handdator

Visa fullständig version : Ont i nedre ryggen


Mygoal
2013-09-11, 15:57
Hejsan. Har under en tid haft ont i korsryggen tror jag de heter. i vilket fall preics över röven asså nedre ryggen. Nån som haft samma problem och kanske vet en lösning? tack :)

qozmox
2013-09-11, 16:45
har haft samma problem. usel teknik i början av marklyftskärriären.
lösningar: fixa teknik och gör reverse hypers 2gånger i veckan.

killenigrillen
2013-09-11, 18:54
har haft samma problem. usel teknik i början av marklyftskärriären.
lösningar: fixa teknik och gör reverse hypers 2gånger i veckan.

Hur vet du att det är samma problem? "ont i nedre ryggen" är inte jättespecifikt beskrivet direkt.
Vet du ens att han tränar styrketräning? Om han tränar styrketräning tränar han marklyft?


Hejsan. Har under en tid haft ont i korsryggen tror jag de heter. i vilket fall preics över röven asså nedre ryggen. Nån som haft samma problem och kanske vet en lösning? tack :)

När får du ont? I vila? I belastning?
Om du vill få mer hjälp än det första svaret du fick så får du fylla i skademallen som finns i detta forum eller kolla in i ryggtråden som finns klistrad längst upp i detta forum.

Mygoal
2013-09-11, 19:17
Jag får ont i belastning på tex bänk och mark. Ibland efter ett pass så får jag ont av att bara luta mig bakåt och spänna nedre ryggen.

qozmox
2013-09-11, 20:05
Hur vet du att det är samma problem? "ont i nedre ryggen" är inte jättespecifikt beskrivet direkt.
Vet du ens att han tränar styrketräning? Om han tränar styrketräning tränar han marklyft?

hur vet jag att det är samma problem?
han sa; ont i nedre ryggen.
jag har haft ont i nedre ryggen. dvs samma problem?
sen huruvida TS tränar marklyft eller ej hör inte hit.
jag sa att JAG fick problem av det, inte TS.

killenigrillen
2013-09-11, 20:47
hur vet jag att det är samma problem?
han sa; ont i nedre ryggen.
jag har haft ont i nedre ryggen. dvs samma problem?
sen huruvida TS tränar marklyft eller ej hör inte hit.
jag sa att JAG fick problem av det, inte TS.

Ok så om jag säger att jag har ont i min handled och du säger att du fick ont i DIN handled av att du hamrade för mycket med en hammare så är det samma problem? Tänk om jag fick ont i min handled pga av att jag ramlade och bröt den, hade du gjort samma sak för att fixa den?

On topic:
Beskriv lite mer om din smärta, kolla skademallen.

qozmox
2013-09-12, 07:24
reverse hypers är tametusan garanterad fix förr ont i nedre ryggen,
oavsett anledning till problemet.

thesse
2013-09-16, 13:12
Hejsan. Har under en tid haft ont i korsryggen tror jag de heter. i vilket fall preics över röven asså nedre ryggen. Nån som haft samma problem och kanske vet en lösning? tack :)

Har haft ständigt värk i nedre delen av ryggen (ländryggen) i flera år och har åkt fram och tillbaka från sjukhuset, genomgått alla undersökningar (enligt läkaren) och än idag har jag inte fått veta vad som är problemet. Har ätit väldigt starka tabletter och det har hjälpt men hemsk att en ung människa som jag ska få ta det. Läkaren säger att det är muskler som är otränade men har åkt konståkning och styrketränar nu för fullt och alla mina andra skador har gått över helt och hållet men ryggen är ett elände för mig ännu. Har fått höra att en del har fått åka ner till Södra Sverige för att få träffa en duktig läkare som kan sådant och funderar starkt på att göra det. Bor själv i Norrbotten och här har vi inga duktiga läkare alls. Så mitt råd till dig är att försök träffa en läkare som verkligen kan sitt jobb, som verkligen vet vad han/hon håller på med. Hoppas du blir bättre i ryggen!