handdator

Visa fullständig version : Går inte ner i vikt?


asdfasdfas
2013-09-12, 18:43
Har en tjejkompis som som väger 61kg, är 166cm lång och 21 år. Hon äter nyttigt och bra mat varje dag så hon får i sig 1700 kcal per dag med 160g protein, 100g kolhydrater och 70g fett. Hon kör cardio 5 dagar i veckan ca 45-60 min, 5 gym pass på ca 1 timma plus lite cardio efter vissa gym pass och jobbar i en reception och rör sig inte jätte mycket. Enligt alla uträkningar vi gjort ska hon behöva runt 2200-2400 kcal per dag för att stå still i vikt men hon går inte ner utan står still i vikt. Kan tilläggas att hon har ökat i muskler och gått ner i fett när hon började med detta men har nu stått still väldigt länge. Vad gör hon för fel?

behnam
2013-09-12, 19:05
Jag hade sänkt kaloriintaget ännu lägre och prövat mig fram.
Börja med 2-300 kalorier i veckan.

Är du säker på att din tjejkompis är 100% ärlig med hennes intag?
Är ni bombsäkra på uträkningarna?

Äter du mindre kalorier än vad du förbrukar så kommer du att gå ner i vikt i längden, står du still är det för att du äter för mycket/rör på dig för lite..

Tänk på att det kan finnas rätt mycket kalorier i småsaker som blir till mycket/många gånger under dagen, tex:

Frukt
Kaffe (med socker/mjölk)
Såser (ketchup, o.s.v.)

mm..

vad äter hon under en dag?

Halvar
2013-09-12, 19:32
Antagligen ljuger hon om vad hon äter eller så räknas det fel på kalorierna.Sen så stämmer inte kaloriförbrukningstabellerna rakt av utan det är bara nått att gå på om man vill ha en nivå att starta på.

vicarious
2013-09-12, 19:33
antagligen ljuger hon om vad hon äter eller så räknas det fel på kalorierna.sen så stämmer inte kaloriförbrukningstabellerna rakt av utan det är bara nått att gå på om man vill ha en nivå att starta på.

+1