handdator

Visa fullständig version : Hade ni tränat?


Steckmaestro
2013-09-12, 16:23
I söndags hade jag lite lätt halsont (kände mig lite svullen!). Tänkte inte mer på det och gick och tränade mitt löppass, ca 50 minuter löpande på ca 10 km/h.

På kvällen var jag lite mer svullen och jag tänkte att det blir standard halsont -> förkyld -> hosta -> feber i ca 2 veckor som jag brukar ha 2-3 gånger per år.

Sen efter det har jag varit i skolan, inte direkt haft feber och även om jag är lite lätt svullen i halsmandlar har jag inte speciellt ont eller känner mig speciellt sjuk.
Inte fått någon feber/blivit förkyld men känner mig samtidigt inte helt frisk (?)..

Hade ni gått och tränat?
Är det OK att gå och träna och känna efter om man orkar; eller är skadan redan skedd då?

Mvh

Snubben
2013-09-12, 16:24
Om du inte känner dig helt frisk så är du förmodligen inte helt frisk.

Tränar jag när jag känner mig det minsta lilla krassliga så blir jag TOK-sjuk, med betoning på tok.. Är förmodligen annorlunda för andra men jag hade inte tränat!

tjing
2013-09-12, 16:26
Har du alltså lite sjukdomskänsla? Isf träna inte. Har du inte det, träna. Om inte näsan rinner oavbrutet, du har ont i halsen eller feber.

Steckmaestro
2013-09-12, 16:34
Har du alltså lite sjukdomskänsla? Isf träna inte. Har du inte det, träna. Om inte näsan rinner oavbrutet, du har ont i halsen eller feber.

Har inga direkta symptom. Lever ett vanligt liv, men med undantag för att jag "känner" mig sjuk så har jag inte ont när jag sväljer, ingen rinnande näsa, ingen hosta etc.

Tack för tipsen!
Håller mig från träningen

tjing
2013-09-12, 17:45
Känner du dig sjuk finns det risk för att du har ett virus av något slag i kroppen. Det är själva effekten av cytokiner på kropp och hjärna. D v s "sjukdoms-beteende" (sickness behavior); trötthet, seghet, lätt nedstämdhet, etc. För att vi ska chilla och återhämta oss.

BobaFett
2013-09-12, 18:15
Så fort jag känner lite tecken på halsont eller känner mig sjuk så tränar jag inte men blir man jättesjuk så måste man ju till slut träna. Kan inte vara från träningen i mer än 1 vecka. Så när exempelvis förkylningen håller på och går över så brukar jag träna även att jag är lite sjuk fortfarande men för mig så går gränsen vanligtvis vid halsont. Hellre död än otränad liksom *flex* :d

tjing
2013-09-12, 18:20
"Hellre död än otränad liksom" är nästan citat-värdigt för någon citat-törstande Koloit.

Steckmaestro
2013-09-12, 19:02
Tror nog på den där virus historien. Jag väntar veckan ut med träning så får vi se vad som händer. Vill inte tappa resultat nu när jag tränat som tusan de senaste 2 månaderna :(
Går lite upp och ner med hur jag känner mig..

Red Apple
2013-09-12, 19:08
"Hellre död än otränad liksom" är nästan citat-värdigt för någon citat-törstande Koloit.

:)

TheOne1994
2013-09-12, 19:29
"Hellre död än otränad liksom" är nästan citat-värdigt för någon citat-törstande Koloit.

ha ha sunt förnuft är som bortblåst i dagens samhälle :)

Oxe
2013-09-12, 22:58
känner jag mig lite krasslig brukar jag dra ett hårt pass gärna med massa stim för att sedan vänta och se antingen klarar man sig eller blir man sjuk på riktigt... värsta som finns enligt mig är att springa omkring halvdan då ser jag hellre till att det bryter ut

BobaFett
2013-09-13, 01:03
Haha you guys :laugh:

Steckmaestro
2013-09-13, 19:07
känner jag mig lite krasslig brukar jag dra ett hårt pass gärna med massa stim för att sedan vänta och se antingen klarar man sig eller blir man sjuk på riktigt... värsta som finns enligt mig är att springa omkring halvdan då ser jag hellre till att det bryter ut

En vecka med halvdan nu, kanske skulle blivit sjuk på riktigt istället! Imorgon ska jag dock hålla fest, bestämt sedan länge... och idag körde jag lite med hantlarna. Så nu kanske det bryter ut. Men det borde ju vara på bättringsvägen inte bli värre efter en vecka tycker man.

Vill tillbaka till gymmet!

Steckmaestro
2013-09-17, 11:11
Urkh.. Festade i lördags till klockan 5. Somnade, vaknade i hyffsat tillstånd efter att ha sovit 5 timmar, städade en hel dag, åt lite pizza och mådde efter omständigheterna ganska bra. På kvällen vart jag rastlös och bestämde mig för att gå till gymmet --- said and done, vaknade ju med kraftigt mer halsont sen dess. Fuck! jag vill bara bli frisk igen.

Uppskatta er friskhet för fan! allt jag har att säga, suger pung att vara sjuk

PowPow
2013-09-17, 11:55
Uppskatta er friskhet för fan! allt jag har att säga, suger pung att vara sjuk

Haha. Du har ont i halsen. Jag tror inte man får dela ut visdomsord då.

Ignatius72
2013-09-17, 14:34
Springa hade jag undvikit men att gå och köra lite på gymmet gör jag alltid i tveksamma case. När man är sjuk så vet man det. Då tränar jag inte.

Steckmaestro
2013-09-29, 21:42
Sjukdomen fick ett uppsving i torsdags fredag/lördag var jag ganska krasslig. Nu verkar det vara på bättringsvägen igen. Hoppas fan snart att det släpper idag är det mer än 3 veckor sen jag blev sjuk och jag har totalt tränat 2 ggr sen dess. Inte OK! Känner att jag tappar alla mina resultat.