handdator

Visa fullständig version : 16 år, 174 cm mål: 72kg till jul


motherofnature
2013-09-14, 19:04
Tjena, har sedan december 2012 bulkat varsamt och ligger nu på 66.5kg morgonvikt på mina 174 cm.

Jag hade till mål att nå 65 kg till sommaren, som jag klarade. Men nu tänkte jag trappa upp det ett steg och gå upp 5.5kg till jul men om jag kör i den takten som jag gjorde kommer jag inte alls att se mycket skillnad, så jag vänder mig till er för alla tips jag kan få för att nå målvikten.

Dagsform: http://i.imgur.com/52lX7iB.jpg

LillisJ
2013-09-14, 19:06
Hur ser kosten ut? Hur tränar du?

motherofnature
2013-09-14, 19:13
Frukost : 1.5-2 dl havregryn med 1dl mjölk och oboypulver, juice med detta.
Lunch: varierande skolmat, tar rejäla portioner
Middag: Ris/pasta/potatis med antingen kyckling, blandfärs eller fläskfile
Kvällsmat/efter träning:1.5-2dl Gainer, 3 stekta ägg och mackor eller rester från middagen.
Äter nästan alltid 1-5 bananer varje dag också.

Försöker alltid att äta mig proppmätt vid alla tillfällen.

Träningen består av en rullande 4-split:

Dag 1: Ben
Dag 2: Bröst och triceps
Dag 3: Rygg och biceps
Dag 4: Axlar och mage

Vilar inte mer än 2 dagar mellan scheman.

LillisJ
2013-09-14, 19:15
Fortsätt så som du gör bara. Se till så att vikterna ökar i gymmet så fixar du det utan komplikationer.

motherofnature
2013-09-14, 19:19
Har dock inte sett vikterna öka på ett bra tag nu. Har fortfarande inte full koll på marklyften och knäböjen där mina vikter ligger på 50-55kg på marklyft och 45-50 på knäböj. Ligger också stilla vid pressen där jag ligger på 22.5 på varje hantel och cirka 50 på bänk. Är detta bra?

LillisJ
2013-09-14, 19:21
Har dock inte sett vikterna öka på ett bra tag nu. Har fortfarande inte full koll på marklyften och knäböjen där mina vikter ligger på 50-55kg på marklyft och 45-50 på knäböj. Ligger också stilla vid pressen där jag ligger på 22.5 på varje hantel och cirka 50 på bänk. Är detta bra?

Vilka övningar kör du, hur många set och hur många reps då?

motherofnature
2013-09-14, 19:29
Set: 2-4 set, brukar köra 4 set vid tyngre övningar såsom press eller marklyft.
8-12 reps på varje set
Rygg: Marklyft, latsdrag, kabelrodd, hantelrodd ibland och shrugs
Bröst: Hantelpress/bänkpress, Lutande bänkpress/hantelpress, Flyes antingen på maskin eller hantlar och cable cross
Armar: Pushdowns, kickbacks, tricepspress och curls i variationer
Axlar: Militärpress, press på maskin, hantelllyft på kabel och hantlar
Ben: Knäböj, benpress, benspark, bencurls och sedan 1 eller 2 vadövningar

LillisJ
2013-09-14, 19:36
Tycker att du ska byta till ett nybörjarschema. Förslagsvis SL5x5 eller ett schema av z_bumbi. Båda finns högst upp på "Träning - Vikter & kondition".

motherofnature
2013-09-14, 19:50
Känns som om mitt schema nästan är identiskt med nybörjarschemat som finns, bara det att några övningar är olika och att jag delat upp det på 4 dagar. Förresten, är konditionen viktig under bulkandet? Tänkte mer på att börja med det under deffen mer, brukar bara köra uppvärmning på rullband och inget mer förutom på idrottslektionerna jag har 1 gång i veckan.


Stronglifts verkar inte som min grej, gillar inte konceptet med att köra rygg, bröst och ben på samma pass. Jag vill också lägga mer tid på att träna än att vila 4 dagar och träna 3 dagar.

LillisJ
2013-09-14, 20:00
Känns som om mitt schema nästan är identiskt med nybörjarschemat som finns, bara det att några övningar är olika och att jag delat upp det på 4 dagar. Förresten, är konditionen viktig under bulkandet? Tänkte mer på att börja med det under deffen mer, brukar bara köra uppvärmning på rullband och inget mer förutom på idrottslektionerna jag har 1 gång i veckan.


Stronglifts verkar inte som min grej, gillar inte konceptet med att köra rygg, bröst och ben på samma pass. Jag vill också lägga mer tid på att träna än att vila 4 dagar och träna 3 dagar.

Du växer när du vilar. Tycker fortfarande att du ska byta till bumbis schema, då dom flesta inte är lämpliga till att göra egna scheman, inkl mej själv. Kör inte kondition om inte syftet är att öka konditionen.

motherofnature
2013-09-14, 20:54
Ska testa på bumbis och se hur det går :)