handdator

Visa fullständig version : Glutamin?????


lauria
2004-03-07, 13:02
Tjena!!! Ni som har testat glutamin, är det värt det? vilken tillverkare var det gjort av? var det lutamin Peptid eller L-glutamin (vilktet är bäst av dessa två)? vilka tillskott körde ni sammtidigt om det kan ha gett mer effekt av glutaminet?...............

Tackar på för hand:bpump: ¨










/////Tobbe

Koskit
2004-03-07, 14:43
Jag har inte fått någon speciellt effekt av det. Förutom när man kom upp på 20gram per dag, men då blir det dyrt :rolleyes:

King Grub
2004-03-07, 15:14
Vilken effekt är du ute efter? Immunförsvarseffekten "märker" du nog inte direkt.

Effect of glutamine supplementation combined with resistance training in young adults.

Candow DG, Chilibeck PD, Burke DG, Davison KS, Smith-Palmer T.

College of Kinesiology, University of Saskatchewan, Saskatoon, Canada.

The purpose of this study was to assess the effect of oral glutamine supplementation combined with resistance training in young adults. A group of 31 subjects, aged 18-24 years, were randomly allocated to groups (double blind) to receive either glutamine (0.9 g x kg lean tissue mass(-1) x day(-1); n = 17) or a placebo (0.9 g maltodextrin x kg lean tissue mass(-1) x day(-1); n = 14 during 6 weeks of total body resistance training. Exercises were performed for four to five sets of 6-12 repetitions at intensities ranging from 60% to 90% 1 repetition maximum (1 RM). Before and after training, measurements were taken of 1 RM squat and bench press strength, peak knee extension torque (using an isokinetic dynamometer), lean tissue mass (dual energy X-ray absorptiometry) and muscle protein degradation (urinary 3-methylhistidine by high performance liquid chromatography). Repeated measures ANOVA showed that strength, torque, lean tissue mass and 3-methylhistidine increased with training (P < 0.05), with no significant difference between groups. Both groups increased their 1 RM squat by approximately 30% and 1 RM bench press by approximately 14%. The glutamine group showed increases of 6% for knee extension torque, 2% for lean tissue mass and 41% for urinary levels of 3-methylhistidine. The placebo group increased knee extension torque by 5%, lean tissue mass by 1.7% and 3-methylhistidine by 56%.

We conclude that glutamine supplementation during resistance training has no significant effect on muscle performance, body composition or muscle protein degradation in young healthy adults.

lauria
2004-03-07, 15:36
För hoppningsvis så ska det ge resultat i tillväxten om jag inte minns fel....














////////////////Tobbe

Naprapat-Byggare
2004-03-08, 12:20
Jag har använt L-glutamin länge nu. Bäst resultat när jag har en daglig dos på ca 50g / dag.

Lycka till.:cool:

Trytter
2004-03-09, 08:41
Om man redan käkar proteintillskott, är inte hela glutamin biten onödig att tänka på då eftersom de flesta pulver har det tillsatt i rikliga mängder?

lauria
2004-03-09, 09:06
Originally posted by Trytter
Om man redan käkar proteintillskott, är inte hela glutamin biten onödig att tänka på då eftersom de flesta pulver har det tillsatt i rikliga mängder?




Vilka pulver då?
Jag vet att en del pulver har det i sig men inte nå mkt...






///////////Tobbe

Trytter
2004-03-09, 11:39
Tja, Protec och three in one är dem jag vet.
Mest är det väl något jag hört från andra:em: , att det är tillsatt menar jag