handdator

Visa fullständig version : Lactasin - För laktosintoleranta barn


Starke_arvid
2004-03-07, 13:15
Ett tips bara för er som är laktosintoleranta, apoteket säljer denna produkt som inehåller enzymet laktas. Ska ner o köpa en burk nu + ett par Liter mjölk. Utvärderar mer ikväll folket.


M v h // S_A

Sverker
2004-03-07, 15:26
Ett par liter mjölk :confused:

Överskatta inte enzymet nu bara. Någon eller några dl kanske enzymet hinner dela till galaktos och glukos, troligen inte mer.

Svaret lär komma rätt snabbt.

Starke_arvid
2004-03-07, 18:21
Det blir ingen utvärdering idag iaf, drog förbi pizzerian istället och käkade efter passet. Jag ska prova på imorgon.
Kapslarna var ruskigt dyra fan, 10st 250mg Laktas för 55:-, men dock hette denna produkt "Lactrase". Bör finnas billigare subtitut för detta(kanske Lactasin?).

M v h // S_A

Starke_arvid
2004-03-07, 18:23
Originally posted by Sverker
Ett par liter mjölk :confused:

Överskatta inte enzymet nu bara. Någon eller några dl kanske enzymet hinner dela till galaktos och glukos, troligen inte mer.

Svaret lär komma rätt snabbt.

Beror på hur man tar det och hur intolerant man är, jag har en låg normalproduktion av Laktos. Personligen fixar jag ca 0,7-0,8 Liter Mjölk uppdelat under ett dygn. Kapslarna går att bryta upp och blanda i mjölken, jag vet inte hur känsligt enzymet är ifråga. Men jag ska iaf försöka få i mig 2 Liter mjölk med hjälp av detta, det är målet.

M v h // S_A

Herkulez
2004-03-07, 18:32
Det här blir intressant

LunaSpice
2004-03-07, 19:17
Du kommer nog skriva från akuten efter dehydreringen som uppstår vid dina massiva diarréer. :)

gasoliner
2004-03-07, 20:55
Det funkar bra men är alldeles för dyrt för att kunna använda ofta och mycket är min uppfattning, har provat det några gånger.:rolleyes: