handdator

Visa fullständig version : Min sex-veckors transformation är över - Vad gör jag nu? *bild*


Knogen
2013-09-11, 22:37
Hej.

Jag skulle se hur mycket jag kunde förändras på sex veckor och har nu tränat tre dagar i veckan och sprungit två dagar i veckan (5-6 km per gång). Samtidigt har jag ätit väldigt snålt (rejält underskott). Gått ner från ca 85kg till 80kg (är 183 cm), men trodde jag skulle gå ner mer i o m all fysisk aktivitet...

Vad gör jag nu?

Har kört tresplit 3x12 på alla övningar för teknik och tillvänjning...

Målet är att bli större men inte fetare... Ska jag börja äta mer för att kunna lyfta tyngre och på sätt bli större? Men jag är samtidigt rädd för att få för mycket fett. Men det kanske är oundvikligt (tänk bulk?).

Ska jag isåfall bulka (har jag aldrig provat) i några månader och träna tokhårt, för att sedan deffa igen innan sommaren? Kan jag då ha samma fettprocent som idag fast med mer muskler under?

/Knogen

Donkens
2013-09-12, 00:30
5 kilo på bara sex veckor? Inte dåligt alls.
Hitta till din balans på kalorier och håll koll på vågen varje dag, när man väl
hittat sin balans så är det vanligt att man pendlar 1-2 kilon nedåt och uppåt varje dag.
Under tiden har man goda förutsättningar för att bygga muskler.

Past0rn
2013-09-12, 11:08
Bra jobbat! Jag skulle lätt fortsatt att deffa!
Kanske inte i samma fart utan långsammare, men ligga på underskott.
Du har möjlighet att bygga muskler samtidigt om du tränar hårt.

Knogen
2013-09-12, 12:04
Tack för svaren!

Ska man kanske gå ner på mellan/lågreps för att använda mindre kolhydrater (som jag läste nånstans). Jag har ju som sagt inte så många nuförtiden...

Är det dumt att springa i kombination med styrketräning?


Med vänlig hälsning, Knogen

tjing
2013-09-12, 12:15
Dumt för vad? Inte för konditionen men lite dumt för styrkan, men det går såklart. Dina muskler dör inte.

Men pratar vi springa 1-2 gånger i veckan och kortare sträckor är det skit samma. Däremot om du springer hårt och ofta.

Knogen
2013-09-12, 12:54
Dumt för vad? Inte för konditionen men lite dumt för styrkan, men det går såklart. Dina muskler dör inte.

Men pratar vi springa 1-2 gånger i veckan och kortare sträckor är det skit samma. Däremot om du springer hårt och ofta.

Jo, iom att jag kommit igång med löpningen, så vore det skönt att kunna fortsätta. Kommer att bli en gång i veckan, ca 6 km.

Jag tror jag kör vidare på den återhållsamma kosten, med fokus på protein, samtidigt som jag ska köra lite tyngre på stången med färre reps.

Får se hur det går/känns. Vill som sagt bli av med lite mer fett...


/Knogen

Tacos
2013-09-12, 13:02
Jo, iom att jag kommit igång med löpningen, så vore det skönt att kunna fortsätta. Kommer att bli en gång i veckan, ca 6 km.

Jag tror jag kör vidare på den återhållsamma kosten, med fokus på protein, samtidigt som jag ska köra lite tyngre på stången med färre reps.

Får se hur det går/känns. Vill som sagt bli av med lite mer fett...


/Knogen

Fortsätt spring du! Då tränar du ju den viktigaste muskeln kroppen.

tjing
2013-09-12, 15:09
6 km löpning en gång i veckan är absolut ingenting i det här sammanhanget.