullständig version : Stora ben utan Knäböj?


andersw
2004-03-07, 15:27
Hallå.

Jag vet att det skär i många byggares öron men kan man bygga massiva ben utan att ha knäböj på schemat.

Har testat denna övning med p.ga. problem med en axel mm GÅR det inte. Får väl köra på halva tänka vikten om jag ens ska klara en rep..

Så jag gnatar på med Benpress, lårcurl, vadpress och marklyft på ryggdagarna förstås!

Är det kört för mina ben? :confused:

:bpump:

Herkulez
2004-03-07, 15:28
nej fan benpressen funkar fint, men lägg till lite hacklift och eller benspark om du kan

RobbeliRobban
2004-03-07, 15:33
Klart att det går att bygga bra ben utan knäböj. Knäböj är enligt mig den bästa benövningen, men det betyder inte att de andra övningarna är dåliga. Likadant för bröst, det går att bygga en massiv o stark bröstkorg utan bänkpress och dips, även om just dessa är i mitt tycke det bästa så är det inte ett måste.

Toljanen
2004-03-07, 16:42
Originally posted by andersw
Hallå.

Jag vet att det skär i många byggares öron men kan man bygga massiva ben utan att ha knäböj på schemat.

Har testat denna övning med p.ga. problem med en axel mm GÅR det inte. Får väl köra på halva tänka vikten om jag ens ska klara en rep..

Så jag gnatar på med Benpress, lårcurl, vadpress och marklyft på ryggdagarna förstås!

Är det kört för mina ben? :confused:

:bpump:

Dorian Yates hade hyfsade ben trots att han inte körde böj så nog finns det hopp.:bpump:

feldtarn
2004-03-07, 16:58
Kör mark som enda benövning o de växer som gräs av det! 5*5 1 gång i veckan...

Spiffy
2004-03-07, 17:50
Hur är det möjligt????
Jag blir inte ens lite pytte trött i benen av mark.

feldtarn
2004-03-07, 17:55
Originally posted by Spiffy
Hur är det möjligt????
Jag blir inte ens lite pytte trött i benen av mark.

tar bra i bena. pröva köra böj efter ett markpass...


Lustigt om du inte känner av bena i mark? jag bli helt färdig...

Men alla är vi olika. Jag säger det funka!

Spiffy
2004-03-07, 17:57
Kanske jag som har så otroligt vassa benmuskler. (och klen rygg) :D

King Grub
2004-03-07, 17:57
Originally posted by boFFen
Trodde marklyft tog på enbart baksida lår och inte fram?

Det är raka/stela marklyft.

Hnke
2004-03-07, 19:02
Benpress tycker jag är bättre än knäböj.. Kan man inte köra knäböj så kör iaf benpress, + lite andra övningar så klart.