handdator

Visa fullständig version : orkar ingeting igenfört med 2-3veckor sen


Frankys
2013-09-15, 00:24
Tjenare har ett problem att ja orkar inget jämfört med vad ja orkade för 2-3veckor sen som
t.ex att ja tog 140x5-6 mark ( med 10-20SEC vila emellan repsen) nu klarar ja inte ens 1, och är allmänt mer trött på gymmet å orkar mindre.. kan även tillägga att ja hade kört ca 2veckor lite till för att bara bygga styrka dvs gjorde så tungt ja kunde nästan å lite vila emellan sen köra fler reps i bänk knäböj å mark. Hade även en pwo med dmaa i om det skulle ha hjälpt mig men så mycket tror ja inte den hjälpte.

Edit: kan även tillägga att under dessa stryka veckor ökade ja enormt i mark knäböj å bänk även att ja kanske hade kört de i 3veckor inte 2 som ja skrev gåvan!

Tacksam för svar *flex*

Toker
2013-09-15, 00:35
sjuk?
övertränad?

Frankys
2013-09-15, 00:39
Inte det minsta sjuk iallafall, tränar oftast 6 dagar i veckan och ca 2 h pass

Rahf
2013-09-15, 00:39
- Kroppen kanske behöver en liten återställningsperiod.

- Du kan vara på väg att få en förkylning.

Konsumerar du stora mängder koffein? Att ha en avtrappningsperiod på det kan vara fördelaktigt för framtida träning.

Tap3worm
2013-09-15, 08:02
Testa att vila från träningen några dagar! Körde själv ca 5-6 dagar i veckan förut. Älskade det, eftersom jag älskar att träna. Stötte dock på liknande "problem" som du beskriver. Nu kör jag 3 dagar i veckan och har betydligt mer tryck varje pass!


Tapeworm
- Mobilen

gustaav
2013-09-15, 08:27
Du har nog bara slitigt ut dig själv, vila ett tag!

Nilzeen
2013-09-15, 09:32
Vila ditt CNS. Träna på väldigt lite vikt eller vila helt så ska du se att det blir bättre!

begt
2013-09-15, 09:40
Vila uppemot en vecka och så kör du kortare/färre pass och mindre intensivt i framtiden tills du är alldeles säker på att du kan höja träningsdosen.

Du tappar ingenting på en vecka och kanske får du någon slags superkompensation så att du presterar bättre.

straycat
2013-09-15, 09:58
Jag känner själv igen mig i detta, tror överträning var boven i dramat såhär i efterhand. Jag själv gymmade 5-6dagar/veckan rullande 3split (egenkomponerat schema) där jag körde hög intensitet och volym (förutom basövningar) och jag var ofta dödstrött, på gymmet hade jag ofta ingen energi eller lust att gymma hårt och jag ökade 0 i vikter samtidigt som jag ibland kunde ha ett par riktiga skitpass och dra hem efter 1 övning för att jag bara inte orkade.

Jag själv tyckte inte att volymen var speciellt extrem, om man jämför med andra som kan köra liknande med successiva ökningar och välbefinnande, men jag fortsatte gneta ändå. Nu när jag kört lite lugnare ett tag, samt börjat med 5/3/1 så känner jag på en gång att jag har mer ork på vardagen, sover bra och inte för mycket och har energi och positivism med mig till gymmet.

Nutrid
2013-09-15, 10:00
Mer kolhydrater, mer vila, mer kalorier.

Kallsone
2013-09-15, 10:07
ät mer.

Frankys
2013-09-15, 21:41
Tack för alla svar, men sjukaste är att de funkar för min ibland har jag märkt de va något pass för ett tag sen som gick bra och idag! Pr 40kg hantelpress 8x2 :)) nej men har testat å tagit det lugnt denna vecka då jag endast gymmade 5 dagar varav 2 av dem var jätte lugna, ska ja satsa på den en vecka till eller va tycker ni?

Frankys
2013-09-16, 19:34
:)

maqan
2013-09-16, 19:35
Mer kolhydrater, mer vila, mer kalorier.

This. Skulle även vilja lägga till lägre träningsdos i allmänhet, men det kanske ingår i mer vila.