handdator

Visa fullständig version : Partiell ruptur.


liftbig
2013-09-10, 09:28
Jag har än en gång förstört mitt bröst, så sent som i februari fick jag en mindre bristning i mitt vänstra bröst. Det här läkt ganska bra men får vara lite försiktigare.

Nu har jag istället krashar högerbröstet. Det poppade på rejält och jag tappade kraften, trodde först att hela bröstet gick av men det ser helt ok ut. Det gör ont och är svullet längst upp vid fästet där bröst/biceps/axel möts. Nu 3 dagar efter det hände har ett litet blåmärke stort som en femkrona kommit fram längst upp på biceps också.

Det jag undrar över är det någon idé att vända sig till vården, någon sena eller muskel kan inte vara helt av för jag kan röra det fullt ut med men det är väldigt stelt och jag kan inte ens bänkpressa stången utan att det känns "tight" som det ska smälla av.

Är det bara att försöka rehabilitera själv? Har för mig att de inte gör något åt partiell rupturer här i Sverige och lär knappast vara en total ruptur?

Det är väldigt tungt när sådant här händer, kanske aldrig kommer kunna träna ordentligt igen...

Gpajpen
2013-09-10, 11:39
Berätta gärna mer om hur/varför det hände. Händelseförloppet? Vad gick snett etc.