handdator

Visa fullständig version : Bygg muskler och förlora fett?


Jaykey
2013-09-12, 16:35
Hej!
Tänkte fråga och få en diskussion om lite bra träningsprogram för att
både bygga och förlora fett samtidigt.
Har du något bra förslag på träningsprogram posta det och berätta gärna av erfarenhet!

//tack på förhand!

ett styck
2013-09-12, 17:48
Hej!
Tänkte fråga och få en diskussion om lite bra träningsprogram för att
både bygga och förlora fett samtidigt.
Har du något bra förslag på träningsprogram posta det och berätta gärna av erfarenhet!

//tack på förhand!


Håll styrketräning o fettbränning åtskillt. Typ 5x5 för att spara på musklerna samtidigt som du håller igång me lättare konditionsövningar. Samt ha bra koll på kosten, hög kvot av protein är nog det viktigaste.

Jaykey
2013-09-12, 19:00
Håll styrketräning o fettbränning åtskillt. Typ 5x5 för att spara på musklerna samtidigt som du håller igång me lättare konditionsövningar. Samt ha bra koll på kosten, hög kvot av protein är nog det viktigaste.

okey, tack 5x5 har jag kört, men åtskillt är det som gäller antar jag

ett styck
2013-09-13, 07:19
Man behöver ju inte hålla de olika passen åtskillt, men de e väl optimalast då stresshormoner utsöndras betydligt snabbare under konditionsövningar. Enligt forskning ska ju lågrepetioner, dvs. tunga reps vara bättre för att behålla muskelvolym samt styrka under deff.

ulf123
2013-09-13, 09:25
Hej!
Tänkte fråga och få en diskussion om lite bra träningsprogram för att
både bygga och förlora fett samtidigt.
Har du något bra förslag på träningsprogram posta det och berätta gärna av erfarenhet!

//tack på förhand!

vecka 1-8: ät minus 500-1000 kcal per dag beroende på kroppsstorlek
vecka 9-10: ät runt energibalans
vecka 11-30: ät cirka +250-500 kcal per dag beroende på kroppsstorlek
börja om.

träna vettigt under tiden.

r1kkie
2013-09-13, 10:04
Jag ligger på 2.5k kcal om dagen som jag kört i 2 månader. Fredagkväll och lördagen fri.
BF från 10.99 till 7.6x och KV +1.4kg.

Kör just nu en rullande 4a split. Men såläng man tar i och håller kosten så gör man framsteg. Sen hur man lägger upp passen är skitsamma, iaf imo.