handdator

Visa fullständig version : Raggmunkar


norling
2013-09-11, 11:43
idag bjöds det på raggmunk med keso och lingonsylt i skolan.

De var relativt små raggmunkar men fan va de mättade.
Jag lassade upp 7stycken på tallriken tillsammans med ca 200keso plus ett hög rivna morötter.
Var proppmätt efter 4 men tvingade i mig de tre sista..

Nu tänkte jag bara checka vad ni uppskattar för kcal mängd i dessa potatispannkakor? Får ju i mig 15 pannkakor men omöjligt samma mängd raggmunkar..

Så vad tror ni, en raggmunk med ca 9 cm i diameter kcal mängd?

Skickat från min trogne vän genom Tapatalk 4 beta

kaer
2013-09-11, 12:43
Menar du att det serverades raggmunkar utan fläsk till? Kulturskymning råder! Starta genas ett uppror värdigt en fängelsefilm, sån't där ska man inte behöva stå ut med.

För övrigt, om jag hade en journal skulle ett bra namn vara: "Raggmunkar och ryggdunkar"

Mates
2013-09-11, 13:05
Jag har också problem med skolmaten ibland äter jag bara sallad ibland räknar jag t.ex. 1 portion kebab gryta med ris = 750 kcal~900 beroende på mängd sedan drar jag 50% kolhydrater 30% proteiner och 20% fett av det så får jag mina macros. Exempel: 800/2 = 400kcal/4 = 100g kolhydrater

norling
2013-09-11, 14:13
Menar du att det serverades raggmunkar utan fläsk till? Kulturskymning råder! Starta genas ett uppror värdigt en fängelsefilm, sån't där ska man inte behöva stå ut med.

För övrigt, om jag hade en journal skulle ett bra namn vara: "Raggmunkar och ryggdunkar"

Jo, tänkte detsamma... blev frustrerad när jag insåg att dom faktiskt inte bara missat skriva dit fläsket på matsedeln..

Skickat från min trogne vän genom Tapatalk 4 beta

norling
2013-09-11, 14:14
Jag har också problem med skolmaten ibland äter jag bara sallad ibland räknar jag t.ex. 1 portion kebab gryta med ris = 750 kcal~900 beroende på mängd sedan drar jag 50% kolhydrater 30% proteiner och 20% fett av det så får jag mina macros. Exempel: 800/2 = 400kcal/4 = 100g kolhydrater

Visst är det svårt... vissa rätter ex. Grytor och andra röror är hopplösa..

Skickat från min trogne vän genom Tapatalk 4 beta