handdator

Visa fullständig version : Superset


MajkyMan
2013-09-11, 15:50
Hallå
Några egna variationer ni kör superset på som ni kan tipsa om?

Eftersom superset oftast ger en rejäl pump funderar jag på om man ska lägga in superset i slutet av passet eller tvärtom, i början? Kanske inte spelar någon roll? Tankar kring detta?

100
2013-09-11, 19:59
Personligen använder jag superset endast när jag har tidsbrist.

Maximal
2013-09-11, 20:06
Hallå
Några egna variationer ni kör superset på som ni kan tipsa om?

Eftersom superset oftast ger en rejäl pump funderar jag på om man ska lägga in superset i slutet av passet eller tvärtom, i början? Kanske inte spelar någon roll? Tankar kring detta?

Tänker du superset för samma muskel eller mellan två olika? Många menar olika med superset.

Jag undrar om inte superset för samma muskel, ex biceps är ganska onödigt egentligen om övergången från övning till övning sker inom någon sekund, då det blir som om du hade kört totalt lika många reps på en av övningarna.
T ex skivstångscurl: 12 reps - cablecurl 12 reps, borde vara likgiltigt med 24 reps skivstångscurl.

Jag själv kör superset för triceps, med 30 sekunders vila emellan, och det gör jag i slutet av tricepspasset efter de tunga övningarna.

andeem
2013-09-11, 20:14
Jag supersettar antagonister på överkroppspassen. Har lite svårt att förstå vitsen med superset för samma muskelgrupp, men körde jag sånt skulle jag spara det till slutet av passet.

Gpajpen
2013-09-11, 20:17
Brukar supersetta muskler som absolut inte har med varann o göra för att inte få någon negativ effekt. T.ex mage och vader.